Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Texas trip

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Texas trip

Bericht door Liz »

Als je twee dagen in Austin blijft zou je ook kunnen segwayen in Austin ipv Houston.
Austin is echt vééél leuker dan Houston.

Wij hebben een segway tour gedaan bij SegCity http://www.segcity.com/austin/
Onze gids was Virginia en we hebben het echt heel leuk gehad met haar.
Grappig, informatief.

Ik ben een Texas fanaat, maar vooral een Austin fan, vandaar mijn nogal gestuurde tips :mrgreen:

Met vliegen op Dallas verliezen jullie kostbare tijd, want je moet dan overstappen.
Rechtstreeks op Houston is beter, je moet dan nog wel een stuk rijden om op je bestemming te komen (maakt niet uit of dat Dallas of een andere plaats is), maar autorijden is daar zo veel leuker dan vliegen. Je ziet onderweg tenminste nog iets.

Het wordt er niet gemakkelijker op, hè?
Het is altijd een heel gepuzzel om tot de juiste route en invulling te komen.
Succes.
16x USA / 30 staten
Wverveer
Amerika-ontdekker

Bericht door Wverveer »

Hè bedankt...ik dacht aldaar austin leuker was dan Houston of Dallas..
Vliegen doen we om tijd te besparen..of zal het meevallen met de tijd.
Door het vliegtuig wordt het meer een enkele reis dan een rondje.

Aan de andere kant het is iets van 400km..
Dus dat valt ook wel mee...
Wellicht fort worth/Dallas schrappen..
Of de strand dagjes...maar die zijn wel relaxed...

Het blijft erg moeilijk...maar mijn grootste streven is toch wel 2dg austin
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik lift mee op dit topic wegens onze eigen Texas plannen :thumbup:
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Niet geremd door enige ervaring ter plaatsen (ga volgende maand) zou ik toch de stranddag(en) inruilen voor San Antonio.

Wat ik er van meekrijg is de kust aldaar niet erg bijzonder/uniek en dat is een stad als San Antonio met oa zijn Riverwalk wel voor Amerikaanse begrippen. En gezien je er waarschijnlijk niet snel weer in de buurt komt ('jaarlijks een andere staat') zou ik San Antonio nu mooi meepakken.

Je kunt op de website of app van 3 op Reis (BNN) het item over San Antonio (en ook Austin, New Braunfels, etc) terugkijken, dan krijg je een goede indruk!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Da's een moeilijke keus, het strand vind ik toch wel heel mooi en zeker de moeite waard. Maar San Antonio is inderdaad ook heel leuk en de River Walk en de Alamo zijn toch een stukje echt Texaanse cultuur. Vooral de Alamo (op zich niet zo heel bijzonder, zeker vergeleken met bijv. de prachtige kastelen enz die je Europa overal ziet) maar het is een heel belangrijk stukje geschiedenis.

Lol, dit is nog moeilijk! Er is zo ontzettend veel moois te zien in Texas, het is gewoon moeilijk om alle belangrijke dingen in zo'n korte reis te proppen.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Ik zou ook de stranddagen laten vallen 8)
Strand = zand en dat vind je overal.
Maar er is maar één San Antonio, één Austin, etc.
16x USA / 30 staten
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Galveston vondt ik erg leuk.
Het strand niet echt bijzonder mooi.
Wij vonden het leuk vanwege het waterpark dat er zat en een geweldig goed visrestaurant.
Padre island was mooier qua strand.
En ook gezellig met leuke restaurantjes en winkeltjes
Rob.melvink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Rob.melvink »

Hoi,

Ik ga elk jaar naar Texas voor vakantie, dus wel een beetje ervaring.

Ik zou zeker Galveston overslaan voor een strandtrip, strand is niet zo mooi schoon en vaak veel wind vanuit zee.
Misschien verder voorbij Galveston dat het wat beter word, maar ter hoogte van Galveston zelf zie je nooit iemand op het strand.

Forth Worth stockyardstation, vond ik een aanrader en het rijden waard, alleen de rodeo is daar vrijdag en zaterdag..

Zoals al door anderen gezegd, ruil Galveston met San antonio, en blijf miss wat langer in Austin, geweldige stad voor muziek liefhebber.
Wij hebben in mei van dit jaar een segwaytour gedaan in Austin (ghost and bat tour) superleuk!!

Omgeving van Frederickburg zeer leuk, en mooi, nabij Austin kun je nog naar Pedernales falls, weinig falls maar wel mooi.
Houston zelf vind ik niet zoveel, liever dus San Antonio of Austin.

Iets ten zuiden van Houston ligt: Brazos Bend State Park, 21901 FM 762 Road, Needville
Daar ga ik elk jaar heen, mooi natuurgebied waar je tussen de alligators kan lopen.
Laatste keer 16 stuks gezien van heel klein tot heel groot.

Als je wat meer wil weten hoor ik het wel!
Wverveer
Amerika-ontdekker

Bericht door Wverveer »

Helemaal goed..

Ik ga een planning maken voor san antonio ipv galvestone..

Maar ik denk dat de groep ook 1 dag wil relaxen..en dan bij voorkeur aan het water..ff vissen ofzo (mij boeit dat niet)
Maar misschien is een leuk huisje afgelegen aan het water wel beter..

Wij komen donderdags aan en vliegen de wk erop zaterdag avonds weer weg...

Dus austin in het wknd gaat niet echt lukken..ik weet ook niet of dat noodzakelijk is(periode 10-19okt)

Furth worth..zaterdags..moet kunnen denk ik..maar dan moeten we vanaf Houston wel gelijk die richting op..we doen de eerste dag ook altijd ff een outlet..we komen met lege koffers..ook voor de kids thuis..

Houston..1middag+avond is dus meer dan zat..en Dallas kunnen we ook overslaan..

Misschien nog meer tips? Typische double dutch (zoals de film roadhouse??) hoewel het in een andere staat is opgenomen..of is dat niet echt texaans?

Grt
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Je vraagt nu steeds dezelfde dingen en er lijkt nog niet echt een lijn te zitten in jullie plannen.
Misschien zou je je wensen eens voor jezelf op papier moeten zetten en aan de hand daarvan de route gaan plannen.
De ene keer wil je dit en de andere keer wil je dat, oktober komt dichterbij en je zult keuzes moeten maken, vooral omdat jullie niet zo veel tijd hebben.

Als jullie nou echt een dag of twee dagen aan het water/strand willen doorbrengen, dan moet je je niet van de wijs laten brengen door ons en dat gewoon gaan doen.
De consequentie is dan dat je ergens anders geen of te weinig tijd hebt, maar zo werkt dat nu eenmaal.

Succes.
16x USA / 30 staten
Wverveer
Amerika-ontdekker

Bericht door Wverveer »

Misschien lijkt het erop...maar de planning wordt steeds duidelijker...en beter!!

Wellicht dat de vraag van een saloon/muziek podium als double dutch dubbel is..maar dit beeld heb ik in mijn hoofd van Texas..en vraag me een beetje af of dat beeld klopt..omdat ik vh weekend zag dat deze helemaal niet in Texas is opgenomen..ik maak vanavond de nwe route en zal hem posten...met heel veel dank aan jullie allemaal..!!

In mijn ogen een route die steeds beter wordt en waar alle pareltjes van Texas in staan..

Ik mis alleen nog een beetje die unieke eettentjes die we niet mogen missen en wellicht zijn er ook unieke slaapplaatsen?

Grt
LittlePhoenix
Amerika-expert

Wat bedoel je met double Dutch? In Utah was dat een spelletje met springtouwen, in Amsterdam was dat condoom en pil gebruiken...sorry, heb echt geen idee wat je ermee bedoelt???
Rob.melvink
Amerika-ontdekker

Ik had een lijstje gemaakt voor iemand die outlets enz. zocht in de buurt van Houston.
Die had ik nog, dus bij deze. Lake Conroe heeft uitstekend Viswater.
In mei zat daar een kennis en die haalde de een na de andere vis uit het water.
Bij Austin heb je ook mooi viswater. Maar je moet wel rekening houden met de waterstanden.
Waar op de foto's veel water staat, kan het nu door lagere waterstanden helemaal droog staan.
Als voorbeeld heb ik gezien een eilandje bij Austin in het meer en die nu helemaal weer vast zit aan de vaste land door lage waterstanden!

Conroe outlet is zeer klein maar daar kan je naar toe gaan op weg naar Fort Worth, bijvoorbeeld.
Je komt vanaf het vliegveld ook langs Old Townspring.

Conroe Outlet center, 1111 League Line Rd, Conroe Tx http://www.outletsatconroe.com/
Shooting range Conroe, 11400 Farm to Market 2854 Conroe, TX 77304 http://www.gunemporium.net/
Oldtown Spring, 403 Main St Spring, TX 77373 http://www.oldtownspring.com/
Houston premium mall, Cypress 29300 Hempstead Rd Cypress, TX 77433 http://www.premiumoutlets.com/houston/
Katy Mills mall, Outlet mall 5000 Katy Mills Cir Katy, TX 77494 http://www.simon.com/mall/katy-mills
The Galleria, Hele grote mall (geen outlet) 5085 Westheimer Rd, Houston, TX 77056 http://www.simon.com/mall/the-galleria
Battleship Texas/San Jacinto 3523 Independence Pkwy La Porte, TX 77571 http://www.tpwd.state.tx.us/state-parks ... ship-texas
NASA 1601 NASA Pkwy, Houston, TX http://www.spacecenter.org
Brazos bend state park 21901 FM 762, Needville, Texas 77461 http://www.brazosbend.org/

In de buurt van Austin heb je de San Marcos outlet, die is heeel groot. Wij hebben daar de helft gezien, het was te groot!
Wverveer
Amerika-ontdekker

Bericht door Wverveer »

The double dutch was een muziek saloon in de film roadhouse met Patrick swayze..

En dat beeld heb ik heel tijd bij Texas..maar misschien klopt het niet...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Rob.melvink schreef: Misschien verder voorbij Galveston dat het wat beter word, maar ter hoogte van Galveston zelf zie je nooit iemand op het strand.
Ik weet niet wanneer jij er bent geweest, maar bijvoorbeeld tijdens spring break kun je op het strand in Galveston over de koppen lopen, en staat het verkeer op de boulevard muurvast. Ik vind het strand bij Galveston ok niets, een strook zand tussen de seawall/boulevard en het water, en veel te druk. Maar als je verder Galveston Island op gaat, buiten de stad, zijn er echt mooie plekjes! Wij gaan graag naar Galveston Island State Park, maar in die omgevind zijn volgens mij ook wel vakantiehuizen te huur.
Terug in Texas!
Rob.melvink
Amerika-ontdekker

Vergeet weer de helft:

IK weet niet of je al eens gegeten hebt bij Texas roadhouse, je krijgt daar een emmer pinda's op je tafel en de doppen mag je op de grond gooien.
De steaks vind ik daar heerlijk. Ik ga daar elke keer weer eten tijdens mijn vakantie.

IK had in de vorige post geschreven over conroe shootingcenter, daar ga ik naar toe om even te schieten.
Mij is dat altijd nog gelukt en met veel plezier.

Een unieke eettent, die heb ik ook wel voor je: Mels Country cafe. http://www.melscountrycafe.com/
Laat daar je vrienden de mels megaburger bestellen, gratis als je hem binnen twee uur helemaal op eet.
Het restaurant heeft vele eervolle vermeldingen gehad, maar ziet er niet uit!
Beetje hillbilly style in mijn ogen, reed daar toevallig een keer voorbij, en dacht wat een rare buurt.
Totdat we een week later te horen kregen van onze Amerikaanse familie dat daar een zeer goed restaurant zat.
Mels Country cafe dus!!

In fort worth bij die stockyard station zit billy bob saloon, dat is al eerder gezegd. Maar dat is de grootste honkytonkbar ter wereld (zeggen ze)
Daar een een podium waar allerlei artiesten optreden. Als het kan dan daar naartoe voor de rodeo op vrijdag of zaterdag en de optredens!

Voor unieke slaapplaatsen moet je naar een dude of guest ranch gaan, wij zijn naar Silver spur guest ranch gegaan http://www.silverspur-ranch.com/
Je slaapt daar in de jesse james kamer of zo iets. Je betaald voor overnachting, paardrijden en eten geloof ik 1 bedrag.
IK hou niet van paardrijden maar als je toch in Texas bent wel leuk om te doen.
Wij deden een 2 uur durende paardrij trip over een berg enz, helemaal geweldig!!!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Rob.melvink schreef: Een unieke eettent, die heb ik ook wel voor je: Mels Country cafe. http://www.melscountrycafe.com/
Laat daar je vrienden de mels megaburger bestellen, gratis als je hem binnen twee uur helemaal op eet.
Het restaurant heeft vele eervolle vermeldingen gehad, maar ziet er niet uit!
Beetje hillbilly style in mijn ogen, reed daar toevallig een keer voorbij, en dacht wat een rare buurt.
Totdat we een week later te horen kregen van onze Amerikaanse familie dat daar een zeer goed restaurant zat.
Mels Country cafe dus!!
Wat grappig dat je dit noemt. Ik heb het ook al eens in een ander draadje op dit forum genoemd. Woont jouw familie hier vlakbij dan? Het is namelijk niet een locatie waar je als tourist zomaar even langs komt. Je moet het echt weten te zitten. Ik kom er minimaal 2 keer per week langs op doordeweekse avonden en het is er altijd druk. Als je een goede hamburger wilt eten (of family style eten), dan is dit een plaats die je niet moet missen.
Mijn tip in een ander draadje was trouwens om op Houston te vliegen en dan te overnachten in Tomball, TX. Daar te eten en dan de volgende dag doorrijden naar Austin (onderweg nog in Brenham even de Blue Bell ijsfabriek bezoeken voor een rondleiding en ijsje (alleen doordeweeks geopend voor rondleidingen). Maar dit kan natuurlijk ook omgekeerd als je van Austin weer naar Houston gaat rijden.

In Houston is het misschien ook leuk om de Saint Arnold Beer Brewery te bezoeken voor een tour: http://www.saintarnold.com/tours/index.html
Of de Karbach Brewery: http://www.karbachbrewing.com/tours/brewery-tours
En als dit niet lukt qua planning, zijn er in de buurt van Austin vast ook wel Beer Breweries te vinden.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Rob.melvink
Amerika-ontdekker

Ik zit elk jaar in een huis in Sendera Ranch, volgens mij heet dat zo daar.
Het is in Magnolia maar de familie geeft liever de Woodlands op als naam, haha.
Het ligt ook veel dichterbij de woodlands dan Magnolia
LittlePhoenix
Amerika-expert

Wverveer schreef:The double dutch was een muziek saloon in de film roadhouse met Patrick swayze..

En dat beeld heb ik heel tijd bij Texas..maar misschien klopt het niet...
Bedankt voor de uitleg. Ken de film niet dus geen idee hoe de saloon eruit ziet.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

James Dalton (Patrick Swayze) is a professional "cooler" (i.e. specialized doorman, or bouncer) with a mysterious past who is enticed from his current job in New York City by club owner Frank Tilghman (Kevin Tighe) to take over security at his club/bar, the Double Deuce
:wink:
16x USA / 30 staten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer