Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Texas trip
Texas trip
Wij gaan 10-19 okt een tripje Texas doen, en hebben onderstaande rondrit bedacht.
We gaan met 9 mannen van ong. 40 en houden van muziek, lekker eten en drinken en
daarnaast een goed beeld te krijgen van Texas.
We gaan waarschijnlijk 2 SUV's huren en ook moeten we nog slaapplaatsen vinden/regelen (50-100 dollar pp)
Heeft iemand tips of leuke adresjes, ik heb al gekeken bij airbnb,
maar dat is toch best lastig als je nog niet weet waar je echt met zijn.
Kortom, is de planning zo iets? Of hebben we wat vergeten?
En evt. Tips qua slapen en autohuur?
Donderdag Houston (aankomst, stad bekijken)
Vrijdag Houston (outlet, NASA, sportwedstrijd)
Zaterdag Austin (concertje) 2,5 uur rijden
Zondag Austin
Maandag Dallas (stop bij geboorte huis Willie Nelson..) 3 uur rijden
Dinsdag Klein lokaal plaatsje bezoeken
Woensdag Beaumont (rodeo) 2 uur rijden
Donderdag Galveston (huis aan het strand)) 2 uur rijden
Vrijdag Galveston (huis aan het strand)
Zaterdag terug naar huis
We gaan met 9 mannen van ong. 40 en houden van muziek, lekker eten en drinken en
daarnaast een goed beeld te krijgen van Texas.
We gaan waarschijnlijk 2 SUV's huren en ook moeten we nog slaapplaatsen vinden/regelen (50-100 dollar pp)
Heeft iemand tips of leuke adresjes, ik heb al gekeken bij airbnb,
maar dat is toch best lastig als je nog niet weet waar je echt met zijn.
Kortom, is de planning zo iets? Of hebben we wat vergeten?
En evt. Tips qua slapen en autohuur?
Donderdag Houston (aankomst, stad bekijken)
Vrijdag Houston (outlet, NASA, sportwedstrijd)
Zaterdag Austin (concertje) 2,5 uur rijden
Zondag Austin
Maandag Dallas (stop bij geboorte huis Willie Nelson..) 3 uur rijden
Dinsdag Klein lokaal plaatsje bezoeken
Woensdag Beaumont (rodeo) 2 uur rijden
Donderdag Galveston (huis aan het strand)) 2 uur rijden
Vrijdag Galveston (huis aan het strand)
Zaterdag terug naar huis
Re: Texas trip
Jammer dat jullie naar Beaumont moeten, want anders was je misschien beter aan de kant van Austin, San Antonio en de Texas Hill Country gebleven.
Daar heb je nog leuke kleine plaatsjes, toeristisch (Fredericksburg)) en niet toeristisch.
En jullie zouden eigenlijk met 9 kerels naar Luckenbach moeten, het leukste als er live muziek is (meestal in de weekenden), maar ook op een weekdag een bezoekje waard http://www.luckenbachtexas.com/calendar
Het lange stuk tussen Dallas en Beaumont is saai en kost jullie veel tijd.
Als je alleen maar op de Interstate zit, krijg je niet echt een goed beeld van Texas.
Moet je echt naar die rodeo?
Geboorteplaats van Willie is Abbott, rijden jullie daarna nog door naar Dallas en wat wil je daar gaan doen?
Als je er niet echt hoeft te zijn, rijd dan van Abbott terug via de Texas Hill Country, bijvoorbeeld via Lampassas, Fredericksburg, Luckenbach, Gruene (bij New Braunfels en Gruene is een van de leukste plaatsjes om te bezoeken als je muziekliefhebber bent. Er is altijd muziek in de Gruene Hall, de oudste dance hall van TX).
http://www.gruenehall.com/
Dan pak je de i10 terug naar Houston en zo door naar Galveston.
Tip: vergis je niet in de afstanden, Texas is enorm groot!
Als je zoals jullie een relatief korte tijd hebt, moet je zorgen dat je de dagen zo gunstig mogelijk invult en dat je niet veel te lang op de Interstate zit, dat is zonde van jullie kostbare tijd (als je 3 of 4 weken hebt, is dat natuurlijk een ander verhaal).
In Austin is de Continental Club een van de leukste clubs, maar als je van country muziek houdt kun je ook naar de enige echte honky tonk van Austin, The Broken Spoke.
Ook kan ik je de Saxon Pub aanraden op South Lamar.
De Austin Chronicle (krant) heeft iedere week een zeer uitgebreide agenda (ligt in de meeste hotels).
Veel plezier in mijn favoriete staat!
Daar heb je nog leuke kleine plaatsjes, toeristisch (Fredericksburg)) en niet toeristisch.
En jullie zouden eigenlijk met 9 kerels naar Luckenbach moeten, het leukste als er live muziek is (meestal in de weekenden), maar ook op een weekdag een bezoekje waard http://www.luckenbachtexas.com/calendar
Het lange stuk tussen Dallas en Beaumont is saai en kost jullie veel tijd.
Als je alleen maar op de Interstate zit, krijg je niet echt een goed beeld van Texas.
Moet je echt naar die rodeo?
Geboorteplaats van Willie is Abbott, rijden jullie daarna nog door naar Dallas en wat wil je daar gaan doen?
Als je er niet echt hoeft te zijn, rijd dan van Abbott terug via de Texas Hill Country, bijvoorbeeld via Lampassas, Fredericksburg, Luckenbach, Gruene (bij New Braunfels en Gruene is een van de leukste plaatsjes om te bezoeken als je muziekliefhebber bent. Er is altijd muziek in de Gruene Hall, de oudste dance hall van TX).
http://www.gruenehall.com/
Dan pak je de i10 terug naar Houston en zo door naar Galveston.
Tip: vergis je niet in de afstanden, Texas is enorm groot!
Als je zoals jullie een relatief korte tijd hebt, moet je zorgen dat je de dagen zo gunstig mogelijk invult en dat je niet veel te lang op de Interstate zit, dat is zonde van jullie kostbare tijd (als je 3 of 4 weken hebt, is dat natuurlijk een ander verhaal).
In Austin is de Continental Club een van de leukste clubs, maar als je van country muziek houdt kun je ook naar de enige echte honky tonk van Austin, The Broken Spoke.
Ook kan ik je de Saxon Pub aanraden op South Lamar.
De Austin Chronicle (krant) heeft iedere week een zeer uitgebreide agenda (ligt in de meeste hotels).
Veel plezier in mijn favoriete staat!
16x USA / 30 staten
Super thanx!
Beaumont...tja een rodeo is toch echt texaans? Is er eentje dichterbij? Wel authentiek als het kan.
Galvestone..is dat de ideale plek voor strand en zee?
Voor de rest echt bedankt..het is toch best moeilijk om een beeld te krijgen van iets waar je nog nooit geweest ben..
Maar Texas spreekt ons wel erg aan...
Is er wellicht ook ergens zo'n klein saloontje...met live muziek!
( zoals bv. The double dutch uit de film "roadhouse"?
Grt
Beaumont...tja een rodeo is toch echt texaans? Is er eentje dichterbij? Wel authentiek als het kan.
Voor de rest echt bedankt..het is toch best moeilijk om een beeld te krijgen van iets waar je nog nooit geweest ben..
Grt
Wverveer schreef:Super thanx!
Nee, rodeo's zijn niet echt Texaans, je hebt ze overal in de staten om TX heen ook. Wij hebben een rodeo gezien in Bulverde bij San Antonio, alleen op zaterdag. Authentiek, maar ook altijd veel toeristen bij elke rodeo, waar je ook naar toe gaat. Overigens hebben wij spijt dat we gegaan zijn, maar dat is altijd achteraf. Wij vonden het helemaal niks, dat gesol met al die dieren.
Nee, ideaal zeker niet, maar voor jullie misschien wel omdat je maar zo weinig tijd hebt. Port Aransas is bijvoorbeeld veel leuker, maar dat is voor jullie te ver deze keer.
Double Deuce Bar/Roadhouse.....ik ken de film niet, maar heb even gegoogeld. Tja, dit soort venues en clubs zie je in elke grote stad. Ik noemde je al The Broken Spoke in Austin.
Wat misschien ook nog wel leuk is voor jullie is Fort Worth Stockyards http://www.fortworthstockyards.org/Attractions.aspx
Van alles te doen en vooral naar Billy Bob's gaan, de grootste honky tonk van Texas (of misschien wel van de USA). Dit zou je kunnen doen als je besluit om NIET de Texas Hill Country te doen, maar dan vanaf Abbott (Willy Nelson) door te rijden naar Fort Worth. Daarna je oude route oppakken teryg naar Beaumont. Ik zou Dallas vergeten als ik jullie was.
Grt
16x USA / 30 staten
Helemaal super!!
Ik ga een andere rodeo zoeken..iets in de buurt
En kijken of een ander strand mogelijk is..
Iemand nog goede tips qua overnachten?
Wat is er zo mooi aan de Texas Hill country? Het landschap en bergen??
Ik ga een andere rodeo zoeken..iets in de buurt
En kijken of een ander strand mogelijk is..
Iemand nog goede tips qua overnachten?
Wat is er zo mooi aan de Texas Hill country? Het landschap en bergen??
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Hill Country is, naar mijn mening, het mooiste stuk van Texas.
Van Houston naar Austin in 2,5 uur? Moet je wel op een goed moment van de dag gaan rijden. Het verkeer rond Houston is 's ochtends en ' s middags urenlang een zooitje.
Jullie hebben maar heel kort de tijd maar ik zou toch aanraden om in een klein stadje te stoppen en eens rustig rond te kijken. Misschien ergens een stukje van de snelweg af om over een kleinere weg te gaan en dan wat meer 'echt' Texas te zien. Eet lunch of diner in een klein restaurantje i.p.v. een keten en maak een praatje met de locals.
Als ik het goed zie nemen jullie de 10 naar de 71 bij Columbus? Dan kom je door LaGrange, Smithville, en Bastrop. Misschien leuk om even te stoppen. Of je neemt de 10 een stukje verder om de 21 te nemen en gaat via Lockhart. Daar zit een lekker bbq restaurant waar wij altijd even stoppen. M'n man is een ouwe Texaan en voelt zich altijd helemaal thuis in Lockhart, dat is het soort Texas wat hij zich herinnert van z'n jeugd.
Galveston is mooi en zeker ook populair bij Houstonians maar Port Aransas vind ik zelf net ietsje mooier. M'n man niet, die ging vroeger vissen in Galveston dus dat is jeugdsentiment voor hem. In Aransas zit ook Aransas park...weet niet meer precies hoe het heet Aransas wildlife refuge ofzoiets. Heel mooi klein park waar je whooping cranes en alligators kan zien.
Van Houston naar Austin in 2,5 uur? Moet je wel op een goed moment van de dag gaan rijden. Het verkeer rond Houston is 's ochtends en ' s middags urenlang een zooitje.
Jullie hebben maar heel kort de tijd maar ik zou toch aanraden om in een klein stadje te stoppen en eens rustig rond te kijken. Misschien ergens een stukje van de snelweg af om over een kleinere weg te gaan en dan wat meer 'echt' Texas te zien. Eet lunch of diner in een klein restaurantje i.p.v. een keten en maak een praatje met de locals.
Als ik het goed zie nemen jullie de 10 naar de 71 bij Columbus? Dan kom je door LaGrange, Smithville, en Bastrop. Misschien leuk om even te stoppen. Of je neemt de 10 een stukje verder om de 21 te nemen en gaat via Lockhart. Daar zit een lekker bbq restaurant waar wij altijd even stoppen. M'n man is een ouwe Texaan en voelt zich altijd helemaal thuis in Lockhart, dat is het soort Texas wat hij zich herinnert van z'n jeugd.
Galveston is mooi en zeker ook populair bij Houstonians maar Port Aransas vind ik zelf net ietsje mooier. M'n man niet, die ging vroeger vissen in Galveston dus dat is jeugdsentiment voor hem. In Aransas zit ook Aransas park...weet niet meer precies hoe het heet Aransas wildlife refuge ofzoiets. Heel mooi klein park waar je whooping cranes en alligators kan zien.
Oke top!!
"Jullie hebben maar heel kort de tijd maar ik zou toch aanraden om in een klein stadje te stoppen en eens rustig rond te kijken. Misschien ergens een stukje van de snelweg af om over een kleinere weg te gaan en dan wat meer 'echt' Texas te zien. Eet lunch of diner in een klein restaurantje i.p.v. een keten en maak een praatje met de locals. "
Gaan we zeker doen..alleen waar?? Eten bij ketens gaan we zeker niet doen,
Wij gaan met name voor de beste steaks.
Er zijn zoveel mogelijkheden en zo weinig..maar langer mogen we niet weg
vd familie.)
We nemen ieder jaar een andere staat en nu is het Texas.
Ik ga vanavond kijken naar een andere rodeo..zodat we Texas Hill country kunnen pakken...we gaan wel met 2 auto's en rijden veelal tussen 11.00 en 15.00..
"Jullie hebben maar heel kort de tijd maar ik zou toch aanraden om in een klein stadje te stoppen en eens rustig rond te kijken. Misschien ergens een stukje van de snelweg af om over een kleinere weg te gaan en dan wat meer 'echt' Texas te zien. Eet lunch of diner in een klein restaurantje i.p.v. een keten en maak een praatje met de locals. "
Gaan we zeker doen..alleen waar?? Eten bij ketens gaan we zeker niet doen,
Wij gaan met name voor de beste steaks.
Er zijn zoveel mogelijkheden en zo weinig..maar langer mogen we niet weg
We nemen ieder jaar een andere staat en nu is het Texas.
Ik ga vanavond kijken naar een andere rodeo..zodat we Texas Hill country kunnen pakken...we gaan wel met 2 auto's en rijden veelal tussen 11.00 en 15.00..
Lockhart en Luling zijn inderdaad leuk, was ik vergeten.
Al een poosje geleden dat ik daar was.
Er zijn zoveel mogelijkheden en zoveel keuzes te maken.....
Al een poosje geleden dat ik daar was.
Er zijn zoveel mogelijkheden en zoveel keuzes te maken.....
16x USA / 30 staten
Oeh ik ga je topic zeker volgen Wverveer, wij willen ook naar Texas in november...
Kan je helaas geen tips geven. Wel een gaaf concept trouwens, elk jaar met 9 mannen een andere staat! Super!
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Hè kijk eens aan...ik denk dat dit ook een mooie site is om te filteren wat wel en wat niet..Texas is nogal groot
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Zitten er ook wijndrinkers bij de groep? Anders is Texas Hill Country ook echt daarvoor The Place to be met de vele vineyards 
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hmmm ja! Brings back good memories: http://usatour2012.wordpress.com/2012/0 ... braunfels/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Er gaat zeker wijn gedronken worden...metname bij een goed diner..
Voor unieke horecatips hou ik me zeker aanbevolen...
Ik ga even njit's ervaringen lezen...
Voor unieke horecatips hou ik me zeker aanbevolen...
Ik ga even njit's ervaringen lezen...
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
SpaceAce schrijft de blog
Maar ik vond het ook lekker 
ziet er goed uit...ik ben alleen niet een rollercoaster-fan...
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zonde, zitten een paar mooie parken daar

https://roadtrippers.com
is ook wel handig...wel te veel...maar is net iets handiger voor toeristen dan een planning via google-maps
Wat zou het mooiste stukje strand/zee zijn ten zuide van houston?
zie bijlage
is ook wel handig...wel te veel...maar is net iets handiger voor toeristen dan een planning via google-maps
Wat zou het mooiste stukje strand/zee zijn ten zuide van houston?
zie bijlage
ff gepuzzle'd
en ik denk dat het zo beter is, ook ivm tijd
We zouden eerst de route kunnen rijden. of eerst vliegen naar dallas en vanaf daar de route pakken.
Anyway:
(aankomst in houston- doorvliegen naar dallas, nog uit te zoeken)
dag 1: Dallas -Outlet Dallas avondje stappen Dallas
dag 2: Fort Worth -rodeo en Stock Yard
dag 3: Abbott/Hill Country -geboorteplaats wille Nelson / -mooiste scenic route van texas
dag 4: Frederickburg -Hamilton pool, (of lockhart/luling/lagrange/gruene) en evt. wisselen met austin
dag 5: Austin -Music bars en stappen in austin
dag 6: ri. strand -Beachhouse (2dg) Galvestone of texas city..of is er een betere strand locatie in de buurt van houston?
dag 7: strand -Beachhouse zeevissen
dag 8: Houston -Segway tour? en stappen.
dag 9: terugreis
Het liefste zouden we 2 avonden in austin zijn..schijnt toch de leukste stad van texas te zijn??
en 1 dag willen we ook in een klein local dorpje...Fredericksburg/lockhart/lulling/lagrange (naar aanleiding zz-top nr/of gruene)
en ik denk dat het zo beter is, ook ivm tijd
We zouden eerst de route kunnen rijden. of eerst vliegen naar dallas en vanaf daar de route pakken.
Anyway:
(aankomst in houston- doorvliegen naar dallas, nog uit te zoeken)
dag 1: Dallas -Outlet Dallas avondje stappen Dallas
dag 2: Fort Worth -rodeo en Stock Yard
dag 3: Abbott/Hill Country -geboorteplaats wille Nelson / -mooiste scenic route van texas
dag 4: Frederickburg -Hamilton pool, (of lockhart/luling/lagrange/gruene) en evt. wisselen met austin
dag 5: Austin -Music bars en stappen in austin
dag 6: ri. strand -Beachhouse (2dg) Galvestone of texas city..of is er een betere strand locatie in de buurt van houston?
dag 7: strand -Beachhouse zeevissen
dag 8: Houston -Segway tour? en stappen.
dag 9: terugreis
Het liefste zouden we 2 avonden in austin zijn..schijnt toch de leukste stad van texas te zijn??
en 1 dag willen we ook in een klein local dorpje...Fredericksburg/lockhart/lulling/lagrange (naar aanleiding zz-top nr/of gruene)
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer dat jullie San Antonio overslaan - echt een leuke stad, en als je toch in de buurt bent...
Ook zou je kunnen overwegen om Helotes, TX, te stoppen - als je San Antonio mee zou pikken - bij de John T. Floore Country Store, waar Willie Nelson begonnen en ontdekt is. Het is echt een bijzonder iets, en er hangen nog steeds originele uithangborden die Willie aankondigen. Alleen ligt het aan de noordwestkant van San Antonio, dus helaas buiten jullie geplande route...
Ook zou je kunnen overwegen om Helotes, TX, te stoppen - als je San Antonio mee zou pikken - bij de John T. Floore Country Store, waar Willie Nelson begonnen en ontdekt is. Het is echt een bijzonder iets, en er hangen nog steeds originele uithangborden die Willie aankondigen. Alleen ligt het aan de noordwestkant van San Antonio, dus helaas buiten jullie geplande route...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2889 Weergaves
-
Laatste bericht door swissdutchie