Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waarom is Amerika zo verslavend?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hier in NL wordt het anders ook steeds duurder, en vaak ook de dekking beperkter.
Wij betalen met zijn tweetjes € 320 per maand aan premie voor ziektekostenverzekering, en daarvoor hebben we wel een heel goede dekking voor de ziektekosten. Voor mijn handicap echter, betalen we nog steeds heel veel kosten zelf..... Als ik nieuwe hoorapparaatjes nodig heb, kan ik diep in de buidel tasten! Een (digitaal) apparaatje kost rond de € 2.000 per stuk, terwijl ik € 650 krijg vergoed. Daarnaast wordt het slechts 1 keer per 7 jaar vergoed, terwijl de apparaatjes 5 jaar meegaan. De oorstukjes moet ik elk halfjaar laten vervangen, en ik krijg ze slechts 1 keer per 2 jaar vergoed. Kosten: € 350 per keer.
En dan heb ik het niet over mijn aangepaste telefoon, en de deurbelinstallatie, en de ringleiding om tv te kunnen kijken..........
Wij betalen met zijn tweetjes € 320 per maand aan premie voor ziektekostenverzekering, en daarvoor hebben we wel een heel goede dekking voor de ziektekosten. Voor mijn handicap echter, betalen we nog steeds heel veel kosten zelf..... Als ik nieuwe hoorapparaatjes nodig heb, kan ik diep in de buidel tasten! Een (digitaal) apparaatje kost rond de € 2.000 per stuk, terwijl ik € 650 krijg vergoed. Daarnaast wordt het slechts 1 keer per 7 jaar vergoed, terwijl de apparaatjes 5 jaar meegaan. De oorstukjes moet ik elk halfjaar laten vervangen, en ik krijg ze slechts 1 keer per 2 jaar vergoed. Kosten: € 350 per keer.
En dan heb ik het niet over mijn aangepaste telefoon, en de deurbelinstallatie, en de ringleiding om tv te kunnen kijken..........
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Je eigen huis opeten hoeft gelukkig niet meer tegenwoordig. Je betaalt een eigen bijdrage afhankelijk van je inkomen (na aftrek van belasting en ziektekostenpremie) . Je houdt altijd een zakgeld/ kleedgeld van ongeveer € 200 per maand over en je spaargeld kun je gewoon houden.ANY schreef:De meeste verzekeringen hier bekostigen ook maar beperkte tijd in een verpleeghuis, meestal 3 maanden. Daarna is het uit eigen zak betalen tenzij je een aanvullende verzekering hebt. Net als in Nederland je eigen huis opeten.
Marjon
kun je deze kosten (hulpmiddelen die niet vergoed worden) niet van de belasting aftrekken?Jasmino schreef:Hier in NL wordt het anders ook steeds duurder, en vaak ook de dekking beperkter.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3751 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut