ik zal mij even voorstellen
Vraagje over NY, heeft iemand ervaring met de NYC pass? (zie http://www.newyorkpass.com/En/). Deze is nu in de actie vor $ 155 / 3 dagen, en ik denk dat we zeker 3 dagen in NY zijn. Er zit zo op het eerste zicht erg veel in, en het idee dat je een soort van all-in hebt bij de meeste attracties spreekt mij (als echte Nederlander) natuurlijk wel aan. Als ik de entree prijzen van de must-see's optel kom ik wel makkelijk over die $ 155 uit. En qua vervoer in NY, is dan een metro dagpas het beste of toch lopen / bus?
Maar, over las vegas:
Wij komen in de ochtend aan (11 30) en hebben al een auto gehuurd. Nu is er zo ontzettend veel te doen in Las Vegas, en aangezien ik alles van te voren altijd wil uitstippelen raak ik een beetje in de stress (leuke vakantie stress dan
En wat betreft het auto rijden daar, ik heb dit nog nooit gedaan. Is dit eenvoudig of zijn er echt dingen waar je op moet letten? Hebben huurauto's daar (we hebben Ford Escape / vergelijkbaar gehuurd) ook een 12v sigarettenplug voor de telefoon navigatie op te laden?).
Wij verblijven in het Luxor hotel. Wat ik moeilijk vind om uit te zoeken:
Wat zijn nu echt de dingen die je gezien moet hebben op de strip? (Ik heb een boekje van Merian Live / Las Vegas ontdekken en beleven) en de site http://www.ilovelasvegas.nl/todo.htm bekeken, maar er is zoveel.
De gratis shows en dergelijke heb ik al opgezocht, wat ik wel handig zou vinden is een boekje met alle tijdens van de shows e.d., maar die vind ik niet zo snel. Ik kan natuurlijk ook in het hotel kijken op de dag dat we gaan kijken, internet is toch erbij.
Nu weet ik ook niet perse wat voor een shows we willen gaan zien, we hebben daar niet zo'n idee van. Misschien is het dan het beste om gebruik te maken van die standjes waar die tickets van dezelfde dag goedkoper worden verkocht? Nogmaals dit lijkt ons wel leuk, maar echt een show die we moeten zien heb ik niet (blue man group moest wel leuk zijn begreep ik).
En als je over de strip 'wandelt' loop je dan vanzelf langs alle grote hotels en attracties? Wijst dit zich een beetje vanzelf of moet je echt opletten?
Ik heb ook al een coupons boekje gevonden, heeft iemand misschien nog tips hierover?
Wat wij in ieder geval willen doen:
- Proberen met de $ 20 dollar truc een betere kamer te krijgen (of is dit not-done?).
- Uiteraard de hoogtepunten van de strip bezoeken
- Shoppen (wat zijn buiten de winkels op de strip nu de beste plekken, gewoon die outlet centers? Crystal en iets in Las Vegas North begreep ik
- Stappen
- Lekker uit eten (in ieder geval 1 avond uit eten bij Top of the World / Stratospere, vooral voor het uitzicht), maar tips zijn welkom!
- Red Rock Canyon bezoeken (dit is denk ik het handigst in de ochtend?)
- Valley Of Fire (hetzelfde, ook in de ochtend denk ik?)
- Hoover Dam (ook hetzelfde, weer in de ochtend ergens? of aansluitend aan de red rock canyon / valley of fire?)
- Grand Canyon south rim (niet de west, aangezien ik daar al genoeg over heb gelezen / tourist traps etc).
Met de Grand Canyon zit ik een beetje met een dilemma, het is een flink stuk rijden (5/6 uur begreep ik hier van het forum) en alhoewel dat misschien wel lukt op 1 dag (5 uur vertrekken / tegen de middag daar en dan weer terug) denk ik dat het zonde is om 1 van de 7 wereldwonders zo af te raffelen. Mijn idee is dan om in Flagstaff of Williams voor €30 euro een motel te boeken, en dan hier in de avond van te voren rustig heen te rijden. Dan kunnen we ook meteen de zonsopgang zien en hebben we alle tijd om te genieten van de routes die er zijn en alle plekken daar te kunnen bezichtigen. Het voordeel is dan ook dat we met redelijk veel daglicht weer terug naar LV kunnen rijden. Ik hoor graag tips of dit wel een beetje handig is om te doen.
We zijn er van maandag vroeg tot vrijdag laat met huurauto, dus we hebben in ieder geval qua vervoer geen problemen.
Dit weekend wil ik een beetje een planning maken, dus dan zou het goed uitkomen om zoveel mogelijk tips en dergelijke te kunnen krijgen. Naar mijn idee is dit ook echt een luxe probleem met het internet van tegenwoordig, je kunt zoveel vinden dat je er zelf helemaal dol van wordt. Vroeger ging je naar het reisbureau en dat was het dan zo'n beetje
Laatste vraag, ik ben lid van de ANWB. Ik begreep dat je dan ook bij de AAA daar boekjes en wegenkaarten kunt ophalen?
Bedankt alvast!