Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslag 2004

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Reisverslag 2004

Bericht door Coyote »

Hallo allemaal,

het heeft even geduurd, ik ben alweer sinds 17 juli terug, maar eindelijk is mijn reisverslag klaar. Jullie kunnen het vinden op mijn website: http://www.rschotanus.com

De foto's zullen in een later stadium volgen.

Veel leesplezier.

Groet,

Roland

PS Wie volgt...? :wink:
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik geniet er weer enorm van, Roland. Bij jouw verslagen heb je het gevoel mee te reizen! Ik ben nu pas in Everett ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jvinch
Amerikakenner

Re: Reisverslag 2004

Bericht door jvinch »

Coyote schreef:PS Wie volgt...? :wink:
Ik ben op vakantie in Nederland geweest. Zal ik een reisverslag van mijn ervaringen in Hoofddorp insturen? :nana:
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Mijn complimenten Roland, heel mooi en boeiend :roll:
I love NY
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Roland,

Heb net je verhaal van 2004 zitten lezen, zo te zien een prachtige vakantie geweest, voor 2005 staat onze route al vast maar voor een daarop volgende trip denk ik dat het noordwesten een aantal mooie lokaties heeft om te bezoeken.
Gr.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Roland,

Mooi uitgebreid reisverslag heb je er van gemaakt. Mijn complimenten. Voor mij persoonlijk is het heel apart en vermakelijk om over jezelf te lezen. Al die dagen dat we met z'n drieën hebben opgetrokken, samen hebben gereisd, dingen hebben bekeken, gezamelijke maaltijden enz., hebben Jan en ik allebei van genoten en bewaren we hele goede herinneringen aan. Gedurende onze lange trip van 6 weken, waren deze ontmoetingen hele leuke onderbrekingen.
Nogmaals hartelijk dank voor de gezellige tijd.

Hoi allemaal,

Ik heb lang getwijfeld of ik ook een reisverslag zou maken (6 weken is wel heel veel werk), maar inmiddels ben ik schoorvoetend aan een eigen site begonnen en de bedoeling is om toch over al die 10 keer Amerika wat te vertellen en de nodige foto's er bij te plaatsen.

Jullie moeten nog even wat geduld hebben, maar ondertussen kun je in Rolands verslag al een klein beetje lezen wat wij zo ongeveer in de vakantie van 2004 zoal beleefd en gezien hebben.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ja, Jan, een verslag over Hoofddorp lijkt me erg leuk. Heb er jaren geleden gewoond, maar kan me er bijna niets meer van herinneren.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Roland,

Eindelijk ben ik er aan toegekomen om je verslag uit te lezen. Heerlijk hoor. Als ik lees over de gebieden waar wij ook geweest zijn, dan is alles zo herkenbaar en als ik lees over de gebieden waar wij nog niet geweest zijn, dan "wil ik dat ook".
Ook leuk je ontmoeting met Marjan en Jan. Ook wij hadden een paar ontmoetingen in de VS met mensen van de site. Vond ik echt een leuke ervaring.
Nu de foto's nog Roland!!

Groeten
Wendy
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Wat een geweldig verhaal, Roland.

Ik heb inmiddels vierkante ogen van het lezen, maar heb je verhaal in een ruk uitgelezen.
Leuk om te lezen dat je met hetzelfde "probleem" te maken kreeg als wij, om dicht bij het Hollywood-sign te komen. Ergens halverwege de berg kun je niet verder. Heb je een prima uitzicht, maar toch.... je wil eigenlijk nog wat dichterbij komen.

Het lijkt me ook een prachtige route die je hebt gemaakt. Grotendeels alleen! Mis je het niet dat je onderweg die enorme indrukken niet met een reisgenoot kunt delen?

Een kameraad van mij maakt ook altijd verre reizen in z'n eentje (hij is vlieger bij KLM) maar hij ziet er juist tegenop om naar Amerika te gaan vanwege de eenzaamheid. Dat is de reden dat hij zelf graag naar Nieuw Zeeland gaat, vanwege de backpackerscultuur. Hoe ervaar jij dit?

Groeten René
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Allemaal heel erg bedankt voor de leuke reacties! Daar doe je het toch grotendeels voor. :D
Rob schreef:...voor 2005 staat onze route al vast maar voor een daarop volgende trip denk ik dat het noordwesten een aantal mooie lokaties heeft om te bezoeken.
Het noordwesten is echt heel mooi. Het was de eerste keer dat ik daar kwam. Als het aan mij ligt, zeker niet de laatste keer. Ik voelde mij daar gelijk "thuis". Trouwens, ook het noorden van Californië is prachtig. Ook daar wil ik graag nog een keer naar toe, mede vanwege het deels mislukte bezoek aan Lassen Volcanic NP. Het mooiste gedeelte van dit park heb ik nu nog niet kunnen zien. :cry:
Marjan schreef:Al die dagen dat we met z'n drieën hebben opgetrokken, samen hebben gereisd, dingen hebben bekeken, gezamelijke maaltijden enz., hebben Jan en ik allebei van genoten en bewaren we hele goede herinneringen aan. Gedurende onze lange trip van 6 weken, waren deze ontmoetingen hele leuke onderbrekingen.
Nogmaals hartelijk dank voor de gezellige tijd
Ook van mijn kant is het heel goed bevallen Marjan, ondanks dat we elkaar nog maar net kenden. Ik heb veel gehad aan jullie inbreng. Toppie!! :doublethumb:
Zeker voor herhaling vatbaar.
Wendy schreef:Als ik lees over de gebieden waar wij ook geweest zijn, dan is alles zo herkenbaar en als ik lees over de gebieden waar wij nog niet geweest zijn, dan "wil ik dat ook".
Dat heb ik dus ook Wendy. Als ik in andere reisverslagen lees over gebieden waar ik zelf ook geweest ben, zie ik alles weer voor me. Lees ik over gebieden waar ikzelf nog niet geweest ben, dan heb ik ook de drang om die een volgende keer te bezoeken.
René schreef:Leuk om te lezen dat je met hetzelfde "probleem" te maken kreeg als wij, om dicht bij het Hollywood-sign te komen. Ergens halverwege de berg kun je niet verder. Heb je een prima uitzicht, maar toch.... je wil eigenlijk nog wat dichterbij komen.
Ja, dat was inderdaad jammer. Terwijl ik toch echt van te voren uitgezocht had hoe ik er dichterbij kon komen. Streets & Trips ging hier dus even de mist in... :wink:

De stad Los Angeles is mij trouwens heel goed bevallen. Achteraf had ik hier nog wel 1 of 2 dagen langer willen blijven. Vaak lees je dat mensen deze stad zo snel mogelijk ontvluchten. Als je echter zoekt, zijn er genoeg leuke en interessante bezienswaardigheden. Mocht ik tijdens mijn volgende trip Los Angeles weer aandoen, dan wil ik eens zien of ik dan ook wat langer in deze stad kan blijven.
René schreef:Het lijkt me ook een prachtige route die je hebt gemaakt. Grotendeels alleen! Mis je het niet dat je onderweg die enorme indrukken niet met een reisgenoot kunt delen?

Een kameraad van mij maakt ook altijd verre reizen in z'n eentje (hij is vlieger bij KLM) maar hij ziet er juist tegenop om naar Amerika te gaan vanwege de eenzaamheid. Dat is de reden dat hij zelf graag naar Nieuw Zeeland gaat, vanwege de backpackerscultuur. Hoe ervaar jij dit?
In eerste instantie had ik de reis ook zo gepland om helemaal alleen te maken. Het toeval wilde dat ik Marjan (en haar man) via AllesAmerika.com ontmoette. Omdat we niet zover bijelkaar vandaan wonen, hebben wel elkaar op een middag opgezocht en zijn we plannen gaan maken omdat we in dezelfde periode naar Amerika zouden gaan.

Al sinds 2000 (met uitzondering van 2001) reis ik alleen door Amerika. Ik krijg vaker de vraag waarom ik alleen door Amerika trek. Persoonlijk heb ik daar helemaal geen moeite mee. Ik kan doen en laten wat ik wil... :wink: Juist omdat ik mij zo "thuis" voel in Amerika, heb ik nooit het gevoel "alleen" te zijn. Het enige nadeel dat je zou kunnen noemen is inderdaad het niet kunnen delen van je reiservaringen. Gelukkig zijn er vandaag de dag leuke forums op internet waar ik naar hartelust mijn ervaringen kan delen. Ook het maken van een reisverslag helpt daarbij.

Bovendien, mijn ouders, broers en zussen hebben ook allemaal wel wat met Amerika. Iedereen is er al één of meerdere keren geweest. Mijn oudste zus heeft er zelfs bijna twee jaar gewoond en vorige week heb ik mijn andere zus afgehaald van Schiphol, nadat zij met haar vriend en zoontje (9 maanden overigens) 3,5 week gekampeerd en rondgetrokken hebben in het noordwesten van Amerika.

Wat de foto's betreft, daar ga ik binnenkort mee aan de slag om een leuke collectie op internet te zetten. Alle 1300 (!) is toch wat te veel van het goede... :wink: Helaas zijn ook een aantal wat minder goed gelukt, mede vanwege de bewolking, o.a. Mount St. Helens en San Francisco. Maar eens zien wat ik allemaal op mijn site zet.

Groet,

Roland

rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Nou Roland,

Try me. Ik zou ze in elk geval alle 1300 bekijken. 8)

René
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Roland

Ik heb net je reisverslag helemaal gelezen en heb er erg van genoten.
Leuk om te lezen over plekken waar we zelf ook net geweest zijn.
Ook het stuk over het Noordwesten vond ik erg leuk om te lezen omdat wij erover denken om onze volgende reis naar de VS ook in die richting te gaan .
Ik ben benieuwd naar je foto's

Groetjes Marjon
rebel
Amerika-ontdekker

Bericht door rebel »

Hoi, geweldig reisverslag. Heb er van genoten en al veel ideeen opgedaan want maandag gaan wij vertrekken voor onze drie en een halve week Amerika.

Maar een vraag want je hebt het er over dat je je tickets gratis upgrade voor meer beenruimte en dat willen wij ook. Hoe pak je dit nu aan op het vliegveld? Wij zijn heen met drie personen en terug met twee weet niet of dit uitmaakt. Heen wel met een "senior" dus dat geeft mischien ook wat meer mogelijkheden? (We gaan met air france over Parijs en dan naar Los Angeles.)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

rebel schreef:Maar een vraag want je hebt het er over dat je je tickets gratis upgrade voor meer beenruimte en dat willen wij ook. Hoe pak je dit nu aan op het vliegveld? Wij zijn heen met drie personen en terug met twee weet niet of dit uitmaakt. Heen wel met een "senior" dus dat geeft mischien ook wat meer mogelijkheden? (We gaan met air france over Parijs en dan naar Los Angeles.)
Tja, of Air France ook een zgn. Economy Plus klasse heeft weet ik niet. Ik heb nog nooit met ze gevlogen. Bij United Airlines lukt het me vaak wel omdat ik vroeg incheck. Ik vraag er gewoon om. Bovendien helpt het omdat ik mijn Mileage Plus Member Card van United altijd laat zien. Ze zijn dan net nog iets behulpzamer vind ik.

Een zitplaats bemachtigen bij de nooduitgang (extra beenruimte) is mij trouwens nog maar één keer gelukt (afgelopen zomer op de vlucht van Washington, DC naar Seattle). Je moet dan natuurlijk niet de pech hebben dat er, zoals in mijn geval, een behoorlijk fors uitgevallen persoon naast je zit. Gelukkig was hij reuze aardig en hij heeft zich vele malen verontschuldigd... :sorry: ... :wink:

Een hele fijne vakantie toegewenst! Kunnen we van jullie ook een reisverslag verwachten? :P

Groet,

Roland

thebes
Amerika-expert

Hollywood Sign

Bericht door thebes »

Ik lees hier boven ergens dat men graag wat dichter bij het Hollywood Sign zou willen komen.
Wij hebben een routetje gevonden op http://www.hollywoodsign.org. Volg de aanwijzingen naar het "dog park". Bij mijn weten is dit de locatie het dichtste bij de beroemde letters.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hey Roland,
Ik ga zo kijken bij je reisverslag. Zo te horen is het weer een publiekstrekker :wink: Dat is een goed teken.
Zelf ga ik een soort korte fotoreportage maken van mijn rondreis, maar dat duurt nog even. Het komt op mijn website: http://www.insidetnn.net Misschien over een week of zo.
Ik ben naar Washington, Oregon, Idaho, Wyoming, Utah, Colorado en terug geweest. Per greyhound rondgereisd in mijn eentje. Heerlijk. Iedereen zou het moeten proberen.
Anneke
Laatst gewijzigd door eaglelgae op 31 okt 2004, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Zelf ga ik een soort korte fotoreportage maken van mijn rondreis, maar dat duurt nog even. Het komt op mijn website: http://www.insidetnn.com Misschien over een week of zo.
Ik ben naar Washington, Oregon, Idaho, Wyoming, Utah, Colorado en terug geweest. Per greyhound rondgereisd in mijn eentje. Heerlijk.
Hoi Anneke,

Ik lees dat je precies de staten aangedaan hebt die wij ook bezocht hebben deze keer (en nog een paar meer) . Ben dus ook heel benieuwd naar je fotoreportage. Ga je er ook nog iets bij vertellen? Ben wel heel nieuwsgierig geworden hoe dat is zo'n vakantie per greyhound.

Binnenkort komen mijn foto's ook online. Ik geef daar wel bericht van

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoi Anneke,

ik hoop dat je mijn reisverslag mooi vond. 8)

Net als Marjan, ben ik ook wel benieuwd naar je ervaringen met de Greyhound. De meesten van ons reizen per auto of camper door Amerika. Wellicht leuk om je ervaringen met de Greyhound met ons te delen en daar een stukje over te schrijven?

Groet,

Roland

rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

hekkie schreef:Binnenkort komen mijn foto's ook online. Ik geef daar wel bericht van
Nou, ik wacht in elk geval met smart op de foto's en het verslag. Ik heb al een stukje kunnen genieten via het verhaal van Roland. :wink:

René
Truckman
Amerikafan

Re: Reisverslag 2004

Bericht door Truckman »

Coyote schreef:Hallo allemaal,

het heeft even geduurd, ik ben alweer sinds 17 juli terug, maar eindelijk is mijn reisverslag klaar. Jullie kunnen het vinden op mijn website: http://www.rschotanus.com

De foto's zullen in een later stadium volgen.

Veel leesplezier.

Groet,

Roland

PS Wie volgt...? :wink:
Erg mooi reisverslag!
Hallo allemaal, ik ben hiernieuw op dit forum, en ik denk dat ik wel een aardige bijdrage kan leveren, waar gewenst.
Wij (mijn vriendin en ik) hebben dit jaar een zelf samengestelde coast-to-coast reis gemaakt. Deze 4-weekse reis begon in New York,en eindigde in Los Angeles. Dat we niet altijd de "geijkte" routes hebben gevolgd spreekt o.m. uit het feit dat we 10.623 km hebben afgelegd.
We zijn nu druk bezig een reisverslag te maken die tzt beschikbaar is op internet..
Het was een erg intensieve reis, maar on-ver-getelijk!
Indien iemand óok plannen heeft om zo'n reis te ondernemen, aarzel niet met eventuele vragen over reistips/route o.i.d me een mailtje te sturen; ik zal graag alle vragen beantwoorden! Mijn E-mail: h.spa1@chello.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer