Laat ik eerst beginnen met me een klein beetje voor te stellen aangezien ik nieuw ben op deze forum..
Mijn naam is Bas ik ben net 20 jaar geworden en ik heb net mijn MBO opleiding ICT Medewerker Beheer afgerond.
De reden waarom ik graag naar Amerika wil gaan is vanwege de ervaring, en het land me enorm aanspreekt.
Mijn droom is om een jaar iets te doen in Amerika ik weet alleen niet wat de mogelijkheden zijn.
De mogelijkheden die ik ken is College natuurlijk, dit is een van mijn grootste droom geweest om dat te doen.
Uiteraard staat dit dan ook op mijn lijstje ik weet alleen niet wat het niveau is ten opzichte van het Nederlands school systeem,
En of dit wel zo verstandig of haalbaar is aangezien mijn school niveau,
En hoe het met de vakken zit ik heb namelijk een enorm achterstand met wiskunde en scheikunde kortom alles met formules.
zou ik dit bij sommige opleidingen kunnen omzeilen? In Nederland hebben we natuurlijk verplichte vakken is dat in de States ook zo?
Daarnaast zat ik te denken om een taal cursus te doen ik weet dat er een aantal zijn van 3 maanden,
Maar ik wil het liefst een jaar vanwege het feit om daar toch wat meer het land en de mensen leren kennen.
Ook heb ik zelf zitten denken maar nog niet veel research over heb gedaan is een jaar lang werken ik weet wel dat vrijwillig werk wat makkelijker gaat dan betaald.
Maar ik ga het toch vragen of er een mogelijkheid is om dit te doen.
Kan ik bij een van deze dingen een bijbaantje zoeken om toch geld een beetje aan te kunnen vullen.
Nu is ook mijn volgende vraag, waar ik dit zal doen ikzelf denk ergens in California vanwege het mooie weer
Het verblijf wat zijn daar de mogelijkheden van?
En hoeveel geld zal ik grootschalig wel moeten hebben?
Ik hoop dat ik dit bij de goede topic heb gezet
Ik zal het misschien nog een beetje moeten aanpassen omdat ik soms wat warrig en chaotisch ben en ongetwijfeld wat vergeten:P