Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ArneK: tips voor onze eerste reis naar Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ArneK
Amerika-ontdekker

Reis ArneK: tips voor onze eerste reis naar Amerika

Bericht door ArneK »

Goedemorgen,

Wij zijn nieuw op dit forum en vooral ook nieuw wat betreft reizen naar Amerika. Vaak over gesproken, nog vaker doorgeschoven maar nu ons zoontje straks 11 wordt hebben we de knoop doorgehakt.
Wij zijn voornemens om April 2014 een reis naar Amerika te maken. Nou dat klinkt alvast goed... :mrgreen:

Zoals het er nu naar uit ziet vliegen we de ochtends van 29-03 vanuit Amsterdam naar New York, daar komen we dan voor in de middag aan. Voordat we dan door de douane zijn en in het hotel aangekomen zal de middag wel grotendeels voorbij zijn.
Dan hebben we 3 overnachtingen in New York en vliegen de ochtend van 01-04 door naar Las Vegas. In Las Vegas komen we rond het middaguur aan en hebben de rest van de dag voor onszelf.
We hebben 2 overnachtingen in Las Vegas gepland en halen de camper op 03-04 op, deze hebben we voor 14 dagen.

De bedoeling is om nu vanuit Las Vegas naar San Francisco te gaan rijden en onderweg zoveel mogelijk mee te pikken als redelijkerwijs mogelijk.
Bij San Francisco zullen we een plek voor de camper moeten vinden en zijn voornemens in de camper te slapen. De bedoeling is om 2 dagen in San Francisco te blijven om daarna via de kustweg naar Los Angeles te rijden.
Wat we hebben kunnen lezen schijnt de kustweg erg mooi te zijn dus daar willen we de tijd voor nemen.
Eenmaal in Los Angeles aangekomen (17-04) leveren we de camper direct in en halen de huurauto op. We zijn voornemens om 3 nachten in Los Angeles te verblijven om op 20-04 's ochtends weer naar huis te vliegen.

Tja, en dan onstaan bij deze maagdelijke Amerika reizigers natuurlijk de vragen... :roll:
We hebben in totaal dus zo'n 23 dagen en hebben de camper 14 dagen vanaf het punt van vertrekken in LV tot het moment van inleveren in LA. Wat kunnen we zoals doen en wat komen we onderweg tegen?
Omdat dit onze eerste Amerikareis is proberen we ons natuurlijk goed voor te bereiden en goed in te lezen om een indruk te krijgen van de verschillende natuurparken. Dit is lastiger dan gedacht omdat deze in onze ogen vaak op elkaar lijken.
We willen daarmee niemand tegen de benen schoppen maar wij zijn niet de mensen die dagenlang rotsformaties willen bekijken. Hetzelfde zal wellicht gelden voor de boomrijke parken en zoeken daarom een goede mix tussen woestijn, bosrijk, plaatsjes en de grote steden... :wink:

Hoe doen jullie het voorbereiden van zo'n vakantie? Wij proberen nu als eerste de route zo goed mogelijk vast te leggen. Maar daar onstaat al direct de vraag: wat gaan we zien?
Wat betreft de wegen... er zijn vele wegen die naar Rome leiden maar welke type wegen zijn aan te raden, wellicht ook vanwege de bezienwaardigheden? Hebben we met een camper iets op een interstate te zoeken?

We willen jullie vragen op dit verhaal te schieten en ons vooral veel tips te geven. Deze zullen wellicht weer nieuwe vragen opwerpen maar we moeten ergens beginnen... :oops:

Groetjes,

Arne.
Cees A
Amerikakenner

Re: Tips voor onze eerste reis naar Amerika

Bericht door Cees A »

Het gangbare voorstel in zo'n geval zou zijn Las Vegas - Death valley - Sequoia - Yosemite - San Francisco - kust - Los Angeles.
Alleen ............. Jullie gaan vroeg in het voorjaar en dan is de kans groot dat je in Sequoia en Yosemite te maken krijgt met afgesloten wegen.
In San Francisco en het noordelijke deel van de kust tussen LA en SF kan het ook nog koud zijn in die periode, vandaar mijn keuze voor een zuidelijker stuk kust bij San Diego.

Ik zou daarom de volgende route willen voorstellen waarbij de kans op mooi weer een stuk groter is (hoewel dat natuurlijk nooit helemaal te voorspellen is)
1 Van Las Vegas naar Zion
2 Zion
3 Van Zion naar Bryce
4 Van Bryce naar Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
5 Van Page naar Monument Valley
6 Van Mon.Valley naar Grand Canyon
7 Grand Canyon
8 Grand Canyon - Lake Havasu City (London Bridge)
9 Lake Havasu naar Joshua Tree (Palm Springs)
10 Joshua Tree (Palm Springs) - San Diego
11 San Diego (Vliegdekschip de Midway, Coronado, Seaworld, Balboa park met Zoo)
12 Van San Diego naar Los Angeles
13 Los Angeles
14 Los Angeles - camper inleveren
ArneK
Amerika-ontdekker

Re: Reis ArneK: tips voor onze eerste reis naar Amerika

Bericht door ArneK »

Hoi Cees,

Ja, dat klopt!
We hadden inderdaad precies het gangbare in gedachten maar niet gedacht dat het weer meer van belang is dan we dachten...
We wilden Sequoia en Yosemite van de linkerkant aanrijden zogezegd.
Bedankt dat je ons daarop wijst, we gaan jouw route eens ingeven en kijken hoe ie eruit ziet.

Groetjes,

Arne.
ArneK
Amerika-ontdekker

Bericht door ArneK »

Verder geen tips?... :wink:

Groetjes,

Arne.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien goed om eerst eens aan te geven wat je van het voorstel van Cees vindt? Of zijn SF en Yosemite wel musts?
Is alles (vlucht, camper) al geboekt?
Hoe doen jullie het voorbereiden van zo'n vakantie?
Lezen, lezen. lezen! Op het forum, in reisverslagen, in reisboeken, op http://www.ontdek-amerika.nl.
Wij proberen nu als eerste de route zo goed mogelijk vast te leggen. Maar daar onstaat al direct de vraag: wat gaan we zien?
Wat betreft de wegen... er zijn vele wegen die naar Rome leiden maar welke type wegen zijn aan te raden, wellicht ook vanwege de bezienwaardigheden? Hebben we met een camper iets op een interstate te zoeken?
De relatie camper/interstate begrijp ik niet helemaal. Een interstate kan handig zijn als je een lange afstand moet overbruggen. Ik zou eerst eens wat mogelijke routes uitschrijven en dan de details invullen. Als je een route maakt krijg je ook meer reacties.

Marianne
ArneK
Amerika-ontdekker

Bericht door ArneK »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie!
Tja, dat is een beetje het kip en het ei verhaal, natuurlijk proberen we de route in te vullen en hebben we zelf daarvan een aantal versies gemaakt.
Maar het is heel lastig om van hieruit te beoordelen waar je verstandig aan doet, wat betreft NP dan.
Vanzelfsprekend proberen we ons goed in te lezen, zowel forumberichten als reisverslagen.

Wat betreft de vlucht en camperhuur, dat staat sinds vandaag vast.
Dat is vrijwel hetzelfde gebleven als boven beschreven, echter vliegen we op 21-04 terug en hebben de camper 1 dag langer.

Het voorstel van Cees (nogmaals bedankt Cees!) hebben we op de kaart gezet. Wat we daarvan jammer vinden is dat de geplande kustweg een stuk korter is dan in het eerste plan.
Ook hebben we vaker gehoord dat juist het stuk van SF naar LA het mooiste stuk van deze kustweg is. Maar, dit kunnen we zelf natuurlijk nog niet beamen...
We hopen natuurlijk op meer tips en zullen ze allemaal van harte nemen en serieus bekijken.
We zijn echter bang dat wanneer we de "standaad" wellicht voor de hand liggende route nemen, we, in onze huidige beleving, teveel naar rotsen en bomen kijken.
Ook typische plaatsjes, dorpen en steden zijn van harte welkom.

De eigenlijke vraag is: Als jij als Amerikakenner bovenstaande vlucht-, verblijf- en overnachtgegevens ziet en je wilt een goede mix maken tussen NP, steden, dorpen en andere bezienswaardiheden...
Hoe zou jij dan de route tussen LV en uiteindelijk SF invullen uitgaande van 18 dagen camper en vooral afwisseling... :mrgreen:

Hartelijke groeten,

Arne.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Misschien inderdaad goed als je zelf eens aangeeft welke route je in gedachten had.
Bedenk dat je mogelijkheden niet eindeloos zijn.
Je begint in Las Vegas en na 14 dagen moet je in Los Angeles zijn.
Dan moet je terdege rekening houden met het feit dat je redelijk vroeg in het voorjaar gaat en dat je in bepaalde gebieden, met name de in de Sierra Nevada gelegen parken Sequoia/Kings Canyon en Yosemite, nog met sneeuw en afgesloten wegen en wandeltrails te maken krijgt.

Als je nu anderhalve maand later gegaan zou zijn zou m'n voorstel er ongeveer zo hebben uitgezien:
1 Amsterdam – Las Vegas
2 Las Vegas – Death Valley
3 Death Valley – Sequoia
4 Sequoia
5 Kings Canyon
6 Naar yosemite
7 Yosemite
8 Naar San Francisco
9 San Francisco
10 Naar Monterey
11 Naar Cambria of Morro Bay
12 Reservedag. Te besteden in SF, LA, Yosemite of ergens anders onderweg op een plaats waar je langer wil blijven
13 Los Angeles
14 Los Angeles camper inleveren
Ik denk dat dit eigenlijk is wat je in gedachten had, is het niet ?
Maar ........... wat zijn jouw ideeen. Welke route, welke parken en welke steden had je zelf op je verlanglijstje staan
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In april zal de weg naar Kings Canyon nog gesloten zijn vanwege sneeuw. Maar je kan wel door Sequoia NP rijden normaal gesproken. Je moet dan wel rekening houden met het feit dat de hw198 erg steil en bochtig is en zelfs verboden voor voertuigen langer dan 22' Dus moet je Seki in via 180 als je een langere RV hebt. In april zou ik trouwens gerust een dag langer in Death Valley willen plannen alhoewel de route van DV naar Seki al een lange rit is.
ArneK
Amerika-ontdekker

Bericht door ArneK »

Hoi Cees,

Geloof je direct als je zegt dat de mogelijkheden niet eindeloos zijn... ;-)
Zo zijn we ook gestart, we rijden op 03-04 in LV weg en moeten ervoor zorgen dat we 's ochtends op 18-04 in LA de camper weer kunnen inleveren.
We dachten eerst, heel ruim gezegd, van LV naar Death Valley en dan "van daar uit naar boven..." :mrgreen:
Okay, wat komen we tegen en hoe gaan we rijden? Sequoia en dan naar Yosemite?
Is dat niet wat veel bomen of teveel van hetzelfde ??... :oops:
Okay, lezen over de natuurparken, lezen, lezen en lezen.
Goed, wat zouden we ervan balen wanneer je daar bent en de dingen die je "gezien moet hebben" gewoon links hebt laten liggen...
Toen kwamen we met dit plan:

29-03 Vlucht Amsterdam - New York vertrek 08:15
29-03 Aankomst in New York 12:10
30-03 New York
31-03 New York
01-04 Vlucht New York - Las Vegas vertrek 08:55
01-04 Aankomst Las Vegas 11:27
02-04 Las Vegas
03-04 Camper ophalen Las Vegas - Zion
04-04 Zion - Bryce Canyon
05-04 Bryce Canyon
06-04 Bryce Canyon - Arches
07-04 Arches
08-04 Arches - Monument Valley
09-04 Monument Valley - Grand Canyon
10-04 Grand Canyon - Barstow
11-04 Barstow - Yosemite
12-04 Yosemite
13-04 Yosemite - San Francisco
14-04 San Francisco
15-04 San Francisco - Carmel/Monterey
16-04 Carmel/Monterey - San Simeon
17-04 San Simeon - Los Angeles
18-04 Los Angeles, camper inleveren
19-04 Los Angeles
20-04 Los Angeles
21-04 Vlucht Los Angeles - Amsterdam vertrek 09:30

Tja, geen Death Valley en Sequoia maar wellicht teveel rotsen bekijken? Vergeef me m'n onwetendheid als ik er helemaal naast zit... :oops:
Maar om "gewoon" van LV - Death Valley naar boven te rijden, hmmm, dat zal hem ook niet zijn.
Er zijn veel routes die lijken op wat ik nu geplaatst heb en die zijn ook niet "zomaar" ontstaan, toch?

Hartelijke groeten,

Arne.
ArneK
Amerika-ontdekker

Bericht door ArneK »

Yeehaw schreef:In april zal de weg naar Kings Canyon nog gesloten zijn vanwege sneeuw. Maar je kan wel door Sequoia NP rijden normaal gesproken. Je moet dan wel rekening houden met het feit dat de hw198 erg steil en bochtig is en zelfs verboden voor voertuigen langer dan 22' Dus moet je Seki in via 180 als je een langere RV hebt. In april zou ik trouwens gerust een dag langer in Death Valley willen plannen alhoewel de route van DV naar Seki al een lange rit is.
Thanks! Dit zijn handige tips!
Dit hadden we nog niet gelezen.
Onze camper is een 23-26 ft.

Groetjes,

Arne.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor dat soort tips kijk je het beste op de NPS-site; http://www.nps.gov/seki voor sEuqoia/Kings Canyon, /grca voor de grand Canyon, /yose voor Yosemite etc. Voor informatie over de wegen, bereikbaarheid, een kaart van het park etc. Kijk vooral naar het Plan your visit deel.

Yosemite en Sequoia lijken in sommige opzichten op elkaar, maar zijn toch wel heel verschillend. Je kunt in Sequoia prachtig wandelen langs de sequoia's, zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag (ook voor Yosemite). Ik denk dat in april het al heerlijk kan zijn in Yosemite valley, met mooie watervallen. Je zult wel wat geluk moeten hebben met het weer. Ik vermoed dat het in april nog niet druk zal zijn maar omdat de campings buiten de vallei dan nog gesloten zijn toch wel goed misschien om via de NPS-site alvast naar het reserveren van een campground te kijken.

Jammer dat je nu al geboekt hebt, je kunt beter eerst een route in elkaar steken en dan pas boeken. Maar goed, het beperkt de keuzes en dat is ook wel weer gemakkelijk. :wink:

Wat je voorstel betreft: trek 2 nachten uit voor Zion en 1 voor Bryce. Je bent blijkbaar geen liefhebber van rotsen, dus waarom dan meer tijd voor Bryce? Zion heeft ook rode rotsen maar is wat gevarieerder. En prettiger qua temperatuur. Bryce zal koud zijn.
Arches is mooi (wel weer rode rotsen), maar ik vind het erg ver rijden. Je kunt er ook voor kiezen om 1 of 2 dagen Page te doen. Dat scheelt je behoorlijk wat mijlen.
Ik vind het jammer dat je Death Valley mist maar het is wat lastiger in te passen vanwege de gesloten Tioga Pass. Zonder Arches heb je wel tijd om via DV te rijden. Bijvoorbeeld door vanuit Las Vegas eerst naar de GC te gaan, etc, dan van Zion naar DV, en dan onderlangs of via de 395 en de 88 naar Yosemite. Leuker dan dat saaie stuk van de GC via Barstow naar Yosemite denk ik.

Marianne
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Een paar dingen die me opvallen:
je weet blijkbaar niet goed wat je kunt verwachten van de nationale parken die je bezoekt en de mogelijkheden om daar iets te ondernemen.
Kijk eens op deze site. Ik weet zeker dat je hier veel van zal opsteken.
Voor de "grote en bekende" parken kijk je hier: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
Voor de minder bekende en andere bezienswaardigheden hier: http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html

03-04 Camper ophalen Las Vegas - Zion.
Van ervaren camperaars op dit forum heb ik begrepen dat dat ophalen van die camper best wel enige tijd in beslag neemt.
Daarna moet je nog boodschappen doen (denk ik)
Hou er ook rekening mee dat Utah in een andere tijdzone ligt dan Nevada. je levert die dag dus ook nog eens een uur in.

04-04 Zion - Bryce Canyon
05-04 Bryce Canyon

Zion is een groter park dan Bryce. Het zou dan ook logischer zijn om 1 dag extra in Zion te blijven dan 1 dag extra in Bryce (ik zie dat Marianne er ook zo over denkt)
Ik weet natuurlijk niet of jullie in Bryce plannen hebben voor uitgebreide wandelingen. Zo ja dan heb ik niks gezegd.

06-04 Bryce Canyon - Arches
07-04 Arches

Jammer dat je maar zo kort in Moab blijft. Bij Moab heb je naast Arches ook nog Canyonlands en Dead Horse Point state park.
1 dag extra in Moab zou niet verkeerd zijn. Alleen ............. Waar haal je die dag vandaan

09-04 Monument Valley - Grand Canyon
Sla je Page over ? :shock: :crybaby:
Kijk eens naar de foto's van Antelope Canyon en Horseshoe Bend .............
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... groot.html

10-04 Grand Canyon - Barstow
Kan ............ Maar als je iets meer als een uurtje doorrijdt kun je met je camper ook hier staan: http://www.parks.ca.gov/?page_id=631
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zal wel eerder 2 uur van Barstow zijn Cees. Wel een mooie plek. Vlak voor Barstow in Yermo is een Koa camping. En dan wat gaan eten bij Peggy Sue's dinner.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Laten we dan het gemiddelde nemen. Ik zie net dat Google maps 1 uur 28 min aangeeft. :mrgreen:
ArneK
Amerika-ontdekker

Bericht door ArneK »

Te gek, bedankt voor jullie input.
Het klopt precies Cees, het is voor ons heel moeilijk in te schatten wat we kunnen verwachten van de NP. Vandaar ook de, misschien wel onzinnige :wink: opmerking over "teveel bomen en rotsen"... :oops:
De site die je vernoemd ben ik net op gestuit, kende hem nog niet, wel mooi! Weer wat huiswerk om te doen.
De indeling van de dagen is gewoon zo voor de vuist weg en omdat we niet weten wat te verwachten liggen de zwaartepunten wellicht helemaal niet goed.
Maar... positief is het wel dat we alles nog kunnen omgooien en nog de tijd hebben. Ik ben daarom ook heel erg blij met jullie input !! :thumbup:
Zoals je al zei Cees, als de camper op de 18e maar terug is... :mrgreen:

Hartelijke groeten,

Arne.
ArneK
Amerika-ontdekker

Bericht door ArneK »

Marianne,

We proberen jouw verhaal om te zetten naar de kaart maar hebben nog wat vragen.
Van Zion naar Death Valley, ga je dan altijd langs Las Vegas?
Via de 395 naar Yosemite, gaat dat in de periode dat wij gaan i.v.m. afgesloten pas?
Kon de 88 alleen maar hogerop vinden... :oops:

Groetjes,

Arne.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tussen Zion en Death Valley rij je inderdaad langs Las Vegas.
Als de Tioga Pass (de CA120) gesloten is zul je inderdaad een noordelijke pas moeten nemen. De 88 is normaal gesproken het hele jaar open.

Marianne
ArneK
Amerika-ontdekker

Bericht door ArneK »

Bedankt Marianne !... :wink:

We hebben nog een hele grove schets opgezet, even zonder dagindeling etc. maar gewoon bedoeld om een idee van de route te krijgen:

- Camper ophalen in Las Vegas
- Zion
- Page
- Grand Canyon
- Lake Havasu
- Joshua Tree
- Barstow
- Bakersfield
- Sequoia / Kings Canyon
- Yosemite
- San Francisco
- Carmel/Monterey
- San Simeon
- Los Angeles camper inleveren
- Los Angeles Disney

Hartelijke groeten,

Arne.
ArneK
Amerika-ontdekker

Bericht door ArneK »

Zo, we hebben weer wat gesleuteld en dit keer een kaartje toegevoegd.
We hebben nog geen exacte dag tot dag indeling want we wilden eerst proberen de route enigzins logisch op papier te krijgen.
Of ie werkelijk logisch is willen we natuurlijk ook graag aan jullie vragen... :mrgreen:

Grofweg is het dit:
- LV (Camper in LV opgehaald)
- Zion
- Page
- Grand Canyon (na eind aug. route aanpassen)
- Flagstaf (stuk Route 66 tot Kingman)
- Needles
- Mojave National Preserve (naar boven doorheen)
- Calico Ghost Town
- Barstow
- Bakersfield
- Kings Cayon
- Yosemite
- SF
- Kustweg
- LA (Camper inleveren)

Groetjes,

Arne.

route.jpg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat het zo een prachtige route is. Ik neem aan dat niet alle plaatsen die je noemt ook overnachtingsplaatsen zijn? Je noemt Sequoia niet, ik weet niet of dat bewust is, maar je kunt natuurlijk ter plekke altijd kijken of je vanuit Three Rivers het park in kunt rijden (voor zover ik kan nagaan is er geen verbod meer voor campers langer dan 22ft, alleen een advies om niet de 198 te nemen). En anders is de ingang bij Kings Canyon prima en ook net zo snel. Als er voldoende tijd is zou ik ook Bryce toevoegen, maar schrijf daarvoor eerst de route eens uit in een schema per dag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer