Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dikke mensen in vs

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

rene.jager schreef:Helaas is het echter zo dat ik werkelijk geen persoon onder de 15 jaar meer een fatsoenlijke foutloze zin zie produceren.
Tegenwoordig lijkt het motto te zijn: "Als je maar begrijpt wat ik bedoel..." :evil:
Het is voornamelijk de interpunctie die ze vergeten. Zoals ze het zeggen, wordt een zin ook neergezet. Geen hoofdletters, punten, comma's niets. Valt mee dat er spaties tussen zitten. Ik denk ook dat internet en de chattaal eraan bijdraagt.

Overigens doe ik weleens wat correctie werkzaamheden op mijn werk, of neem het mee naar huis. En van de spelling- en gramatica controle in Word, wordt het je ook wel makkelijk gemaakt ... Je bent bijna hulpeloos zonder spellchecker.

Dit topic gaat van huiswerk maken naar overgewicht, naar spelling ...
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dit topic gaat van huiswerk maken naar overgewicht, naar spelling ...
En dat terwijl het om te beginnen over geen van die drie dingen ging:
waarom is er zon eenorm overwichts probleem in de vs?
:D
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: dikke mensen in vs

Bericht door Pete.Z »

kastelke schreef:
Pete.Z schreef:Ze kunnen beter Nederlands geven in plaats van stukjes over gewichtsproblemen in de VS te laten maken.
Ach, het onderwijs in Nederland wil toch meegaan met zijn tijd, en dan hoort dit bij het obligate anti-Amerika nummertje. :wink:
(en als mama van een kind met dysorthografie zou ik zeggen: voorzichtig zijn met opmerkingen over schrijffouten. Je weet immers nooit. En als je constant opmerkingen krijgt over je fouten, dan ben je niet meer snel geneigd om nog te schrijven, met alle gevolgen van dien. Maar ik ben er van overtuigd dat jij het niet fout bedoelde!)

Ik weet het,je kan van alles mankeren waardoor je taal- of woordbeeld verstoord is,je kan een typefout maken en noem maar op,

maar als ik even snel tel:

hallow ik moet voor school een stukje schrijven over de vs nou heb ik veel moeite met informatie vinden en hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

hoe ziet het eetpatroon er van de amerikanen uit?

wat voor voedsel word er in de vs verkocht?

wat voor mensen hebben het meeste last van overwichts problemen?

groetjes tessa

Haal ik zonder te gaan zeuren 18 taalfouten,stijlfouten en weet ik wat eruit.....
Sorry,ik zal een zeurderige ouwe lul worden,maar ik stoor me daar aan.
Als je iemand iets vraagt,neem dan op zijn minst de moeite om hoofdletters te gebruiken en af en toe een komma....

Maar!
Ik heb wel keurig een linkje naar een nuttige site gegeven,zo ben ik dan ook weer..... :wink:
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Als je hem nog ergens kan vinden Tessa, zou je eens de film "Super size Me" van Morgan Spurlock moeten kijken.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Sandy schreef: Het is voornamelijk de interpunctie die ze vergeten. Zoals ze het zeggen, wordt een zin ook neergezet. Geen hoofdletters, punten, comma's niets.
Ik schrijf niet meer dagelijks nederlands, afgezien van in fora, maar is het "comma's", "commas" of "kommas"? :wink:

Gebruiken ze in NL en BE het groene boekje nog weleens?
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Loek schreef:Ik schrijf niet meer dagelijks nederlands, afgezien van in fora, maar is het "comma's", "commas" of "kommas"? :wink:
OOoo dat heb je opgezocht he? ;)

In correct Nederlands is het: Komma's, in het Engels is het: comma's ..
Dan zit ik op een Amerika forum toch goed ... hier wordt constant een Engels woord tussen gegooid ;)
Sandy
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

gramatica controle
Het is ook grammaticacontrole (met twee keer een -m en aan elkaar). Het blijft lastig, Nederlands. Ik betrap mezelf ook weleens op een spelfoutje of op een verkeerd geplaatst leesteken. Maar dat is inderdaad wat anders dan de vreselijk slordige MSN- en breezertaal die ik bij jongeren terug vind.

En als je er wat van durft te zeggen, krijg je inderdaad te horen dat je toch begrijpt wat ze bedoelen? Mijn jongste dochter zat vorig jaar op het gymnasium en doet nu HAVO. Erbarmelijk, zo slecht als haar Nederlands er soms uitziet. Dus ook in het onderwijs schort er wat aan tegenwoordig, daar ben ik van overtuigd.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Ik ben bang dat Tessa (en wie weet hoe oud/jong het meisje is) op
deze manier nooit meer een vraag op het internet durft te stellen! :?
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

In het Engels is het commas, zonder de '.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Joke schreef:In het Engels is het commas, zonder de '.
Volgens mijn Engelse grammatica controle in Word kan zowel commas als comma's ..
nieuwenoord schreef:
gramatica controle
Het is ook grammaticacontrole (met twee keer een -m en aan elkaar).
Dit is met een knipoog geschreven toch, hoop ik? ;)
Ik zal wel vaker niet foutloos schrijven ... het ging om de jongelui die zo slecht Nederlands schrijven ..
Laatst gewijzigd door Sandy op 13 okt 2006, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dit is met een knipoog geschreven toch, hoop ik?
Nou, een halve knipoog dan :wink: . Fouten maken in een topic over het maken van fouten is wel heel riskant :D .
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Iemand nog iets te zeggen over dikke mensen in de VS? Anders gooi ik er een slotje op :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben bang dat Tessa (en wie weet hoe oud/jong het meisje is) op
deze manier nooit meer een vraag op het internet durft te stellen!
Of ze denkt iets beter na voor ze haar vraag stelt en kijkt iets zorgvuldiger hoe ze iets doet. Ik ga ervan uit dat je toch minstens van de basisschool af zal zijn als je dit soort opdrachten krijgt.

Ik ben ook lid van een paardenforum, als je ziet hoe daar geschreven wordt, lopen de rillingen je over je rug. En geloof me, als iemand niet kán schrijven is het erg, als het luiheid of gemakzucht is, irriteert het me. Ik ben echt niet iemand die over een paar foutjes of bekende problemen als voltooid deelwoorden valt, maar soms is het duidelijk puur MSN-taal of het niet de moeite doen.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

De spell check keurt "comma's" niet goed omdat het het meervoud is van comma, maar het "possessive" (ik weet niet hoe je dat in het nederlands noemt). Ook is comma's hetzelfde als "comma is."
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Emenem schreef:Ik ben bang dat Tessa (en wie weet hoe oud/jong het meisje is) op
deze manier nooit meer een vraag op het internet durft te stellen! :?
Klopt anderzijds komt dit wel vaker voor op het forum dat scholieren bijna letterlijk hun schoolopdracht hier deponeren in de veronderstelling, dat wij hun huiswerk maken. Terwijl er zoveel op internet te vinden is. Als iemand laat zien, zelf al heel wat gedaan te hebben, en nog verdere vragen heeft, wordt zo'n iemand over het algemeen wel goed geholpen hier. Ik mocht willen dat ik vroeger gebruik kon maken van Internet. Ik zat altijd in de bieb met dit soort opdrachten.

Het is inderdaad wel een beetje flauw dat we zo over haar spelling doorgaan.
Sandy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Joke schreef:De spell check keurt "comma's" niet goed omdat het het meervoud is van comma, maar het "possessive" (ik weet niet hoe je dat in het nederlands noemt). Ook is comma's hetzelfde als "comma is."
Ah OK dat wist ik niet ... weer wat geleerd : ))
nieuwenoord schreef: Nou, een halve knipoog dan :wink: . Fouten maken in een topic over het maken van fouten is wel heel riskant :D .
Da's ook wel weer zo : ))
Sandy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef:Iemand nog iets te zeggen over dikke mensen in de VS? Anders gooi ik er een slotje op :).
Nou één ding ....... Atkins
Vind ik een fantastisch Amerikaans dieet, wat bij mij goed werkt ;)
Sandy
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Sandy schreef:Atkins
Vind ik een fantastisch Amerikaans dieet, wat bij mij goed werkt ;)
Aha... Bij mij werkt het Kiwi dieet geweldig, ik mag dan alles eten behalve kiwi's :lol:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

tessa schreef:hallow ik moet voor school een stukje schrijven over de vs nou heb ik veel moeite met informatie vinden en hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Mijn vraag zou zijn: Is er een enorm overgewichtsprobleem???
tessa schreef:hoe ziet het eetpatroon er van de amerikanen uit?
Ook dat is verschillend en kun je niet scharen onder iets algemeens. Hier in Texas eten de mensen denk ik vaker Mexicaans en BBQ, dan mensen in het noorden van het land. Elke staat heeft denk ik zijn eigen eetgewoonten. Hangt er maar net vanaf welke producten er in die staat kunnen worden verbouwd enzo.
tessa schreef:wat voor voedsel word er in de vs verkocht?
Ik verbaas me hier nog wel over de vleeswaren met 0% vet, de melk met reduced fat e.d. En aan de andere kant de vele (fast-food) restauarants waar mensen ontbijten en lunchen. Verder is ook dit weer afhankelijk van waar de mensen wonen. Vergeet niet dat de VS best groot is. Kijk maar eens wat een verschillen er in Europa zijn tussen de verschillende landen. Dat kun je ook niet onder 1 noemer scharen.
tessa schreef:wat voor mensen hebben het meeste last van overwichts problemen?
Dikke mensen??? :roll:
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

houstonwehaveaproblem schreef:
tessa schreef:wat voor mensen hebben het meeste last van overwichts problemen?
Dikke mensen??? :roll:
Dat was een inkoppertje :lol: .

Maar wat dacht je van de mensen die naast de dikke mensen moeten zitten in de bus? :twisted:
Pete.Z schreef: Haal ik zonder te gaan zeuren 18 taalfouten,stijlfouten en weet ik wat eruit.....
Sorry,ik zal een zeurderige ouwe lul worden,maar ik stoor me daar aan.
Als je iemand iets vraagt,neem dan op zijn minst de moeite om hoofdletters te gebruiken en af en toe een komma....
Maar je vergeet zelf spaties te gebruiken na je komma ;-). Sorry :p.

Verder ben ik het met je eens dat het gebruik van hoofdletters en punten het geheel een stuk beter leesbaar maakt. Spelfouten kan ik zelf niet zo van wakker liggen, maar een stukje moet wel makkelijk te lezen zijn.
- Mike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer