Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Forzafcb1990: Hulp bij route roadtrip

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Forzafcb1990: Hulp bij route roadtrip

Bericht door Forzafcb1990 »

Ik heb de raad opgevolgd en in overleg met alle reisgenoten is dit de route geworden:

Dinsdag 1 juli Brussel – LA
woensdag 2 juli LA
donderdag 3 juli LA
vrijdag 4 juli LA
zaterdag 5 juli LA
zondag 6 juli LA – San Diego
Maandag 7 juli San Diego Seaworld
dinsdag 8 juli San Diego - Route 66 (Oatman – Kingman) – Tusayan (We weten dat dit een overgangsdag wordt in de auto, maar willen dit 'compenseren' door een stuk Route 66)
woensdag 9 juli Grand Canyon
donderdag 10 juli Tusayan – Monument Valley
vrijdag 11 juli Monument Valley – Goosenecks SP - Page
zaterdag 12 juli Page
zondag 13 juli Page – Bryce Canyon NP
Maandag 14 juli Bryce Canyon NP – Zion NP
dinsdag 15 juli Zion NP
woensdag 16 juli Zion NP – Las Vegas
donderdag 17 juli Las Vegas
vrijdag 18 juli Las Vegas – Death Valley
zaterdag 19 juli Death Valley – Lee Vining (eventueel een bezoek aan Bodie, maar dat zien we dan wel)
zondag 20 juli Yosemite NP
Maandag 21 juli Yosemite NP
dinsdag 22 juli Yosemite – Monterrey (bezoek aan Monterey Bay Aquarium)
woensdag 23 juli Monterrey – Big Sur (via 17Mile Drive) - San Francisco (We wilden per se een stuk van de Highway 1 langs de oceaan, en zijn bereid hiervoor een omweg te rijden)
donderdag 24 juli San Francisco
vrijdag 25 juli San Francisco
zaterdag 26 juli San Francisco - Brussel
zondag 27 juli Brussel

Als ik mijn beginroute (die belachelijk ambitieus was) vergelijk met commentaren die ik vergaard heb, en nu kijk naar de route die ik nu heb, geloof ik dat deze route haalbaar moet zijn. Kan iemand dit bevestigen?

Nu moeten we enkel nog onze tijd in Page goed invullen; we willen daar namelijk zowel een bootje huren op Lake Powell, als Horseshoe Bend, Antelope Canyon en de Glen Canyon Dam kunnen bekijken. Lukt dit in de tijd die we daarvoor uittrekken in Page?

Als er verder nog iemand opmerkingen heeft zijn die ook altijd zéér welkom!
2008: NYC
2011: NYC - DC - Philly
2014: West-Coast usual suspects
2015: New England & Niagara
2017: West-Coast 2.0
2018: West-Canada
2019: North-West USA + Yellowstone
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou afhankelijk van de hoelaat je de 11e in Page aankomt die dag misschien nog wel horseshoe bend meepakken. In principe kan het ook de dag erna, dan zou ik het doen voor je naar antelope canyon gaat, maar als je het de 11e nog mee kunt pakken scheelt het de dag erna zeker 1,5u die je aan lake powell kunt besteden.

8 juli is wel een hele lange rijdag. Ik zou als je bij Needles bent pas de keuze maken of je route66 wel of niet meepakt ivm nog meer uren maken.

22 juli. Ik vraag me af of je vanuit Yosemite niet beter naar Cambria/San Simeon kunt rijden ipv Monterey. Aangezien je toch al in seaworld bent geweest zal het aquarium misschien niet heel speciaal meer zijn. En dan de dag erna vanaf daar naar San Francisco. Je pakt dan het mooiste deel vd kustroute mee en je maakt dan geen rare kronkel die je wel zou hebben als je monterey - big sur - weer terug langs monterey - san francisco doet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Prachtig zo. :thumbup:
Ik zou ook zeggen dat het handiger is om naar Cambria te rijden (en kamperen bij Big Sur?) en dan naar het noorden. Maar in jouw optie rij je het mooie deel van de kust 2 keer, en afhankelijk van hoe ver je naar het zuiden gaat is het ook niet echt langer. Dus ook prima.
Nu maar hopen dat er veel sneeuw valt deze winter, dan zie je ook nog wat watervallen eind juli.
En denk er aan: 3 maanden van te voren klaar zitten voor de reserveringen in Yosemite!

Marianne
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

PSVwally schreef:Ik zou afhankelijk van de hoelaat je de 11e in Page aankomt die dag misschien nog wel horseshoe bend meepakken. In principe kan het ook de dag erna, dan zou ik het doen voor je naar antelope canyon gaat, maar als je het de 11e nog mee kunt pakken scheelt het de dag erna zeker 1,5u die je aan lake powell kunt besteden.

8 juli is wel een hele lange rijdag. Ik zou als je bij Needles bent pas de keuze maken of je route66 wel of niet meepakt ivm nog meer uren maken.

22 juli. Ik vraag me af of je vanuit Yosemite niet beter naar Cambria/San Simeon kunt rijden ipv Monterey. Aangezien je toch al in seaworld bent geweest zal het aquarium misschien niet heel speciaal meer zijn. En dan de dag erna vanaf daar naar San Francisco. Je pakt dan het mooiste deel vd kustroute mee en je maakt dan geen rare kronkel die je wel zou hebben als je monterey - big sur - weer terug langs monterey - san francisco doet.
Ik denk wel dat het moet haalbaar zijn om Horseshoe Bend nog de 11e te doen.. Zo ver rijden lijkt dat niet vanuit Page? Is het zeer lang wandelen vanaf het punt waar je de auto achterlaat?

Route 66 kunnen we inderdaad nog de dag zelf zien dan ;) We zien wel wat het wordt: komen we eventueel ergens iets tegen onderweg waar we wat langer lunchen of iets dergelijks, dan kan het wel zijn dat we dat weglaten.

Over Monterey: ik weet dat het misschien wat raar lijkt, maar we willen toch graag een stuk van de Pacific zien en dat leek ons zo wel de moeite.. Het aquarium daar staat redelijk hoog op het verlanglijstje van 2 van mijn reisgenoten, dus ik denk dat ik dat er ook niet snel meer ga uitkrijgen en dat vind ik op zich ook niet zo erg ;) Het is inderdaad wel een beetje een rare kronkel, maar ik denk dat wij ons daar niet aan zullen storen ;)
Martin & Marianne schreef:Prachtig zo. :thumbup:
Ik zou ook zeggen dat het handiger is om naar Cambria te rijden (en kamperen bij Big Sur?) en dan naar het noorden. Maar in jouw optie rij je het mooie deel van de kust 2 keer, en afhankelijk van hoe ver je naar het zuiden gaat is het ook niet echt langer. Dus ook prima.
Nu maar hopen dat er veel sneeuw valt deze winter, dan zie je ook nog wat watervallen eind juli.
En denk er aan: 3 maanden van te voren klaar zitten voor de reserveringen in Yosemite!

Marianne
Zoals ik hierboven al gezegd heb: ik denk niet dat we het erg zullen vinden om hetzelfde stuk 2 keer te rijden.. Ik denk dat we zo in het doorrijden gewoon zullen doorgaan en dan op de terugweg de leuke plaatsjes zullen weten om bijvoorbeeld te eten of foto's te nemen. We maken de omweg heel bewust: we willen de kust daar wel zeker zien en we willen via Monterey, dus dan denk ik niet dat we het zo erg zullen vinden.

Over je laatste opmerking: kan dat niet vroeger? Kan je echt pas je logement reserveren drie maand voor vertrek? of mis ik iets?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is ongeveer 3/4 miles vanaf de parkeerplaats naar de rand van Horseshoe bend. Dus pak weg max 20 minuten lopen. Dat lijkt niet lang maar het is een zanderige weg, er is geen schaduw en terug moet je een beetje omhoog lopen en een heaveltje over. Er is ook geen omheining dus wees voorzichtig. Neem water mee, een hoed op met brede rand en smeer sunscreen. Mensen willen dit stuk lopen nog wel eens onderschatten. En in july kan het best 100F zijn.
Yeehaw
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Onderstaande tekst komt uit mijn reisverslag van mei 2006, toen wij ook de wandeling naar Horsehoe Bend maakten:
Dus wees gewaarschuwd, het is een lastig wandelingetje :mrgreen:

Toen op weg voor de volgende trip, op naar Horseshoe Bend.
Een plaats waar de Colorado River een spectaculaire bocht maakt om een rots.
Het is net even buiten Page, dus we waren er zo.
De auto geparkeerd en toen een trail lopen van drie kwart mijl ( ongeveer 1200 meter).
Inmiddels was het al wel héél erg warm geworden, dus twee flessen water mee en de pet op.
Ik vond het een makkelijke afdaling, maar wist natuurlijk dat ik dat stuk op de terugweg moest klimmen.
Niet getreurd, wat we aantroffen bij Horseshoe Bend laat zich werkelijk niet beschrijven.
Ik weet dat ik dat al vaker heb gezegd deze vakantie, maar dit is toch wel één van de hoogtepunten en de wandeling door rul rood zand méér dan waard.
Foto’s genomen, nog even extra genoten van het uitzicht (en de stilte) en toen terug naar de auto.
Halverwege de wandeling kreeg ik weke knieën, of zure benen, of hoe het ook heten mag.
Tjonge, wat was ik blij dat ik in de auto bij de airco kon zitten.
16x USA / 30 staten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Forzafcb1990 schreef: Over je laatste opmerking: kan dat niet vroeger? Kan je echt pas je logement reserveren drie maand voor vertrek? of mis ik iets?
Sorry, ik had in gedachten dat je ging kamperen; in dat geval kun je pas 5 maanden van te voren reserveren (die 3 klopte sowieso niet :oops: ).
Als je in het park wilt overnachten kun je een jaar van te voren reserveren via http://www.yosemitepark.com. Veel zal vol zitten omdat er heel veel accommodatie direct geclaimd wordt, maar er komt altijd wel weer iets vrij.

Marianne
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ik heb even een vraagje ivm de auto. We zijn van plan een auto te huren bij Alamo, omdat die een speciaal underage pakket aanbieden (we zijn alle vier volgende zomer nog net geen 25).

Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met het huren van een auto bij Alamo? Wij dachten dat het voor een roadtrip sowieso handiger zou zijn een soort 4x4 te nemen en daarom dachten we aan de Ford Escape, of de Chevrolet Equinox. We snappen echter niet goed hoe we de icoontjes op de site van alamo moeten interpreteren ivm de grootte van de auto. Volgens die website zouden er minder grote koffers in een SUV als de Equinox kunnen dan in een 'gewone' auto als de Cadillac DTS. Aangezien we met 4 zijn en elk een koffer zullen hebben willen we zeker zijn dat we niet te krap op elkaar zitten. We twijfelen zelfs om de Dodge Grand Caravan te nemen om zeker te zijn.

Heeft iemand ervaring met één van deze wagens of met de Alamo-icoontjes?

Ook vroegen we ons af hoe Los Angeles is met het openbaar vervoer? We zijn in het verleden al in New York, Philadelphia en Washington DC geweest, en die steden waren steeds goed te bezoeken met het openbaar vervoer. Over Los Angeles horen we verschillende visies: de ene zegt dat het ook te doen is met openbaar vervoer, maar anderen spreken dat dan weer volledig tegen. Het maakt financieel echter wel een redelijk groot verschil voor ons om de auto pas te huren vanaf het moment waarop we LA verlaten en aan de eigenlijke roadtrip beginnen, maar als de stad écht niet te doen is met openbaar vervoer (moeilijke bereikbaarheid, weinig aanbod, dure tickets...) dan overwegen we om die auto toch al te nemen in LA zelf.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

LA kan met het OV maar dat zal je wel veel tijd kosten. Hoe gemakkelijk het is, is afhankelijk van waar je zit en waar je naar toe wilt. Ik kan me niet voorstellen dat het prijsverschil erg groot is als je met z'n vieren bent; je zult dan elke keer 4 tickets moeten kopen. Als je dat vergelijkt met een dag autohuur zal het verschil - zeker als je het door 4 deelt - wel te overzien zijn lijkt me.
Ik had al eens verwezen naar de OV-site van LA zie ik nu, en ook al eerder iets vergelijkbaars geschreven...

En wat was ook alweer de reden dat jullie niet in SF beginnen en in LA eindigen?
En is er al iets geboekt in Yosemite? Misschien is Housekeeping Camp iets?

Kijk voor de autohuur eens op het vervoer-forum. Kijk je rechtstreeks bij Alamo? Probeer anders eens http://www.usareisen.de. Je moet altijd goed kijken hoeveel personen ze aangeven bij de auto. Als je met minder dan het maximale aantal personen gaat heb je meer bagageruimte dan is aangegeven.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een Ford Escape of vergelijkbaar is te klein voor vier volwassenen en bagage, dat is zeker.
Een Dodge Caravan is niet zo raar, maar je kan ook een grte suv nemen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Probleem met het OV in LA is dat bv de metro's niet tot aan het vliegveld en het strand komen. Dan moet je dus de bus in...en die bussen staan ook wel eens vast. Ik lees ook wel eens verhalen over het vaststaan van bepaalde wegen, maar heb zelf eigenlijk pas 1x echt file gehad in LA. Het is wel druk, maar ik vind het persoonlijk niet anders dan de drukte die je hier hebt. Alleen dus het verschil dat er op de highways wel eens 10-12 banen vaststaan ipv 2 of 3 hier. Santa Monica blvd is ook altijd wel druk. Als het jullie om hollywood te doen is kun je veel met de metro doen, maar getty center en Griffith park bijvoorbeeld weer niet. De metrosite (en dan bedoel ik niet de metrotreinen, maar zo heet het ov in la) geeft wel een duidelijk beeld over het hoe en wat.
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:LA kan met het OV maar dat zal je wel veel tijd kosten. Hoe gemakkelijk het is, is afhankelijk van waar je zit en waar je naar toe wilt. Ik kan me niet voorstellen dat het prijsverschil erg groot is als je met z'n vieren bent; je zult dan elke keer 4 tickets moeten kopen. Als je dat vergelijkt met een dag autohuur zal het verschil - zeker als je het door 4 deelt - wel te overzien zijn lijkt me.
Ik ben vrij zeker dat we twee hotels gaan nemen in LA: 1 dicht bij LAX voor wanneer we aankomen, en een tweede in Hollywood. Hollywood lijkt ons perfect om Hollwoow (duuuh) te bezoeken, en Universal Studios. Er loopt ook metro door Hollywood zelf. Om naar het strand te gaan lijkt het ons nu ook geen ramp om dan eens de bus of taxi te nemen...
Martin & Marianne schreef:Ik had al eens verwezen naar de OV-site van LA zie ik nu, en ook al eerder iets vergelijkbaars geschreven...
Inderdaad, maar die website zegt niet zoveel vind ik.. Er staan massas plannetjes op, waaruit ik afleidt dat LA helemaal gedekt is door bus én metro, maar dat vertelt niet veel over het gemak ervan vind ik ;)
Martin & Marianne schreef: En wat was ook alweer de reden dat jullie niet in SF beginnen en in LA eindigen?
Daar hebben we niet écht een reden voor.. Waarom vraagt u dit? Vrijwel de enige redenen zijn wat kleine gevoelens: omdat we snel na LA (tussen San Diego en Grand Canyon) een lange rijdag hebben en we die zo snel mogelijk achter de rug willen. Ten tweede omdat we the 4th of july in LA willen meemaken.. Bovendien lijkt het ons leuk om na het warmtegeweld in de woestijn naar het koele SF te gaan. En SF lijkt ons ook wat rustiger om uit te blazen dan LA..
Martin & Marianne schreef: En is er al iets geboekt in Yosemite? Misschien is Housekeeping Camp iets?
We plannen volgende week de boekingen in de NP's af te werken. Momenteel hebben we enkel The View Hotel in Monument Valley geboekt. We dachten bij Yosemite voorlopig aan de Cedar Lodge of Curry Village...

Martin & Marianne schreef:Kijk voor de autohuur eens op het vervoer-forum. Kijk je rechtstreeks bij Alamo? Probeer anders eens http://www.usareisen.de. Je moet altijd goed kijken hoeveel personen ze aangeven bij de auto. Als je met minder dan het maximale aantal personen gaat heb je meer bagageruimte dan is aangegeven.
We waren nog maar wat aan het kijken voor de auto om al een idee van de prijs te hebben. Voorlopig kijken we nog op de website van Alamo zelf, simpelweg omdat 'tussenwebsites' vaak nog geen prijzen hebben voor juli 2014.. Zal Amerika-reisen.de veel goedkoper zijn? Zij gaven mij in een mail eerder aan dat hun prijzen pas tegen november verwacht worden...
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Pete.Z schreef:Een Ford Escape of vergelijkbaar is te klein voor vier volwassenen en bagage, dat is zeker.
Het prijsverschil tussen de Dodge Caravan en een Fullsize SUV is toch al behoorlijk groot.. Dat vinden we nogal veel eigenlijk.

Dus u denkt dat de Ford Escape geen optie is? En de Chevrolet Equinox? (ik haal de info trouwens van deze pagina)
De Dodge Caravan geeft 7 zitplaatsen, 3 grote en 1 kleine koffer aan; dat lijkt ons toch meer dan voldoende dan?

En wat met die Cadillac DTS? Die geeft plaats aan voor 5 met 4 grote koffers.. Heeft die auto dan zo'n grote kofferbak of zal dit toch eerder krap zijn?
Laatst gewijzigd door Forzafcb1990 op 25 aug 2013, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

PSVwally schreef:Probleem met het OV in LA is dat bv de metro's niet tot aan het vliegveld en het strand komen. Dan moet je dus de bus in...en die bussen staan ook wel eens vast. Ik lees ook wel eens verhalen over het vaststaan van bepaalde wegen, maar heb zelf eigenlijk pas 1x echt file gehad in LA. Het is wel druk, maar ik vind het persoonlijk niet anders dan de drukte die je hier hebt. Alleen dus het verschil dat er op de highways wel eens 10-12 banen vaststaan ipv 2 of 3 hier. Santa Monica blvd is ook altijd wel druk. Als het jullie om hollywood te doen is kun je veel met de metro doen, maar getty center en Griffith park bijvoorbeeld weer niet. De metrosite (en dan bedoel ik niet de metrotreinen, maar zo heet het ov in la) geeft wel een duidelijk beeld over het hoe en wat.
Maar over het algemeen denkt u dat het OV wel te doen is dus? Ik denk dat wel voornamelijk Hollywood, Universal Studios willen doen, en als we dan de kust willen doen, dan zien we maar eens een momentje af met een bus ofzo.. We zijn jong en moeten daar maar tegen kunnen denk ik dan..
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Met de rode lijn kun je universal studios en hollywood blvd (+ omgeving) en downtown goed doen. Toch raad ik je aan in LA een auto te nemen. Vooral 's avonds een stuk veiliger en je kunt ook makkelijker naar de stranden, griffith park, mulholland drive, malibu, getty center, etc.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Forzafcb1990 schreef:Inderdaad, maar die website zegt niet zoveel vind ik.. Er staan massas plannetjes op, waaruit ik afleidt dat LA helemaal gedekt is door bus én metro, maar dat vertelt niet veel over het gemak ervan vind ik ;)
Je kunt toch eens kijken hoeveel tijd en geld je kwijt bent als je bijvoorbeeld vanuit Hollywood naar de kust wilt? En wat de frequentie is?
Hoe wil je trouwens van LAX naar je hotel in Hollywood, met alle koffers? Dan zulje toch wel geneigd zijn om een taxi te nemen. Het prijsverschil met een auto wordt dan wel erg klein denk ik.
Forzafcb1990 schreef:
Martin & Marianne schreef: En wat was ook alweer de reden dat jullie niet in SF beginnen en in LA eindigen?
Daar hebben we niet écht een reden voor.. Waarom vraagt u dit? Vrijwel de enige redenen zijn wat kleine gevoelens: omdat we snel na LA (tussen San Diego en Grand Canyon) een lange rijdag hebben en we die zo snel mogelijk achter de rug willen. Ten tweede omdat we the 4th of july in LA willen meemaken.. Bovendien lijkt het ons leuk om na het warmtegeweld in de woestijn naar het koele SF te gaan. En SF lijkt ons ook wat rustiger om uit te blazen dan LA..
De meeste mensen vinden het fijn om LA op het laatst te doen, met bijvoorbeeld nog even een paar uurtjes aan het strand. En begin juli zijn de watervallen in Yosemite mooier, dus ik zou zelf Yosemite zo snel mogelijk in de de route opnemen. Je kunt ook kijken hoe de weekeinden vallen; probeer met name Las Vegas en Yosemite in het weekeinde te vermijden.
Forzafcb1990 schreef: We waren nog maar wat aan het kijken voor de auto om al een idee van de prijs te hebben. Voorlopig kijken we nog op de website van Alamo zelf, simpelweg omdat 'tussenwebsites' vaak nog geen prijzen hebben voor juli 2014.. Zal Amerika-reisen.de veel goedkoper zijn? Zij gaven mij in een mail eerder aan dat hun prijzen pas tegen november verwacht worden...
Ik had het niet over prijzen. Jouw vraag ging toch om de grootte van de auto en het aantal stuks bagage? Dat kun je op die site goed zien vind ik.

Marianne
Montyrulezz
Amerikafan

Bericht door Montyrulezz »

Wij hebben vorig jaar ongeveer hetzelfde rondje gedaan als jullie en het is in een woord FANTASTISCH!!!

Ik heb je topic even doorgelezen en de route die je nu hebt is inderdaad het meest logisch en goed haalbaar in 4 weken tijd. Goed dat je NY gestreept hebt, hebben wij ook gedaan omdat we het zonde vonden om die stad in 3 dagen 'snel' even te doen (daarom zijn we er dit jaar nog een weekje naartoe gegaan :wink: ).

Voor Los Angeles zou ik zeker een auto huren! In dit topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... &start=820 zie je op de laatste pagina een discussie over hoeveel bagage je in welke auto mee kunt nemen. Handig om even door te lezen. Kosten voor ov en taxi oid voor 4 personen lopen snel op, voor die ca 50-60 euro (omgerekend ongeveer) voor de dagen in LA zou ik het niet laten. Wat ik overal lees is dat het ov in LA niet geweldig is, in tegenstelling tot sf en ny waar het ov geweldig geregeld is. Wij vonden een SUV het fijnste rijden, niet alleen qua grootte, maar ook omdat je een stuk hoger zit! Usareisen.de zijn trouwens in veel gevallen het goedkoopste met auto's huren.

Page lijkt me een drukke dag voor jullie. Wij hebben vorig jaar 's morgens Antelope Canyon gedaan, daarna doorgereden naar Horseshoe Bend en toen naar de Glen Canyon dam. Met lunch ertussen waren we toch wel de hele dag hiervoor kwijt.

Bryce Canyon hebben wij ook in 1 middag gedaan. Auto laten staan bij het hotel bij de ingang en daar de gratis shuttle bus genomen. Wij zijn op de laatste stop uitgestapt en toen langs de rim terug gelopen. Kost je ca een uur of 2 en dan heb je Bryce Canyon wel gezien. Zion zijn we letterlijk doorheen gereden op onze weg naar LV, wij hebben geen wandelingen gedaan, maar we zijn dan ook geen echte hikers :-).

Het stukje San Diego - Grand Canyon hebben wij ook gedaan. Dit was onze route voor dat stukje, met een extra overnachting in Needles ingepland: https://www.google.nl/maps?saddr=San+Di ... ,7&t=m&z=7
Hier rijdt je wel een stukje langer over maar is een geweldig mooie route! We reden vanuit San Diego binnendoor naar de South entrance van Joshua Tree Park. We zijn het park helemaal doorgereden met een paar tussenstops. We hebben gelunchd in de Cactus Garden en toen doorgereden naar Needles. Hier hebben we de hele dag over gaan, ca 7.5 uur. Vanuit Needles route 66 gepakt. Als je Needles uit rijdt en je rijdt daar in the middle of nowhere, even stoppen, uitstappen en genieten van de stilte. Een van de mooiste ervaringen van ons van de hele vakantie! Je hoort een eagle op de achtergrond en verder totale stilte, geweldig!!

De tenten in Yosemite zijn trouwens ook erg leuk om te doen en niet duur. Het is een mix van een cabin en tent. WIj hebben vorig jaar in Curry Village een heated tent geboekt voor 110 dollar. Daar kunt je met 4 personen in slapen. Midden in het park!

Nou, meer tips heb ik eigenlijk niet voor je.
Veel plezier met verder plannen, dat vind ik een van de leukste dingen om te doen (buiten de vakantie zelf natuurlijk :lol: )
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je de ruimte wil hebben huur dan een mini van. Die Cadilliac zal geen 4 koffers in de bagageruimte slikken. In het verleden huurden wij Lincoln Town Cars, die zijn nog een stuk groter dan die Cadillac maar drie grote koffers plus klein spul was het maximum. Een standard SUV (Ford Explorer or similar) zal ook groot genoeg zijn. Alamo heeft die Equinox geupgrade naar standard maar hij is kleiner dan bv de Explorer. Een Escape met 4 volwassenen en 4 grote koffers is te klein imo.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Forzafcb1990 schreef:
Pete.Z schreef:Een Ford Escape of vergelijkbaar is te klein voor vier volwassenen en bagage, dat is zeker.
Het prijsverschil tussen de Dodge Caravan en een Fullsize SUV is toch al behoorlijk groot.. Dat vinden we nogal veel eigenlijk.

Dus u denkt dat de Ford Escape geen optie is? En de Chevrolet Equinox? (ik haal de info trouwens van deze pagina)
De Dodge Caravan geeft 7 zitplaatsen, 3 grote en 1 kleine koffer aan; dat lijkt ons toch meer dan voldoende dan?

En wat met die Cadillac DTS? Die geeft plaats aan voor 5 met 4 grote koffers.. Heeft die auto dan zo'n grote kofferbak of zal dit toch eerder krap zijn?

Dan zou ik de Dodge Caravan nemen, ik weet uit ervaring dat een Escape, of iets bergelijkbaars, echtte klien is voor vier man met bagage.Dodge Caravan heeft ruimte zat, en een stadard SUV misschien ook al,hoewel ik dat nog steeds redelijk krap vindt, vooral qua bagageruimte. De Cadillac zou ik niet doen, ook veel te krap voor vier man.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vorig jaar met 2 man een dodge caravan meegehad. Konden nog wel 10 koffers bij. Wat een bak haha
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer