Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dak: asfalt shingles of (stone coated) aluminum?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Dak: asfalt shingles of (stone coated) aluminum?

Bericht door kastelke »

Ons huis is 13 jaar oud, en de asfalt shingles die op een kleiner dak aan de achterkant van ons huis liggen, beginnen om te krullen en er vallen 'kruimels' af als het erg regent. Het is dus aan vervanging toe.
Nu weet ik dat je gewone asfalt shingles hebt, maar ook wat duurdere met 30 jaar garantie.
Maar je hebt ook aluminum shingles (platen), en stone coated aluminum/metal bedekking. Het is wel een heel pak duurder, maar je krijgt -afhankelijk van de producent- 30 of 50 jaar garantie, of zelfs levenslang (soms op werkuren en materiaal, soms werkuren tijdens de eerste 5 jaar en dus 30-50 jaar of 'levenslang' op het materiaal.

Wie heeft hier al ervaring mee? Welke keuze hebben jullie gemaakt, en waarom?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Re: Dak: asfalt shingles of (stone coated) aluminum?

Bericht door Bennogr »

Voor zover ik dacht ooit gehoord te hebben, zijn er ook 'shingles' met zonnepanelen erin. Twee vliegen in 1 klap. Geen idee hoe duur die zijn (en of je er eventueel subsidie/belastingvoordeel voor krijgt).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Architectural asphalt shingles in Massachusetts, omdat er een grotere keuze in kleuren was en we het mooier vonden. Voor ons huis in Maine hebben we lopen dubben over een metalen dak, omdat die langer houdbaar en lichter zijn dan asfalt. Uiteindelijk hebben we toch voor asfalt gekozen omdat we dat mooier vinden, en ik vind dat asfalt minder lawaaierig is dan metaal. Rond Boston heeft bijna niemand een metalen dak, in Maine hebben veel huizen een metalen dak.
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Dieuwertje »

Hehe Kastelke, ik wou dat ik je hier even goed kon helpen dan jij mij geholpen hebt bij de zetelkeuze, maar helaas... ;-)

Alvast veel succes met de zoektocht!

Dieuwertje
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Worden daar geen leien gebruikt?
Groetjes,
Carine
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Mijn eerste gevoel zegt dat ik niet onder een metalen dak zou willen leven, en dus zeer zeker geen alu/metal shingles zou kiezen.
Op Asphalt shingles kun je ook 30jr garantie krijgen.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wij hebben vorig jaar ons dak vernieuwd met CertainTeed shingles. Ik weet niet meer precies welke, maar het zijn speciale shingles die heel lang meegaan. Prijs viel mee en het ziet er heel mooi uit.
Afbeelding
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Wij hebben aluminium shingles op ons dak, op zich heel goed en lifetime guarantee. Een zeer goed dak, maar het moet wel op de juiste manier geinstalleerd worden. Toen mijn man het heeft laten leggen (zo'n 17 jaar geleden) was dit een vrij nieuw product en erg duur...toen kostte dat al rond de $12000. Maar omdat het een vrij nieuw product was hebben ze dat op 1 of andere manier niet 100% juist geinstalleerd. Hierdoor hadden wij een klein lek een paar jaar terug, gelukkig was het lek boven onze "porch" buiten aan de keuken deur en niet in het huis. Jammer genoeg bestond dat bedrijf van 17 jaar geleden niet meer, maar we hebben hen wel terug gevonden onder andere namen. Ze deden alsof zij dat origineel bedrijf niet waren, dus mijn man is gaan klagen via de Better Business Bureau en dankzij hen heeft het origeneel bedrijf (onder andere namen) ons een cheque opgestuurd van $2000. Mijn man heeft met dat geld een soort rubber coating gekocht in Amerika en heeft het hele dak daarmee geverfd zodat het meer waterdicht is. Sindsdien geen problemen meer gehad en het dak ziet er nog atlijd uit als nieuw. Ondertussen zullen ze wel weten hoe dat juist geinstalleerd moet worden. Ga altijd wat op zoek naar reviews van de producten en ga ook altijd eens kijken op de website van de Better Business Bureau om de bedrijven op te zoeken.

Het enige nadeel van een aluminium/metalen dak is dat de sneeuw er vanaf glijdt. Nu krijgen wij hier aan de westkust wel niet veel sneeuw, maar als we dan eens een jaar hadden met een deel sneeuw dan klonk het net als een aardbeving als al dat sneeuw van het dak afgleed. Wel vervelend als je net je sidewalks rondom het huis sneeuwvrij had gemaakt en 10 minuten later viel weer een pak van het dak! :? Nu met die rubber laag erop blijft de sneeuw wel goed liggen. :mrgreen: Dus voor jou zijn die stone coated aluminium shingles misschien wel beter dan. Ik heb geen problemen met een aluminium/metalen dak...het weerkaats het zonlicht ook vrij goed om de warmte wat tegen te houden.

Succes met het kiezen!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik kijk er met andere ogen naar (financiele ogen)

Ten eerste, een lifetime warranty is as good as the paper it is written on. (i.a.w. gaan ze failliet en je hebt issues, jammer dan.
Twee: Garantie geldt alleen maar als het goed geinstalleerd is.
Drie: Als je van plan bent de rest van je leven daar te wonen dan zou ik het misschien doen. Verkoop je het over 5 jaar dan zul je met de verkoop het grootste deel van de extra investering niet terug zien helaas. Dus financieel niet slim.

Ga wel voor de architectural shingles. Meestal goed voor 30 a 40 jaar en lekkages zijn vaak makkelijk te verhelpen.
Trouwens als de rest van je dak nog goed is, laat dan alleen het stukje porch vervangen?
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

AnnInBC schreef:...Het enige nadeel van een aluminium/metalen dak is dat de sneeuw er vanaf glijdt...
dat is hier juist een voordeel met meters sneeuw iedere winter :lol:.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

@ned in MO: Inderdaad het dak op zich is erg goed, maar de installatie moet ook goed zijn en hier en daar is dat toch niet 100% geweest. Maar het dak zit er al bijna 20 jaar op en we hebben er geen problemen mee, zeker niet nu er die rubber laag op zit. :thumbup:

dutchie_in_boston schreef:
AnnInBC schreef:...Het enige nadeel van een aluminium/metalen dak is dat de sneeuw er vanaf glijdt...
dat is hier juist een voordeel met meters sneeuw iedere winter :lol:.
Ja, maar dan ben je toch wel constant aan het sneeuwruimen vrees ik :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer