Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis channiej: hostels Los Angeles en route zuidwest

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
channiej
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis channiej: hostels Los Angeles en route zuidwest

Bericht door channiej »

Volgend jaar wil ik voor een maand naar Los Angeles. Alleen. Mijn plan is om te verblijven in Los Angeles en dan daar zelf bepalen wanneer ik ergens naar toe ga/uitstapjes ga maken. Vandaar geen groepsreis oid.

Nu ben ik vandaag bij het reisbureau geweest voor wat informatie, heb sowieso de prijs voor vliegticket en eventuele autohuur. (Klm 800,-, autohuur €700,-)

Nu het regelen van hostels, hotels ed. Ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk uit zijn, maar zo af en toe een beetje luxe mag best.
De jongen bij het reisbureau adviseerde om sowieso de eerste 2 dagen een hotel te pakken ivm bijkomen vlucht en daarna je hostel op te zoeken. Deze beide thuis geboekt.
Op internet heb ik USA hostel en Bananan Bungalow gevonden. Heeft iemand ervaring met deze hostels??? (Gem. €30,- pn)
Toch heb ik het liefst gewoon een eigen kamer/plek, maar ik neem aan dat de hostels gewoon het goedkoopste zijn daar??

Mijn idee is om daarna sowieso door te gaan naar Venice Beach, San Fransisco en Las Vegas.

Wat is wijsheid: hier de hostels boeken of dat daar regelen (op Las Vegas na)???

Verder zit ik nog te twijfelen tussen vertrekken in maart of vertrekken in augustus. Het is daar altijd mooi weer, maar wat adviseren de kenners?

Heel wat vragen.... Maar mocht je nog tips oid hebben voor das, graag!!!
Hockey
Amerika-expert

Re: Hostels Los Angeles

Bericht door Hockey »

Allereerst, wees welkom hier. Vervolgens heb ik eigenlijk een aantal vragen die jouw bericht oproept.

1) Wil je in totaal een maand naar de VS? Of is die maand alleen voor LA met daarna een rondreis? Hoelang wil je in totaal naar de VS? Wat zou je een maand lang gaan doen in alleen LA?
2) Het is daar altijd mooi weer zeg je. Wat bedoel je met daar? LA is over het algemeen warmer dan Nederland, maar zeker niet altijd mooi weer. Afgelopen winter was het af en toe best koud. Niet zo koud als Nederland, maar wel hooguit een paar graden boven nul 's nachts. San Francisco is nog kouder.
3) Of het mogelijk is een maand lang een appartement te huren weet ik niet, maar dat zou weleens goedkoper kunnen zijn dan een maand lang in een hostel. Of je moet naar zo'n hotel waar Amerikanen ook wonen. Alleen is dat vaak niet de beste buurt.
4) Wat is precies jouw bedoeling van de reis naar de VS? Vakantie, of iets anders?
channiej
Amerika-newbie

Bericht door channiej »

Sowieso bedankt al voor je reactie.

Ik wil idd een maand naar Los Angeles en in die maand iig een paar dagen naar SF en LV. Ik wil sowieso een auto huren voor die maand en als ik dan zin heb om ergens anders heen te rijden, dat ook te kunnen doen dan.
Ben er dus nog niet helemaal erover uit of ik een maand lang in verschillende hostels, hotels in LA te verblijven OF om bijv. 10 dagen daar en dan weer 10 dagen daar.. Je zit dan vast aan verplichte dagen om weg ge gaan en dat wil ik eigenlijk niet.

Wat ik begrepen heb mag je niet langer dan 10-14 dagen in een hostel te verblijven, dit omdat het voornamelijk bedoeld is voor backpackers.

Het is iig de bedoeling om in het voor of najaar te gaan. Niet te warm en te koud daar. Maar het weer blijft toch onvoorstelbaar.

Me reis is idd voor vakantie bedoeld. Ik ben er nog nooit geweest en roep eigenlijk al heel lang voor langere tijd, maar aangezien ik er nog nooit ben geweest, lijkt me een maand eerst genoeg. Engels omhoog schroeven, wat echt zeer slecht is, me nichtj woont daar sinds kort, dus haar ook even bezoeken, en op me eigen benen gaan staan. Even rust kan ik ook wel gebruiken.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Het "nadeel" van de VS is dat het groot is en dat je dus niet "zomaar" even een uitstapje maakt vanuit LA naar bijv. de Grand Canyon. Persoonlijk zou ik geen maand in LA willen blijven als het "vakantie" is, misschien is het leuk om een week LA te doen, dan een ritje naar Vegas (daar 1 week) en dan richting San Francisco om ook daar een week te verblijven, de laatste week besteedt je dan aan de kust tussen SF en LA.

Waar ik wel benieuwd naar ben (omdat je zegt dat 1 van je doelen op eigen benen staan is) - hoe oud ben je? Want een auto huren voor een maand is natuurlijk leuk en aardig, maar als je onder de 25 bent tikt dit aardig aan..
channiej
Amerika-newbie

Bericht door channiej »

Jij bent ook lekker snel met antwoorden, fijn :-).

Maar dat was idd me andere optie. Of vanuit LA alles doen, of bijv. 10 dagen La, 10 dagen SF, paar dagen LV en overige.
Goed dat je me dat laatste iig aanraad. Maar nu dus ook de vraag: hier alles boeken of alleen eerste paar dagen hier boeken en de rest daar?

Ik ben 30, dus die auto is verder geen probleem. Heb alleen de afgelopen paar jaar zoveel meegemaakt...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Oké, dus 1 maand VS. Voor vakantie. Je wil LA zien, en LV en SF. Zoals al gezegd, de afstanden zijn te groot om alles vanuit LA te doen. Een rondreis zou een betere optie zijn. Met een langer verblijf in bepaalde plaatsen.
Voor tips over LA, zie hier.
Voor tips over LV, zie hier.
Voor tips over SF, zie plnnr.

Waar alles te boeken? Vlucht en auto vanaf hier. Eerste dagen hotel ook vanaf hier, je wil niet als je aankomt nog iets moeten gaan zoeken en regelen. En in de parken en dergelijke, ook vanaf hier boeken. In de grote steden kan je daar regelen.

:offtopic: Me is geen bezittelijk voornaamwoord. Het correcte woord is mijn. Dit is geen taalforum, dus ik maak er slecht eenmalig een opmerking over. Doch, bij sollicitatiebrieven kan dat je opbreken, vandaar dat ik het hier noem.
channiej
Amerika-newbie

Bericht door channiej »

Dank je wel voor de tips. Weer wat om te lezen. Je wilt gewoon toch een beetje voorbereid daarheen gaan.

Mochten er nog mensen bekend zijn met de hostels die ik noemde.... Vind er vrij weinig over qua ervaringen van Nederlanders.

Ennuuhh die 'me' is typisch iets Nijmeegs, weet dat het eig 'mijn' is. :thumbup:
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Een aantal vragen:

- Leg je makkelijk contact?
- Ga je je engels voor vertrek opvijzelen?
- Wat verwacht je van Amerika? Wil je vooral op het strand hangen of ook langere wandelingen maken in de verschillende nationale parken?

Ik ben zelf (zoals zovelen hier) helemaal verliefd op Amerika. Ik heb alleen geen idee hoe het is om je eentje rond te reizen door Amerika. Het zijn lange autoritten maar als je graag alleen bent is dat geen probleem. Ik heb meerdere keren in mijn eentje rondgereisd in oa Thailand en Zuid Afrika maar deed dat bewust met het openbaar vervoer zodat je meer mensen ontmoet. Een auto geeft veel vrijheid maar dus ook wat 'eenzaamheid'.

Wij hebben in San Francisco in een USA Hostel gezeten (met zijn 2tjes met eigen badkamer etc) en dat beviel goed. Heel druk met jongeren, gezinnen en stellen zoals ons. Wij vonden het prima vertoeven voor minder geld dan een hotel. Je kent de sites misschien al maar er zijn veel hostel sites waar je ook reviews kan lezen zoals hostelworld.com en ook op Tripadvisor.com staan hostels met reviews.
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

Hostels in steden kun je van tevoren nog uitkiezen, bijv een relaxt strandhostel, duurdere HI (voorzien van alle gemakken, niet altijd heel sociaal), party-hostel, noem maar op. Ga je op de dag zelf langs dan vind je vast wel een plek, maar dan niet altijd jouw eerste keuze. Reserveren is mijn voorkeur, maar ja, dat is ook weer niet echt meer backpacken en 'zien waar je beland' ...

Bijv. in San Francisco bleek mijn eerste keuze al vol te zitten en ik heb 3 maanden van tevoren gereserveerd! Heb nu een HI gekozen, ook goed.

In de buitengebieden waar de hostels schaars zijn moet je gewoon een afweging maken. Of even bellen/mailen vooraf, bijv de dag ervoor. Kans dat het enige hostel in die ene stad vol is en dan moet je doorrijden naar de volgende stad, of naar een (duurder) motel. En die is dan wel saai in je eentje denk ik ;)

Als aanvulling op Momo:
In hostels hoef je geen contact te leggen, dat gebeurd vanzelf (tenzij je echt contactgestoord bent). Jezelf niet afsluiten van een groep is alles wat je moet doen. Je slaapt samen, je kookt samen, zo moeilijk is het niet om contact te leggen.

De laatste opmerking is een goed punt, bedenk wat je wilt doen. Ik heb zelf een wat warrige route, maar ik weet heel goed waarom ik het wil. Hier en daar kan er een bezienswaardigheid worden geschrapt als ik in tijdnood zou komen, maar dan heb ik een volgorde. Vind je het belangrijker om van dichtbij de Hollywood-sign te gaan bekijken (wandeltocht) of zie je liever China Town in Downtown LA. Zo ook in Las Vegas, denk je de hele dag kwijt te zijn aan allerlei hotels bekijken of heb je aan een keertje heen-en-weer lopen genoeg en ga je daarna naar een shopping mall?

Helaas moet ik mij toch even uiten over het Engels spreken. Wij zijn een niet-van-oorsprong-Engelstalig-volk en spreken het best Engels ter wereld. Iedere middelbare school-afgestudeerde kan zich prima verstaanbaar maken in Amerika. Daar heb je geen opfriscursus voor nodig, kijk gewoon een film zonder ondertiteling ;)
(TS is wellicht wat omzeker hierover, maar is intelligent genoeg schat ik zo.)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

bosmeneer schreef:Helaas moet ik mij toch even uiten over het Engels spreken. Wij zijn een niet-van-oorsprong-Engelstalig-volk en spreken het best Engels ter wereld.
Dat wij het best Engels ter wereld spreke zou ik niet al te hard roepen. Zweden spreken het over het algemeen ook zeer goed.
channiej
Amerika-newbie

Bericht door channiej »

Wat een reacties weer. Super!

Maar me Engels is zo slecht dat dat het enige vak is waar ik voor ben gezakt op de middelbare school met een 4. 4 jaar geleden tijdens een andere opleiding ook Engels gehad, wel gehaald, maar wel met een 5,5. Me zinsopbouw is bar slecht. Verstaan gaat redelijk, maar verder.....

Ik leg wel heel makkelijk contact maar omdat ik gewoon echt tijd voor mezelf nodig heb en rust heb ik dus besloten om alleen te gaan. Je kan dan wel/niet doen wat je zelf wilt.
Een avondje met iemand uit het hostel oid op pad gaan, prima, maar ook goed om daarna weer zelf op pad te gaan. Enige wat ik wel zou missen is je ervaringen delen met diegene met wie je beng. Alleen hij/zij weet wat je meemaakt. Maar daar kom ik ook wel overheen.

Hoelang ik precies overl wil blijven zie ik wel of de plaats me bevalt. Daarom dat ik voor de grote steden een dag van te voren echt pas een hostel wil boeken. Maar zoals ik het nu bedenk: 10 dagen LA, met alles wat eromheen ligt, doorgaan naar SF voor 5 dagen, doorreis de nationale parken incl Las Vegas 5 dagen waarvan 2 nachten in Las Vegas zelf en vervolgens weer naar LA voor de rest van me verblijf.

Ik heb een beetje een globale prijsopstelling gemaakt voor mijn reis, is dit een beetje reëel?

Vliegen Klm: 800,-
Hostel bijv Banana Bungalow Hollywood: 10 dagen 226,-
Samensun Venice Beach: 4 dagen 100,-
USA Hostel San Fransisco: 5 dagen 160,-
Hotel naar Las Vegas: 75,-
Las Vegas New York New York: 2 nachten 100,-
Hotel naar LA: 75,-
Hostel LA: 4 dagen 150,-
Hotel Los Angeles: 1 nacht 75,-

Eten/drinken/uitstapjes: 30 dagen 1000,-
Autohuur Ford Focus Hertz: 750,-

Totaal: ongeveer 3500,-

Dit zijn allemaal €
channiej
Amerika-newbie

Bericht door channiej »

Wat ik me trouwens ook nog afvraag:

Mijn route van LA naar SF heb ik een beetje uitgestippeld (volgens mij grotendeels highway 1) deze logisch en is de big Sur heel vervelend om te rijden?
- Malibu
- Santa Barbara
- Pismo Beach
- Big Sur
- 17 mile drive (kust)
- Montery
- Santa Cruz
- El camino Real
Tijdsduur: geen idee ;-)

Hoe lang moet je ongeveer uittrekken van San Fransisco naar Las Vegas incl. Yosmith, kings Canyon en Death Vally en een overnachting daar ergens (tips voor waar, zijn ook welkom)

Ik zit nu wel heeel erg te twijfelen of om in maart te gaan of in september. Kan iig vertellen dat ik als de dood ben voor onweer, vandaar dat ik sowieso niet in juni, juli, augustus wil gaan ook ivm de hitte in Death Vally ed.
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

Je eten/drinken/uitstapjes is naar mijn idee wat laag, omdat je volgens mij al 15 euro per dag aan eten/drinken kwijt bent. Vergeet ook niet de parkeerkosten , brandstof mee te nemen.
Overnachtingen zijn inderdaad wat ik ook kwijt ben voor de hostels, alleen NYNY is 100 euro per nacht dacht ik (tenzij je je een goede aanbieding hebt uiteraard). Zoek ff op Trivago/Booking/Expedia, dan heb je een richtprijs.

Kosten van je autohuur kan denk ik wel naar beneden (zoek ff op het forum naar de topics daarover), dan kun je daar NYNY mee compenseren ;)

En nogmaals, Engels gaat gewoon lukken. Have faith :)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Misschien moeten de mods het topic verplaatsen naar het reisschema topic, daar zullen meer reacties komen.

Malibu zou ik gewoon vanuit LA bezoeken. Je mist trouwens Solvang, en Morro Bay. Voor tips aangaande de kustroute, zie hier. Je kan daar zoveel tijd uittrekken als je zelf wil. Voor de route die jij wil rijden van San Francisco (met een c) naar Las Vegas zou ik zeggen, meerdere dagen, maar ik weet niet precies hoeveel.
channiej
Amerika-newbie

Bericht door channiej »

Het ging in eerste instantie idd om hostels, maar er zijn nu wel wat meer dingen bijgekomen.... Hoe kan ik zorgen dat een Modje mijn topic verplaatst? Zal even het onderwerp aanpassen iig.

Mbt new york, was idd al een aanbieding die ik heb gezien.
Verder vandaag echt een top reisverslagen gelezen van iemand hier die echt alles (boekingen, reisroute, tijd ed erbij had gezet) ideaal. http://www.reizen-door-Amerika.nl (als ik dat mag vermelden)
Via hun ben ik achter eautohuur.nl gekomen. Scheelt al heel veel in de prijs. :thumbup:
En door hun site is mijn reisschema ook beetje aangepast. Al ben ik nog steeds heel erg aan het twijfelen of ik wel f niet Death Valley mee pak.

Verder zeggen mij Solvang en Morro bay me niks... :shock:

Mijn Engels kan er alleen maar beter op worden, gelukkig!!

Mocht er nog iemand echt een leuk reisverslagen weten, let me know. Hou ervan om het te lezen en ideeën op te doen. :D
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ik zit nu wel heeel erg te twijfelen of om in maart te gaan of in september.
Als je nog wat Nationale parken wil meepikken (wat ik je zeker zou aanraden!) is september de betere periode. In maart is het in parken als Yosemite en Kings Canyon nog hartstikke koud (en waarschijnlijk besneeuwd). Death Valley daarentegen is wel weer prima in maart (maar ook in september hoor...)
Hoe lang moet je ongeveer uittrekken van San Fransisco naar Las Vegas incl. Yosmith, kings Canyon en Death Vally en een overnachting daar ergens (tips voor waar, zijn ook welkom)
Als je voor september kiest zou je vanuit san Francisco naar Yosemite kunnen gaan, daar een dagje blijven, dan via de Tioga Road over de CA395 (ergens in het midden een nachtje in een motel om de lange reis te doorbreken) naar Death Valley, en van Death Valley naar Las Vegas. Over deze route is al veel geschreven op dit forum, zoek maar op via de zoekfunctie.
Van LV naar beneden toe terug naar LA kom je trouwens ook weer door een national park: Joshua Tree. Ook leuk voor een bezoek!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis channiej: hostels Los Angeles en route zuidwest

Bericht door vana »

Op de site ontdek Amerika kun je ook heel veel informatie over de parken en bezienswaardigheden vinden.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

pushirubiano schreef:Van LV naar beneden toe terug naar LA kom je trouwens ook weer door een national park: Joshua Tree. Ook leuk voor een bezoek!
Dit is niet helemaal correct. De directe weg van LV naar LA (via de I15) voert niet langs Joshua Tree. Wil je langs Joshua Tree dan moet je op een gegeven moment van de I15 af en neem je een alternatieve route.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Euh... ja, en? Ze hoeft toch niet per se via de interstates? Het was alleen een suggestie voor nog een mooi park op de route... :roll:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het is niet op de route. Als TS gewoon op de routeplanner ingeeft dat ze van LV naar LA wil dan komt ze niet langs Joshua Tree. Ze zal de eerste niet zijn die dankzij de het navigatiesysteem direct naar LA rijdt via de interstate en daar aangekomen zich afvraagt waar ze Joshua Tree heeft gemist. Jouw bericht klopt wel als je even erbij had gezet dat ze dit wel apart moet ingeven in de routeplanner omdat je anders Joshua Tree overslaat.

Volgende keer niet een smiley plaatsen met rollende oogjes, maar zorgen dat je bericht volledig is, want niet iedereen heeft die kennis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer