Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis carmenedwin: zomervakantie rondreis hulp gevr. met route
-
- Amerika-ontdekker
Reis carmenedwin: zomervakantie rondreis hulp gevr. met route
Hallo
Volgend jaar plannen we een rondreis met onze zonen van 16 en 18 jaar. Zelf zijn wij geen echte zonnekloppers en houden niet van extreme warmte. Meer zelfs, ik word er soms ziek van van hoge temperaturen.
Voorlopige planning is SF - LV - Yosemith - grand canyon - route 66 - Moab - ... om te eindigen in LA. Nu vraag ik mij hetvolgende af:
OFWEL past het ons het beste begin juli (17-18 dagen). Maar na al die berichte van extreme temperaturen begin juli denk ik er nu aan de reis te verplaatsen naar de PAASVAKANTIE (april). Maar dan moeten we onze reis inkorten tot 14 dagen!
Dus wat zouden jullie lezers kiezen indien je geen voorstaander bent van hoge temperaturen: toch ervoor gaan en wat meer op het gemak tijdens het hoogseizoen of beter plannen en ook wat minder zien in april.
Opmerking: tijdens de paasvakantie zijn de vluchttickets ook goedkoper, wat aangenaam is met 4 personen...
Alvast bedankt
Carmen
Volgend jaar plannen we een rondreis met onze zonen van 16 en 18 jaar. Zelf zijn wij geen echte zonnekloppers en houden niet van extreme warmte. Meer zelfs, ik word er soms ziek van van hoge temperaturen.
Voorlopige planning is SF - LV - Yosemith - grand canyon - route 66 - Moab - ... om te eindigen in LA. Nu vraag ik mij hetvolgende af:
OFWEL past het ons het beste begin juli (17-18 dagen). Maar na al die berichte van extreme temperaturen begin juli denk ik er nu aan de reis te verplaatsen naar de PAASVAKANTIE (april). Maar dan moeten we onze reis inkorten tot 14 dagen!
Dus wat zouden jullie lezers kiezen indien je geen voorstaander bent van hoge temperaturen: toch ervoor gaan en wat meer op het gemak tijdens het hoogseizoen of beter plannen en ook wat minder zien in april.
Opmerking: tijdens de paasvakantie zijn de vluchttickets ook goedkoper, wat aangenaam is met 4 personen...
Alvast bedankt
Carmen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Paasvakantie of zomervakantie rondreis (weeromstandigheden)
De paasvakantie heeft natuurlijk wel veel voordelen. Het was dit jaar extreem heet begin julie, maar juli is altijd heet, zeker in plaatsen als Moab.
Ik zou je wel aan willen raden eens goed te kijken waar je aar toe wilt. De plaatsen die je noemt liggen nogal ver uit elkaar, dat lukt niet in de paasvakantie maar ook niet in 17 of 18 dagen (en de volgorde moet sowieso wat anders
).
Je zou voor de zomer je wat meer op Yosemite en Sequoia en de kustroute kunnen richten. In april is Yosemite wat minder handig want dan zullen de Tioga Road en de Glacier Point road afgesloten zijn. Ik zou dan eerder denken aan een rondje Las Vegas, met Zion, Bryce, Moab, Grand Canyon. Of Las Vegas-LA, met Death Valley erbij.
Schrijf eens wat routes uit en kijk hoeveel tijd je nodig hebt en wat je aanspreekt.
Marianne
Ik zou je wel aan willen raden eens goed te kijken waar je aar toe wilt. De plaatsen die je noemt liggen nogal ver uit elkaar, dat lukt niet in de paasvakantie maar ook niet in 17 of 18 dagen (en de volgorde moet sowieso wat anders

Je zou voor de zomer je wat meer op Yosemite en Sequoia en de kustroute kunnen richten. In april is Yosemite wat minder handig want dan zullen de Tioga Road en de Glacier Point road afgesloten zijn. Ik zou dan eerder denken aan een rondje Las Vegas, met Zion, Bryce, Moab, Grand Canyon. Of Las Vegas-LA, met Death Valley erbij.
Schrijf eens wat routes uit en kijk hoeveel tijd je nodig hebt en wat je aanspreekt.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou voor de paasvakantie kiezen, ik heb ook veel last van de warmte. Ook al heb je normale temperaturen, is het in juli nog heet! Het lijkt me vervelend als je dan alleen maar wat uit de auto kunt zien omdat je niet kunt wandelen.
Wij zijn dit jaar om die reden in de mei vakantie geweest, 27 april - 12 mei. Dat is wel wat later dan met pasen. We hadden 14 dagen ter plaatse, en zijn van Phoenix naar SF gegaan. De twee voorbeelden van Marianne zijn voor pasen wel beter!
Veel plezier met voorbereiding!
Sabrina
Wij zijn dit jaar om die reden in de mei vakantie geweest, 27 april - 12 mei. Dat is wel wat later dan met pasen. We hadden 14 dagen ter plaatse, en zijn van Phoenix naar SF gegaan. De twee voorbeelden van Marianne zijn voor pasen wel beter!
Veel plezier met voorbereiding!
Sabrina
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ook wij hebben een aantal keren voor de meivakantie gekozen, maar hadden meestal wel meer dan twee weken. Heerlijke periode voor het zuidwesten, maar nog erg vroeg voor Yellowstone.
Denk voor de paasvakantieperiode eens aan een trip door Arizona en New Mexico.
Aangename temperaturen (nog niet die schroeihitte van de zomermaanden) en met wat geluk staat de woestijn net in bloei en da's prachtig.
Arizona en New Mexico hebben samen zoveel nationale parken, aantrekkelijke stadjes en andere bezienswaardigheden dat je daar zonder moeite 3 - 4 weken kunt vullen.
Aangename temperaturen (nog niet die schroeihitte van de zomermaanden) en met wat geluk staat de woestijn net in bloei en da's prachtig.
Arizona en New Mexico hebben samen zoveel nationale parken, aantrekkelijke stadjes en andere bezienswaardigheden dat je daar zonder moeite 3 - 4 weken kunt vullen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Wij gaan traditioneel in de Paasvakantie naar het Zuidwesten, het is gewoon dé ideale periode voor die regio (zie onze blogs van april 2012 en 2013).
-
- Amerika-ontdekker
Dag iedereen
Deze 4 bezienswaardigheden willen we zeker en vast doen: SF, LV, grand canyon (of bruce canyon) en een stukje van de historic route 66.
Graag er eventueel bij: monument valley, rode rotsen in Page, ...
@Marianne, eigenlijk sluit ik me helemaal aan bij je 2de voorstel, rondje las Vegas. Maar dacht eraan eventueel te vertrekken in SF en dan vanuit LV terug te vliegen.
Het is de eerste keer dat we daar naartoe gaan en ook de reis zelf zullen voorbereiden.
Dus alle tips zijn natuurlijk welkom
Groetjes Carmen
Deze 4 bezienswaardigheden willen we zeker en vast doen: SF, LV, grand canyon (of bruce canyon) en een stukje van de historic route 66.
@Marianne, eigenlijk sluit ik me helemaal aan bij je 2de voorstel, rondje las Vegas. Maar dacht eraan eventueel te vertrekken in SF en dan vanuit LV terug te vliegen.
Het is de eerste keer dat we daar naartoe gaan en ook de reis zelf zullen voorbereiden.
Dus alle tips zijn natuurlijk welkom
Groetjes Carmen
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Paasvakantie of zomervakantie rondreis (weersomstandigheden)
Van SF naar Las Vegas met de grand canyon en Bryce Canyon kan best, maar je bent wel wat afhankelijk van het weer en vooralof overal de winter weg is.
Ik ben vorig jaar van LA naar Las Vegas gegaan via SF en de grand canyon en qua route kan het in 18 dagen goed.
1 naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 naar Yosemite
5 Yosemite
6 yosemite
Dag7 Vanaf hier kan het wrs via 2 kanten, of bovenlangs naar Mammoth Lakes of verder naar Lne Pine of 'onderlangs' via Lake Isabella naar Ridgecrest. De Tioga Pass door Yosemite over de Sierra Nevada is naar alle waarschijnlijkheid nog gesloten.
Dag 8 Death Valley
Dag 9 naar Zion (of een rijdag naar zion via valley of fire)
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Bryce
Dag 12 Bryce - Page
Dag 13 Page
Dag 14 Page - Grand Canyon
Dag 15 grand canyon - Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 las Vegas - naar huis
Dag 18 aankomst thuis
Mocht je een dag extra kunnen dan een dag extra las vegas of de volle dag Page inzetten voor Las Vegas
Ik ben vorig jaar van LA naar Las Vegas gegaan via SF en de grand canyon en qua route kan het in 18 dagen goed.
1 naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 naar Yosemite
5 Yosemite
6 yosemite
Dag7 Vanaf hier kan het wrs via 2 kanten, of bovenlangs naar Mammoth Lakes of verder naar Lne Pine of 'onderlangs' via Lake Isabella naar Ridgecrest. De Tioga Pass door Yosemite over de Sierra Nevada is naar alle waarschijnlijkheid nog gesloten.
Dag 8 Death Valley
Dag 9 naar Zion (of een rijdag naar zion via valley of fire)
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Bryce
Dag 12 Bryce - Page
Dag 13 Page
Dag 14 Page - Grand Canyon
Dag 15 grand canyon - Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 las Vegas - naar huis
Dag 18 aankomst thuis
Mocht je een dag extra kunnen dan een dag extra las vegas of de volle dag Page inzetten voor Las Vegas
-
- Amerikakenner
De 'extreme' hitte vonden we dit jaar in juli wel meevallen in LA, SF, kuststrook, Yosemite... De beste periode hiervoor is wellicht juni of september, maar de Paasvakantie lijkt me te vroeg. We vonden het niet warmer dan bv Zuid-Frankrijk.
Heel erg warm hebben we het de vorige jaren gehad in Death Valley, Page, Monument Valley, Moab. Ik kan me voorstellen dat voor deze locaties de Paasvakantie een stuk aangenamer is, al was het maar om de heel regelmatige thunderstorms te vermijden. Maar bv. Bryce en GC liggen erg hoog, daar hadden we in augustus geen airco nodig (wel warm overdag).
Heel erg warm hebben we het de vorige jaren gehad in Death Valley, Page, Monument Valley, Moab. Ik kan me voorstellen dat voor deze locaties de Paasvakantie een stuk aangenamer is, al was het maar om de heel regelmatige thunderstorms te vermijden. Maar bv. Bryce en GC liggen erg hoog, daar hadden we in augustus geen airco nodig (wel warm overdag).
Misschien wel handig voor de anderen: Pasen valt volgend jaar laat: het weekend van 18 april.
-
- Amerika-ontdekker
Inderdaad, Pasen is laat in 2014. Het zou gaan om de periode van zaterdag 5 april tot zaterdag 19 april.
In de zomervakantie kunnen we onze periode kiezen tussen 1 juli en 8 augustus, maar weliswaar maar maximum een 18-tal dagen.
In de zomervakantie kunnen we onze periode kiezen tussen 1 juli en 8 augustus, maar weliswaar maar maximum een 18-tal dagen.
Ik vrees dat binnen de beschikbare tijd niet aan al je wensen voldaan kan worden.carmenedwin schreef:Deze 4 bezienswaardigheden willen we zeker en vast doen: SF, LV, grand canyon (of bruce canyon) en een stukje van de historic route 66.
De 18 daagse (zomer)reis zonder LA die PSVwally voorstelt is m.i. het best haalbare.
Als je met pasen gaat heb je maar 14 dagen en dan zul je je wensen nog wat verder moeten bijstellen.
Ik zou dan, mede vanwege het weer, de gehele kustlijn incl. San Francisco, Los Angeles en Yosemite laten vallen en een trip maken vanaf Las Vegas of Phoenix.
Bijvoorbeeld zoiets, een one-way van Phoenix naar Las Vegas. Uitgebreide info over genoemde parken vind je via de links
1 Vlucht van Amsterdam naar Phoenix
2 Van Phoenix naar Sedona: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... edona.html
3 Van Sedona naar Grand Canyon
4 Van Grand canyon naar Petrified Forest (overnachting Holbrook, een authentiek Route 66 stadje): http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... orest.html
5 Van Holbrook naar Chinle, bezoek Canyon de Chelly: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... helly.html
6 Van Chinle naar Monument Valley: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... alley.html
7 Van Chinle naar Page voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell
------- Antelope Canyon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html
------- Horseshoe Bend: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... ebend.html
8 Van Page naar Bryce: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... anyon.html
9 Van Bryce naar Zion: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... /zion.html
10 Zion
11 Via Valley of Fire naar Las Vegas: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... epark.html
12 Las Vegas
13 Auto inleveren en vlucht terug naar Amsterdam
14 Aankomst Amsterdam
-
- Amerikafan
Wij zijn op zaterdag vertrokken en op zondag terug gekomen. Ik heb me vergist, want we hadden 12 'echte' dagen ter plaatse.
Het was voor bv Bryce Canyon nog erg koud, wij liepen in de ochtend net boven het vriespunt! Wel prachtig, lijkt me ook mooi met sneeuw. In Page en Las Vegas was het wel al boven de 30.
Het was voor bv Bryce Canyon nog erg koud, wij liepen in de ochtend net boven het vriespunt! Wel prachtig, lijkt me ook mooi met sneeuw. In Page en Las Vegas was het wel al boven de 30.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Je zal misschien iets van je wensen moeten laten vallen, maar verder kan je op 14 dagen toch heel wat meepikken. Ik weet niet of het jullie eerste reis is, maar in dat geval zou ik proberen de "standaard" dingen mee te pikken. De route van Cees A is heel tof, maar zou ik voor later bewaren. Sedona, Petrified Forest en Canyon de Chelly zijn prachtige plaatsen, maar tijdens de paasvakantie is Death Valley ook een aanrader en SF kan je toch ook zeker meenemen in een route van 14 dagen.Cees A schreef:Ik vrees dat binnen de beschikbare tijd niet aan al je wensen voldaan kan worden.carmenedwin schreef:Deze 4 bezienswaardigheden willen we zeker en vast doen: SF, LV, grand canyon (of bruce canyon) en een stukje van de historic route 66.
De 18 daagse (zomer)reis zonder LA die PSVwally voorstelt is m.i. het best haalbare.
Als je met pasen gaat heb je maar 14 dagen en dan zul je je wensen nog wat verder moeten bijstellen.
Ik zou dan, mede vanwege het weer, de gehele kustlijn incl. San Francisco, Los Angeles en Yosemite laten vallen en een trip maken vanaf Las Vegas of Phoenix.
Persoonlijk zou ik de Route 66 dingen laten vallen, als ook de kustroute en LA (als je 14 dagen zou gaan). Ook best geen "rondje" doen, maar starten en eindigen op een andere plaats. Mogelijkheden zijn er genoeg: Phoenix - SF (met onderweg Grand Canyon, ev. Monument Valley ertussen, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, SF) of eerder Phoenix - Las Vegas (dan kan je iets oostelijker gaan en Moab meepikken) of LA - Las Vegas (al heb ik geen ervaring met LA en de route vanaf daar).

Wil je wat ideeën opdoen, kijk dan gerust even naar onze reisverslagen (zie link hieronder). Ik heb onze reis van 2008 ook online gezet, en dit is misschien wel iets dat je op een eerste reis wilt doen. Onze tweede, in 2010, is meer de route die Cees A voorstelt.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
kan er niet meer aan uit om beste route te kiezen...
Hallo
Voor ons (gezin met 2 zonen van 16 en 18 jaar) is het allemaal nieuw... Voor het eerst staat het vast: begin juli 2014 gaan we naar West-Amerika. We willen zelf heel veel samenstellen maar als ik al de reisverslagen lees, weet ik het even niet meer
Wat we WEL weten is hetvolgende:
- periode begin juli
- duur: 17 dagen ongeveer, dus 15 ter plaatse
- steden SF en LV
- grand canyon
- deeltje historic route 66
- nationale parken: liefst geen 14 dagen rotsen en bomen bekijken maar wel graag de mooiste plaatsjes, zoals rode rotsen, mooie wave formaties, ...
- typische dorpjes met hun traditionele bevolking
- eventueel universal studio's als dit nog haalbaar is.
Betreft overnachten zullen we pas hierover later brainstormen, maar wellicht hebben we graag een mix: vb in LV een mooi hotel, bij de route 66 een motel in typische sfeer, bij een natuurpark een lodge ,...
Kan er mij iemand bepaalde reisschema's aanbevelen? Heb al uuuuuuren gelezen en zou me graag aan iets kunnen vastbinden om dan verder onze reis te kunnen inplanten
Alvast bedankt
Carmen
* Note mod (Marco):
nieuw geopende topic samengevoegd met reeds bestaande topic uit het andere zuidwestensubforum, waarin ook tips zijn gegeven betreffende een route. Zo blijven vragen en antwoorden over dezelfde reis bij elkaar, hetgeen voor iedereen prettig en duidelijk is. Tevens topictitel aangepast.
Voor ons (gezin met 2 zonen van 16 en 18 jaar) is het allemaal nieuw... Voor het eerst staat het vast: begin juli 2014 gaan we naar West-Amerika. We willen zelf heel veel samenstellen maar als ik al de reisverslagen lees, weet ik het even niet meer

Wat we WEL weten is hetvolgende:
- periode begin juli
- duur: 17 dagen ongeveer, dus 15 ter plaatse
- steden SF en LV
- grand canyon
- deeltje historic route 66
- nationale parken: liefst geen 14 dagen rotsen en bomen bekijken maar wel graag de mooiste plaatsjes, zoals rode rotsen, mooie wave formaties, ...
- typische dorpjes met hun traditionele bevolking
- eventueel universal studio's als dit nog haalbaar is.
Betreft overnachten zullen we pas hierover later brainstormen, maar wellicht hebben we graag een mix: vb in LV een mooi hotel, bij de route 66 een motel in typische sfeer, bij een natuurpark een lodge ,...
Kan er mij iemand bepaalde reisschema's aanbevelen? Heb al uuuuuuren gelezen en zou me graag aan iets kunnen vastbinden om dan verder onze reis te kunnen inplanten
Alvast bedankt
Carmen
* Note mod (Marco):
nieuw geopende topic samengevoegd met reeds bestaande topic uit het andere zuidwestensubforum, waarin ook tips zijn gegeven betreffende een route. Zo blijven vragen en antwoorden over dezelfde reis bij elkaar, hetgeen voor iedereen prettig en duidelijk is. Tevens topictitel aangepast.
Re: kan er niet meer aan uit om beste route te kiezen...
Hoi Carmen,
Ik kan je hier jammer genoeg niet verder mee helpen omdat we zelf met dezelfde kwestie zitten. Ook wij zoeken een compromis wat vooral ook met een jong kind te doen is.
Dat met rotsblokken en bomen, kunnen het natuurlijk nog niet beoordelen, maar wij zijn daar ook wel een beetje voorzichtig mee. Of dat terecht of onterecht is, de tijd zal het wellicht uitwijzen...
We houden jouw thread in de gaten, misschien kunnen reacties die bij ons binnenkomen jou ook verder helpen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 02#p841602
Groetjes,
Arne.
Ik kan je hier jammer genoeg niet verder mee helpen omdat we zelf met dezelfde kwestie zitten. Ook wij zoeken een compromis wat vooral ook met een jong kind te doen is.
Dat met rotsblokken en bomen, kunnen het natuurlijk nog niet beoordelen, maar wij zijn daar ook wel een beetje voorzichtig mee. Of dat terecht of onterecht is, de tijd zal het wellicht uitwijzen...

We houden jouw thread in de gaten, misschien kunnen reacties die bij ons binnenkomen jou ook verder helpen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 02#p841602
Groetjes,
Arne.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Carmen,
Wellicht heb je iets aan onze reisverslagen; wij hebben meerdere reizen met onze dochters gemaakt.
Is die 17 dagen echt het maximum? Met iets meer tijd is het eenvoudiger om een mooie route te maken, met voldoende variatie.
Zet jouw wensen eens in googlemaps om te zien wat mogelijk is.
Marianne
Wellicht heb je iets aan onze reisverslagen; wij hebben meerdere reizen met onze dochters gemaakt.
Is die 17 dagen echt het maximum? Met iets meer tijd is het eenvoudiger om een mooie route te maken, met voldoende variatie.
Zet jouw wensen eens in googlemaps om te zien wat mogelijk is.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik denk aan iets als Phoenix - Grand Canyon - (eventueel Page) - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco. Als alternatief zou je van Las Vegas via de kust naar San Francisco kunnen rijden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis carmenedwin: zomervakantie rondreis hulp gevr. met route
Hallo
Onze route staat eindelijk zo goed als vast.
Voor onze 17/18 daagse reis in juli wordt het hetvolgende:
-SF
-Yosemite
-Death Valley
-LV
-Zion
-Bryce
-Monument Valley
-Grand Canyon
-route 66 (Seligman, Kingman, Oatman, Needle)
-Palm Spring
-Los Angelos (Hollywood studios)
Vraagje:
-is het nodig Palm spring in te lassen na Needle? Of kunnen we direct rijden naar Los Angelos?
-zijn er dingen die we over het hoofd gezien hebben? Natuurlijk hebben we niet zoveel dagen ter beschikking. Daarom heb ik ook flink moeten snoeien.
Onze route staat eindelijk zo goed als vast.
Voor onze 17/18 daagse reis in juli wordt het hetvolgende:
-SF
-Yosemite
-Death Valley
-LV
-Zion
-Bryce
-Monument Valley
-Grand Canyon
-route 66 (Seligman, Kingman, Oatman, Needle)
-Palm Spring
-Los Angelos (Hollywood studios)
Vraagje:
-is het nodig Palm spring in te lassen na Needle? Of kunnen we direct rijden naar Los Angelos?
-zijn er dingen die we over het hoofd gezien hebben? Natuurlijk hebben we niet zoveel dagen ter beschikking. Daarom heb ik ook flink moeten snoeien.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis carmenedwin: zomervakantie rondreis hulp gevr. met route
Hallo Carmen,
Kijk eens naar alle reacties, en geef ook even aan of je daar iets mee kunt. Als je onze vragen beantwoordt kunnen we je ook beter helpen. Wat vind je van de suggestie van Old Faithful bijvoorbeeld? Dan heb je wel de mooie kustweg en niet het lange stuk van de GC naar LA.
Ik had gevraagd of die 17 dagen het maximum is omdat ik weet dat sommige mensen meerdere dagen uittrekken om bij te komen. Mochten jullie dat ook doen dan zou ik aanraden om daar goed over na te denken. Voor een zo verre en dure vakantie is het wel de moeite en een jetlag waard om er zoveel tijd tijd voor uit te trekken vind ik.
Maar goed, even uitgaande van de 17 dagen kan jouw route wel. Probeer eens te kijken hoeveel tijd je overal zou willen doorbrengen. Dat kun je bekijken aan de hand van de al gegeven sites, en reisverslagen.
Voor de stop bij Palm Springs: ik zou met googlemaps kijken hoe lang je er over doet, en of je wel of niet een langere rijdag ziet zitten. Maar in principe is 1 stop tussen de GC en LA wel te doen.
Als je dat verwerkt in een route van dag tot dag zou het er zo uit kunnen zien:
Dag 1 Brussel - SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite - Lone Pine
Dag 6 Lone Pine - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Bryce
Dag 11 Bryce - Page
Dag 12 Page - GC
Dag 13 GC
Dag 14 GC - Needles
Dag 15 Needles - LA
Dag 16 LA
Dag 17 LA
Ik heb hierin Monument Valley vervangen door Page, maar dat hoeft natuurlijk niet. Een nacht GC vervangen door MV kan ook, maar het wordt dan wel een stukje onrustiger.
Marianne
Kijk eens naar alle reacties, en geef ook even aan of je daar iets mee kunt. Als je onze vragen beantwoordt kunnen we je ook beter helpen. Wat vind je van de suggestie van Old Faithful bijvoorbeeld? Dan heb je wel de mooie kustweg en niet het lange stuk van de GC naar LA.
Ik had gevraagd of die 17 dagen het maximum is omdat ik weet dat sommige mensen meerdere dagen uittrekken om bij te komen. Mochten jullie dat ook doen dan zou ik aanraden om daar goed over na te denken. Voor een zo verre en dure vakantie is het wel de moeite en een jetlag waard om er zoveel tijd tijd voor uit te trekken vind ik.
Maar goed, even uitgaande van de 17 dagen kan jouw route wel. Probeer eens te kijken hoeveel tijd je overal zou willen doorbrengen. Dat kun je bekijken aan de hand van de al gegeven sites, en reisverslagen.
Voor de stop bij Palm Springs: ik zou met googlemaps kijken hoe lang je er over doet, en of je wel of niet een langere rijdag ziet zitten. Maar in principe is 1 stop tussen de GC en LA wel te doen.
Als je dat verwerkt in een route van dag tot dag zou het er zo uit kunnen zien:
Dag 1 Brussel - SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite - Lone Pine
Dag 6 Lone Pine - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Bryce
Dag 11 Bryce - Page
Dag 12 Page - GC
Dag 13 GC
Dag 14 GC - Needles
Dag 15 Needles - LA
Dag 16 LA
Dag 17 LA
Ik heb hierin Monument Valley vervangen door Page, maar dat hoeft natuurlijk niet. Een nacht GC vervangen door MV kan ook, maar het wordt dan wel een stukje onrustiger.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1917 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-