US news rankings: America's best collegesFelipe schreef:Beste mensen,
Ik ben nieuwe lid op dit forum
Ik wil graag ingaan op de opmerking van UStudy dat het soms beter is om op een LAC te studeren dan op een universiteit als van Yale, Princeton en Harvard. Ik ben van mening dat tussen een Ivy league school en top LAC school bijna geen verschil is. U zegt dat LAC kleine klassen heeft en dat is waar, Williams (de nummer 1) 73% van de klassen zijn onder de 20 leerlingen, de andere nummer 1 Princeton 74%. Dus deze procenten geven aan dat bij topscholen LAC of universiteit weinig verschil zit tussen de aantal studenten in een klas. Je kunt nog zeggen dat lessen van Pton soms door TA's wordt gegeven, maar in praktijk valt dat heel erg mee, 95% van de lessen door professoren.
Ook de kwaliteit van lesgeven tussen top LAC en top universiteit is erg klein, op williams wordt lesgegeven door nobelprijswinnaars. En kwaliteit tussen studenten is ook klein, velen hebben scholen als Stanford, Yale, Cornell, Dartmouth, Columbia afgewezen om op een top LAC te studeren.
Ik vind ook dat je zolang je studeert op een Top 5 LAC je gewoon gelijkwaardig kan beschouwen als een student op Ivy league, en je niet op voorhand de LAC als minder kan beschouwen.
Maar als de LAC buiten de vage grens van top 8 valt, dan is het daar vaak minder.. (kleinere endownment, iets mindere studenten, minder bekende professoren) dan de Ivy league
ik heb hier thuis een uitgebreide exemplaar liggen, maar je kan ook op internet een wat minder complete maar gratis vinden usnews.com