Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
rondrit Monument Valley
-
- Amerika-newbie
rondrit Monument Valley
In juli 2014 willen wij met zes volwassenen onder meer Monument Valley bezoeken.
Wij zouden daar een begeleide rit willen maken;
liefst in jeep en niet in grote open truck?
een rit van 3 à 5 uur, dus ook even weg van de grote rondweg in het park
met zonsondergang
Hebben jullie tips?
welke maatschappij of organisatie?
is het nodig op voorhand te reserveren?
hoeveel kost dit ongeveer?
welk uur moet je dan aanwezig zijn in het park?
is de weg echt heel slecht?
bedankt voor jullie tips.
Jan.
Wij zouden daar een begeleide rit willen maken;
liefst in jeep en niet in grote open truck?
een rit van 3 à 5 uur, dus ook even weg van de grote rondweg in het park
met zonsondergang
Hebben jullie tips?
welke maatschappij of organisatie?
is het nodig op voorhand te reserveren?
hoeveel kost dit ongeveer?
welk uur moet je dan aanwezig zijn in het park?
is de weg echt heel slecht?
bedankt voor jullie tips.
Jan.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: rondrit Monument Valley
Ik heb er geen idee van of je op voorhand iets kan vastleggen (waarschijnlijk wel), maar het kan even goed ter plaatse.
Als je aan de parking bent aan The View Hotel, staan er mensen genoeg die je een tour willen aanbieden. Je hebt ook verschillende mogelijkheden wat betreft de tijd die je doorbrengt. Ik denk dat de meeste tours wel verder gaan dan het stuk dat je zelf kan doen.
Wij dachten ook met zonsondergang een tour te doen, maar het was toen zo hard aan het waaien dat je gewoon gezandstraald werd. Echt niet leuk! Dus hebben wij er toen eentje geboekt voor de volgende morgen bij zonsopgang. Eerlijk gezegd weet ik niet meer bij wie wij dit geboekt hebben en hoeveel dit gekost heeft.
Maar het was wel een prachtige ervaring! Is er een reden waarom jullie een jeep willen en geen "open" auto?
Gebruik anders even de zoekfunctie hier op het forum, dan ga je volgens mij wel andere reacties vinden.
Als je aan de parking bent aan The View Hotel, staan er mensen genoeg die je een tour willen aanbieden. Je hebt ook verschillende mogelijkheden wat betreft de tijd die je doorbrengt. Ik denk dat de meeste tours wel verder gaan dan het stuk dat je zelf kan doen.
Wij dachten ook met zonsondergang een tour te doen, maar het was toen zo hard aan het waaien dat je gewoon gezandstraald werd. Echt niet leuk! Dus hebben wij er toen eentje geboekt voor de volgende morgen bij zonsopgang. Eerlijk gezegd weet ik niet meer bij wie wij dit geboekt hebben en hoeveel dit gekost heeft.

Gebruik anders even de zoekfunctie hier op het forum, dan ga je volgens mij wel andere reacties vinden.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben dit in 2009 gedaan, in een pick-up met zijn tweeën, een privé tour dus. Kost wel iets meer en wij zijn ook op andere plekken geweest. Wij hebben dit gewoon geregeld op de parkeerplaats bij Monument Valley.
Wij waren wel maar met zijn tweeën.
Wij waren wel maar met zijn tweeën.
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mocht je met de camper gaan kan je er ook terecht.
http://www.gouldings.com/
Wij hadden de tour net voor zonsondergang, je komt wel rood terug
http://www.gouldings.com/
Wij hadden de tour net voor zonsondergang, je komt wel rood terug

- Floydian
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb 2 jaar geleden een grote tour met Tom Philips gemaakt. Tom zelf is al overleden, maar zijn familie blijft deze tours organiseren.
Er zijn korte tours, maar ook grote meerdaagse tours, zelfs naar Hunts Mesa als je dat wilt. Kost een paar centen, maar dan zie je ook een uniek stuk van Monument Valley;
http://www.monumentvalley.com/Pages/english_tours.html
Als je een indruk wilt krijgen, kijk hier eens;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Al deze plekken zal je met een georganiseerde tour moeten boeken.
Suc6
Er zijn korte tours, maar ook grote meerdaagse tours, zelfs naar Hunts Mesa als je dat wilt. Kost een paar centen, maar dan zie je ook een uniek stuk van Monument Valley;
Suc6
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik ben afgelopen juni er voor de tweede keer geweest en toen ook gekozen voor een grotere rondrit. Ik heb van te voren niet gereserveerd.
In mijn eentje zou ik 75 dollar kwijt zijn, wat ik persoonlijk een beetje duur vind. Toen ik zei dat ik er nog even over wilde nadenken, boden ze 10 dollar korting.
Ik was blij dat ik niet zelf heb gereden, want ik vond de weg op diverse plaatsen zeer slecht.
In mijn eentje zou ik 75 dollar kwijt zijn, wat ik persoonlijk een beetje duur vind. Toen ik zei dat ik er nog even over wilde nadenken, boden ze 10 dollar korting.
Ik was blij dat ik niet zelf heb gereden, want ik vond de weg op diverse plaatsen zeer slecht.
Wij hebben 'm vandaag gereden en de weg is de slechtste van wat we tot nu toe hebben gedaan. Tours zijn er genoeg. Bij Goulding's Lodge bieden ze ook diverse tours aan, verschillend in tijd. Er zijn ook tours met bezoek aan achterland en een indiaanse familie.
Monique
it's a small world after all...
Reisblog 2013: USA Zuidwest
Reisblog 2014: Zweden ~ rondje grote meren
it's a small world after all...
Reisblog 2013: USA Zuidwest
Reisblog 2014: Zweden ~ rondje grote meren
wij hebben twee jaar terug de tour gedaan vanuit gouldings lodge, de ochtendtour, duurde 2 a 3 uur denk ik, met inderdaad een bezoek aan een anasazi-huisje, met een hele oude vrouw, was zeker de moeite waard
eerst en vooral ga je verder dan je met de gewone loop komt en bovendien vertelde onze gids de legenden die samengingen met de verschillende rotsen, leuke meenemer
eerst en vooral ga je verder dan je met de gewone loop komt en bovendien vertelde onze gids de legenden die samengingen met de verschillende rotsen, leuke meenemer
Wij hebben in Juni de tour met Gouldings gedaan. Omdat het zo heet was hebben we gekozen voor de Sunrise-tour.
We bleken de enige twee te zijn, de gids/chauffeur kwam aanvankelijk niet opdagen . ( We zaten om 4.45 uur klaar!!)
Een bewaker heeft voor ons gebeld, dus na 45 min kwam hij aanzetten.
De gids/chauffeur deed zijn verhaal, slecht te verstaan, via de intercom.
De Sunrise hebben we toen gezien vanaf het grote hotel bij de ingang, hadden we geen tour voor nodig gehad...
De rest was wel aardig maar ook niet meer dan dat, ( we waren aanvankelijk ook wel een beetje chagrijnig moet ik bekennen.
Dus in ons geval, vond ik dit geen succes en niet de 150 dollar waard.
Maar goed, we hebben het wel gezien en zijn met een camper, dus self drive was geen optie.
Succes met de keuze.
We bleken de enige twee te zijn, de gids/chauffeur kwam aanvankelijk niet opdagen . ( We zaten om 4.45 uur klaar!!)
Een bewaker heeft voor ons gebeld, dus na 45 min kwam hij aanzetten.
De gids/chauffeur deed zijn verhaal, slecht te verstaan, via de intercom.
De Sunrise hebben we toen gezien vanaf het grote hotel bij de ingang, hadden we geen tour voor nodig gehad...
De rest was wel aardig maar ook niet meer dan dat, ( we waren aanvankelijk ook wel een beetje chagrijnig moet ik bekennen.
Dus in ons geval, vond ik dit geen succes en niet de 150 dollar waard.
Maar goed, we hebben het wel gezien en zijn met een camper, dus self drive was geen optie.
Succes met de keuze.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik had er sowieso al 50 dollar van afgepitst omdat hij 45min te laat was. De rest, daar kan hij nu eenmaal nog over discussiëren.
Reisblog: thisisfraa.be
Nou ja, hij heeft uiteindelijk wel de beloofde uren gemaakt. En de rit was al betaald aan Goldings.
We hebben zelfs evengoed een fooi gegeven, je weet toch dat ze weinig verdienen en er van moeten leven.
Hij was er wel door verrast
Misschien niet zakelijk maar wel menselijk.
We hebben zelfs evengoed een fooi gegeven, je weet toch dat ze weinig verdienen en er van moeten leven.
Hij was er wel door verrast

Misschien niet zakelijk maar wel menselijk.
Vandaag hebben we de toer zelf gereden, vind ik veel beter dan die georganiseerde tours. Je stopt wanneer je zin hebt neem de frigo mee in de wagen, muziekje op... Al die andere mensen zitten met stofdoeken rond hun mond en wiggelen van de ene naar de andere kant in zo'n jeep... En dan nog zo duur!
Ik heb vandaag zelfs veel sedans gezien! Okay de eerste 500 meter is nogal hobbelig maar nadien zeer goed te doen.
Just my 2 cents.
Ik heb vandaag zelfs veel sedans gezien! Okay de eerste 500 meter is nogal hobbelig maar nadien zeer goed te doen.
Just my 2 cents.
- Floydian
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
@Mr B
Jij hebt de "gratis" standaard loop gereden, inderdaad, prima zelf te doen en zeer zeker aan te raden.
Maar mensen die MEER van MV willen zien (en er is daar zoveel meer te zien) zullen echt een georganiseerde tour moeten boeken. Mystery Valley, Teardrop Arch, Totem Pole, Hunts Mesa, daar kom je echt niet als je zelf gaat rijden.
Jij hebt de "gratis" standaard loop gereden, inderdaad, prima zelf te doen en zeer zeker aan te raden.
Maar mensen die MEER van MV willen zien (en er is daar zoveel meer te zien) zullen echt een georganiseerde tour moeten boeken. Mystery Valley, Teardrop Arch, Totem Pole, Hunts Mesa, daar kom je echt niet als je zelf gaat rijden.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
- Edman!
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Afgelopen juni toen wij in de Goulding's cabin sliepen zijn wij niet eens in de buurt van de loop of The View Hotel geweest. Toen we naar de Shell pomp reden in Mexican Hat (om bier te halen voor bij de BBQ
) kregen we al een goede indruk van de bekende rotsen waarvoor we eigenlijk ook kwamen (incl. sunset). Ik moet ook toe geven dat we misschien een beetje rotsen moe waren na al zoveel indrukken gezien te hebben (we deden het bekende zuidwest rondje met de klok mee). Ik heb er geen spijt van dat we het maar zo globaal gezien hebben maar snap dat sommigen dit zonde zouden vinden om het over te slaan als je toch in de buurt bent.

Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Monument Valley is zoveel meer dan het bekende plaatje. Het gebied er achter is werkelijk prachtig. Zeker als je verder gaat dan het stuk waar je met je eigen auto mag komen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Floydian schreef:@Mr B
Die standaard loop waar kan ik die vinden. We gaan in sept erheen.
Floydian schreef:Ik heb 2 jaar geleden een grote tour met Tom Philips gemaakt. Tom zelf is al overleden, maar zijn familie blijft deze tours organiseren.
Suc6
wat een ongelofelijk mooie foto's Henk echt petje af!!!!

- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Niet te missen; als je het park in komt, links van de parkeerplaats.kaiman schreef: Die standaard loop waar kan ik die vinden. We gaan in sept erheen.
We reden vorige week een klein deel - te hobbelig voor onze MPV om m helemaal te doen helaas.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
wij hadden wel een tour geboekt, sunsettour, op voorhand maar ter plaatse betalen. Wij hadden geboekt bij Navajospirit.com voor 4 personen. Vond het ook prijzig en kreeg voor 1 tiener de kinderkorting. Ter plaatse bleek dat we zelfs een prive tour hadden in een dichte auto, aangezien de open auto vol zat met een groep. We hebben erg genoten, ook onze kinderen van 13 en 15! 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Net even naar die link gekeken, maar dat is een internetpagina met kleding. Even op zoek gegaan naar een bedrijf met dezelfde naan en kwam op Navajo Spirit Tours. Is het deze?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3147 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 15 Reacties