Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten + tijdsplanning Oostkust USA

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
rikny
Amerika-newbie

Kosten + tijdsplanning Oostkust USA

Bericht door rikny »

Hallo allemaal,

Samen met mijn vriendin ben ik van plan komend jaar op vakantie te gaan naar de USA, voor beiden zal dit de eerste keer worden.
Omdat we allebei graag naar New York en Miami willen hebben we besloten om dit in één vakantie te verwerken en op die manier de oostkust van de USA af te reizen.

Vanaf het Noorden zou ik graag de volgende steden bezoeken, Boston/New York/Washington en eventueel nog Philadelphia. In deze steden zou ik dan vooraf een hotel geboekt willen hebben. Vanaf Washington lijkt het ons erg leuk om met de auto 'vrij' door te reizen naar Miami en daar de vakantie uiteindelijk af te sluiten met een dag of 3/4 in een wederom vooraf geboekt hotel in Miami Beach of de Keys.
Een beetje afgaand op informatie heb ik qua nachten het volgende nodig:

Boston: 1
New York: 3
Washington: 1
Miami: 3/4

We willen ongeveer 3 weken inplannen voor deze reis, op dit moment hebben we 8/9 nachten gepland en de resterende nachten 'moeten' verdeeld worden tussen Miami en Washington.

Kunnen jullie mij adviseren over de planning over mogelijke plekken/steden die absoluut opgenomen moeten worden in deze reis?

Als allerlaatste zijn we benieuwd naar een globale schatting van de reiskosten. Qua hotels nemen wij altijd voldoende met middenklasse. Qua reiskosten bedoel ik in dit geval dus: vliegreis, middenklasse hotels, auto etc.

Alvast bedankt voor de hulp!
Alrak62
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 24

Re: Kosten + tijdsplanning Oostkust USA

Bericht door Alrak62 »

Ik zou niet alles in één keer doen, dat is te veel. Je kunt beter eerst het bovenste stuk nemen en een reis daarna het onderste. Er is in dat bovenste stuk al zoveel te zien! Mij helpt het altijd om reisverslagen te lezen, zo krijg je een goed beeld wat haalbaar is.

Karla
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

1 nacht in Washington is echt véél te weinig. Het is een geweldige stad waar enorm veel te zien en te doen is. Geef jezelf daar minimaal 3 maar liever 4 nachten om in ieder geval de belangrijkste dingen gezien te hebben.
Miami lijkt me geen logische aanvulling op jullie reis dat is wel erg uit de richting.
rikny
Amerika-newbie

Bericht door rikny »

Katja schreef:1 nacht in Washington is echt véél te weinig. Het is een geweldige stad waar enorm veel te zien en te doen is. Geef jezelf daar minimaal 3 maar liever 4 nachten om in ieder geval de belangrijkste dingen gezien te hebben.
Miami lijkt me geen logische aanvulling op jullie reis dat is wel erg uit de richting.
We hebben ons er wat verder in verdiept en dan komen we inderdaad tot de conclusie dat we meer dan 1 nacht in Washington moeten verblijven om te zien wat we willen zien. En dan kun je inderdaad ook tot de conlusie komen dat 3 weken te kort is voor de trip die wij in gedachten hebben.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Willen jullie alleen steden bezoeken? Geen interesse in de natuur?
Ik vind 1 nacht Boston ook wat weinig, daar zou ik zeker 2 nachten nemen, of misschien zelfs 3 (omdat je met de vliegreis al 1 dag verliest), en in Washington DC inderdaad liefst 3 of 4 nachten.

Maar zo'n trip kan wel, in 3 weken ongeveer, als je geen natuur bezoek en alleen de steden aandoet.

Bijvoorbeeld:
dag 01: vliegreis naar Boston
dag 02: Boston
dag 03: Boston
dag 04: Met de trein naar New York city (halve dag reizen)
dag 05: New York City
dag 06: New York City
dag 07: New York City
dag 08: Met de trein naar Washington DC (halve dag reizen)
dag 09: Washington DC
dag 10: Washington DC
dag 11: 's ochtends Washington DC, 's middags rijden naar Raleigh met huurauto (265 mijl, 4:30h)
dag 12: Van Raleigh naar Charleston, 's middags in Charleston (480 mijl, 4:00h)
dag 14: Charleston
dag 15: Van Charleston naar Savannah, 's middags in Savannah (100 mijl, 2:00h)
dag 16: Savannah
dag 17: 's ochtends Savannah, 's middags van Savannah naar Daytona (230 mijl, 3:30h)
dag 18: van Daytona naar Miami, 's middags Miami (260 mijl, 4:00h)
dag 19: Miami
dag 20: Miami
dag 21: Miami
dag 22: terugvlucht naar huis

De steden Raleigh en Daytona zijn hier alleen gekozen als plek om te overnachten en de lange rit in 2-en te delen. Op die manier zit je geen hele dagen in de auto. Als je nog 2 dagen eraan zou kunnen plakken, zou een dag langer in Charleston en Savannah wel leuk zijn. Dat zijn beiden leuke steden. Met deze combinatie zie je een heleboel verschillende dingen en culturen in 1 reis. Maar: je slaat ook een heleboel over. Het zijn keuzes natuurlijk.

Je zou in NYC ook gemakkelijk een week kunnen vertoeven, en Boston en Washington DC kun je met gemak ook nog 2 dagen aanplakken. Het is dus ook geen verkeerde keuze om deze hele trip in 2-en te knippen, en iets meer tijd uit te trekken voor de steden, of bijv. wat natuur erin plakken. Wat zijn je voorkeuren? Boston, NYC en Washington DC zijn allemaal heel mooie steden, je zou Philadelphia ook nog kunnen tussenvoegen. De steden zijn heel verschillend en hebben allemaal heel andere dingen te bieden. Maar de combi met Charleston en Savannah heeft ook wel wat, omdat het zuiden van de VS weer een heel eigen sfeer en cultuur kent. Hoewel de grote steden in het noorden ook verschillend zijn, zijn ze ook wel weer allemaal heel modern en westers. Savannah en Charleston kennen echt een heel andere cultuur. En Miami is natuurlijk ook weer iets heel anders.

Er valt dus best iets voor te zeggen om dit rondje te maken zoals ik hier als voorbeeld aangeef, maar opknippen kan ook. En natuur invoegen is ook niet verkeerd. Op de route liggen trouwens ook wel wat leuke pretparken, maar daar heb je nu ook geen tijd voor. Het is maar net wat je keuzes zijn.....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
rikny
Amerika-newbie

Bericht door rikny »

De meest ideale vakantie is voor ons een mix tussen steden, natuur en zon/zee. Afgaande op jouw verhaal, waarvoor alvast dank, lijkt het mij onverstandig om dit alles in 1 reis te proppen.
Alleen met New York, Washington, Philadelphia en Boston kunnen we al 2 weken vullen.
Pretparken zijn niet echt ons ding, daar zou ik in Florida bijvoorbeeld ook niet direct voor kiezen.

Omdat met name New York voor ons een must-visit-place is zijn wij het er wel over eens dat dit de basis van onze vakantie moet gaan worden.
Wat voor natuurparken zou je aanraden in het Noord-Oosten? En hoe zit het met zon/zee?
Ik weet dat je de Hamptons hebt, maar zijn de temperaturen daar in september vergelijkbaar met Nederland?
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Over the Hamptons kan ik je helaas niets vertellen. Wel heb ik in 2011 de rondreis, Boston, NY, Philadelphia en Washington gemaakt. Dit was half September.

Heb de info even opgezocht:

Trip Boston - NY -Philly en Washington.

Wij hebben het volgende reisschema aangehouden, de afstanden tussen de steden hebben wij met de trein gedaan. De reden daarvan is dat wij beiden onder de 25 zijn en het sonde vonden om veel toeslag te betalen om een auto te hebben. Natuurlijk ben je meer aan de steden gebonden maar wij hebben ons er prima vermaakt. Het reizen met de trein is relaxed, wij hebben van te voren de tickets geboekt en we hebben er voor gekozen telkens rond 11 uur naar de volgende stad te vertrekken. Mocht je met de trein willen reizen kun je dit makkelijk vanuit huis al reserveren, het is namelijk het beste dit minimaal 3 dagen van te voren te doen om verzekerd te zijn van een plaatsje in de trein. Het systeem werkt namelijk iets anders als in Nederland. Voor de koffers heb je ruime bagage rekken en je kunt iets lekkers in de restauratiewagon kopen. Het voordeel van de trein vonden wij tevens dat je makkelijk met mensen in gesprek raakt waardoor voor ons de reis zo om was. De langste trip duurde ongeveer 4 uur van Boston naar NY en het kortste iets langer als een uur. Ik dacht tussen NY en Philly...

Dag 1: Amsterdam- Boston
Dag 2: Boston
Dag 3: Boston
Dag 4: NY
Dag 5: NY
Dag 6: NY
Dag 7: NY
Dag 8: NY
Dag 9: Philly
Dag 10: Philly
Dag 11: Washington
Dag 12: Washington
Dag 13: Washington- Amsterdam

Het is een 13 daags schema, je zou dus nog het e.e.a. toe kunnen voegen om wat natuur er in te krijgen. Wij hebben zoals beschreven alles met de trein gedaan, maar je zou dus ook voor de natuurgebieden eerst of later een auto kunnen huren.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Dorijn85
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorijn85 »

Ik heb 2 jaar geleden een reis gemaakt met vrienden van New York (waar ik woon) naar Miami met de auto.

We hebben Savannah (1.5 dag), Miami (5 dagen, waarvan 1 dagje keys), Orlando (2.5 dagen), Charleston (1 dagje) en Washington (1 dagje) aangedaan.

In 10 dagen hebben we dus onzettend veel gezien en heel veel kilometers gemaakt. Het was een fantastische reis, maar het het scheelde wel dat ik op de meeste plekken al eerder geweest was.

Met nog 20 dagen extra, denk ik dat het wel moet lukken nog voldoende tijd door te brengen in Boston, New York en Washington. Je kunt er nog voor kiezen om Boston over te slaan.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Het valt me vaak op dat mensen een waslijst aan populaire steden in 1 trip willen stoppen maar dat dan de logica vaak helemaal weg is.
Natuurlijk zijn het allemaal klinkende namen, maar ik denk niet dat je alles in 1 trip moet stoppen.

Ik zou je inderdaad concentreren op ofwel het noordoosten ofwel Florida en het zuiden.
Mocht je toch heel graag Miami willen zien dan kan je een binnenlandse vlucht overwegen vanaf bijvoorbeeld Washington.
Op die manier heb je genoeg tijd om de steden NYC, Boston en Washington te zien en heb je ook tijd voor Florida.
In het noordoosten zou je dan met de trein tussen de steden kunnen reizen
In Miami kan je een auto huren om bijv. naar de Everglades, the Keys en Orlando te reizen.

Ik vind het schema van Jasmino ook wel realistisch, al moet ik zeggen dat ik Washington er toch wat bekaaid vanaf vind komen maar dat krijg je natuurlijk als je keuzes moet maken. In Washington heb je mijns inziens minimaal 3 volle dagen nodig (het ligt er ook aan wat je wilt doen en zien natuurlijk, maar er zijn daar zoveel interessante dingen).

Savannah is een superstad! Zoo ontzettend mooi en anders dan de rest van Amerika. Mocht je ervoor kiezen om door te rijden vanaf Washington dan zou ik Savannah zeker niet overslaan!
Persoonlijk zou ik overigens de rit van Savannah naar Miami in 1 keer maken: ja dan zit je een dagje 8 uur in de auto maar in de VS is dat ten eerste geen straf en ten tweede win je er tijd mee. Wij reizen in onze vakantie vaak 2 keer een lange dag en ik vind het nooit vervelend. Zeker niet als je daarna gewoon weer 3 volle dagen in 1 plaats kunt besteden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer