Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis Jeroen80: definitieve route juni 2014 Denver-Denver
-
Jeroen80
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Rondreis Jeroen80: definitieve route juni 2014 Denver-Denver
De kogel is door de kerk. Dit is onze "definitieve" route voor volgend jaar juni. Toch maar geen tussenstop aan de oostkust (Boston/New York).
De overnachtingen in Yellowstone NP zijn al geboekt: 3 nachten in Old Faithfull Inn, 2 nachten in Canyon Lodge Frontier Cabin en 1 nacht in Mammoth Frontier Cabin. De rest volgt later.
Zijn er nog plaatsen die we best zo lang op voorhand boeken?
1 Vr 30-mei Brussel - Denver
2 Za 31-mei Denver
3 Zo 1-jun Denver
4 Ma 2-jun Denver - Rocky Mountain NP
5 Di 3-jun Rocky Mountain NP (Estes Park)
6 Wo 4-jun Rocky Mountain NP (Estes Park)
7 Do 5-jun Rocky Mountain NP (Estes Park of Granby) - Moab
8 Vr 6-jun Arches NP
9 Za 7-jun Canyonlands NP
10 Zo 8-jun Moab - Vernal (of Rock Springs of Salt Lake City)
11 Ma 9-jun Vernal - Jackson - Grand Teton NP
12 Di 10-jun Grand Teton NP
13 Wo 11-jun Grand Teton NP - Yellowstone NP (Old Faithfull)
14 Do 12-jun Yellowstone NP (Old Faithfull)
15 Vr 13-jun Yellowstone NP (Old Faithfull)
16 Za 14-jun Yellowstone NP (Canyon)
17 Zo 15-jun Yellowstone NP (Canyon)
18 Ma 16-jun Yellowstone NP (Mammoth Hot Springs)
19 Di 17-jun Yellowstone NP - Beartooth Highway - Red Lodge
20 Wo 18-jun Red Lodge - Devils Tower - Rapid City
21 Do 19-jun Rapid City - Badlands NP - Rapid City
22 Vr 20-jun Rapid City - Mt Rushmore - Custer SP - Hot Springs
23 Za 21-jun Wind Cave NP - Hot Springs
24 Zo 22-jun Hot Springs - Denver
25 Ma 23-jun Denver - Brussel
26 Di 24-jun Aankomst Brussel
De overnachtingen in Yellowstone NP zijn al geboekt: 3 nachten in Old Faithfull Inn, 2 nachten in Canyon Lodge Frontier Cabin en 1 nacht in Mammoth Frontier Cabin. De rest volgt later.
Zijn er nog plaatsen die we best zo lang op voorhand boeken?
1 Vr 30-mei Brussel - Denver
2 Za 31-mei Denver
3 Zo 1-jun Denver
4 Ma 2-jun Denver - Rocky Mountain NP
5 Di 3-jun Rocky Mountain NP (Estes Park)
6 Wo 4-jun Rocky Mountain NP (Estes Park)
7 Do 5-jun Rocky Mountain NP (Estes Park of Granby) - Moab
8 Vr 6-jun Arches NP
9 Za 7-jun Canyonlands NP
10 Zo 8-jun Moab - Vernal (of Rock Springs of Salt Lake City)
11 Ma 9-jun Vernal - Jackson - Grand Teton NP
12 Di 10-jun Grand Teton NP
13 Wo 11-jun Grand Teton NP - Yellowstone NP (Old Faithfull)
14 Do 12-jun Yellowstone NP (Old Faithfull)
15 Vr 13-jun Yellowstone NP (Old Faithfull)
16 Za 14-jun Yellowstone NP (Canyon)
17 Zo 15-jun Yellowstone NP (Canyon)
18 Ma 16-jun Yellowstone NP (Mammoth Hot Springs)
19 Di 17-jun Yellowstone NP - Beartooth Highway - Red Lodge
20 Wo 18-jun Red Lodge - Devils Tower - Rapid City
21 Do 19-jun Rapid City - Badlands NP - Rapid City
22 Vr 20-jun Rapid City - Mt Rushmore - Custer SP - Hot Springs
23 Za 21-jun Wind Cave NP - Hot Springs
24 Zo 22-jun Hot Springs - Denver
25 Ma 23-jun Denver - Brussel
26 Di 24-jun Aankomst Brussel
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Rondreis Jeroen80: definitieve route juni 2014 Denver-De
Mooie route
Wij reizen meestal in het hoogseizoen en boeken dan alles. Ik weet niet of dat in juni noodzakelijk is.
Wij reizen meestal in het hoogseizoen en boeken dan alles. Ik weet niet of dat in juni noodzakelijk is.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je zou een laptop, tablet, telefoon o.i.d. met wifi mee kunnen nemen en tijdens de reis de hotels voor de dagen daarna boeken. Zo hebben wij het vorig jaar gedaan.
Een andere optie is hotels boeken die je tot kort voor aankomst zonder kosten kunt annuleren, zeker als je denkt niet veel van je planning af te wijken.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Een andere optie is hotels boeken die je tot kort voor aankomst zonder kosten kunt annuleren, zeker als je denkt niet veel van je planning af te wijken.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Bedankt Michelly en Old Faithfull.
De laptop gaat sowieso mee. We zijn met z'n vijven: een 30er (ik), mijn ouders en een bevriend koppel van mijn ouders. Zij hebben liever wat meer zekerheid dus er zullen wel meer overnachtingen vastgelegd worden op voorhand maar zeker niet allemaal. We kunnen inderdaad tijdens onze reis nog een aantal dingen boeken.
De laptop gaat sowieso mee. We zijn met z'n vijven: een 30er (ik), mijn ouders en een bevriend koppel van mijn ouders. Zij hebben liever wat meer zekerheid dus er zullen wel meer overnachtingen vastgelegd worden op voorhand maar zeker niet allemaal. We kunnen inderdaad tijdens onze reis nog een aantal dingen boeken.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Moab heeft altijd veel aciviteiten dus ik zou daar wel een reservering aanraden. Niet goedkoop maar wel heel leuk is 3 Dogs and a Moose. Met gedeelde kosten zou dat een mogelijkheid kunnen zijn. Ligt in het centrum van Moab met tuin, keuken etc etc.
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Top Yeehaw. Er wordt hier enthousiast gereageerd. Ik kan max een jaar van te voren boeken dus meteen volgende week maar vastleggen. Bedankt voor de tip!
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
-
Jeroen80
- Amerikakenner
3 dogs and a moose is geboekt voor 3 overnachtingen. Nogmaals bedankt voor de tip.Yeehaw schreef:Moab heeft altijd veel aciviteiten dus ik zou daar wel een reservering aanraden. Niet goedkoop maar wel heel leuk is 3 Dogs and a Moose. Met gedeelde kosten zou dat een mogelijkheid kunnen zijn. Ligt in het centrum van Moab met tuin, keuken etc etc.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Beartooth Highway: jullie ervaringen?
Na een week Yellowstone zijn wij van plan om 17 juni volgend jaar de Beartooth pass te rijden en te overnachten in Red Lodge. Ik lees dat de pass meestal eind mei ergens opengaat. Wat zijn jullie ervaringen met de rijden van deze weg? Wie is er nog rond half juni over de pas gereden?
En heeft er iemand een leuke tip voor een hotel of B&B in Red Lodge?
En heeft er iemand een leuke tip voor een hotel of B&B in Red Lodge?
Laatst gewijzigd door markro op 17 jul 2013, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe Rocky Mountain NP zo vroeg in het jaar is, mocht er nog veel sneeuw liggen dan zou je daar een nacht minder kunnen doen en een overnachting in Grand Junction inlassen, voor een bezoek aan Colorado NM. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Ik denk dat het niet zinvol is om te speculeren over de Beartooth Hwy, dat moet je volgend jaar bekijken. Ik zou een overnacting in Cody denk ik leuker vinden dan in Red Lodge. Dan kun je ter plekke ook nog kijken of je wel of niet via de Beartooth Hwy rijdt.
Ik vind het een prachtige route, met heerlijk veel tijd overal!
Marianne
Ik denk dat het niet zinvol is om te speculeren over de Beartooth Hwy, dat moet je volgend jaar bekijken. Ik zou een overnacting in Cody denk ik leuker vinden dan in Red Lodge. Dan kun je ter plekke ook nog kijken of je wel of niet via de Beartooth Hwy rijdt.
Marianne
Wij hebben twee jaar geleden in dezelfde tijd een reis gemaakt waarvan een deel overeen komt met die van jullie. Grand Teton en Yellowstone zijn goed te doen, maar er lag bij ons nog een paar meter sneeuw op sommige plekken
Dus dat bemoeilijkte het wandelen nogal. En op de plekken waar de sneeuw zo goed als weg was, liepen veel dames Grizzly rond met kids, dus ook daar was het oppassen geblazen.
Desalnietemin hebben we er de tijd van ons leven gehad en genoten van het korte voorjaar dat hier uitbrak. Grizzly en Black Bears, wolven, coyotes, een das, big horn sheep, antilopes, bizons, heeeel veeeel vogels, klein wild en zulke prachtige plekken. Om NOOIT te vergeten!
Rocky Mountain NP was op onze eerste nacht met de camper een klein probleempje, er was een mudslide geweest, dus we moesten terug, toen we bijna boven waren en we zijn omgereden via Walden, de Moose capitol van Colorado.... Heel veel dames Moose met kinders. Zo geweldig mooi om te zien. Ik ben verliefd.... Ik weet dat ze gevaarlijk zijn, maar ze zijn ook geweldig omte zien! Op de terugweg zijn we alsnog door Rocky Mountain NP gereden: Ademloos mooi!
Veel plezier!
Dus dat bemoeilijkte het wandelen nogal. En op de plekken waar de sneeuw zo goed als weg was, liepen veel dames Grizzly rond met kids, dus ook daar was het oppassen geblazen.
Desalnietemin hebben we er de tijd van ons leven gehad en genoten van het korte voorjaar dat hier uitbrak. Grizzly en Black Bears, wolven, coyotes, een das, big horn sheep, antilopes, bizons, heeeel veeeel vogels, klein wild en zulke prachtige plekken. Om NOOIT te vergeten!
Rocky Mountain NP was op onze eerste nacht met de camper een klein probleempje, er was een mudslide geweest, dus we moesten terug, toen we bijna boven waren en we zijn omgereden via Walden, de Moose capitol van Colorado.... Heel veel dames Moose met kinders. Zo geweldig mooi om te zien. Ik ben verliefd.... Ik weet dat ze gevaarlijk zijn, maar ze zijn ook geweldig omte zien! Op de terugweg zijn we alsnog door Rocky Mountain NP gereden: Ademloos mooi!
Veel plezier!
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Bedankt Marianne,Martin & Marianne schreef:Ik weet niet hoe Rocky Mountain NP zo vroeg in het jaar is, mocht er nog veel sneeuw liggen dan zou je daar een nacht minder kunnen doen en een overnachting in Grand Junction inlassen, voor een bezoek aan Colorado NM. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Marianne
Heb het probleem met de sneeuw toch wel wat over het hoofd gezien moet ik toegeven
Het Colorado NM had ik al in gepland als we van Grandby (aan de westkant van het Rocky Mountain NP) naar Moab zouden rijden. Dit is een dag van min 5-6 uren rijden. Maar ik heb al gelezen dat je daar gemakkelijk een halve dag kan doorbrengen. Dan is het misschien beter om het te doen zoals jij zegt Marianne. Kunnen we nog altijd ter plekke beslissen.
Ik had Red Lodge gekozen om te overnachten die dag omdat we dan veel tijd hadden voor onze laatste uren in Yellowstone (Lamar Valley als ik me niet vergis) en de Beartooth Highway als die al open is tenminste. Over Cody heb ik nog niet echt veel gelezen maar dat zegt me zo op eerste zicht niet veel.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Als ik dit lees begin ik al te dromen. Ben een echt natuurliefhebber. In 2010 in Canada al volop kunnen genieten van de natuur en het wild (oa grizzly en zwarten beren gezien) maar ik echt wel uit naar deze trip volgend jaar.RKruk schreef:Wij hebben twee jaar geleden in dezelfde tijd een reis gemaakt waarvan een deel overeen komt met die van jullie. Grand Teton en Yellowstone zijn goed te doen, maar er lag bij ons nog een paar meter sneeuw op sommige plekken![]()
Dus dat bemoeilijkte het wandelen nogal. En op de plekken waar de sneeuw zo goed als weg was, liepen veel dames Grizzly rond met kids, dus ook daar was het oppassen geblazen.![]()
Veel plezier!
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dan moet ik snel even mijn stokpaardje noemen: de 5 museums van het Buffalo Bill Historical CenterJeroen80 schreef: Over Cody heb ik nog niet echt veel gelezen maar dat zegt me zo op eerste zicht niet veel.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Beartooth Highway: jullie ervaringen?
Wij hebben hem dit jaar op 17 juni gedaanJeroen80 schreef:Na een week Yellowstone zijn wij van plan om 17 juni volgend jaar de Beartooth pass te rijden en te overnachten in Red Lodge. Ik lees dat de pass meestal eind mei ergens opengaat. Wat zijn jullie ervaringen met de rijden van deze weg? Wie is er nog rond half juni over de pas gereden?
Evt te lezen op het blog reisverslag is nog niet klaar
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Ik denk dat we de dag dat we van Mammoth Hot Springs via Lamar Valley en de Beartooth Highway naar Red Lodge rijden wel ongeveer een hele dag kwijt zijn. We kunnen dan natuurlijk ook nog verder naar Cody rijden. Is nog ongeveer een uur vanaf Red Lodge. Maar is er dan nog tijd om iets in Cody te bezichtigen? Want 5 musea dat is toch niet niks. En de dag erna hebben we ook een lange dag rijden voor de boeg tot Rapid City (South Dakota) met natuurlijk ook een aantal stops (oa Devils Tower). Dus dan hebben we ook al niet veel tijd om Cody te bezoeken.Old Faithful schreef:Dan moet ik snel even mijn stokpaardje noemen: de 5 museums van het Buffalo Bill Historical CenterJeroen80 schreef: Over Cody heb ik nog niet echt veel gelezen maar dat zegt me zo op eerste zicht niet veel.
Natuurlijk moest het blijken dat de Beartooth Highway niet open is die dag kunnen we nog altijd voor Cody kiezen ipv Red Lodge.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Re: Beartooth Highway: jullie ervaringen?
Heb jullie blog meteen toegevoegd aan de reisverslagen die ik nog moet lezen. Heb hem als eens snel bekeken. Prachtige foto's!niekie73 schreef:Wij hebben hem dit jaar op 17 juni gedaanJeroen80 schreef:Na een week Yellowstone zijn wij van plan om 17 juni volgend jaar de Beartooth pass te rijden en te overnachten in Red Lodge. Ik lees dat de pass meestal eind mei ergens opengaat. Wat zijn jullie ervaringen met de rijden van deze weg? Wie is er nog rond half juni over de pas gereden?wat natuurlijk geen garantie geeft voor volgend jaar, maar wij hadden schitterend weer en geen sneeuw gezien.
Evt te lezen op het blog reisverslag is nog niet klaar
En nu maar hopen dat wij even veel geluk hebben als jullie met de Beartooth Hwy.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Route Moab-Jackson/Grand Teton: 2 dagen
Ik was aan het kijken voor alternatieve routes van Moab naar Jackson in Wyoming. Nu heb ik 2 mogelijkheden uitgestippeld en zou ik graag jullie advies horen. We hebben 2 dagen (1 overnachting ergens) om deze route te rijden:
1. Van Moab via Vernal naar Rock Springs (Wyoming). Hier overnachten en de dag erop door naar Jackson/Grand Teton.
2. Van Moab via Salt Lake City naar Twin Falls (Idaho). Hier overnachten en de dag erop via Craters of the Moon NM naar Jackson.
Mijn voorkeur gaat uit naar nr 2. Maar is dit goed te doen? Moab - Twin Falls is bijna 7u rijden volgens Google Maps maar een lange rijdag zal er hier en daar toch inzitten. En Craters of the Moon lijkt mij ook weer iets unieks dat niet te missen is.
De 1e route is trouwens ook een 6-tal uren rijden. En lijkt mij saaier dan nr 2. Maar dan hebben we wel meer tijd voor Grand Teton NP omdat we vroeger in Jackson zullen zijn.
Daarna verblijven we 2 nachten in Jackson/Grand Teton en gaan we door naar Yellowstone waar we 6 nachten zullen verblijven.
1. Van Moab via Vernal naar Rock Springs (Wyoming). Hier overnachten en de dag erop door naar Jackson/Grand Teton.
2. Van Moab via Salt Lake City naar Twin Falls (Idaho). Hier overnachten en de dag erop via Craters of the Moon NM naar Jackson.
Mijn voorkeur gaat uit naar nr 2. Maar is dit goed te doen? Moab - Twin Falls is bijna 7u rijden volgens Google Maps maar een lange rijdag zal er hier en daar toch inzitten. En Craters of the Moon lijkt mij ook weer iets unieks dat niet te missen is.
De 1e route is trouwens ook een 6-tal uren rijden. En lijkt mij saaier dan nr 2. Maar dan hebben we wel meer tijd voor Grand Teton NP omdat we vroeger in Jackson zullen zijn.
Daarna verblijven we 2 nachten in Jackson/Grand Teton en gaan we door naar Yellowstone waar we 6 nachten zullen verblijven.
Laatst gewijzigd door markro op 21 jul 2013, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route Moab-Jackson/Grand Teton: 2 dagen
Beide routes hebben saaie stukken denk ik. Als je naar CotMoon wilt zou je natuurlijk ook al wat eerder kunnen stoppen dan Twin Falls. Of je rijdt naar Pocatello, dat is iets korter.
Wij reden in 2008 via de I70, dat is een prachtige weg, maar iets langer dan via Price. Wij zijn dat jaar ook naar CotMoon geweest, maar wel in een andere volgorde. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
Wij reden in 2008 via de I70, dat is een prachtige weg, maar iets langer dan via Price. Wij zijn dat jaar ook naar CotMoon geweest, maar wel in een andere volgorde. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Bedankt voor de tip Marianne. Meteen effe het stukje van jullie blog van 2008 gelezen. Ziet er inderdaad prachtig uit op de foto's.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Wij hebben afgelopen mei route 1 gereden, zijn alleen al in Vernal gestopt (dag erna in Jackson overnacht). Opzich best een prima route, je rijdt over een plateau (naam is me even ontschoten) en door Flaming Gorge NRA. Je zou er ook voor kunnen kiezen om vanuit Moab via Colorado NM te rijden of een bezoek aan Dinosaur NM te brengen. (Wij zijn dus via Rangely gereden, als je de snelste route volgt gaat de route over Price.)
Over route 2 kan ik niets zeggen.
Over route 2 kan ik niets zeggen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 24197 Weergaves
-
Laatste bericht door Felicitas