Voor onze camperreis naar het Zuid-Westen ben ik op zoek naar een camping in Death Valley.
We zijn daar na 15 sept dus mogen met de camper er doorheen en komen vanaf Bishop richting Las Vegas.
Het liefst hadden we op Furnace Creek verlbeven (ongeveer in het midden), maar de camping is tot Oktober gesloten
Weet iemand een goed alternatief (en dus het liefs richting Las Vegas en niet Stove Pipe/Panamint Springs, aangezien we dan na bezichtigingen weer een stuk terug moeten rijden)..?
Er loopt inderdaad nog een topic over kamperen in Death Valley maar ze zijn daar nogal pessimistisch over de mogelijkheden van Texas Spring. Naar mijn idee deels ten onrechte. Ik kan niet beoordelen in hoeverre je een echte Class A site nodig hebt maar er zijn zeker meer dan en paar sites beschikbaar voor campers. Zolang Furnace Creek Campground gesloten is mag je er je generator gebruiken van 7 tot 7 (overdag).
Persoonlijk vind ik de ligging van Texas spring de mooiste die ik ken van de Campgrounds in Death Valley. Het is vlak bij Furnace Creek. Panamint Valley maakt organisatorisch weliswaar deel uit van Death Valley NP maar ligt toch een hele bergrug terug in westelijke richting. Stovepipe Wells is inderdaad één van de meest troosteloze campgrounds die ik in het zuidwesten gezien heb. Maar wie weet kan je daar ook staan indien de nood aan de man/vrouw komt. Je kan Texas Spring niet reserveren. First come, first served. Er zijn trouwens oostelijk van Death Valley (richting Las Vegas) nog een paar RV mogelijkheden.
Met zo'n foto laat je de grootste anti kampeerder ineens zin in een tent krijgen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pete.Z schreef:Waarom niet aankomen laat in de middag bij Panamint Springs, en dan de hele volgende dag nemen om DV te zien?
Maar is Texas Spring dan zo verschrikkelijk dat we daar onze route voor om moeten gooien?
@Allard: Thanks, ik denk dat we gewoon onze planning aanhouden en kijken of we op Texas Spring een plekje kunnen bemachtigen. We hebben geen A-class camper, dus hopelijk hebben we geluk. Is het vol, dan zullen we terug rijden richting Panamint Springs..
Foto ziet er wat mij betreft prima uit!
Als er geen plek zou zijn op Texas Springs, is het weer een uur terug naar Panamint, hou daar rekening mee.
Wat ik bedoel is stoppen bij Panamint, full hook-up plek, restaurant en bar, en dan de volgende dag vroeg vertrekken en de dag nemen om DV te zien.
Ik lees ook even mee met je tip! Wij willen in oktober jouw tip opvolgen. Slapen in Panamint en dan de volgende dag Death Valley verkennen. Daarna rijden we aan de andere kant eruit richting Las Vegas. Waar zou jij de tweede nacht aanraden om te slapen?
Dat hangt er natuurlijk vanaf waar je heen wilt, Las Vegas ligt voor de hand, maar je zou ook in Beatty of Shoshone kunnen overnachten, het is volkomen afhankelijk van je route.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.