Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis mariekesman: van Calgary naar Vancouver
-
mariekesman
- Amerika-newbie
Reis mariekesman: van Calgary naar Vancouver
Hoi allemaal,
Over drie weken vertrek ik, samen met mijn vriend, voor drie weken naar Canada. Uiteraard al een hoop voorpret en ik ben op zoek naar een hoop dingen om te bezichtigen/bezoeken. Nu heb ik zo'n idee dat ik met mijn vraag hier meer unieke attracties zal vinden dan wanneer ik zelf ga zoeken op internet.
Onze reis ziet er alsvolgt uit:
Calgary
Canmore
Lake louise
Jasper
Clearwater
Kamloops
Whistler
Gibsons
Nanaimo (Vancouver island)
Ucluelet
Victoria
Vancouver
Op vancouver island willen wij graag walvissen/orka's spotten. Nu kan dit op heel veel plaatsen, iemand een idee wat de beste plek is in augustus?
Leuke tips hoor ik dus graag, alvast bedankt voor het reageren!
Groetjes Marieke
Over drie weken vertrek ik, samen met mijn vriend, voor drie weken naar Canada. Uiteraard al een hoop voorpret en ik ben op zoek naar een hoop dingen om te bezichtigen/bezoeken. Nu heb ik zo'n idee dat ik met mijn vraag hier meer unieke attracties zal vinden dan wanneer ik zelf ga zoeken op internet.
Onze reis ziet er alsvolgt uit:
Calgary
Canmore
Lake louise
Jasper
Clearwater
Kamloops
Whistler
Gibsons
Nanaimo (Vancouver island)
Ucluelet
Victoria
Vancouver
Op vancouver island willen wij graag walvissen/orka's spotten. Nu kan dit op heel veel plaatsen, iemand een idee wat de beste plek is in augustus?
Leuke tips hoor ik dus graag, alvast bedankt voor het reageren!
Groetjes Marieke
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Reis van Calgary naar Vancouver
Jullie route blijft 1 van mijn favorieten wij hebben hem vorig jaar andersom gedaan.
Walvissen/orka's hebben we niet gedaan, en voor eventuele andere tips is het misschien handiger als je schrijft hoe lang je ergens verblijft.
Walvissen/orka's hebben we niet gedaan, en voor eventuele andere tips is het misschien handiger als je schrijft hoe lang je ergens verblijft.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
-
mariekesman
- Amerika-newbie
Re: Reis mariekesman: van Calgary naar Vancouver
Dat klinkt alvast goed! Ik zet er even achter hoe lang we er blijven.
Calgary 1 nacht
Canmore 1 nacht
Lake louise 2 nachten
Jasper 3 nachten
Clearwater 2 nachten
Kamloops 1 nacht
Whistler 1 nacht
Gibsons 2 nachten
Nanaimo (Vancouver island) 1 nacht
Ucluelet 3 nachten
Victoria 2 nachten
Vancouver 2 nachten
Calgary 1 nacht
Canmore 1 nacht
Lake louise 2 nachten
Jasper 3 nachten
Clearwater 2 nachten
Kamloops 1 nacht
Whistler 1 nacht
Gibsons 2 nachten
Nanaimo (Vancouver island) 1 nacht
Ucluelet 3 nachten
Victoria 2 nachten
Vancouver 2 nachten
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Misschien kun je nog wat tips halen uit ons reisverslag
-
FerryM
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Voor walvissen zit je goed in Ucluelet en Tofino.
Voor orka's moet je aan de oostkant zijn, kan al vanuit Victoria, maar des te noordelijker, des de beter: van Campbell River tot aan Telegraph Cove en Port McNeill. Dat komt omdat je de grootste kans hebt in de smalle Johnstone Strait, hier worden bij eb en vloed de zalmen bij elkaar geperst, en daar komen elk jaar vaste groepen orka's opaf. Mijn tip: doe een orka-tour vanuit Campbell River. Je zit in Nanaimo al redelijk dichtbij. Zie onze belevenissen met orka's het reisverslag van afgelopen jaar (en ook 2006). Hurricane Jack is erg goed (Campbell River Whale Watching).
Groet, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada2012/ ... g_2012.htm
Voor orka's moet je aan de oostkant zijn, kan al vanuit Victoria, maar des te noordelijker, des de beter: van Campbell River tot aan Telegraph Cove en Port McNeill. Dat komt omdat je de grootste kans hebt in de smalle Johnstone Strait, hier worden bij eb en vloed de zalmen bij elkaar geperst, en daar komen elk jaar vaste groepen orka's opaf. Mijn tip: doe een orka-tour vanuit Campbell River. Je zit in Nanaimo al redelijk dichtbij. Zie onze belevenissen met orka's het reisverslag van afgelopen jaar (en ook 2006). Hurricane Jack is erg goed (Campbell River Whale Watching).
Groet, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada2012/ ... g_2012.htm
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
wij zijn net terug van een route die deze van jullie voor een stuk overlapt. Zie anders onze blog voor nog wat ideeën.
Het is er in elk geval schitterend. Wij waren er nu voor de 3e keer en het was zeker niet de laatste
.
Het is er in elk geval schitterend. Wij waren er nu voor de 3e keer en het was zeker niet de laatste
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Ik kan een orka tour vanaf het noorden van Vancouver Island aanbevelen, wij deden er één vanaf Port McNeill, schitterend, zie via link hieronder voor ons reisverslag van 2012.
Wij deden toen een route vancouver - calgary (al eens in de rockies geweest dus daar deze keer minder tijd gespendeerd) met veel tijd op vancouver island.
Op vancouver island vonden wij het noorden met sprong het mooiste/ruigste. Behalve dan Butchart Gardens, dat vond ik als tuinenliefhebben ook een onvergetelijke ervaring.
Je kan allicht nog wel wat tips halen uit ons reisverslag
(ook in 2004 deden wij vancouver - well's grey - de rockies)
Wij deden toen een route vancouver - calgary (al eens in de rockies geweest dus daar deze keer minder tijd gespendeerd) met veel tijd op vancouver island.
Op vancouver island vonden wij het noorden met sprong het mooiste/ruigste. Behalve dan Butchart Gardens, dat vond ik als tuinenliefhebben ook een onvergetelijke ervaring.
Je kan allicht nog wel wat tips halen uit ons reisverslag
(ook in 2004 deden wij vancouver - well's grey - de rockies)
-
Jeroen80
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben in 2010 ongeveer dezelfde route gedaan maar dan in omgekeerde volgorde. Prachtig!
Wij zijn in Ucluelet en in Telegraphe Cove gaan whalespotten. Enkel in Ucluelet hadden we succes. Je kan het allemaal nalezen op onze blog van toen (zie onder).
Wij zijn in Ucluelet en in Telegraphe Cove gaan whalespotten. Enkel in Ucluelet hadden we succes. Je kan het allemaal nalezen op onze blog van toen (zie onder).
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
In juni zijn er nog niet zoveel walvissen/orka's. Als je voor orka gaat, kan je in principe vanaf begin augustus nergens beter zijn dan in het noorden van Vancouver Island.
In juli 2003 hebben wij vanuit Sayward een Orca-tour (en Grizzly plus Black Bears op het strand!) gedaan. We zijn toen geweest met Robson Bight Charters. Geen idee of ze nog bestaan, maar ik kan mij nog perfect herinneren hoe geweldig veel aandacht ze gaven aan het vinden van Orca's. In plaats van 3 à 4 uur zijn we meer dan 7 uur weg geweest en we hebben GENOTEN van ALLES dat we gezien hebben die dag!
Veel plezier in Canada!
Veel plezier in Canada!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 12275 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC