Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hey iedereen: Srepiuk

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Srepiuk
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Hey iedereen: Srepiuk

Bericht door Srepiuk »

Hey iedereen,

Mijn naam is Stephan Kuipers getrouwd, 2 kinderen en ondernemer. Onze droom is verhuizen en een leven opbouwen in America en vandaar dat ik mij heb aangemeld voor en bij deze forum.

Mocht iemand vragen hebben, stel ze gerust en anders tot mijn vragen aan deze forum of mijn reacties :thumbup: :clap: :wink:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Hey iedereen

Bericht door Njit »

Welkom Stephan. Dromen doen er wel meer hier op het forum maar concreet verhuizen hebben er nog maar weinig gedaan.
Op basis van welk visum wil je gaan verhuizen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Srepiuk
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Srepiuk »

Beste Nijt,

Helaas zijn wij financieel niet instaat Het investeerdersvisum (Treaty Investor E-2) aan te vragen :wink: :lol: Maar we willen meedoen met de Green card loterij. Daarnaast zijn we via Facebook iemand uit het verleden getroffen die al in USA woont. Hier krijgen we ook tips and tricks van.

Ik hoop je vraag voldoende te hebben beantwoord

Groeten,

Stephan
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Welkom op het forum, Stephan.
Srepiuk
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Srepiuk »

USA2004 bedankt :thumbup:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Srepiuk schreef:Beste Nijt,

Helaas zijn wij financieel niet instaat Het investeerdersvisum (Treaty Investor E-2) aan te vragen :wink: :lol: Maar we willen meedoen met de Green card loterij. Daarnaast zijn we via Facebook iemand uit het verleden getroffen die al in USA woont. Hier krijgen we ook tips and tricks van.
Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Ik denk dat er door velen vol verwachting wordt uitgekeken naar die tips en tricks, mochten zij daadwerkelijk tot een emigratie naar Amerika leiden. :wink:
Groet,

Old Faithful
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ja, ik ben benieuwd welke tips & tricks zij hebben! Partnerruil en met elkaar trouwen? ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Zien we daar een toekomstig bedrijfsmodel :lol: ? Zie je wel toch tips & tricks..
Never give up!
Srepiuk
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Srepiuk »

Hey Dbacks, Kastelke, Old Faithful bedankt voor jullie reactie. Kennis waar ik over sprak is getrouwd met een Amerikaan, dus zij had het makkelijk :wink: Haar broer wil ook richting de USA vertrekken en kan waarschijnlijk meeliften op haar echtgenoot ( het fijne weet ik hier niet van ).. Maar de tips en tricks waar ik overhad, zijn o.a. ( net zoals hier vermeld ) niet in zee gaan met USAFIS, waar je het beste je papieren om kunt laten "omzetten", welke instanties in Nederland je op weg kunnen helpen, werk zoeken van uit Nederland in de USA etc etc... Deze gegevens zal ik zeker hier vermelden. :thumbup:

Groeten,

Stephan Kuipers
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hallo Stephan, wees welkom hier. Ik vind het vervelend om te moeten melden, maar haar broer kan pas naar de VS als zij zelf een US Citizen is geworden en zelfs dan duurt het nog een groot aantal jaren. Zie dit plaatje. Op dit moment is er een backlog van zo'n 12 jaar voor broers en zussen de VS in laten komen. Bron, zie pagina 2, dit is de Fourth preference F4.

Als je die andere tips zou willen delen, heel graag. Wellicht kan je daartoe een topic aanmaken in het emigratiesubforum.
Srepiuk
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Srepiuk »

Beste Hockey,

Bedankt voor je reactie en informatie.. Misschien woon ik eerder in de USA dan haar broer :o
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Dat zou ook nog wel eens tegen kunnen vallen, ik zou mijn geld er niet op zetten dat jij eerder met een green card daar ipv van haar broer..

Ik heb hier ook een eigen bedrijf en ben ruim 10 jaar bezig geweest om verantwoord te emigreren naar de US.
Het probleem zat hem in de onzekerheid van alle visa; de een was echt tijdelijk, op de andere mocht mijn eega niet werken, mijn kinderen moesten met hun 21ste het land uit, etc..

Toevallig dit jaar zijn we ingeloot in de Diversity Lottery, na ruim 10 jaar meedoen met z'n tweeën.. Dus als alles volgens plan gaat gaan we ergens volgend jaar de grote oversteek maken.
Maar de hele Diversity Lottery kan wel eens zijn langste tijd hebben gehad, gezien de meest recente pogingen tot "immigration reform".
Never give up!
Srepiuk
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Srepiuk »

We weten dat we geduld moeten hebben, maar ja zoals jouw onderschrift... Never give up..
:thumbup:
Laatst gewijzigd door Aricon op 17 jul 2013, 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer