Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Studeren en uiteindelijk wonen in de VS
-
floooor97
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Studeren en uiteindelijk wonen in de VS
Hallo,
Ik ben een meisje van 16 jaar oud en koester al heel erg lang de droom om in de VS te gaan wonen, in Califonië om precies te zijn. Ik zit nog tot mijn 18e op school en wil daarna dolgraag naar Californië om daar te gaan studeren en er later ook te gaan wonen. Ik heb wat rondgezocht op internet en weet dat ik een studievisum kan krijgen, maar wat daarna? Ik heb alles afgezocht, maar ik heb geen familie in de VS wonen en trouwen ga ik zo jong zeker niet met een Amerikaan dus ik ben een beetje wanhopig aan het worden.. Is er behalve de loterij echt geen mogelijkheid voor mij om me daar te vestigen?
Ik ben een meisje van 16 jaar oud en koester al heel erg lang de droom om in de VS te gaan wonen, in Califonië om precies te zijn. Ik zit nog tot mijn 18e op school en wil daarna dolgraag naar Californië om daar te gaan studeren en er later ook te gaan wonen. Ik heb wat rondgezocht op internet en weet dat ik een studievisum kan krijgen, maar wat daarna? Ik heb alles afgezocht, maar ik heb geen familie in de VS wonen en trouwen ga ik zo jong zeker niet met een Amerikaan dus ik ben een beetje wanhopig aan het worden.. Is er behalve de loterij echt geen mogelijkheid voor mij om me daar te vestigen?
Re: Studeren en uiteindelijk wonen in de VS
Hallo Floor, wees welkom hier.
In het kort zijn er een aantal manieren om naar de VS te kunnen/mogen emigreren:
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaanse van het andere geslacht, waarbij het een echt huwelijk moet zijn, en zij genoeg moet verdienen om jou te kunnen supporten.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Dit zijn de meest gebruikelijke wegen.
En zie ook dit plaatje.
Waarom wil je naar Californië?
In het kort zijn er een aantal manieren om naar de VS te kunnen/mogen emigreren:
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaanse van het andere geslacht, waarbij het een echt huwelijk moet zijn, en zij genoeg moet verdienen om jou te kunnen supporten.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Dit zijn de meest gebruikelijke wegen.
En zie ook dit plaatje.
Waarom wil je naar Californië?
Je was me net voor Hockey met het plaatje. Waarom is daar nog geen sticky van?
En voor Floor, waarom ga je niet eerst proberen daar te studeren en daarna bekijken of je het wel leuk vindt? Tegen die tijd weet je dat wellicht al en tijdens je studie bouw je vast ook contacten op die je verder kunnen helpen. Wie weet wel een leuke Amerikaan die met je wil trouwen
Succes!
En voor Floor, waarom ga je niet eerst proberen daar te studeren en daarna bekijken of je het wel leuk vindt? Tegen die tijd weet je dat wellicht al en tijdens je studie bouw je vast ook contacten op die je verder kunnen helpen. Wie weet wel een leuke Amerikaan die met je wil trouwen
Succes!
- goldenhills
- Amerika-expert
Mag tegenwoordig ook van het gelijke geslacht zijn...Hockey schreef:2) Trouwen met een Amerikaanse van het andere geslacht
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Correctie: de kans bestaat dat je een studievisum kan krijgen. Maar eerst moet je al toegelaten worden tot de school (al heeft niet elke universiteit of college hoge eisen). Maar daarnaast moet je ook kunnen aantonen dat je die studie kan betalen. Google maar eens naar een studierichting die je boeit, en neem dan willekeurig wat universiteiten. Kijk dan wat de kost is voor International Students... Begin al maar te sparen.floooor97 schreef: weet dat ik een studievisum kan krijgen
Maar het is goed dat je tijdig begint te onderzoeken hoe het allemaal werkt! Je kan ook de zoekfunctie van het forum gebruiken en zoeken op woorden als 'studeren' of 'studievisum' of 'tuition', zo ga je topics vinden waar je veel van kan leren.
Je kan natuurlijk altijd je Bachelor in Europa behalen, en dan voor je Masters degree naar de US gaan. Dat kost minder en is zeker zo interessant. Met een bachelor van de US maak je niet meer kans op een visum, met sommige Masters diploma's wel. En tijdens je Bachelor jaren kan je een uitwisseling met de US doen, of mogelijk een soort van stage.
Aan welke studierichting(en) denk je?
Wat is er mis met Amerikanen?floooor97 schreef:trouwen ga ik zo jong zeker niet met een Amerikaan
Op de loterij zou ik maar niet teveel rekenen, de kans is groot dat die afgeschaft is tegen de tijd dat jij mee mag doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
deze komt uit dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=12&t=1555 . En die staat als Mededeling in het subforum.Ziva schreef:Je was me net voor Hockey met het plaatje. Waarom is daar nog geen sticky van?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
floooor97
- Amerika-newbie
Ik wil graag naar Californië omdat het land me heel erg aanspreekt, ben er zelf geweest en vond het geweldig!
Ik heb helaas nog geen idee welke richting ik op wil qua studie, maar ik hoop dat ik op was ideeën kom de komende twee jaar.
Hoe oud moet je eigenlijk zijn om met die loterij mee te mogen doen?
Ik heb helaas nog geen idee welke richting ik op wil qua studie, maar ik hoop dat ik op was ideeën kom de komende twee jaar.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Er is geen minimum leeftijd, maar je moet wel minimaal "highschool" hebben afgerond of, in plaats daarvan, werkervaring hebben:floooor97 schreef:Ik wil graag naar Californië omdat het land me heel erg aanspreekt, ben er zelf geweest en vond het geweldig!
http://immigration.about.com/od/greenca ... rement.htm"You must have two years of work experience within the past five years in an occupation requiring at least two years of training or experience."
-
floooor97
- Amerika-newbie
Zou ik dan dus ook mee kunnen doen als ik alleen een gymnasiumdiploma heb?
Ja, gymnasium diploma betekent 12 jaar school afgerond hebben.
Wat precies vond je zo geweldig aan Californië dat je daarheen wil en niet naar een andere staat? Californië is een staat, geen land. En heb je ook nog een voorkeur voor een locatie in Californië, aangezien die staat ongeveer net zo groot is als Zweden?
Wat precies vond je zo geweldig aan Californië dat je daarheen wil en niet naar een andere staat? Californië is een staat, geen land. En heb je ook nog een voorkeur voor een locatie in Californië, aangezien die staat ongeveer net zo groot is als Zweden?
-
floooor97
- Amerika-newbie
Veel mensen vragen mij dat maar ik weet het zelf eigenlijk ook niet.. Ik denk hoe de mensen leven daar, het mooie weer en het land zelf vind ik erg mooi. Ik zou graag naar San Francisco willen of Los Angeles.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Californie is leuk als vakantie bestemming. Wonen daarentegen? no thanks, tenzij het schip met geld is langsgeweest.
Wie wacht er dan ook op een schip in Missouri? 
Hallo Floor, ik stel je bewust die vragen om je te prikkelen. Het is dus niet bedoeld als kritiek, maar ik hoop dat ze je wel aanzetten tot nadenken. Je hebt het over het mooie weer. Realiseer je dat vanwege het formaat van de staat (alleen Alaska en Texas zijn groter) het niet overal mooi weer is en de temperatuur nogal kan verschillen. En realiseer je ook dat San Francisco duur is, net als de mooie wijken van LA. Mijn vriendin is Amerikaanse en arts en verdient dus goed, en woont in een mooi huis in een mooie buurt, maar heeft erg weinig tijd om ervan te genieten. De mensen die wel veel tijd hebben om te genieten hebben vaak weer niet het grote inkomen. Besef je dus a.u.b. dat het voordeel ook een nadeel heeft. Tenslotte, Californië is helaas een behoorlijk dure staat.
Ben je ooit in andere staten geweest? Zodat je vergelijkingsmateriaal hebt.
Als je echt naar de VS wil kan ik je het beste de tip geven om als je de kans krijgt om bijvoorbeeld in Alabama te gaan studeren en dan in Alaska te gaan werken je dit moet doen en geen nee moet zeggen. Het is makkelijker om vanuit de VS naar jouw voorkeursgebied te gaan dan vanuit Nederland. Zeg dus niet nee als er een baan in Mississippi wordt aangeboden, en je anders terug zou moeten naar Nederland. Of stel je krijgt in Bakersfield een baan aangeboden, onmiddellijk doen. 5 jaar daar blijven en daarna naar LA mogen? Ik zou ervoor tekenen.
Ik bedoel te zeggen dat je een aangeboden kans moet pakken, gezien de geringe kans om in de VS te geraken, en niet nee moet zeggen omdat het geen Californië is, of geen LA dan wel SF is.
Ben je ooit in andere staten geweest? Zodat je vergelijkingsmateriaal hebt.
Als je echt naar de VS wil kan ik je het beste de tip geven om als je de kans krijgt om bijvoorbeeld in Alabama te gaan studeren en dan in Alaska te gaan werken je dit moet doen en geen nee moet zeggen. Het is makkelijker om vanuit de VS naar jouw voorkeursgebied te gaan dan vanuit Nederland. Zeg dus niet nee als er een baan in Mississippi wordt aangeboden, en je anders terug zou moeten naar Nederland. Of stel je krijgt in Bakersfield een baan aangeboden, onmiddellijk doen. 5 jaar daar blijven en daarna naar LA mogen? Ik zou ervoor tekenen.
Ik bedoel te zeggen dat je een aangeboden kans moet pakken, gezien de geringe kans om in de VS te geraken, en niet nee moet zeggen omdat het geen Californië is, of geen LA dan wel SF is.
-
floooor97
- Amerika-newbie
Ik denk dat ik me inderdaad niet zo erg moet richten op Californië. Andere staten kunnen natuurlijk net zo leuk zijn! En ik moet eerst maar even gaan bedenken welke studierichting ik wil, ook wel handig. Bedankt voor de hulp 
Als je de centen er voor hebt zul je het vast leuk hebben in Cali, mocht het zover komen..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 6861 Weergaves
-
Laatste bericht door mbrouwer
-
- 5 Reacties