Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Altijd stempel in het paspoort controleren!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Altijd stempel in het paspoort controleren!

Bericht door kalaman »

Vandaag iets heel negatief meegemaakt met de US-bordercontrol : toen we hier op 24 juni aankwamen heeft die douanebeambte blijkbaar geen stempel in ons paspoort gezet (ik vind dat nu ook niet direct onze job om te controleren of die man zijn werk wel goed doet). Dat maakte dat wij, bij de controle van vandaag, toen we opnieuw vanuit Canada de VS binnenreden, zogezegd reeds sinds 29 maart ll (onze vorige reis) in de VS aan het rondtoeren waren, wat dus langer is dan 3 maanden, en dus strafbaar is.
Bovendien staat mijn paspoort, door mijn job in Tunesië, vol met stempels van die douane...in het Arabisch, wat hier ook niet direct een pluspunt is... :o

Na heel wat palaveren en uitleggen én met het betalen van 6$ pp (eigenlijk voor de fout van een ander) werd één en ander geregulariseerd en konden we vertrekken, na een halfuur oponthoud...

Maar weer iets bijgeleerd : je dient dus altijd te controleren of die man/vrouw bij binnenkomst in de States wel een stempel in jouw paspoort gezet heeft, en niet enkel wat verveeld zit te doen om jouw vingers op het toestelletje te leggen en eens in de lens te kijken...
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Altijd stempel in het paspoort controleren!

Bericht door Nati »

Oei,dat is wel heel vervelend maar zeker een goeie tip voor iedereen die Amerika binnen gaat,bedankt hiervoor :thumbup:
Dat zijn zo van die zaken waar je niet onmiddellijk op let want je bent moe na een lange vlucht en dan ben je al blij dat je na het soms lange wachten voorbij de controle geraakt bent.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

De grensamtenaar kan in zijn computer zien op welke data je de US bent binnengekomen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Die wel ja. Maar die meneer bij de Canadese grens waarschijnlijk niet. En dan heb je daar dus de discussie mee.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lijkt mij toch dat ze bij binnenkomst direct in hun systeem kunnen zien wanneer je voor het laatst binnen bent gekomen?
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Dat is nu iets wat ik automatisch doe, kijken naar die stempels :study: niet alleen eens ze erin staan maar op het moment zelf als ze ze erin slaan ook! Heerlijk die 'ouderwetse' bureaucratie met stempels.
Ik kijk meestal na of ze 90 dagen geven of 3 maand. Niet dat ik zolang blijf maar heb dan steeds het gevoel van ik kan eigenlijk nog eens terug binnen in die periode! :thumbup:

$6 dat lijkt mij dat je een nieuwe overland entry hebt aangerekend gekregen.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik kan me niet voorstellen dat de mensen bij de Canadese grens niet kunnen zien wanneer jij het land bent ingekomen, ookal is dat per vliegtuig geweest. Ik ben een paar jaar geleden bij een heel klein dorp de Amerikaanse grens overgegaan en zelfs daar hadden ze allemaal computersystemen en moderne apparatuur. Het is echt niet zo dat die man daar in een houten hokje zit met een groot boek en een stempel :lol:

Desalniettemin wel een goede tip, krijg je in ieder geval nooit gedoe!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

kalaman schreef:Vandaag iets heel negatief meegemaakt met de US-bordercontrol : toen we hier op 24 juni aankwamen heeft die douanebeambte blijkbaar geen stempel in ons paspoort gezet (ik vind dat nu ook niet direct onze job om te controleren of die man zijn werk wel goed doet). Dat maakte dat wij, bij de controle van vandaag, toen we opnieuw vanuit Canada de VS binnenreden, zogezegd reeds sinds 29 maart ll (onze vorige reis) in de VS aan het rondtoeren waren, wat dus langer is dan 3 maanden, en dus strafbaar is.
Ik snap het verhaal niet. Waar is "hier"? Is dat de VS? Ben je over land of via de lucht aangekomen? Hoe kan het ontbreken van een (VS?) aankomststempel tot gevolg hebben dat men denkt dat je er al te lang bent?

Ik ben er overigens een tijdje geleden al achter gekomen dat je als reiziger zelf verplicht bent er voor te zorgen dat je de juiste stempels/formulieren krijgt/inlevert. Ik verbaasde me daar toen ook al over, maar het is eigenlijk wel logisch, want ga maar eens bewijzen dat Immigrations heeft zitten slapen; dan heeft iedere illegale immigrant wel een poot om op te staan.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Laat ik een andere vraag stellen. Hoe heb je ze om kunnen praten?
Ik lees de laatste tijd meer verhalen van mensen die al dan niet echt over hun max tijd heengaan waar de toegang echt niet toegestaan wordt. Natuurlijk geldt dit niet voor jou, maar ik ken eigenlijk alleen verhalen waarbij ze voet bij stuk houden.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Wat een vervelend verhaal maar wel een goede tip!
Tijdens onze laatste vlucht waren we zo bij dat we het vliegtuig uit konden en waren de kinderen zo door het dolle heen dat ik alleen maar zo snel mogelijk door de douane wilde en naar ons hotel. Ik was eigenlijk meer bezig de kinderen in toom te houden dan te letten of hij wel een stempel in onze paspoorten had gezet. Voortaan dus maar even in de gaten houden.

Gr Laura
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Lijkt mij toch dat je na binnenkomst in het computersysteem van de US immigrations staat. Volgens mij moet iedere ambtenaar dat kunnen zien, of die nou op JFK airport zit of een gehucht aan de Canadese grens.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Ik ken de regels niet helemaal precies maar je mag maar een bepaald aantal dagen per jaar in Amerika zijn. Als je elke maand opnieuw invlieg geven ze je niet altijd 90 dagen. Mijn vrouw, amerikaanse, vloog elke week van Amerika naar Nederland, die kreeg niet altijd een stempel.

Ik neem aan dat de computer systemen van de douane allemaal in verbinding staan met elkaar. Maar zien ze iets vreemds/verdachts (jou sistuatie)dan gaan vragen stellen. Wat niet zo gek is. Verbaasd me trouwens dat je het gemist hebt. Het is juist het gene waar je je op moet focusses bij de douane. Dat lekkere geluid van die goeie oude stempel machine. Maar idd een goeie tip, succes.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Donuts ! :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wat een eigenaardig verhaal. Die stempel toont toch niet aan hoe lang je in de VS bent?
In de computer kunnen ze precies zien wanneer je het land in en uit bent gegaan.
Pascal
Amerikakenner

Bericht door Pascal »

Katja schreef: Die stempel toont toch niet aan hoe lang je in de VS bent?
Toch wel.
Eigenlijk heb je bij inreis 4 stempels:
De ovalen blauwe met vermelding Deparment of homeland security, us customs and border patrol! En de vermelding admitted.
De inreisdatum erin in een ander kleur ( eens zwart, of rood)
De uiterste uitreisdatum (donkerroze van kleur) meestal dus 90 dagen verder dan inreisdatum.
En dan in het zwart iets van WT/WB soms nog B1 erbij.

Vandaar dat ik steeds goed kijk wat er allemaal in mijn paspoort gestempeld is!
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat begrijp ik wel. Alleen als ik naar mijn paspoort kijk heb ik diverse stempels binnen een periode van drie maanden staan. Het zegt alleen wanneer je het land ingekomen bent maar niet wanneer je eruit gegaan bent. Dat wordt digitaal bijgehouden.
Pascal
Amerikakenner

Bericht door Pascal »

Ah ok, ik had je bericht anders gelezen. :wink:
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik had het met mijn duffe hoofd ook een beetje onduidelijk opgeschreven :oops:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ruud2004 schreef:
Donuts ! :lol:
:laughing5: :laughing8: :notworthy:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Katja schreef:Dat begrijp ik wel. Alleen als ik naar mijn paspoort kijk heb ik diverse stempels binnen een periode van drie maanden staan. Het zegt alleen wanneer je het land ingekomen bent maar niet wanneer je eruit gegaan bent. Dat wordt digitaal bijgehouden.
Ja, precies. Die stempels zijn volgens mij meer bedoeld ter informatie aan jou, dan dat ze gebruikt worden door DHS om iets over jou te weten te komen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer