Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Katja!: West USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Katja!
Amerika-ontdekker

Reis Katja!: West USA

Bericht door Katja! »

Goeiemorgen allemaal,
Ik ben nu al meerdere weken elke dag op dit forum te vinden om tientallen paginas door te spitten voor leuke tips en advies voor onze reis. Wat een leuk forum is dit! En wat enorm veel tips krijgt iedereen!
Ik ga samen met mijn vriend in september voor 33 dagen richting Amerika. Hebben er enorm veel zin in! Ik zelf heb een paar maanden in Phoenix gestudeerd in 2005, maar heb heel erg weinig van de omgeving gezien.
Ons plan is om via een leuke route vanaf San Diego richting San Francisco te trekken en de prachtige parken af te wisselen met wat steden.
We hebben een route bedacht en ik was nieuwsgierig of jullie commentaar hadden of tips. Zou super zijn!

01:
Aankomst LAX en gelijk doorrijden naar San Diego (verblijf Padre Trail Inn in Old Town)
02:
San Diego
03:
San Diego
04:
San Diego -> smiddags 16:00 vlucht naar Scottsdale (motel 6 naast Fashion Square)
05:
Scottsdale (tuben)
06:
Scottsdale (Bio Sphere 2)
07:
Scottsdale (lekker rond banjeren) -> einde middag naar Flagstaff rijden
08:
Via Petrified Forest en Painted Desert naar Chinle (Holiday Inn)
09:
Canyon de Chelly South Rim + White House trail -> smiddags naar Cortez
10:
Mesa Verde de hele dag -> einde middag richting Mexican Hat
11:
Monument Valley (zonsopgang, self drive, sunset) (slapen Mexican Hat)
12:
Sunrise in MV -> door naar Grand Canyon South (Mather Campground, alle hotels zaten vol)
13:
Grand Canyon (helicpter tour en voor de rest rustig rond kijken)
14:
Sunrise Grand Canyon -> doorrijden naar Page (motel 6)
15:
Relax dagje (bootje huren op Lake Powell)
16:
Antelope Canyon + Horse Shoe Bend + Dam tour
17:
Bryce (view points bekijken en evt paardrijden Peekaboo Loop) (Fosters motel)
18:
Bryce (Navajo/Queens Garden trail)
19:
smorgens vroeg naar Zion (The Narrows wandelen) (slapen in Hurricane)
20:
Zion (Angels Landing)
21:
Las Vegas
22:
Las Vegas
23:
Las Vegas
24:
Via een mooie route de zuidelijke highlights van Death Valley bekijken (slapen Furnace Creek Ranch)
25:
Noordelijke highlights bekijken en slapen in Bishop
26:
Via Monolake naar Yosemite (slapen Lower Pines camping)
27:
Yosemite
28:
Yosemite
29:
Richting San Francisco (slapen in Grant Plaza San Francisco)
30:
San Francisco (stad verkennen)
31:
San Francisco (fiets tour Sausolito)
32:
San Francisco (Alcatraz)
33:
Vlucht naar huis
34:
aankomst

Wat vinden jullie van deze route? Is het haalbaar? Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Alvast super bedankt!
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis Katja: West USA

Bericht door Hockey »

Waarom vliegen op LA als je toch direct naar San Diego rijdt?
Katja!
Amerika-ontdekker

Bericht door Katja! »

Hoi!
De reden daarvan is dat wij op standby basis vliegen en er veel meer opties zijn om mee naar LA te komen dan naar San Diego. Dat kleine stukje rijden daarna vinden we daarom niet zo erg. Dat gaat snel genoeg met zijn tweetjes. Konden evt ook een nachtje LA doen, maar aangezien de stad ons niet trekt wilden we gelijk door..
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vind het een mooie en rustige route.
Vraag me alleen af waarom je vliegt van San Diego naar Scottsdale. Als je met de auto gaat doe je er zo'n 5 1/2 uur over en kun je een route door mooie landschappen nemen. Bijvoorbeeld via de mooie 78, zie ons verslag
Nu moet je eerst je auto inleveren in San Diego, een tijdje op het vliegveld doorbrengen, in het vliegtuig zitten en dan in Phoenix weer met de shuttlebus naar de autoverhuurder en misschien in de rij voor een auto. Dat kost net zoveel tijd en lijkt me veel minder leuk (en dan heb ik het nog niet over de kosten van de vlucht)
Katja!
Amerika-ontdekker

Bericht door Katja! »

Hi Vana,
Ja dat ziet er inderdaad een beetje raar uit. Wij hadden in eerste instantie een vlucht geboekt van San Diego naar Scottsdale om 20:30 zodat we nog de hele dag in San Diego hadden. Nu hebben we net een email gehad van US Airways dat de vlucht vervroegd is naar 16:00.
De vlucht zelf is 50 dollar per persoon dus dat vond ik heel erg mee vallen. Het is nu inderdaad jammer dat het vroeger is geworden. Maar ja, ook geen wereld ramp. Hebben we een avondje extra in Scottsdale! :)

We wilden de route niet te druk maken, want het is tenslotte ook vakantie. Was dus echt keuzes maken, want wauw wat zijn er een hoop prachtige plekken daar te vinden!
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Als je vlucht zoveel vroeger is kun je hem toch kosteloos annuleren?

Ik was een beetje verbaasd toen ik de titel en naam op mijn iPhone zag, miste namelijk het uitroepteken achter je naam :oops:
Katja!
Amerika-ontdekker

Bericht door Katja! »

Hahah te grappig! Ik begreep je berichtje niet. Zag ook dat t van Katja (zonder die opdringerige uitroepteken) was en dacht dat t forum mijn naam had aangepast. Sukkeltje dat ik ben! Ja mijn naam had jij dus al! :)

En ja annuleren kon, maar wij vinden t wel prima zo. Houden van vliegen en we gaan nog genoeg rond rijden de hele vakantie.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het ook een mooie en rustige route. En heerlijk lang!
Je zou misschien wel eens kunnen kijken of het na Flagstaff niet handiger is om eerst naar de Grand Canyon te gaan, je bent er dan al heel dicht in de buurt, en je vermijdt dan ook de extra lus van de GC naar Page vanwege de afsluiting van de 89. Maar dan ligt Chinle wel wat onhandig.
Als jullie toch gaan kamperen zou ik ook bij Zion gaan kamperen. Je kunt dan in het park staan of in Springdale. Het is minder handig om in Hurricane te zitten. Ook bij Bryce kun je prachtig in het park kamperen.
Je kunt vanuit Mexican Hat wel meer doen, maar als het alleen om Monument Valley gaat zou je in principe aan 1 nacht ook voldoende hebben. Hebben jullie daar al naar andere accommodatie gekeken, bijvoorbeeld op Gouldings Campground (tent of canbin)?
De vlucht naar Scotttsdale lijkt me nogal omslachtig, je moet ook je auto weer inleveren en daar weer opnieuw huren.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Katja!: West USA

Bericht door Yeehaw »

Dat rijden naar San Diego van LA naar de vlucht kan nog wel eens in een nachtmerrie veranderen als je dat tijdens de sptis doen en met je jetlag in de de auto vaststaat. Ga je nu een auto huren in LA naar San Diego rijden, de auto weer inleveren en dan naar Phx vliegen?
Biosphere is niet in Scottsdale maar in Tucson dus ik neem aan dan je dan al weer een auto hebt.
Een hele dag Mesa verde zit er ook niet in want Cortez naar de eerste bezienswaardigheden in het park is al een uur rijden en daarna naar Mexican Hat nog zo'n 3 uur. Je kan in Cortze bij het visitor center al kaartjes kopen voor tours in Mesa Verde zoals voor Cliff Palace and Balcony House.
Die zelf drive in Monument Valley kan wel behoorlijk bumpy zijn. Probeer ook og iets te zien van Gooseneck SP en op en neer over de Moki Dugway.
De heli tour in GC kan het best 's morgens ivm turbulenties en de kleuren 's morgens vroeg. Later op de dag kan de canyon nogal hazy zijn.
Heb je de prijzen voor boatrentals op Lake Powell bekeken. Misschien kan je gaan kayakken en af en toe een duik nemen. Of een Rainbow bridge cruise, of http://www.raftthecanyon.com of een cruise naar Antelope Canyon (anders dan de landtour)
Hoe zit het met jullie hoogtevrees voor Angels Landing? Hoop dat je daar geen last van hebt!
Het is een beetje jammer dat jullie niets van de kust zien . Dat kan bv door van Yosemite eerste naar Cambria te rijden en dan via Monterey naar SF maar dat neemt wel weer extra tijd helaas,.
Jullie gaan een prachtige reis maken. Koop een America the Beautiful pass bij de ingang van je eerste NP. Koop een cooler voor onderweg en slip slap slop in de woestijn.
Yeehaw
Katja!
Amerika-ontdekker

Bericht door Katja! »

Dankjewel voor alle reacties!

@ Marianne:
Ik weet dat Hurricane niet echt heel erg dichtbij ligt. Ik heb echt enorm veel hotels en motels in Springdale gebeld en me rot gezocht op het internet maar alles zat tsjok vol! Ik verbaasde me daar ook erg over. Daarom zijn we verder gaan kijken naar Hurricane. Kamperen vind ik zelf heel erg leuk, maar ik kan me zo voorstellen dat we na die twee wandelingen, Angels Landing en de Narrows, we heel erg blij zijn met een hotelbedje en een zwembadje om af te koelen. Vooral omdat we alleen maar in Yosemite en in Grand Canyon gaan kamperen hebben we dus ook heel erg weinig kampeer spullen bij ons. Echt the bare minimum. Ja het is een half uurtje extra rijden, dat is zeker jammer. Ben elke zoveel dagen nog op het internet aan het checken of er toevallig kamers vrij komen.
Ik heb ook zitten twijfelen om gelijk naar GRand Canyon Village te gaan, maar zoals je al aangeeft ligt dan Chinle niet op de route en dat wil ik graag zien.

@Yeehaw:
Dat zijn een hoop tips! Dank je wel!
Ja vanuit LA naar San Diego kan inderdaad een ramp zijn. Wij weten dus niet precies hoe laat we aankomen in LA omdat de vluchten nog open staan. Wij hebben besloten als we super moe zijn dan een nachtje in LA te blijven en de dag daarna naar San Diego te gaan. Dan houden we dat een beetje open nog..

Mesa Verde hebben we inderdaad misschien niet de hele dag, maar wel de hele morgen en voormiddag. Leek mij voldoende. Heb jij trouwens een voorkeur voor welke tours? Cliff Palace wil ik sowieso doen. Maar als we nog tijd hebben voor een andere? Balcony of Long House? Wel goed dat we die tickets dus al in Cortez kunnen kopen.

Ja Lake Powell! Ik heb er nu al zin in! Ja ik moest even slikken toen ik de prijzen zag. Maar het is natuurlijk wel enorm leuk om een dagje rond te banjeren op het water. Lekker ergens aan te leggen voor een picknick of BBQ. Had ook al de tours naar Rainbow Bridge gezien. Zag er top uit en had het bijna geboekt. Maar denk dat de vrijheid van een eigen bootje me meer aanspreekt. Weet jij of je trouwens bij de Rainbow Bridge kunt komen met eigen vervoer of is dat te ver en te ingewikkeld?

Angels Landing oh wat lijkt me dat top. En ja ik heb hoogtevrees. Ik sta bv niet op een krukje hier thuis hahah. Maar dat heeft me nog nooit tegen gehouden! Ik vind dat soort dingen juist een enorme uitdaging. Ik mag dan wel hoogtevrees hebben, ik ben ook gaan bungee jumpen van de allerhoogste brug ter wereld in Zuid Afrika. (ok ok ik dacht dat ik over mijn nek ging van zenuwen, maar wat een kick! :) )

Oh ik heb er toch zo'n zin in! Het lijkt mij een topreis! Ben nu nog bezig om bv Yosemite in te plannen. Heb geen idee hoe of wat nog. We wilden bv de Dome doen, maar we waren net te laat voor de loting. Dus we willen daar de dagelijkse loting mee doen en een back up plannetje hebben voor het geval dat we niet winnen.

Heb zo lang jullie forum zitten door spitten! Wat een schat aan info staat hier op! Heb nog nooit zo'n groot reisforum gezien! Maar echt top! Ik denk dat ik jullie dan ook zeker nog lastig ga vallen met vraagjes! :)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan gemakkelijk verdwalen op Lake Powell als je te ver gaat en er is geen cell phone ontvangst verder van de kust. Naar Rainbow Bridge kan je in de praktijk alleen met de boot. Voor Long House zal je geen tijd hebben, dat ligt bij Weatherill Meas een heel eind weg. Balcony house is avontuurlijker maar Cliff Palace is het grootst. Je kan ook gratis naar Spruce Tree House lopen en ik zou zeker nog even in het museum binnenwippen. HI in Chinle is prima. hebben we diverse malen gelogeerd. South rim helemaal afrijden tot Spider Rock en ook onderweg naar White House. Als je geluk hebben treedt nog een Navajo familie op bij HI. We dachten eerst dat het Bassie en Adriaan waren maar dat bleek niet het geval ;)
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer zitten jullie in Zion? Het lijkt me dat het buiten het weekend wel zou moeten lukken om iets te vinden, maar als jullie er net in een weekend zitten kan het inderdaad wel druk zijn.
Half Dome is een flinke wandeling. Wel bijzonder, maar het kost je een hele dag en er is zoveel meer te doen in Yosemite. Je moet 2 dagen voor de wandeling loten als ik me niet vergis.
Ken je http://www.yosemitehikes.com?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij de meeste mensen die ik sprak (en dat vond ik zelf ook) viel angels landing qua hoogtevrees erg mee. Het ziet er op de foto's erger uit dan als je daar zelf staat.

Biosphere 2 ligt iid zoals Yeehaw al aangaf meer dan 2u rijden ten zuidoosten van Phoenix.

Je neemt wel overal lekker de tijd. Ik had overigens wel 1 of 2 dagen LA gedaan, omdat er genoeg te beleven valt, maar dat is persoonlijk. Verder zal het een superreis worden denk ik :thumbup:
Katja!
Amerika-ontdekker

Bericht door Katja! »

Dank jullie wel again voor de reacties.
Marianne je gelooft het niet. Zit ik hier net te verkondigen dat ik geen hotel kan vinden in Springdale. Want ik heb echt idioot lang gezocht. Toen jij zei dat je het je niet kon voorstellen dacht ik ook bij mijzelf, het is toch raar dat je niets kunt vinden. Heb gister avond weer 9 motels/hotels opgebeld en ja hoor, het was nog steeds vol. Zucht.. Maar bij telefoontje nr 9 kreeg ik een positief antwoord! Heerlijk! Ik heb de Canyon Ranch Motel nu geboekt in Springdale. Scheelt inderdaad een stukje rijden! Ben dus super blij daar mee!

Misschien bij Mesa Verde dan die twee tours doen? Cliffhouse en Balcony house. Lijkt mij wel erg mooi allebei. En volgens mij duren de tours niet heel erg lang, dus als we zorgen dat we er op tijd zijn dan moet dat te doen zijn. Of zou jij misschien het rustiger aan doen en bv nog een nachtje daarblijven en de ochtend daarna pas naar Mexican Hat rijden? Ben alleen zo bang dat als we dat doen, dat we geen puf meer hebben om de self drive te doen in Monument Valley die dag, omdat we dan wel een beetje uitgereden zijn lijkt mij..

Oh en thanks voor de site. Die is top. Weten jullie of Yosemite de moeite waard is begin oktober? Ik hoor en lees namelijk dat het het minst indrukwekkend is die tijd omdat er geen watervallen meer zijn en het een beetje dof allemaal is. Ik twijfelde daarom heel erg om dat park te doen. Staat er bv uberhaupt wel water in de Merced River? Wij zitten op de Lower Pines op een plekje aan het water, maar is er eigenlijk nog wel water dan? (wat een drama trouwens om iets te reserveren! Wat een stress hahah! Again zonder dit forum had ik nooit geweten hoe of wat te doen)
Welke hikes raden jullie me aan in dit tijdstip? Heb heel veel gelezen op het forum over wat mooie hikes zijn, maar heel vaak is de waterval the eyecatcher. Hebben jullie ervaring met Yosemite in begin Oktober?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Katja! schreef:Ik heb ook zitten twijfelen om gelijk naar GRand Canyon Village te gaan, maar zoals je al aangeeft ligt dan Chinle niet op de route en dat wil ik graag zien.
Dat valt nog wel mee hoor. ;-)

Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen:
Scottsdale - Grand Canyon
Grand Canyon - Holbrook (rij dan via de East rim het park uit, en zo kan je eventueel nog Sunset Crater en Walnut Canyon meepikken)
Holbrook - Chinle (via Petrified Forest)
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Meteen na aankomst van Los Angeles naar San Diego is wel wat zonde. Zelfs als L.A. jullie niet trekt (ik ben er na vier weken verblijf zeer op terug gekomen - geweldige stad), mis je echt een heerlijk stuk kust op die manier. Laguna Beach, Carlsbad... Ik geloof dat ik die auto zou ophalen, een hotel aan de kust zou boeken voor die avond en de dag erna (je bent dan toch bizar vroeg wakker) via de Highway 1 en daarna de Coast Highway 101 op het gemakje afdalen naar San Diego.

Dan doe je er anderhalf uur langer over, maar heb je meteen je beach-fix voor deze reis gehad en ben je op tijd voor een vroege lunch in San Diego :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer