Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reserv. yosem.: snap het verschil niet tss deze 2 sites hoor

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

reserv. yosem.: snap het verschil niet tss deze 2 sites hoor

Bericht door frouke »

http://www.yosemitepark.com/lodging.aspx
http://www.recreation.gov/

Hoi,

Kan iemand mij zeggen via welke van deze 2 sites ik nu juist een tent (river unit) in housekeeping camp reserveer aub en vanaf wanneer ik dit juist kan doen... De ene zegt dat je via de site van yosemite zelf moet reserveren terwijl ik dan ergens anders lees dat je dit moet doen via de site recreation.gov...... De ene zegt dat je een jaar op voorhand kan boeken en de andere beweert dan weer, pas 5 maanden op voorhand op een bepaald tijdstip. Heb beide sites goed bekeken en ik snap het verschil dus éééécht niet (ja, ik weet het: zééééér beschamend :mrgreen: ) maar ja, ik heb dit dan ook nog nooit eerder gedaan...

Alvast vriendelijk bedankt,

Frouke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: reserv. yosem.: snap het verschil niet tss deze 2 sites

Bericht door Martin & Marianne »

Als je een tent bij Housekeeping Camp wilt reserveren dan moet dat via http://www.yosemitepark.com. En dat kan een jaar van te voren.
Heb je zelf een tent en zoek je een plaats (site) op een campground, dan moet dat 5 maanden van te voren (op de 15e van de maand) via recreation.gov.

Als je de sites bekijkt is het toch wel duidelijk lijkt me, je ziet geen Housekeeping camp staan bij recreation.gov. En je kunt nu op http://www.yosemitepark.com uitproberen per wanneer je iets kunt boeken. Klik maar eens op juli 2014; dan zie je dat je vanaf de 12e nog niet kunt reserveren (maar je kunt wel vanaf de 11e meerdere dagen vastleggen!).

Marianne
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

tja, in de lijst die ik meerdere malen heb bekeken op recreation.gov stond housekeeping camp er nochthans wel bij hoor. duuuuuus snapte ik niet wat het verschil nu juist was.... (maar ja, ik ben dan ook nog geen 10 tallen keren in de USA geweest hé :mrgreen: )

SUPER bedankt voor de duidelijke uitleg :thumbup:

Frouke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Oeps, sorry, dan heb ik het niet goed gezegd. Maar yosemitepark.com is in elk geval goed. Hoe vind je dan HKC op recreation.gov?

Marianne
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ps: onze overnachtingsdata zouden zijn van 19/7 t.e.m. 22/7, dan zou ik deze dagen in principe al kunnen 'vastleggen' vanaf de 15 juli? Is het dan mogelijk om die dagen die je dan 'teveel' boekt (dus in mijn geval 15,16,17 en 18 juli) (kosteloos) te annuleren?

Frouke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt annuleren maar je betaalt wel 10 dollar cancellation fee (volgens mij is dat alleen bij Housekeeping Camp, de andere accommodaties in het park kun je wel gratis annuleren).
Cancellations: Cancel 7 days prior to arrival or pay 1 night stay plus tax. A $10.00 handling fee, per unit will also be charged.
Je kunt dit onderaan de reserveringspagina vinden.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Weet iemand toevallig of je supersnel moet zijn bij het reserveren van een housecamping river unit tent of komt dit niet op 1 dag. Best al reserveren vanaf de 15de dit jaar (wij overnachten daar van de 19de t.e.m. de 22ste) en dan de teveel geboekte dagen annuleren tegen 10dollar annulatiekost of gewoon wachten tot de 19de en gewoon de vier nachten boeken die we daar ook daadwerkelijk zullen zijn? Weet niet of de river units snel gaan....?
Alvast bedankt,

Frouke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, je moet echt snel zijn. En het kan heel goed zijn dat het niet gaat lukken. Zeker de river units gaan snel. Wij hebben in 2002 pas een week voor aankomst iets in HKC kunnen vinden omdat er toen wat geannuleerd werd.
Je krijgt een goed beeld van hoe snel het gaat door nu eens te kijken naar de beschikbaarheid. Heb je al eens gekeken naar een willekeurige datum volgend jaar? Je zult zien dat het vrijwel aldoor vol is. Julile zitten er in een weekend? Als je dat kunt aanpassen zou ik dat zeker proberen.

Laat je in elk geval niet weerhouden door die 10 dollar. En als alles vol is boek je een tent in Curry Village en ga je regelmatig kijken of er iets vrij komt in HKC. Of je doet 2 nachten op 1 locatie en 2 nachten op een andere locatie.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je antwoord :thumbup: Ik ben al regelmatig aan het kijken geweest en vrees er idd ook een beetje voor dat het gaat lukken... Ik was sowieso ook al van plan om Curry Village te reserveren om toch zéker iets achter de hand te hebben. Tip ivm 2 verschillende locaties ga ik dan ook maar in het achterhoofd houden... Mss 2 overnachtingen housekeeping en 2 overnachtingen richting mariposa ofzo...

Groetjes, Frouke
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Je moet niet teveel belang hechten aan 'Riverside of non-riverside'. Wij waren er enkele dagen geleden en vanaf veel 'riversides' heb je helemaal geen view op de rivier, er staat hoog gras tussen. Als je kleine kids hebt zou ik Riverside zelfs afraden tenzij je je kroost voortdurend in het oog wilt houden. Toen wij er waren bleken 2 kids van 6 en 8 vermist, na zonsondergang. Dat wil je niet meemaken.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Dat wil ik zéker niet meemaken nee... :thumbdown:
Voor mij is river of non river niet zo van belang hoor. (Had gelezen dat ik best voor een river unit kon kiezen vandaar....) Is moeilijk te oordelen als je er nog nooit geweest bent hé :wink:

Bedankt voor je reactie alvast :thumbup:
Teuntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Teuntje »

Is er nog een bepaald tijdstip dat je het beste kunt klaarzitten om te boeken? Als ik nu kijk, is er al niets meer vrij in juli.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Awel Teuntje, dat vroeg ik mij dus ook nog af sé ....
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Maar voor dit jaar juli is er nog heel veel vrij! Er wordt dus inderdaad veel uit voorzorg gereserveerd en later weer gecancelled. Houd moed :thumbup: .
BeeJee78
Amerika-ontdekker

Re: reserv. yosem.: snap het verschil niet tss deze 2 sites hoor

Bericht door BeeJee78 »

Wij hebben voor september ook 2 overnachtingen geboekt in Housekeeping camp.
Nu hebben wij geen enkel campingmateriaal mee zoals campingstoelen en kookgerei e.d. Is het dan nog wel aan te raden om daarheen te gaan? Kan je daar evt. nog spullen huren?
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Nu hebben wij geen enkel campingmateriaal mee zoals campingstoelen en kookgerei e.d. Is het dan nog wel aan te raden om daarheen te gaan?
Tuurlijk wel :thumbup: zie http://www.yosemitefun.com/housekeeping_camp.htm

Je beschikt er over een ronde tafel met 2 zitbanken, een stopcontact, verlichting en firepit. Lakens en dekens kan je huren voor 2 usd of zo. Je hebt dus geen electrisch vuur, wel barbecue.

Kookgerei bestaat bij ons uit plastic/wegwerp-borden en bekers, bestek, één stevig mes, barbecueroostertje en enkele aluminium wegwerpbarbecueschaaltjes uit de aldi. Dat hebben we altijd mee.
Specifiek voor Housekeeping zou ik je aanraden om een grote lap stevig tafelpapier mee te brengen die je als tapijt op de betonnen vloer kan leggen. Een zaklamp om snachts te beren niet te doen schrikken, en een zwembroek voor aan het strand, meer heb je niet nodig. Warme koffie kan je in het winkeltje krijgen. Veel plezier ginder.
BeeJee78
Amerika-ontdekker

Bericht door BeeJee78 »

Top, dan gaan we er zeker heen, thx voor de tips!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, is erg leuk! Koken kan, maar voor alleen daar zou ik geen spullen aanschaffen, er zijn meerdere gelegenheden in het park om te eten. Kijk ook eens op http://www.yosemitepark.com voor foto's van HKC en voor de restaurants en snackbars. Je zit op loopafstand van Curry Village.

Marianne
BeeJee78
Amerika-ontdekker

Bericht door BeeJee78 »

Kan je trouwens ook nog ergens je waardevolle spullen kwijt daar?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij laten de spullen dan in de auto. Je zou ook de bearbox kunnen gebruiken maar dan moet je zelf een slot meenemen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer