Excuses voor de verwarring! Ik ben bang dat ik je advies maar moet opvolgen, de puzzelstukjes vallen dan een stuk beter op z'n plaatsMartin & Marianne schreef: Ik had gereageerd op dag 5 met het idee dat je met valley de vallei in Yosemite bedoelde. Je hebt me niet gecorrigeerd, maar ik begrijp nu dat je niet Yosemite valley bedoelt.
Dat betekent dat je ruim de tijd neemt voor een heel saai stuk. En echt, ook al ga je van de snelweg af, het wordt er echt niet veel interessanter van. Terwijl het alternatief, via de TIoga Pass naar Bishop of Lone Pine zowel qua natuur als qua dorpen zoveel mooier is. Daar zie je de bergen, je kunt naar de Alabama Hills, en je hoeft niet de omweg via de Sonora Pass te maken om Mono Lake en de Tioga Road te zien.
Marianne
De reis wordt dan als volgt:
Hoe onze reis er uit gaat zien (revisie 2)
dag 1: AMS - SFO
dag 2: San Francisco (op de fiets)
dag 3: San Francisco + San Francisco - Sonora, CA
dag 4: Sonora, CA - Yosemite NP - Bishop, CA
dag 5: Bishop, CA - Death Valley NP (Zabriskie Point, Badwater Basin) - Amargosa, NV
dag 6: Amargosa, NV - Hoover Dam - Las Vegas, NV
dag 7: Las Vegas, NV + helicopter tour van de Grand Canyon
dag 8: Las Vegas, NV - Zion NP (scenic drive + Canyon Overlook trail) - Hatch, UT
dag 9: Hatch, UT - Bryce Canyon NP (Bryce Point) + Capitol Reef NP - Torrey, UT
dag 10: Torrey, UT - Goblin Valley SP + Arches NP (Delicate Arch trail) - Moab, UT
dag 11: Moab, UT - Canyonlands NP (Newspaper Rock + Needles) - Bluff, UT
dag 12: Bluff, UT - Valley of the Gods (drive) - Monument Valley (drive) - Page, AZ
dag 13: Page, AZ - Lower Antelope Canyon - Grand Canyon NP - Valle, AZ
dag 14: Valle, AZ - Route 66 - Twentynine Palms, CA
dag 15: Twentynine Palms, CA - Joshua Tree NP - San Diego, CA
dag 16: San Diego, CA - Pacific Coast Highway 1 (drive) - Ventura, CA
dag 17: Ventura, CA (uitstapjes naar LA, Beverly Hills, Hollywood, shopping malls)
dag 18: Ventura, CA - Pacific Coast Highway 1 (drive) - Los Angeles, CA (uitstapjes)
dag 19: LAX - AMS