Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dennis&Nynke (dverbrugge): SF naar LA via LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dverbrugge
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Reis Dennis&Nynke (dverbrugge): SF naar LA via LV

Bericht door dverbrugge »

Hallo allemaal, vanaf maandag 15 juli 2013 gaan we samen honeymoonen in het zuidwesten van Amerika :D

Ik heb een pittig schema in elkaar gezet, ik vroeg me af wat jullie er van vinden? Alle tips zijn welkom!!
We zijn wel gewend om veel te rijden, ook lange dagen maken is geen probleem. Verder zijn we geen die-hard hikers, zeker met de hitte op het moment daar zullen we geen hele lange stukken lopen.

De route heb ik ook op Google Maps gezet.

Hoe onze reis er uit gaat zien:
dag 1: AMS - SFO
dag 2: San Francisco (op de fiets)
dag 3: San Francisco + San Francisco - Sonora, CA
dag 4: Sonora, CA - Yosemite NP (Olmsted Point) - Reedley, CA
dag 5: Reedley, CA - Sequoia NP (Gen. Sherman Tree) - Ridgecrest, CA
dag 6: Ridgecrest, CA - Death Valley NP (Zabriskie Point, Badwater Basin) - Las Vegas, NV
dag 7: Las Vegas, NV + helicopter tour van de Grand Canyon
dag 8: Las Vegas, NV - Hoover Dam (overheen, foto, terug) - Zion NP (scenic drive + Canyon Overlook trail) - Hatch, UT
dag 9: Hatch, UT - Bryce Canyon NP (Bryce Point) - Capitol Reef NP (scenic drive) - Goblin Valley SP - Green River, UT
dag 10: Green River, UT - Arches NP (Delicate Arch trail) - Canyonlands NP (Newspaper Rock + Needles) - Cortez, CO
dag 11: Cortez, CO - Mesa Verde NP (Spruce Tree House) - Bluff, UT
dag 12: Bluff, UT - Valley of the Gods (drive) - Monument Valley (drive) - Page, AZ
dag 13: Page, AZ - Lower Antelope Canyon - Sunset crater volcano - Barringercrater - Flagstaff, AZ
dag 14: Flagstaff, AZ - Route 66 - Twentynine Palms, CA (drive-in movie)
dag 15: Twentynine Palms, CA - Joshua Tree NP - San Diego, CA
dag 16: San Diego, CA - Pacific Coast Highway 1 (drive) - Ventura, CA
dag 17: Ventura, CA (uitstapjes naar LA, Beverly Hills, Hollywood, shopping malls)
dag 18: Ventura, CA - Pacific Coast Highway 1 (drive) - Los Angeles, CA (uitstapjes)
dag 19: LAX - AMS
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Dennis&Nynke (dverbrugge): SF naar LA via LV

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is echt te veel, zelfs als je van rijden en lange dagen en niet van wandelen houdt.
Waarom zo lang rijden voor alleen maar de General Sherman Tree? Waarom niet 2 nachten Yosemite en dan via de Tioga Road richting LV? Van Sonora via Olmsted Point naar Reedley (?) betekent dat je echt niets ziet van Yosemite. Maar ook niet van Sequoia. Kijk eens naar ons 2013-verslag om een idee te krijgen van de (on)mogelijkheden. Wij reden langs Sonora, en bezochten ook Yosemite en Sequoia. En Goblin Valley en Capitol Reef etc.
Jullie zitten vrijwel nergens langer dan 1 nacht, en de afstanden zijn fors. Waarom vanuit LV naar de Grand Canyon en niet het park zelf een bezoek brengen? Je rijdt er vrijwel langs. Ik zou nog eens goed kijken naar wat jullie eigenlijk willen.
Liggen de overnachtingen vast? zijn ze annuleerbaar?

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tja, wat moet ik daarvan zeggen. Je zal een vakantie nodig hebben om van deze vakantie bij te komen want je raast er werkelijk alleen maar doorheen en ik zie Grand canyon NP niet in de plannen. Grand Canyon met die heli flight naar GCW is heel iets anders. Maar als jullie hier plezier aan bevelen moet je het vooral doen. Different Strokes for different Folks.
Yeehaw
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Dag 18.
Het mooiste gedeelte van de Highway 1 is tussen Cambria en Monterey. Als ik jullie route lees rijden jullie heen en weer of jullie komen daar helemaal niet.
Van Ventura naar Monterey en daar terug naar LA. Ik ga ervan uit dat jullie dan het mooiste stuk willen zien.

Kijk er nog eens goed na
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik ben het wel eens met bovenstaand commentaar maar in een ver verleden zijn wij ook eens op honeymoon geweest en deden we een soortgelijke route. We vonden het fantastisch en hebben hier 14 jaar op geteerd :wink:
Je ziet inderdaad van alles een heel klein beetje maar als dat je insteek is dan is dat prima. Toch zou ik in dit schema Sequoia NP eruit laten zoals Marianne zegt. Er zijn ook sequoia's in Yosemite te vinden. Na Page zou ik toch de Grand Canyon inplannen. Mesa Verde kun je misschien ook skippen.

Elly
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Allereerst een vraagje: liggen de hotels al vast? Dan valt er nl niet zoveel meer te schuiven! :wink:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
dverbrugge
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ik begrijp de reacties, ik weet dat de route ambitieus is, maar ik heb hem gebaseerd op ervaring in noordoost Amerika.
Daar reden we vorig jaar ook ruim 2100 km in 5 dagen. We willen zoveel mogelijk zien. We zullen wellicht wat missen, maar dan moeten we maar een keertje terug :wink:
pushirubiano schreef:Allereerst een vraagje: liggen de hotels al vast? Dan valt er nl niet zoveel meer te schuiven! :wink:
Goede vraag! :wink: Er ligt een aantal hotels vast; het eerste in San Francisco, die in Las Vegas en de laatste in LA. Tussendoor kan ik nog van alles schuiven.
Waarom zo lang rijden voor alleen maar de General Sherman Tree? Waarom niet 2 nachten Yosemite en dan via de Tioga Road richting LV?
Dat is een goede, daar ga ik even op puzzelen!
en ik zie Grand canyon NP niet in de plannen. Grand Canyon met die heli flight naar GCW is heel iets anders.
Waarom vanuit LV naar de Grand Canyon en niet het park zelf een bezoek brengen? Je rijdt er vrijwel langs.
Ook een goede tip, daar kan ik de route ook nog aanpassen!
Het mooiste gedeelte van de Highway 1 is tussen Cambria en Monterey.
Uiteraard willen we het mooiste stuk zien, maar dat gedeelte lig misschien weer net te ver uit de route. (Ja, je leest het goed :wink: )
De laatste dagen (16, 17 en 18) willen we (voor ons doen) wat rustiger aan doen, op het gemakkie naar een strandje, of zwembad, gecombineerd met een beetje shoppen en sightseeing in LA.

Nogmaals, veel rijden is geen probleem, we maken lange dagen en uitrusten is niet het doel.
Mochten we onderweg besluiten om iets anders te gaan doen of iets over te slaan, dan kan dat ook.

Bedankt voor de feedback!!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Jullie willen Ventura als uitvalsbasis voor LA gebruiken? Are you nuts? Dat is Dordrecht gebruiken als uitvalsbasis voor Amsterdam of Maastricht als uitvalsbasis voor Den Bosch. Inclusief de files.
pushirubiano
Amerikakenner

Tussendoor kan ik nog van alles schuiven.
Cool! Dan kunnen we beginnen met schuiven:
dag 4: Sonora, CA - Yosemite NP (Olmsted Point) - Reedley, CA
Zoek iets dichterbij,of liever IN Yosemite. Even opgezocht waar Reedley nu eigenlijk ligt en ik zie dat het een voorstadje van Fresno is. Veel te ver weg voor Yose maar ook voor Sequoia! Om er nu zo snel doorheen te vliegen zou ik Sequoia maar laten vallen en 2 nachten in of dichtbij Yose verblijven.
dag 5: Reedley, CA - Sequoia NP (Gen. Sherman Tree) - Ridgecrest, CA
dag 6: Ridgecrest, CA - Death Valley NP
Zoal ik al zei, laat Sequoia er voor deze keer uit. Een prachtige route is wat Marianne al zei, via de Tioga road door Yose rijden, via Death Valley naar LV.
dag 8: Las Vegas, NV - Hoover Dam (overheen, foto, terug) - Zion NP
Via Hoover dam is een omweg. Je komt later in Page en kan daar ook naar de Glen Canyon dam.
dag 10: Green River, UT - Arches NP (Delicate Arch trail) - Canyonlands NP (Newspaper Rock + Needles) - Cortez, CO
dag 11: Cortez, CO - Mesa Verde NP (Spruce Tree House) - Bluff, UT
Arches en Canyonlands NP in een dag en dan nog doorrijden naar Cortez is onhaalbaar. Verblijf in Moab in plaats van Green River. In dit drukke schema zou ik Mesa Verde eruit laten en twee dagen Moab nemen: een dag voor Arches, een dag voor Canyonlands.
dag 13: Page, AZ - Lower Antelope Canyon - Sunset crater volcano - Barringercrater - Flagstaff, AZ
dag 14: Flagstaff, AZ - Route 66 - Twentynine Palms, CA (drive-in movie)
Dit is geheel persoonlijk maar wij vonden niet veel aan Barringer Crater. Groot gat in de grond...meh. :wink: Ik zou hier geen tijd op verliezen. Maar misschien denken jullie er wel heel anders over hoor. In dit stuk zou ik de Grand Canyon inlassen (die kan je toch zeker niet overslaan? :wink: ) En dan dichterbij de GC verblijven: Tusayan, of Williams als jullie al een 'voorsprong willen nemen op de rit naar 29Palms.

Hoop dat dit jullie een beetje helpt!
Groetjes, Ilona

dverbrugge
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Nogmaals iedereen bedankt voor alle feedback!
Ik heb het een en ander aangepast, op jullie aanraden (en mijn eigen inzicht). Ik denk dat dit een iets rustiger reisplan is. Wat denken jullie?
Jullie willen Ventura als uitvalsbasis voor LA gebruiken? Are you nuts?
Haha, dat valt wel mee hoor! We gaan rustig aan doen en na de 'spits' naar de stad en na de 'spits' weer terug.
Via Hoover dam is een omweg.
Yep, maar die moet er helaas in blijven :wink:
Dit is geheel persoonlijk maar wij vonden niet veel aan Barringer Crater. Groot gat in de grond...meh. :wink:
Wilde hem wel graag zien, maar ligt idd te ver uit de route... :(

De route staat aangepast op Google Maps.

Hoe onze reis er uit gaat zien (revisie 1):
dag 1: AMS - SFO
dag 2: San Francisco (op de fiets)
dag 4: Sonora, CA - Yosemite NP - Fish Camp, CA
dag 5: Fish Camp, CA - drive door de valley + stukje door Sequioa NF - Ridgecrest, CA
dag 6: Ridgecrest, CA - Death Valley NP (Zabriskie Point, Badwater Basin) - Las Vegas, NV
dag 7: Las Vegas, NV + helicopter tour van de Grand Canyon
dag 8: Las Vegas, NV - Hoover Dam (overheen, foto, terug) - Zion NP (scenic drive + Canyon Overlook trail) - Hatch, UT
dag 9: Hatch, UT - Bryce Canyon NP (Bryce Point) + Capitol Reef NP - Torrey, UT
dag 10: Torrey, UT - Goblin Valley SP + Arches NP (Delicate Arch trail) - Moab, UT
dag 11: Moab, UT - Canyonlands NP (Newspaper Rock + Needles) - Bluff, UT
dag 12: Bluff, UT - Valley of the Gods (drive) - Monument Valley (drive) - Page, AZ
dag 13: Page, AZ - Lower Antelope Canyon - Grand Canyon NP - Valle, AZ
dag 14: Valle, AZ - Route 66 - Twentynine Palms, CA
dag 15: Twentynine Palms, CA - Joshua Tree NP - San Diego, CA
dag 16: San Diego, CA - Pacific Coast Highway 1 (drive) - Ventura, CA
dag 17: Ventura, CA (uitstapjes naar LA, Beverly Hills, Hollywood, shopping malls)
dag 18: Ventura, CA - Pacific Coast Highway 1 (drive) - Los Angeles, CA (uitstapjes)
dag 19: LAX - AMS
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het ziet er zo al iets beter uit. Ik begrijp echter dag 5 niet. Als je in Fishcamp zit, zit je ten zuiden van Yosemite. Vandaar naar de vallei en dan naar Ridgecrest is al 7 uur rijden zonder stops. Wat bedoel je met Sequoia NF? Wil je niet naar Sequoia NP? Dan kun je toch veel beter via de Tioga Pass rijden?
Als je die helicoptertour vanuit LAs Vegas vergeet, dan kun je die dag naar de Hoover dam (maar waarom niet de Glen Canyon Dam bij Page?), zodat er nog een beetje tijd over blijft voor ZIon. Want ook dit is alleen qua reistijd al een lange dag.
Kijk eens of je in plaats van Valle iets aan de rim kunt krijgen. Daar is ook betaalbare accommodatie te vinden, je moet alleen geluk hebben dat er iets vrij is of komt. Kwestie van regelmatig checken op http://www.grandcanyonlodges.com.
Ik denk dat ik 2 nachten Moab zou doen in plaats van 1 nacht moab en 1 nacht Bluff. Dat geeft een beetje rust. En doe dan niet het Needles-deel maar het Island in the Sky deel van Canyonlands.
Mocht je nog iets anders voor Sonora kunnen vinden, bijvoorbeeld in El Portal, dan zou ik dat doen, dat scheelt een hoop tijd die je in yOsemite kunt gebruiken.

Marianne
pushirubiano
Amerikakenner

Sorry als ik in herhaling val hoor maar die dag van LV naar Zion is al zo enorm druk dat ik die detour naar Hoover dam er echt niet bij zou doen, vooral niet als je al een dam in Page kan bezichtigen. Behalve natuurlijk als een van jullie echt 'iets' heeft met Hoover dam... :wink: Er blijft zo al weig tijd over voor het prachtige Zion omdat jullie ook al doorrijden naar Hatch.
Yosemite komt er ook maar povertjes vanaf als drive-through. Ik zou zoals Marianne ook al voorstelde de Tioga pass nemen in plaats van 'onderlangs' gaan. Als jullie trouwens grote sequoia bomen willen zien kan dat ook in Yose.
Neem op dag 10 en 11 gewoon twee dagen Moab. Geeft wat rust in het schema en de paken die je die dagen wil bezoeken zijn prima bereikbaar vanuit Moab.
Kon je bij de GC niets in Tusayan of Williams vinden?
Groetjes, Ilona

Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Gewoon een vraagje, maar zou je Moab er niet gewoon helemaal uit kunnen halen? Dat je wat meer het standaard rondje doet (dus LV - Zion - Bryce - Page - MV - Grand Canyon South Rim, dan bijv. overnachten in Kingsman / Hooverdam - richting LA) ?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

ilona, ze rijden niet langs de bomen, maar door Sequoia Forest ipv Sequoia National Park.
dag 5: Fish Camp, CA - drive door de valley + stukje door Sequioa NF - Ridgecrest, CA
Heb zelf die route ook gereden vorig jaar (toen was de tioga pass nog gesloten), maar ik zou TS aanraden om de Tioga Pass te nemen en naar Lone Pine te rijden ipv Ridgecrest. Van Oakhurst tot het begin van sequoia forest is een lange saaie snelweg en als je eenmaal de walker pass over bent is het ook weer een heel saai stuk naar Ridgecrest. Een stad waar weinig tot niets te beleven is.
Stoux
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Stoux »

dverbrugge schreef: De route staat aangepast op Google Maps.
Als ik het goed zie staat er op deze route dat je via de 89 van Page naar de Grand Canyon kan, maar dat gaat volgens mij nog niet lukken deze / volgende maand. Ik heb het zelf (nog) niet gereden, maar hou wel rekening met extra reistijd daar :wink:
dverbrugge
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Stoux schreef:Als ik het goed zie staat er op deze route dat je via de 89 van Page naar de Grand Canyon kan, maar dat gaat volgens mij nog niet lukken deze / volgende maand. Ik heb het zelf (nog) niet gereden, maar hou wel rekening met extra reistijd daar :wink:
Ah, ik snapte al niet waarom Google Maps zo moeilijk deed over dat stukje, maar nu snap ik het: US 89 Closed South of Page Due to Landslide
dverbrugge
Amerika-ontdekker
Contacteer:

pushirubiano schreef:Sorry als ik in herhaling val hoor maar die dag van LV naar Zion is al zo enorm druk dat ik die detour naar Hoover dam er echt niet bij zou doen, vooral niet als je al een dam in Page kan bezichtigen. Behalve natuurlijk als een van jullie echt 'iets' heeft met Hoover dam... :wink: Er blijft zo al weig tijd over voor het prachtige Zion omdat jullie ook al doorrijden naar Hatch.
Yosemite komt er ook maar povertjes vanaf als drive-through. Ik zou zoals Marianne ook al voorstelde de Tioga pass nemen in plaats van 'onderlangs' gaan. Als jullie trouwens grote sequoia bomen willen zien kan dat ook in Yose.
Neem op dag 10 en 11 gewoon twee dagen Moab. Geeft wat rust in het schema en de paken die je die dagen wil bezoeken zijn prima bereikbaar vanuit Moab.
Kon je bij de GC niets in Tusayan of Williams vinden?
Geeft niet hoor! We willen zoveel zien, dat er hier en daar 'slachtoffers' vallen. Helaas. Hooverdam moet, maar kunnen we eventueel ook op dag 7 (hele dag LV) doen, dat scheelt inderdaad weer in de rit naar Zion en Hatch. Zion is dus zo'n slachtoffer, daar doen we de scenic drive over de 9 en de korte Canyon Overlook Trail.
Ook Yosemite moet het ontgelden, we rijden van Sonora over de 108 (bovenlangs dus zeg maar) over de Sonora pass, over de 395 langs Mono lake, Tioga pass, door Yosemite naar Fish Camp. Sequoia NP heb ik al geschrapt.
Met twee dagen Moab kom ik niet uit qua afstand naar Page ben ik bang. Zoals ik al zei, we moeten concessies doen. Ik heb wel Valley of the Gods een dag eerder gezet, dan rijden we ook meteen over Moki Dugway.
Valle ligt tussen Tusayan en Williams in, is dat geen goede keus? Of heb je andere redenen om dit aan te raden?
dverbrugge
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ems2012 schreef:Gewoon een vraagje, maar zou je Moab er niet gewoon helemaal uit kunnen halen? Dat je wat meer het standaard rondje doet (dus LV - Zion - Bryce - Page - MV - Grand Canyon South Rim, dan bijv. overnachten in Kingsman / Hooverdam - richting LA) ?
Dat zou kunnen, maar dat doen we niet :wink:
Nu hebben we de mogelijkheid om dit te doen, ik weet niet wanneer we dit weer zouden kunnen doen. Hopelijk vast nog wel eens, maar nu willen we zoveel mogelijk zien. Zoals ik al eerder aangaf zullen we vast wat dingen overslaan of niet volledig zien, maar dat is dan een mooie aanleiding om daar nog eens naar terug te gaan!
dverbrugge
Amerika-ontdekker
Contacteer:

PSVwally schreef:ilona, ze rijden niet langs de bomen, maar door Sequoia Forest ipv Sequoia National Park.
Heb zelf die route ook gereden vorig jaar (toen was de tioga pass nog gesloten), maar ik zou TS aanraden om de Tioga Pass te nemen en naar Lone Pine te rijden ipv Ridgecrest. Van Oakhurst tot het begin van sequoia forest is een lange saaie snelweg en als je eenmaal de walker pass over bent is het ook weer een heel saai stuk naar Ridgecrest. Een stad waar weinig tot niets te beleven is.
Dat de snelweg saai ik kan ik me enigszins voorstellen. Dat heb ik in NL ook :wink: We willen sowieso ook een stuk binnendoor rijden, door de dorpjes en steden daar, langs de velden met weet-ik-veel-wat ze allemaal produceren daar. Met de bergen op de achtergrond kan ik me niet voorstellen dat dit geen mooi ritje is.
Vorig jaar hebben we door de staat New York gereden, langs all-american dorpjes enzo. Dat wil ik ook zien in California.
En in Ridgecrest zal inderdaad weinig te beleven zijn, maar dan gaan we vroeg slapen en vroeg weer op pad! :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

dverbrugge schreef:dag 3: San Francisco + San Francisco - Sonora, CA
dag 4: Sonora, CA - Yosemite NP - Fish Camp, CA
Ik had gereageerd op dag 5 met het idee dat je met valley de vallei in Yosemite bedoelde. Je hebt me niet gecorrigeerd, maar ik begrijp nu dat je niet Yosemite valley bedoelt.
Dat betekent dat je ruim de tijd neemt voor een heel saai stuk. En echt, ook al ga je van de snelweg af, het wordt er echt niet veel interessanter van. Terwijl het alternatief, via de TIoga Pass naar Bishop of Lone Pine zowel qua natuur als qua dorpen zoveel mooier is. Daar zie je de bergen, je kunt naar de Alabama Hills, en je hoeft niet de omweg via de Sonora Pass te maken om Mono Lake en de Tioga Road te zien.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer