Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verhogen creditcards limiet

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
MR.B
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Verhogen creditcards limiet

Bericht door MR.B »

Nu wou ik mijn limiet laten aanpassen naar 5000 euro maar volgens de bankbediende moet je dan eerst 10000 euro op de rekening zetten. Is dit de normale procedure bij MasterCard ? Ik ben overigens bij de Belgische bank Argenta.
Onze weblog : http://usa2013belis.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Re: Verhogen creditcards limiet

Bericht door DejaVu »

Nee :blink: Misschien in België...maar bij mij keken ze toen naar betalingspatroon + inkomen. Binnen 5 seconden overigens en het was ok.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ook in België kijken ze toch naar het inkomen en wat je zoal allemaal uitgeeft. Normaal is de afrekening van je uitgaven 1 keer per maand, dus als je tegen dat moment genoeg op je rekening hebt staan zou dat in orde moeten zijn. Maar het kan natuurlijk wel dat ze een bepaalde zekerheid willen en eisen dat er sowieso genoeg op je rekening staat zodat dit geen probleem vormt bij je afrekening. Stel dat er altijd maar 1000€ op je rekening staat en dat dit tegen het einde van de maand op is, ja, dan kan ik dat ergens wel begrijpen. Maar 10000€ voor een limiet van 5000€ is wel vreemd. :? Misschien nog eens bellen naar de bank en proberen iemand anders vast te krijgen?
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Mijn limiet is hoger dan hetgeen ik verdien.. nogal onlogisch dat je volgens de medewerker 2x het limiet op de bank moet hebben staan.

Daarnaast is het voor een bank alleen maar mooi als je meer uitgeeft dan je eigenlijk kunt betalen, want dan kunnen ze weer geld aan je verdienen..
Koopman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Koopman »

Ik heb van de bank begrepen dat je wel geld op je kaart kunt zetten om die limiet te verhogen, maar dat je voor dat hogere bedrag dan niet verzekerd bent bij verlies of diefstal van je kaart. Of je dat risico wilt nemen moet je natuurlijk zelf weten. En wellicht dat bij een andere bank (dan de Rabobank) dat ook weer anders is, maar navragen op dat punt lijkt me handig.
Eerste vakantie in USA 2013 met camper
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Bij Rabo werd die van mij zonder problemen van 2500 naar 5000 gezet. Ze kijken dan wel naar je uitgavepatroon en of je bv vaak rood staat.

Achteraf was de limietverhoging niet gelukt en stond deze administratief wel op 5000 maar in de States bleek dit niet het geval te zijn. Ik had daarom een extra CC bij me (Visa).
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Argenta staat er wel bekend om niet snel limierverhoging toe te staan.
Het is een bank die nul kosten aanrekent, maar dan ook niet snel afwijkt van hun voorwaarden.
Groetjes,
Carine
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Argenta is voorzichtig wat betreft iedere vorm van krediet, meteen een van de redenen waarom zij geen last hebben van de grote crisis. In plaats van jouw cc te chargen of te verhogen, ga gewoon eens naar jouw kantoor, zet de Maestro van jouw Argenta-bankkaart open voor de VS, en voorzie genoeg geld op die rekening. Betaal al jouw uitgaven met de Argenta-bankkaart, die werkte bij mij overal. Je hebt het voorrecht namelijk dat je wellicht de enige bankkaart in de Lage Landen in het bezit hebt waar je wisselt aan de actuele koers zonder wisselmarge, en waarop je geen extra commissie moet betalen aan Argenta. Gratis is bij hen écht gratis. Het enige eventueel is de fee voor de Amerikaanse bank wanneer je geld afhaalt aan een ATM.

Eeniedere cc gebruiken vergeleken met jouw Argenta bankkaart is echt duur. Betaal gewoon zoals in België. Haal cash geld af via de cashback in een supermarkt zoals Walmart, dan betaal je alweer geen kosten maar ook niet aan een Amerikaanse bank.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer