Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis roxy: SF naar Phoenix met kids in aug 2013 fine-tuning

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
roxy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis roxy: SF naar Phoenix met kids in aug 2013 fine-tuning

Bericht door roxy »

Hallo,
Wij gaan in augustus voor de eerste keer van SF naar Phoenix.
Ik heb ons programma volledig uitgeschreven, maar heb nog enkele vraagjes, die heb ik aangeduid in het blauw.
We reizen met 2 kinderen , 11 en 14 jaar oud en willen veel dingen zien, maar ik wil onze kids geen overdosis bezorgen, dus er mag wat afwisseling in zitten. Wat vinden jullie ervan?

7/8 BRU-SFO taxi naar hotel
8/8 Muny pass SF verkennen: China town, North Beach Russian Hill Haight Ashbury Golden gate Park, ev SFMOMA, shopping Heeft iemand een uitgestippelde weg ?
9/8 fietsen in SF stad en Golden Gate Bridge, terug met ferry, om 15u auto oppikken, shopping Wallmart

10/8 ontbijt in hotel, snel vertrekken richting Yosemite. Skyline Treasure island – Merced- 140 naar Curry Village , sequoias Mariposa, rangers talk
11/8 ganse dag Yosemite, Panorama Trail
12/8 naar Lone Pine via Tioga Pass, ev kleine wandeling Tuolme meadows, Mono Lake (wsch geen tijd voor Bodie)

13/8 vroeg op door Death Valley naar Las Vegas
Ev vroeg genoeg vertrekken om zon op te zien gaan boven Mount Withney?
Mosaic Canyon (uitstappen)-Furnace Creek visitors centre-Devils golf Course- Badwater- Artists Palette-wandeling? Golden Canyon- Zabrinskie Point-(ev nog Dante's View)
Via pahrump naar Las Vegas

14/8 LV Automobile collection, strip, shopping, far niente
15/8 via Valley of Fire naar Zion S avonds rangers talk.

16/8 Zion, Stukje van de Narrows wandelen tot Orderville Canyon (heb je hier een waterdichte rugzak voor nodig?) in de voormiddag en in de namiddag Emerald Pools of omgekeerd

17/8 naar Bryce, alle viewpoints, Navajo Loop + Queens Garden Trail s avonds rodeo als ze dat nog doen

18/8 naar Moab most scenic over Escalante Petrified Forest, Capitole Reef?
19/8 Arches, 9u Fiery Furnace, namiddag rusten zwembad, zonsondergang Delicate Arch
20/8 zonsopgang bij Mesa Arch Grand View Point Overlook- Death Horse Point, Island in the sky ev raften in de namiddag vinden jullie dat de moeite?

21/8 naar Monument Valley Gouldings ev Moonlight Tour (volle maan op 20/8)
22/8 naar Page Horse Shoe Bent -Upper Antelope Canyon rond 12u
23/8 powerboat huren en ganse dag op Lake Powell varen
24/8 nr Grand Canyon view points namiddag, ev kleine wandeling, welke? Waar voor zonsondergang, Tusayan
25/8 Slide Rock, Sedona - Scottsdale zwembad
26/8 Scottsdale uitrusten ev nog wat shopping (outlet Phoenix) far niente
27/8 8u50 terug naar Brussel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: SF naar Phoenix met kids in aug 2013 fine-tuning

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo roxy,

Waarom rij je op 11/8 via Merced? Als je die dag de Mariposa Grove wilt bezoeken kun je het beste via Oakhurst rijden. Je kunt bij CV niet vroeg inchecken, dus dat kun je het beste op het laatst doen.
De PT is een prachtige wandeling, maar het betekent wel dat je verder geen tijd hebt voor andere activiteiten in Yosemite. Dat is een afweging die je moet maken. Je kunt eens onze verslagen lezen om te zien wat wij met de kinderen in Yosemite hebben gedaan. Een alternatief kan zijn om op 10/8 na de Mariposa Grove nog naar Glacier Point te rijden voor het uitzicht en misschien de wandeling naar Taft Point of Sentinel Dome. Dan heb je de volgende dag voor de vallei waar je kunt wandelen, fietsen, zwemmen, paardrijden, etc.

Wij hadden voor de Narrows onze camera's in een waterdichte plastic zak gedaan. Echt nodig is dat misschien niet, het hangt een beetje van de waterstand en de stroming af of je veel risico loopt onderuit te gaan.
Op weg naar Bryce kun je de Canyon Overlook Trail lopen, dat is een leuke wandeling met kinderen.
De zonsondergang bij de GC is overal mooi. Kijk wat makkelijk te lopen is, of met de bus of auto te bereiken is. Ik heb ooit eens dit in mijn planning genoteerd:
There is no one best place for watching sunrise or sunset, just good places and better places. Look for a viewpoint that juts into the canyon with views both east and west.
• While Hopi Point is unquestionably a desirable viewpoint for sunset, it attracts crowds of people and buses.
• Yaki and Yavapai Points are accessible by shuttle, offer spectacular views of the canyon and are less congested.
• Lipan, Navajo, and Desert View Points, offer incredible views of the canyon with the San Francisco Peaks to the south, the distant Painted Desert, and extensive stretches of the river below.
. (NPS)
Uit de Lonely Planet: Lipan Point voor zonsondergang

Misschien is het een idee om 25/8 niet in Scottsdale maar in Sedona te overnachten? Dan heb je meer tijd voor de GC en voor Sedona.

Marianne
Dre
Amerika-ontdekker

Re: Reis roxy: SF naar Phoenix met kids in aug 2013 fine-tun

Bericht door Dre »

Wij reizen ook met onze kids, 2 jongens van 11 (in Las Vegas wordt hij 12!) en 10 jaar. Zaterdag vertrekken we naar SF.
Een uitgestippelde weg in SF heb ik niet voor je, ik heb zelf de Barbary Coast Trail als tip genoteerd in ons roadbook. Zie http://www.barbarycoasttrail.org/ Volgens mij zie je dan al veel van wat je hebt opgenoemd. Dit is een wandeling van 3,8 mile, waarbij je op elke punt kan beginnen en waarbij het start- en eindpunt aansluiten op de Powell-Hyde cablecar. Ik zie Alcatraz niet op je lijstje staan, deze hebben wij 's ochtends vroeg gepland. Maandag weet ik of de planning is gelukt :wink:
Voor de Grand Canyon hebben wij gepland om in ieder geval ook de Trail of Time te doen (1,2 mile vlak wandelpad, tussen het Yavapai Museum of Geology en het Verkamps Visitor Center). Daarnaast langs de Hermit Road het stuk tussen Pima Point en Hermits Rest.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Mooie, uitgebalanceerde route :thumbup: .
Wat me wel opvalt is dat je erg veel activiteiten in de planning hebt. Ambitieuze wandelingen met kinderen, soms meerdere op 1 dag...
Kijk ter plekke wat haalbaar is en ga niet racen om alles gedaan te krijgen. Nu lijkt het misschien makkelijk te doen, maar op een gegeven moment heb je (of je kinderen) ook gewoon behoefte aan rust en even niks doen. Hou er ook rekening mee dat dat dan ook kan.
Vooral genieten, daar gaat het om 8)
tinaa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door tinaa »

Ik zou in Lone Pine zeker even een bezoekje brengen aan Movie Road Alabama Hills. Eventueel van te voren (thuis) even een film kijken die daar is opgenomen (Flintstones?). Of van te voren naar het film museum in Lone Pine. Bij de parkeerplaats op Movie Road is een kleine wandeling uitgezet. Het is allemaal vlakbij het dorpje en gemakkelijk te rijden met de auto. Zonsopkomst lijkt mij hier helemaal prachtig.
In Death Valley stoppen bij Sand Dunes, Zabriskie point, Artist Drive loop, Devil's Golf Course, Badwater en dan naar de uitgang via Shoshone rijden (erg mooie weg). Plan goed waar je wilt stoppen anders is de rit naar LV te lang.

Als je Mariposa Grove gaat bezoeken zou ik zeker met de tram eerst naar boven (het museum) gaan en daar verder wandelen en terug naar beneden wandelen. De weg naar boven lopen door een half afgebrand bos is best zwaar en de mooie bomen staan ver uit elkaar in het lage gedeelte.
In Oakhurst vind ik Best Western Gateway Yosemite een aanrader. (prijs/kwaliteit). Vergeet niet je AAA pas te tonen als je die hebt.
Neem genoeg tijd voor de Tioga Pass. Deze is wel erg mooi! Maak bij Olmsted Point het kleine wandelingetje naar het mooie uitkijkpunt.
Bodie neemt idd veel tijd in beslag en het laatste stuk is een rotweg.
Bij Mono Lake even doorrijden naar de South Tufa's! (5 mile van hw395)
Daar tegenover op de weg (HW395, klein stukje terug na de afslag South Tufa's) kun je ook nog de June Lake Scenic Loop nemen (erg mooi!).

Grand Canyon inrijden vanaf de East Entrance en dan als eerste met de kids de Desert Tower beklimmen en via die weg doorrijden naar de valley, zorg dat je wel op tijd stopt om ergens de zonsondergang te bekijken. Bij Bright Angel Lodge heb je ook een mooi uitzicht over de canyon. Ik denk dat jullie geen tijd meer hebben voor de Hermit Road (maar aan de oostzijde en in de village is genoeg te zien).
In de Grand Canyon zou ik na het bezoek aan de GC met KIds ook zeker naar het Imax Theater gaan bij de south exit. Tusayan.

Njoy!
roxy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door roxy »

Met jullie ideeen kan ik nog wel even aan de slag, Alvast super-bedankt!
Het is idd niet de bedoeling om alleen maar de dagen vol te stouwen, af en toe niksen mag er zeker bij zijn, te meer omdat we na de reis onmiddellijk terug werken en de school bijna terug begint. Maar het is erg moeilijk om keuzes te maken en te schrappen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Zion:
Ik zou eerst Emerald Pools doen en dan Narrows
(anders moet je met natte voeten naar Emerald Pools)
Waterdichte rugzak is niet echt nodig maar ik had toch enkele spullen in plastic zakken gestoken voor het geval ...

Naar Moab via de 12 en Capitol Reef en Goblin Valley SP is PRACHTIG. Maar het kost je de hele dag.
Je hebt wel nog 2 volle dagen daarna voor Moab dus dat is wel OK.

Op 23/8 kan je ook gaan raften op de Colorado.

Ik denk ook dat je beter in Sedona zou overnachten. Slide Rock is geweldig fijn maar je kan er ook mooie
wandelingen doen (Crescent Moon Ranch - Red Rock Crossing)
De volgende dag kan je dan op weg naar Scottsdale stoppen onderweg stoppen in Anthem.
Daar is een heel groot outlet center.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Je kan in Springdale speciale wandelwaterschoenen huren voor the Narrows. Die waren erg fijn.

Ik zou in Zion beginnen met de wandeling die je in ieder geval wilt doen. Het is daar erg warm en als je na de ene wandeling geen zin meer hebt in de ander, dan heb je niet het gevoel dat je iets mist.
Ik vond de Emerald Pools mooi, maar The Narrows veel indrukwekkender en ik vermoed dat kinderen die ook spannender zullen vinden. Het viel me trouwens wel tegen hoe lang we ermee bezig zijn geweest. We hadden geen klok bij ons en toen we terug in de shuttlebus zaten, bleken we een paar uur langer onderweg te zijn geweest dan we ter plekke dachten :lol: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer