Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kamperen met een tent
kamperen met een tent
Hallo Allemaal,
Mijn man en ik reizen op dit moment door zuidwest amerika. We hebben kampeerspullen gekocht bij de walmart. We zijn van plan de komende twee weken bij de natuurparken te gaan kamperen. Nu heb ik gelezen dat meer mensen van dit forum dit gedaan hebben. Wat ik me nu afvraag: wat hebben jullie aan het einde van de vakantie met de kampeerspullen gedaan? Meenemen naar huis kan niet. Hebben jullie het weten te verkopen of weggegeven? Ik hoor het graag!
Groetjes,
Nienke
Mijn man en ik reizen op dit moment door zuidwest amerika. We hebben kampeerspullen gekocht bij de walmart. We zijn van plan de komende twee weken bij de natuurparken te gaan kamperen. Nu heb ik gelezen dat meer mensen van dit forum dit gedaan hebben. Wat ik me nu afvraag: wat hebben jullie aan het einde van de vakantie met de kampeerspullen gedaan? Meenemen naar huis kan niet. Hebben jullie het weten te verkopen of weggegeven? Ik hoor het graag!
Groetjes,
Nienke
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Re: kamperen met een tent
Lees het doorgeef topic even door. Het zal een heel geregel zijn om je spullen door te geven aan een volgende reiziger maar wie weet wie je er nog een plezier mee kan doen.
Anders mee naar de salvation army, op een camping achterlaten of winkel die tweedehands spullen verkoopt.
Anders mee naar de salvation army, op een camping achterlaten of winkel die tweedehands spullen verkoopt.
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 12 jun 2013, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
Ik ben net terug en heb mijn spullen deels gedoneerd, deels weggegooid:
Slaapzak - weggegooid
Luchtbed - weggegooid
Tentje - meegenomen naar huis
Koelbox - gedoneerd
Haringen - gedoneerd (bij gedoneerd lees: afgegeven bij rangers van de laatste camping)
Hamer - gedoneerd
Lamp - meegenomen naar huis
Pompje - meegenomen naar huis
Coleman stove + bussen propaan - gedoneerd
Allerhande keukengerei - gedoneerd
Geen idee of de spullen die ik gedoneerd heb, ook nog echt gebruikt gaan worden. Maar ik heb het iig niet weg hoeven gooien
. Voelt beter.
Slaapzak - weggegooid
Luchtbed - weggegooid
Tentje - meegenomen naar huis
Koelbox - gedoneerd
Haringen - gedoneerd (bij gedoneerd lees: afgegeven bij rangers van de laatste camping)
Hamer - gedoneerd
Lamp - meegenomen naar huis
Pompje - meegenomen naar huis
Coleman stove + bussen propaan - gedoneerd
Allerhande keukengerei - gedoneerd
Geen idee of de spullen die ik gedoneerd heb, ook nog echt gebruikt gaan worden. Maar ik heb het iig niet weg hoeven gooien

Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij lieten het wel achter bij de vuilnisbakken met een briefje 'for free' erbij.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
-
- Amerikafan
Wij hebben alleen ons (dirty!) luchtbed en kussens weggegooid en 2 campingstoeltjes gedoneerd aan de laatste campingeigenaar. De rest van de (gekochte) spullen hebben we mee naar huis genomen. Dit omdat wij in Europa ook vaak kamperen en het erg zonde vonden om bruikbare campingspullen weg te gooien.
Wij hadden dan wel het voordeel dat we met Icelandair vlogen, vandaar dat we 2 koffers per persoon terug mee naar huis konden nemen. Waaronder de koelbox die als 'koffer' diende.
Wij hadden dan wel het voordeel dat we met Icelandair vlogen, vandaar dat we 2 koffers per persoon terug mee naar huis konden nemen. Waaronder de koelbox die als 'koffer' diende.
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij nemen de tent, slaapzakken en matjes ook altijd mee, heen en terug. Toen wij een paar weken geleden van Vancouver naar huis vlogen zagen we zelfs mensen hun campingstoeltjes als handbagage meenemen. Wij hadden ze weggegeven op de camping maar een eventuele volgende keer probeer ik ze ook zo mee naar huis te nemen.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Wij proberen het ook op de laatste camping de spullen te slijten en anders kun je met de camping eigenaar regelen dat hij het naar het Leger des heils brengt,het enige dat mee terug gaat is een benzine brander,lamp,en luchtbed pomp,ook de tent gaat meestal mee terug maar deze is nu na bijna 8 weken in de VS geweest en je ziet dat hij minder wordt,dus we nemen hem niet weer mee naar huis,vouwen hem wel nietjes op en misschien kunnen we een ander er nog een paar weken een plezier met doen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij hebben het ook bij een leger des Heils achtige organisatie achtergelaten, die waren erg blij met kampeerspullen voor 9 personen 

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hadden een extra koffer mee terug genomen (kostte 50 euro extra), zat als een Babushka in een andere koffer op de heenweg:
Slaapzak - meegenomen naar huis (kwam ook uit NL)
Luchtbed - weggegooid (na 3 weken dagelijks gebruik was ie volgens mij ook lek)
Kussens - weggegooid
Coleman tent / grondzeil / haringen - meegenomen naar huis
Coleman koelbox - gedoneerd / achtergelaten
Bijl/Hamer - gedoneerd / achtergelaten
Coleman led-lamp - meegenomen naar huis
Electrisch pompje - meegenomen naar huis (kwam ook uit NL, van de Action
Coleman stove - meegenomen naar huis
Bussen propaan - gedoneerd / achtergelaten
BBQ - gedoneerd (hadden we ook als donatie ontvangen, stond in een bear box)
Pannen - meegenomen naar huis
Allerhande keukengerei - weggegooid
Overigens kwamen alle campeerspullen van Big 5 Sporting Goods en t keukengerei van Ross / Dollartree of een andere el cheapeau shop. Sommige campings (oa Grand Canyon) hebben een speciale container voor t doneren van spullen.
Slaapzak - meegenomen naar huis (kwam ook uit NL)
Luchtbed - weggegooid (na 3 weken dagelijks gebruik was ie volgens mij ook lek)
Kussens - weggegooid
Coleman tent / grondzeil / haringen - meegenomen naar huis
Coleman koelbox - gedoneerd / achtergelaten
Bijl/Hamer - gedoneerd / achtergelaten
Coleman led-lamp - meegenomen naar huis
Electrisch pompje - meegenomen naar huis (kwam ook uit NL, van de Action

Coleman stove - meegenomen naar huis
Bussen propaan - gedoneerd / achtergelaten
BBQ - gedoneerd (hadden we ook als donatie ontvangen, stond in een bear box)
Pannen - meegenomen naar huis
Allerhande keukengerei - weggegooid
Overigens kwamen alle campeerspullen van Big 5 Sporting Goods en t keukengerei van Ross / Dollartree of een andere el cheapeau shop. Sommige campings (oa Grand Canyon) hebben een speciale container voor t doneren van spullen.
-
- Amerika-newbie
Wij willen in augustus/september ook gaan kamperen. We zijn van plan om onze tent + kookgerei e.d. op onze eerste dag, 29 augustus, bij de Walmart te kopen. Nu las ik hier ergens op het forum dat de Walmart aan het eind van het seizoen geen kampeerspullen meer verkoopt. Weet iemand hoe dit zit of heeft iemand hier ervaring mee?
We zouden toch wel op onze neus kijken als we geen kampeerspullen kunnen krijgen terwijl we een kampeerreis van 3 weken hebben gepland
We zouden toch wel op onze neus kijken als we geen kampeerspullen kunnen krijgen terwijl we een kampeerreis van 3 weken hebben gepland

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie tenten het hele jaar door bij walmart. Ik kampeer ook in de winter. Hoewel het aanbaod dan wat minder is kun je alles kopen. Daarbij zijn er een heleboel zaken die kampeerspullen kopen
-
- Amerika-expert
In Utah, Texas, en Florida heb ik kampeerspullen gezien in de winter maar wel minder keus. En anders zijn er ook nog andere winkels die kampeerspul verkopen.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij nemen onze eigen kampeerspullen mee met uitzondering van dingen zoals koelbox, hoofdkussen, afwasteil. Wij laten vaak in het laatste hotel spullen als koelbox e.d achter. We gaan ervan uit dat er altijd wel een kamermeisje is die het kan gebruiken of dat die het weggeeft aan iemand. Hoofdkussens e.d gooien we weg.
Groetjes,
Monique
Groetjes,
Monique
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hadden vorig jaar (laatste week Augustus) hetzelfde 'probleem', maar bedenk dat Walmart niet heilig is.. hebben er uiteindelijk ons luchtbed + hoofdkussens gekocht, tenten waren zo goed als weg. Uiteindelijk de rest (kooktoestelletje / tent / onderzeil) bij Big5 Sporting Goods (keten) gekocht, welke ook scherpe prijzen heeft.ChristelvdW schreef:Wij willen in augustus/september ook gaan kamperen. We zijn van plan om onze tent + kookgerei e.d. op onze eerste dag, 29 augustus, bij de Walmart te kopen. Nu las ik hier ergens op het forum dat de Walmart aan het eind van het seizoen geen kampeerspullen meer verkoopt. Weet iemand hoe dit zit of heeft iemand hier ervaring mee?
- avusa
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
En bij de Target ligt volgens mij ook het gehele jaar een vast assortiment.
Overal kun je goodwill winkels vinden waar je spullen af kunt geven die je niet mee terug neemt. Wij nemen alleen slaapmatjes en pannen en wat klein kookgerei mee vanuit Nederland. De rest kopen we bij de Walmart en leveren we na afloop weer bij de goodwill in. Werkt perfect en scheelt een hoop gesleep!
-
- Amerika-newbie
Wij gaan in januari 2014 voor de zoveelste maal kamperen in Florida en we nemen alles mee vanuit Nedereland en ook weer mee terug. Tent, kampeerstoelen, goede matrassen, hoofdkussens enz enz. Het is wat moeilijk geworden omdat de KLM niet meer dan 1 koffer p.p. voor in het ruim toestaat maar het lukt iedere keer. Het enige wat we achterlaten zijn de Tikitorches met de fuel en de overgebleven cartridges voor het gasstoofje.
Omdat we ouder worden en het 'snachts behoorlijk koud kan zijn, willen we nu een electrisch campingkacheltje gaan kopen (bij WalMart of BasPro) maar weet iemand welke aansluiting je moet gebruiken op de electrapaal op de camping (stateparks)?
Omdat we ouder worden en het 'snachts behoorlijk koud kan zijn, willen we nu een electrisch campingkacheltje gaan kopen (bij WalMart of BasPro) maar weet iemand welke aansluiting je moet gebruiken op de electrapaal op de camping (stateparks)?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij de state parks op de sites voor tenten hebben ze een gewoon (110-120V) stopcontact. Koop er wel een degelijk verlengsnoer bij en pas op met brandgevaar. Echter niet alle sites zullen electra hebben. Koop er ook een goedkoop lampje bij. Dan heb je normaal licht, ipv met zaklantaarns te knoeien
Mark
Mark
-
- Amerika-newbie
Bedankt Mark, we gaan kijken wat we kunnen vinden. Een lampje hebben we ook aan gedacht maar we nemen ook onze hoofdlampjes mee en daar kunnen we heel goed bij lezen.
Groet,
Groet,
tent, slaapzakken en matjes namen we vorige jaar mee van huis.
gekochte koelbox en stoeltjes, gasflesjes, en klein eetgerei hebben we achtergelaten / gedoneerd aan een scoutingclub op de laatste camping (Yosemity)
(Bij Zion op de camping hadden ze ook een hoekje waar je spullen "for free' kon achterlaten of juist oppikken.)
Is ons goed bevallen en we gaan het aankomende zomer op dezelfde manier doen.
gekochte koelbox en stoeltjes, gasflesjes, en klein eetgerei hebben we achtergelaten / gedoneerd aan een scoutingclub op de laatste camping (Yosemity)
(Bij Zion op de camping hadden ze ook een hoekje waar je spullen "for free' kon achterlaten of juist oppikken.)
Is ons goed bevallen en we gaan het aankomende zomer op dezelfde manier doen.
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
2014: Rondje Noordoosten
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 581 Weergaves
-