Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe is het met de drukte in september/oktober in zuidwesten
Hoe is het met de drukte in september/oktober in zuidwesten
Ik zal naar UsA reizen in september en oktober,
Kan iemand me vertellen of het dan nog erg druk is?
Van te voren hotels/ nationale parken/... boeken?
groetjes!
Kan iemand me vertellen of het dan nog erg druk is?
Van te voren hotels/ nationale parken/... boeken?
groetjes!
Re: zuidwest usa
Tja, minder druk dan in de maanden juni, juli en augustus uiteraard. In de nationale parken zou ik sowieso ver van tevoren boeken.
-
eddiemike
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Hoe is het met de drukte in september/oktober in zuidwes
Vorig jaar zaten wij er rond die tijd...hadden alleen een aantal nachten in SF,LA en Vegas vast staan (en Alcatrez!)....de rest gewoon geboekt via de laptop een dag van te voren...(ook een helicoptervlucht over de GC bijvoorbeeld)
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij gaan altijd eind augustus / september op vakantie. Behalve mijn hotels, boek ik vrijwel niets op voorhand en laat het altijd een beetje aan toeval over. Heb nog nooit meegemaakt dat ik er niet in kon. Hou er wel rekening mee, dat openingstijden meestal korter zijn dan in het hoogseizoen, later open, eerder dicht.
Hoewel wij denk ik geluk hadden met Alcatraz, begrijp ik inmiddels dat men tegenwoordig echt op tijd moet boeken, al konden wij (vijf jaar geleden) zo op de eerste boot stappen. Ook al in dit draadje genoemd, overnachten in een park, dan dit op tijd boeken. Wij probeerde dit ongeveer een half jaar voor ons vertrek en er waren vrijwel geen mogelijkheden meer, en dan heb ik het over het naseizoen.
Hoewel wij denk ik geluk hadden met Alcatraz, begrijp ik inmiddels dat men tegenwoordig echt op tijd moet boeken, al konden wij (vijf jaar geleden) zo op de eerste boot stappen. Ook al in dit draadje genoemd, overnachten in een park, dan dit op tijd boeken. Wij probeerde dit ongeveer een half jaar voor ons vertrek en er waren vrijwel geen mogelijkheden meer, en dan heb ik het over het naseizoen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker voor Labor Day en in het Labor day weekend (2 sept) wel iets reserveren. En voor overnachtingen in de parken, zeker in weekenden, is na die periode reserveren ook verstandig. Bekijk de annuleringsvoorwaarden, vaak kun je 1 of 2 dagen van te voren nog gratis annuleren, dus je zit niet echt vast als je iets reserveert. Je kunt ook nu eens kijken wat er zo hier en daar nog vrij is; is dat niet veel dan kun je besluiten om toch te reserveren.
Ik denk dat plaatsen als Moab en Page ook aardig vol kunnen zitten, zeker in het weekend. Dat was afgelopen mei ook het geval.
Marianne
Ik denk dat plaatsen als Moab en Page ook aardig vol kunnen zitten, zeker in het weekend. Dat was afgelopen mei ook het geval.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn ervaring met eind september/begin oktober is dat er meestal wel plek is in de parken, maar als je het echt super belangrijk vindt om inderdaad in de parken te overnachten zou ik reserveren.
Wij zijn de afgelopen 2 jaar precies in die periode geweest. Van eind september tot half oktober. Het viel ons juist op hoe ontzettend rustig het overal was. In de parken, in de hotels en op de weg. Was heeerlijk.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
-
troetelbeer79
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
De afgelopen 3 jaar in sept/okt in de USA geweest en ik moet zeggen dat ik het juist nog aardig druk vond (zo niet veel te druk op sommige plaatsen, door de week). Vooral veel Japanners. Vind dat eigenlijk tegenvallen, had minder druk verwacht (en gehoopt!).RCRD schreef:Wij zijn de afgelopen 2 jaar precies in die periode geweest. Van eind september tot half oktober. Het viel ons juist op hoe ontzettend rustig het overal was. In de parken, in de hotels en op de weg. Was heeerlijk.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is ook onze ervaring en dan met name in september. Voor ons een reden om in oktober te gaan. Het viel ons ook op dat zeker in de buurt van de parken zoveel hotels helemaal vol zaten, ook nog in oktober.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
De laatste twee jaren in september geweest. Voornamelijk de eerste drie weken.
Vrij druk. Page vol, heel druk in Vegas. Monument valley was volboekt, mexican hat ook.
Zelfs in St George was het op ene vrijdagavond zo vol dat we verschillende hotels hebben moeten afrijden.
Toen heb ik geleerd van toch op voorhand te boeken . Voor mijn persoonlijke gemoedsrust. 's Avonds in Page 250 dollar moeten betalen (op een doordeweekse dag!) doe ik toch liever niet meer.
Vrij druk. Page vol, heel druk in Vegas. Monument valley was volboekt, mexican hat ook.
Zelfs in St George was het op ene vrijdagavond zo vol dat we verschillende hotels hebben moeten afrijden.
Toen heb ik geleerd van toch op voorhand te boeken . Voor mijn persoonlijke gemoedsrust. 's Avonds in Page 250 dollar moeten betalen (op een doordeweekse dag!) doe ik toch liever niet meer.
Groetjes,
Carine
Carine
-
thebruins
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Mocht je ook gaan camperen in de nationale parken, houd er dan rekening mee dat sommige campgrounds rond die tijd al dicht zijn of in primitive modus zijn
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat dichte campgrounds of in de "primitive modus" wel mee valt in het zuid-westen. Al vier jaar in september en oktober daar rondgereden met de camper en nog geen dichte camping tegengekomen. Zeker niet in de parken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht