Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisverslag kalaman juni/juli 2012 Alaska-Yukon
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Reisverslag kalaman juni/juli 2012 Alaska-Yukon
Wij waren in Alaska ook al aan het klagen over het weer, maar als ik jullie logs zo lees dan hebben wij nog behoorlijk gemazzeld.
Ik ben benieuwd naar de cruise verhalen vanuit Seward om te zien wat wij gemist hebben.
Ik ben benieuwd naar de cruise verhalen vanuit Seward om te zien wat wij gemist hebben.
- ronaldstark
- Amerikafan
Inderdaad, wij hadden tijdens het bezoek aan Denali tijdens ons bezoek aan Alaska(2010) 28 graden op de teller. Alleen onze berentocht vanuit Homer viel letterlijk in het water en de rit naar Seward was nat.
Het is inderdaad zo dat in Zuid Alaska meer te merken is van het zeeklimaat. Maar ga je naar de binnenlanden dan heb je al meer land klimaat invloeden. Bij Tok en Whitehorse zaten we rond de 20 graden... en droog.
Inderdaad toch mooie foto's, geeft weer een flashback gevoel (net als Sonja, die we destijds tijdens een mini AA-meet 2x tegenkwamen in Alaska).
Ronald
Het is inderdaad zo dat in Zuid Alaska meer te merken is van het zeeklimaat. Maar ga je naar de binnenlanden dan heb je al meer land klimaat invloeden. Bij Tok en Whitehorse zaten we rond de 20 graden... en droog.
Inderdaad toch mooie foto's, geeft weer een flashback gevoel (net als Sonja, die we destijds tijdens een mini AA-meet 2x tegenkwamen in Alaska).
Ronald
Ik liep in 2004 niet te klagen over het weer maar te puffen van de hitte. In Dawson City hadden we 34,8 graden. En dat 10 dagen lang zulke temperaturen.
Andre
Andre
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
net terug van de wildlife cruise in Seward...zie de blog...
het weer vandaag...ganse dag gietende regen...het is hier nu 1x regenwoud dus heel normaal blijkbaar. Dus een tip voor alle toekomstige Alaska-reizigers/fotografen : breng een knoert van een zonnekap mee, niet tegen de zon, maar vooral tegen de regen. Die heeft bij ons meer dan zijn nut bewezen, ook vandaag weer tijdens de cruise als je niet altijd in de positie staat zoals je dat zou willen. Ook een doekje(s) om de lens/camera af te drogen komt goed van pas. Géén tissu, dat blijft overal aan kleven.
Mocht ik mogen kiezen dan zou ik toch voor die veel te warme temperaturen kiezen, dan zie je tenminste iets van al die schitterende bergen rondom. Maar het feit dat de sneeuw zowel in Whittier als in Seward nog zo goed als tot op zeeniveau ligt zegt toch ook al heel wat.

het weer vandaag...ganse dag gietende regen...het is hier nu 1x regenwoud dus heel normaal blijkbaar. Dus een tip voor alle toekomstige Alaska-reizigers/fotografen : breng een knoert van een zonnekap mee, niet tegen de zon, maar vooral tegen de regen. Die heeft bij ons meer dan zijn nut bewezen, ook vandaag weer tijdens de cruise als je niet altijd in de positie staat zoals je dat zou willen. Ook een doekje(s) om de lens/camera af te drogen komt goed van pas. Géén tissu, dat blijft overal aan kleven.
Mocht ik mogen kiezen dan zou ik toch voor die veel te warme temperaturen kiezen, dan zie je tenminste iets van al die schitterende bergen rondom. Maar het feit dat de sneeuw zowel in Whittier als in Seward nog zo goed als tot op zeeniveau ligt zegt toch ook al heel wat.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
WAUW! fantastisch, bedankt om dit te delen.
Die zeeottters zijn echt zo schattig (wij hebben op onze new foundland trip veel "rivierotters" gezien( die zitten ook in zee) ik vind ze echt geweldig).
Die dolfijnen zijn ook wel grappig, ze lijken echt op orka's.
En dan die gletsjers, en dan die walvissen zien opspringen (van erg dichtbij, niet)!

Die zeeottters zijn echt zo schattig (wij hebben op onze new foundland trip veel "rivierotters" gezien( die zitten ook in zee) ik vind ze echt geweldig).
Die dolfijnen zijn ook wel grappig, ze lijken echt op orka's.
En dan die gletsjers, en dan die walvissen zien opspringen (van erg dichtbij, niet)!

- SonjaV
- Amerikakenner
- Contacteer:
OK! Nu weet ik dat we een schitterende cruise gemist hebben
Maar anders hadden we de cruise bij Valdez niet gedaan en die vonden we ook zo
Mooi dat jullie bij beide cruises humpback whales hebben gezien. Wij hebben alleen orka's gezien, maar dat was ook geweldig.
Hopenlijk zit alles mee en kunnen we dit najaar de humpback whales zien bij de cruise in het Noordoosten.
Ik verval ook in herhaling, maar het zijn weer prachtige foto's.
Bij de laatste 2 foto's van het afbreken van de gletsjer lijkt het net of je het gezicht van een Eskimo met zo'n bontmuts ziet in het opspattende water.

Maar anders hadden we de cruise bij Valdez niet gedaan en die vonden we ook zo

Mooi dat jullie bij beide cruises humpback whales hebben gezien. Wij hebben alleen orka's gezien, maar dat was ook geweldig.
Hopenlijk zit alles mee en kunnen we dit najaar de humpback whales zien bij de cruise in het Noordoosten.
Ik verval ook in herhaling, maar het zijn weer prachtige foto's.
Bij de laatste 2 foto's van het afbreken van de gletsjer lijkt het net of je het gezicht van een Eskimo met zo'n bontmuts ziet in het opspattende water.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
@ Lexicon, bedankt voor de info. En met de Kayak naar de Columbia glacier...
@ Kalaraman, inderdaad we gaan in herhaling vallen: prachtige foto's en geweldig dat jullie op tijd er bij waren voor het vallende ijs.
Wij blijven optimistisch. Zonnebril & Zonnebrandcrème hebben we al klaar liggen, morgen zoeken we de rest van de spullen voor in onze Alaska-koffer. (en dankzij jou weten we dat we echt wat anders er bij moeten stoppen.
Het blijkt dat wij gelijk met het muziekfestival in Dawson City zijn, leuk want volgens planning zijn we er 2,5 dag,....maar werkelijk niet 1 bed meer vrij in de stad + omgeving. Eerst dachten we "we vinden wel wat" maar die kans is nu geslonken tot nihil. Dit maakt het doorplannen van de reis wel lastig en ook lijkt een tripje van Tok naar Whitehorse op een dag wel wat veel

@ Kalaraman, inderdaad we gaan in herhaling vallen: prachtige foto's en geweldig dat jullie op tijd er bij waren voor het vallende ijs.
Wij blijven optimistisch. Zonnebril & Zonnebrandcrème hebben we al klaar liggen, morgen zoeken we de rest van de spullen voor in onze Alaska-koffer. (en dankzij jou weten we dat we echt wat anders er bij moeten stoppen.
Het blijkt dat wij gelijk met het muziekfestival in Dawson City zijn, leuk want volgens planning zijn we er 2,5 dag,....maar werkelijk niet 1 bed meer vrij in de stad + omgeving. Eerst dachten we "we vinden wel wat" maar die kans is nu geslonken tot nihil. Dit maakt het doorplannen van de reis wel lastig en ook lijkt een tripje van Tok naar Whitehorse op een dag wel wat veel

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
15min gratis wifi op Alaska Airlines. Dus grtjs van op 10000m hoogte ergens tussen Anchorage en Seattle.
- SonjaV
- Amerikakenner
- Contacteer:
Helaas zit het er weer op voor jullie en moeten wij weer ander leesvoer gaan zoeken.
Ik hoop dat jullie een goede terugreis hebben gehad.
Even ter info het weerbericht voor deze week: de hele week is regen gemeld.
Kunnen jullie op je gemak afkicken van het Alaska-weer.
Succes met de jetlag.
Ik hoop dat jullie een goede terugreis hebben gehad.
Even ter info het weerbericht voor deze week: de hele week is regen gemeld.
Kunnen jullie op je gemak afkicken van het Alaska-weer.

Succes met de jetlag.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Ha,ha, WIFI in de lucht het moet niet gekker worden. leuk!
Je bent nog even in de lucht, maar voor daarna: Welkom terug in Holland (nou ja, belgie) na een onvergetelijke reis.
Zal proberen met ons verslag jouw herinneringen aan Alaska levendig te houden.
Je bent nog even in de lucht, maar voor daarna: Welkom terug in Holland (nou ja, belgie) na een onvergetelijke reis.
Zal proberen met ons verslag jouw herinneringen aan Alaska levendig te houden.
- ronaldstark
- Amerikafan
bedankt voor jullie uitgebreid verslag met schitterende foto's, bracht veel herinneringen terug. Ondanks het tegenvallende weer zullen jullie straks toch terug kijken op een schitterend avontuur.
Groeten,
Ronald
Groeten,
Ronald
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie zijn nog niet van ons vanaf, morgen nog de laatste dag (terugreis) posten
. We werden daanet verwend met n schitterend zicht op zowel Mt Olympia als Mt Rainier, beiden badend in de zon. Nu in Seattle en voort t eerst sinds n week zien we zon. Trouwens ook voor t eerst dat we uberhaupt zon zien in Seattle 

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Net op tijd nog vooraleer morgen naar San Francisco te vertrekken : Alaska, Denali NP
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
- SonjaV
- Amerikakenner
- Contacteer:
Alweer een schitterend filmpje!
Wij wensen jullie alweer een hele mooie vakantie en hopelijk wordt het weer wat beter in Canada.
Goede reis.
Wij wensen jullie alweer een hele mooie vakantie en hopelijk wordt het weer wat beter in Canada.
Goede reis.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:

Groeten vanuit Tulare (CA) bij....32 graden...pffff
Veel plezier!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties