Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wegen gesloten omgeving Banff, Canada!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Wegen gesloten omgeving Banff, Canada!

Bericht door FerryM »

Zat net even naar CTV News (Calgary) te kijken.
De Lake O'Hara Road is gesloten. Ik zou goed de laatste berichten blijven volgen, kijken wanneer ie open gaat.

Groet, Ferry
http://calgary.ctvnews.ca/
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Waar zie je dat, Ferry, van de Lake O' Hara road?
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

De weg van Banff naar Jasper is weer open voor zover ik gelezen heb. De Highway 1 omgeving Canmore is nog gesloten, ze werken rond de klok om het terug in orde te krijgen...tot nu toe denken ze dat de weg tegen dinsdag of woensdag mogelijk weer open zal zijn, maar ik verwacht wel dat er nog vele vertragingen zullen zijn. Nog eventjes afwachten dus.

Wij zitten op het moment aan Mara lake (tussen Salmon Arm & Sicamous) en het is een mooie avond deze avond. Het water staat vrij hoog en er is weinig strand, maar geen overstromingen in de omgeving.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Een mag een beetje gaan rijden tussen banff en canmore deze 48 uur wat ik ervan snap
http://www.banff.ca/AlertCenter.aspx?AI ... ansport-20

Wij zitten voorlopig veilig op Crowsnest pass, richting Calgary gaat het niet echt beter kwamen net mensen op de camping aan die vertelde dat de brug
bij Fort McLeod is weg gespoeld.
Reddeer krijgt er nu ook last van:
RT @zed989reddeer: Road Closure http://fb.me/2rHSOw5zx
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

kalaman schreef:Waar zie je dat, Ferry, van de Lake O' Hara road?
Ik zag gister op CTV een overzicht van alle kleinere wegen die waren afgesloten, daar stond de Lake O'Hara Road ook tussen. Had ik nergens nog gezien: niet op de sites van Parks Canada, de Lake O'Hara Lodge of de Alpine Club. Denk iedereen druk met schadeherstel.

Groet, Ferry
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

we wachten gewoon af wat en wanneer er opnieuw geopend wordt. De Icefields Parkway is in elk geval inmiddels opnieuw volledig open :thumbup: .
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ik denk dat de Icefields Parkway toch nog niet helemaal open is: Road closed following accidental flooding at power station.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

toch wel hoor, de Icefields Parkway is tussen Banff en Jasper, maar dat artikel gaat over de weg tussen Banff en Canmore :
A transformer failure at a TransAlta power station near Banff has cut power to the surrounding area and stopped traffic between the mountain town and Canmore.
Op geen enkele site/kaart staat de Icefields Parkway nog als "closed" gemarkeerd.
bjaytee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door bjaytee »

Tja, het kan dan wel zijn dat Banff terug bereikbaar zal worden, maar echt rondwandelen zal toch niet mogelijk worden, vrees ik.
Zie hier: http://www.pc.gc.ca/apps/tcond/cond_e.asp?oPark=100092
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Icefields parkway is weer open. Vandaag gaan we van jasper naar wilcox pass morgen naar mosquito creek en dan naar yoho. Ik heb nog 5 dagen eten in de camper :lol: gaat goed komen.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Je kan nog eten kopen toch in Jasper :clap: wij hebben gelukkig nog wel genoeg.
Maar ik vraag me af is het wel een omgeving waar je nu wilt zijn? Als ik hier in de regio alle blup zie worden we daar niet vrolijk van.
Het lijkt me dat alle mooie heldere watervallen die ik me herinner nu ook allemaal bruin en vies zijn. En wat betreft de wandelingen?

Wij blijven vandaag boven op Crowsnest, gaan morgen nog wel een keer kijken in Waterton NP. Eerder deze week waren daar de wegen ook dicht.
Nu is Red rock open dus misschien kunnen we nog een beetje oppikken van het moois van Waterton. En dan Dinsdag maar proberen naar Calgary te komen,
woensdag morgen camper inleveren en smiddags vliegen.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Vind het best lastig.... Voorop gesteld dat dit een enorm drama is voor alle inwoners en getroffenen! Maar ik zie onze reis toch enigszins in het water vallen.... Zojuist gebeld met onze verzekering, maar die vergoeden alleen de eventuele hotels waar we niet in zouden kunnen verblijven..... Maar als het hotel nog intact is, maar de weg ernaar toe niet... Dan vergoeden niets. Er zit dus niets anders op dan toch maar gewoon op reis te gaan en hopen dat het komende 3 weken gaat verbeteren.....
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Als je nog 3 weken hebt zou ik me geen zorgen maken, de weersvoorspellingen zijn goed :thumbup: dus bidden dat er geen regen bij komt.
Nu de afgelopen dagen gezien hoe snel men hier kan werken, is echt niet normaal hoe snel een deel van een brug en weg er weer in zit.
Lees net ook dat de weg tussen Banff en Canmore vandaag misschien al weer open gaat, en gisteren begon hier de trein ook al weer te rijden.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

En een goed bericht voor degenen die een kaartje voor de bus naar Lake O'Hara hebben weten te bemachtigen: The shuttle to Lake O`Hara will resume operation on June 24th/2013
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Je hebt een flood watch (kans op flooding) en flood warning (er is lokaal flooding)

Wij hadden vrijdag een week geleden in Springfield iets dat nog nooit eerder voorgekomen was nl een flood emergency. Er viel in twee uur tijd lokaal 9 inches water (22 cm) ik moest die dag mijn ouders naar het vliegveld brengen en ik zag water waar ik nog nooit eerder water had gezien :wink:
Alleen was dat veel meer lokaal dan dat in Canada maar het was net zo indrukwekkend. De dag erna kwam er nog 2 inches bij
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Felicitas schreef:En een goed bericht voor degenen die een kaartje voor de bus naar Lake O'Hara hebben weten te bemachtigen: The shuttle to Lake O`Hara will resume operation on June 24th/2013

Tja alleen zijn wel heel veel trails in slechte conditie bij Lake O'Hara.
Het is echt te hopen dat het weer snel beter wordt.
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Volgens de berichten van twitter vanuit Banff (@BanffNP @BanffMayor @BLLTMedia) zijn alle wegen van en naar Banff, Lake Louise, Kootenay en Field (inclusief Lake O'Hara) open.
BEHALVE de Highway 1 richting Canmore-Calgary. Die is voorlopig niet open voor publiek.

Laatste twitter bericht:
Banff National Park (@BanffNP):
-The Trans-Canada highway remains closed in both directions to private vehicles between Banff and Canmore until further notice.
- Only emergency, the Roam bus, airport shuttle and resupply trucks WITH PERMITS are allowed on the highway between Banff and Canmore.

Sidenote: In Whistler is het ook niet best met het weer. De bergen in dikke mist/regen, 90% van de liften dicht, Olympic Park gesloten en Whister zelf ziet er troosteloos en verregend uit.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Wij waren vandaag in Waterton NP Red rock was open maar de restanten van het water geweld nog wel goed te zien :sadcry:
Wandelpad naar waterval was 1 grote blup maar wel open, erg blij dat we toch nog gegaan zijn want we hebben black beren gezien :clap:
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

ik krijg net bericht op Twitter, dat men streeft naar opening van de Highway 1 vóór 1 juli dmv een noodbrug.
De andere wegen van en naar Banff, Field en Lake Louise zijn open.

Er worden nog wel problemen verwacht in de regio Medicine Hat - Lethbridge.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Vandaag was het snikheet hier in Calgary en helaas hangt er nu weer een gigantische onweersbui boven ons hoofd, en dat kunnen ze echt niet gebruiken.
Vanmiddag gekomen via Ford MaCleod veel schade maar het water was aardig gezakt, Lethbridge was afgesloten net zoals high river en Okotoks. De wagens van de nieuwszenders stonden op de brug die over de 2 loopt. Als je nog ziet hoe hard de bow river hier Calgary binnen komt word je daar niet vrolijk van :cry: Ze kunnen alleen maar bidden en duimen voor mooi droog weer.

Kan bijna zelf niet geloven dat ik het zeg, maar ben blij dat wij morgen naar huis gaan. Genoeg narigheid gezien, en het is heel eng dat je de ene dag nog over een weg rijd en dat die de volgende dag gewoon weg is. Een brug die instort een half uur voordat jij ervan plan bent erover heen te gaan, zijn toch allemaal even dingen die je aan het denken zetten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer