Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : San Francisco - Canada - Seattle (juni-juli)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kalaman : San Francisco - Canada - Seattle (juni-ju

Bericht door kalaman »

De dag dat we de PT lopen hebben we niet direct iets anders voorzien. Bovendien heb ik deze week nog de Lodge kunnen vastleggen voor deze nacht. We zijn dus inderdaad van plan om volop te genieten...en hopen op mooi weer :thumbup: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

de aanhouder wint...vandaag ook de andere nacht van ons verblijf in Yosemite kunnen vastleggen in The Lodge at the Falls :thumbup:
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

zie nu pas jouw post hier ...

de highlights in Clearwater (Wells Grey) kan je bijna doen wanneer je van Jasper naar Clearwater gaat (bij ons zat Mt Robson in de wolken dus niets van te zien :( ) ... Wells Grey heeft eigenlijk 2 afzonderlijke toegangen dus wanneer je ze beide doet heb je de 2 dagen zeker nodig wellicht (ik deed er slechts 1)

waar logeer je trouwens in Clearwater?

zelf deed ik enkel lower Joffre lake op +- 500m van de parkeerplaats en dat vond ik prachtig

hier mijn Canada album om alvast wat sfeer op te snuiven :)
https://plus.google.com/u/0/photos/1094 ... 1176796417
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wij hebben eigenlijk een volledige dag voorzien voor Wells Gray. Is dat dan teveel? We kunnen nog altijd schuiven met de hotels, geen probleem.
Ik vrees overigens een beetje dat Wells Gray eigenlijk niets meer voorstelt eens men bijna een week in de regio Yoho NP - Ice Fields Parkway - Jasper gewandeld heeft. Maar misschien heb ik het wel helemaal verkeerd voor :? ...
We slapen in het Ace Western Motel in Clearwater.
Voor de wandeling naar Joffre Lake slapen we in de Greenwood Country Inn in Pemberton.

Prachtige foto's, Patrick. Ik zie dat je ze onder Google+ zet. Wist je dat Flickr vanaf deze week gratis 1...terabyte ter beschikking stelt?
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik zou toch wel 1 nacht in Clearwater verblijven. Als je vroeg uit Jasper vertrekt richting Clearwater en bijna nergens stopt onderweg dan heb je een hele namiddag in Wells Gray Provincial Park en dat is voldoende om de hoogtepunten te zien. Als je wat langere wandeling wil doen en als je van watervallen en beboste bergen houdt dan is Wells Gray Provincial Park zeker wel een dagje waard.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

En voegt het waarde toe als men uit de Jasper-regio komt? Of spenderen we die dag beter ergens anders?
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Dat is heel persoonlijk en moeilijk te zeggen. Sommigen vinden het heel erg de moeite waard en een leuke verandering in het landschap van al dat berg geweld en meren van de Canadese Rockies...anderen vinden het dan weer minder dan al die bergen en meren van de Canadese Rockies. Het hangt er wat van af wat jullie het meeste aanstaan, je vindt hier veel meer groen en veel watervallen. Persoonlijk vind ik het zeker wel een bezoekje waard...wij verbleven er ooit 3 nachten en hebben ons geen moment verveeld!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Je hebt mij overtuigd Ann, we behouden de planning :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

voor 5 juli hebben we 2 tickets kunnen reserveren voor de hikersbus naar Lake O'Hara. Welke wandeling doen we dan best (vermits we er slechts 1 dag zijn)?

@ Ferry : op jouw site geef je de wandelingen rond Lake O'Hara allemaal 3*, maar toch geen bepaalde voorkeur voor deze of gene? Hebben we voor die ene dag een wandelkaart nodig of staan er bij het beginpunt van de wandelingen overzichtsborden, met dan verder in de route wegwijzers/aanduidingen (zoals bvb in de Alpen)?
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Ja, het staat aangegeven, maar ik zou toch het wandelkaartje van Gem Trek Publishing aanschaffen van Lake O'Hara.

't Is bij Lake O'Hara wat je aankunt, hoeveel tijd je hebt en het weer. Bergwandelen is hier ook best zwaar. Het mooiste uitzicht op Lake O'Hara heb je vanaf Wiwaxy Gab en de Yukness Ledges. Van iets grotere afstand, maar ook weer waanzinnig is Grandview Odaray. Ik zou het laten afhangen van het weer. Bij wat meer bewolking of slechter zicht: geen Wiwaxy en geen Odaray Grandview. Doe dan lekker Lake O'Hara - Lake Oesa - Yukness Ledge - Opabin Lake. Bij echt mooi weer zoek je het hogerop: Lake O'Hara - Wiwaxy Gap - Lake Oesa (en terug of verder over Yukness Ledge) of Lake O'Hara - Grandview Odaray - Lake McArthur. Beide zijn prachtig.

http://home.kpn.nl/marqu042/index.html

Groet,
Ferry
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt Ferry, dat neem ik op in het roadbook en we zullen dus beslissen eens we beter zicht hebben op de weersverwachtingen :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Het roadbook is klaar, de dollars binnen en...het weerbericht eens bekeken voor oa Jasper...geen enkele dag minder dan 31 graden :o. Een paar jaar geleden liepen we daar in dezelfde periode te rammelen van de kou. Hopelijk blijven er nog gletsjers over langs de Icefield Parkway :? ...
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

ik vond bij Lake O'Hara de wandeling naar Lake Arthur echt geweldig.

Dit jaar (9 en 10 juli) ga ik voor Linda Lake en Yukness Ledge/lake Oesa

(Ik heb geen idee hoe je naast de wandeling PT nog iets anders zou willen doen. Ik deed er 5 jaar geleden incl lunch pauze bijna 9 uur over en de dag erna was ik nog van slag :mrgreen:
Maar ja ik heb niet echt de bouw voor dat soort trails :mrgreen: )
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

GinoW schreef:(Ik heb geen idee hoe je naast de wandeling PT nog iets anders zou willen doen. Ik deed er 5 jaar geleden incl lunch pauze bijna 9 uur over en de dag erna was ik nog van slag :mrgreen:
Wat bedoel je hiermee Gino? Wij zijn immers ook niets anders van plan die dag van de Panorama Trail...
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

De valiezen zijn gepakt om morgen het vliegtuig op te stappen :thumbup: .
We gaan opnieuw proberen dagelijks onze blog bij te houden.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Opnieuw veel plezier! :mrgreen:
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Goede reis! Dat wordt weer smullen, ook hier! :thumbup:
tineke57
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door tineke57 »

Een goede reis gewenst! Kijk weer uit naar jullie verslagen, foto's en video's. Geniet er van!
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

kalaman schreef:eindelijk volop gestart met het roadbook voor volgende maand. Hierbij al direct een concrete vraag : op 28 lopen we in Yosemite de Panorama trail van Glacier Point naar Yosemite Valley. Daarvoor hebben we de hikersbus geboekt om naar GP te rijden. Is het echter zinvol om ook de dag voordien al eens, met de eigen auto, naar Glacier Point te rijden als we via de Wawona Road het park binnenkomen?
Maw zijn er mooie uitzichtpunten langs deze route die een stop waard zijn? 's Anderendaags zullen we er wel met de bus passeren maar uiteraard niet kunnen uitstappen.
De Glacier Point Rd heen en terug is toch al snel 1,5-2u, zonder stops.
Zie nu pas deze vraag. Je hebt onderweg een stop waar de trails beginnen naar Taft Point en naar Sentinel Dome. Op beide plekken heb je spectaculaire uitzichten.

Fijne vakantie toegewenst.

Martin
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt Martin, we zien nog op welk uur we aankomen aan de voet van Glacier Point.
Nu klaar om te vertrekken naar Zaventem :thumbup: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer