Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wegen gesloten omgeving Banff, Canada!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Wegen gesloten omgeving Banff, Canada!

Bericht door AnnInBC »

Beste forumleden,

Voor de komende paar dagen zijn Highway 1 en Highway 1a in de omgeving van Canmore & Banff gesloten wegens hevige regen en mudslides. Ook de snelweg door Kootenay NP is afgesloten en Highway 93 tussen Lake Louise en Jasper zijn ook afgesloten. Dus voor diegenen die de komende dagen die richting uitgaan, zoek even uit of je die richting uit kan! Hier zijn een paar websites met de recente road conditions: http://511.alberta.ca/, http://www.drivebc.ca, http://www.amaroadreports.ca/. Volgens een Nederlands koppel dat op dit moment ter plaatse is kan nergens naartoe en ze zeggen dat het nog wel zo'n 3 dagen kan duren.

Groetjes,
Ann
Laatst gewijzigd door AnnInBC op 21 jun 2013, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Wegen gesloten omgeving Banff, Canada!

Bericht door kalaman »

Wow, dat is heftig :o. Wij zijn er in 2 weken... :?
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Yup ik ken het. Bereid je maar vast voor. Kan zijn dat je last minute je schema om moet gooien.

Icefields parkway tussen lake louise en saskatchewan crossing is ook dicht.
De weg tussen Golden en Banff was dicht maar is nu weer open.
Het stampede park heeft ook problemen ze hebben alle dieren van het park gehaald.

Als je twitter hebt, volg bv @BanffNP @YohoNP en @banfftown
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Probleem is dat men voor bvb de Icefields Parkway niet "zomaar" op 1-2-3 een detour kan maken :? .
Anderzijds doet net dit mij veronderstellen dat men daar alle middelen inzet om die belangrijke toeristische weg bij het begin van het hoogseizoen zo snel mogelijk terug open te krijgen, al is het maar bvb 1 rijvak...
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Hoewel wij hier pas over twee maanden zullen zijn, zou ik het erg fijn vinden als we dit draadje actueel weten te houden.
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door IvoH »

Ik ben er over ongeveer 3 weken... Een vriend van me is er over 1. 5 week. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Ik hoorde van die vriend dat op sommige plekken de Trans Canada Highway compleet is weg gespoeld.
Op een bouwplaats zijn meerdere trailers gewoon weggespoeld, van het bedrijf waar hij nou tijdelijk is.

Ook is er iemand vermist.

Nu meldt het nu ook.
http://www.nu.nl/buitenland/3506856/dui ... anada.html
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Dat ziet er heftig uit!
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Inderdaad heftig.

[youtube]CFqVKStErrI[/youtube]
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Foto's en filmpjes hier:
http://news.nationalpost.com/2013/06/20 ... n-alberta/

Het ziet er dramatisch uit!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik zal jullie op de hoogte proberen te houden. Downtown Calgary zit zelfs al een stukje onder water. De highway 1 tussen Canmore & Banff is nog steeds afgesloten en er is voorlopig nog geen nieuws wanneer deze geopend wordt. De weg is inderdaad letterlijk weggespoeld als ik me niet vergis, dus hoe snel dat allemaal terug in orde gebracht kan worden is nog een vraagteken. De Highway 93 (Icefield Parkway) is afgesloten van Lake Louise tot de Saskatchewan Crossing.

Mensen die van Jasper naar Banff/Canmore/Calgary willen voor hun vlucht moeten op dit moment ofwel via Highway 16 richting Edmonton en zo ten zuiden naar Calgary of via de Saskatchewan Crossing richting Red Deer en zo naar het zuiden.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Wij zitten er nu vanmorgen vertrokken uit waterton NP (was ook al water overlast) wilde richting radium maar bruggen zijn weg geslagen op de weg naar fairmont hot springs.
zijn nu beland in Cranbrook. tot op heden nog niet bekent welke kant we uit kunnen zijn gekomen via Fernie maar het water kwam daar ook overal de weg al op en mensen waren aan het evacueren. Crownest zijn wij nog wel overgegaan maar kunnen niet terug ivm mud flows en wegen die weg zijn gespoeld. Moeten nog zien hoe we voor aankomende woensdag :roll: in Calgary komen voor onze terug vlucht.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Dit is het laatste nieuws van de Banff website (sorry enkel in het Engels):

BANFF, AB - at 4:15 p.m. Environment Canada has ended the heavy rainfall warning.

A Flood Warning is still in effect for the Bow River at the Town of Banff and the Town of Canmore. High water levels are being experienced in low lying areas. All residents and visitors cautioned to keep away from the river.

All water and wastewater systems are operating normally. Banff’s drinking water is safe and of the highest quality.

Rocky Mountain Cooperative Housing Phases 1 and 2 at 100 Birch Street have been evacuated. Displaced residents are asked to register at the reception centre at the Banff High School, 403.760.2423 before finding alternative accommodation. The reception centre will be open until 10 p.m.

Bow Ave and Birch Ave are closed to all traffic. Bow Falls Road is closed. All river trails closed. The Bow River vehicle bridge is open. Scroll down for the highway update.

The highway east of Banff remains closed, however food delivery is being permitted. Limited access is being provided ONLY to food delivery trucks with valid Town of Banff permits, emergency services vehicles and the Roam transit bus. Visitors travelling east are asked to stay in Banff.

Latest highway report from Parks Canada at 3 p.m.:

The Trans-Canada Highway (Hwy #1) is now open in both directions between Golden and Banff to private passenger vehicles and tour buses ONLY.

No commercial vehicles (semi, 18-wheelers, transport trucks) except those making deliveries to the communities of Field, Lake Louise, Banff and commercial accommodations (hotels, hostels, bed & breakfasts, restaurants, etc.) are allowed at this time.

Motorists are encouraged to consult the DriveBC website http://www.drivebc.ca/ for road conditions west and south of Golden.

A number of highways in the mountain national parks remained closed due to heavy precipitation causing flooding and mudslides. There is no estimated time of re-opening.

Trans-Canada Highway—both directions at Carrot Creek, located just inside the Banff East Gate. Engineers are assessing bridge safety.

Highway 93S—the Banff-Radium Highway—from Castle Junction to Radium.

Highway 93N (the Icefields Parkway)—from Lake Louise to Saskatchewan Crossing.

Highway 1A (Bow valley Parkway)— in its entirety from Banff to Lake Louise

There is no estimated time of road reopening at any of the aforementioned locations.

For up-to-date road conditions in the Banff area, please visit http://511.alberta.ca/ab/en.html.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij zitten in jasper een beetje vast :shock:
In banff mag je niet meer komen.
Wij zijn gisteren net op tijd uit lake louise vertrokken naar jasper.
Op de camping hoorden dat calgary is volgelopen in op de stampepark een meter water staat.
Maar tjonge WAT EEN REGEN!!!!!!

Nu is het prachtig weer vanmorgen heerlijk gewandeld.

We moeten nog ff zien wat we straks gaan doen over een paar dagen wilden we naar yoho.
.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

AnnInBC schreef: Mensen die van Jasper naar Banff/Canmore/Calgary willen voor hun vlucht moeten op dit moment ofwel via Highway 16 richting Edmonton en zo ten zuiden naar Calgary of via de Saskatchewan Crossing richting Red Deer en zo naar het zuiden.
Highway 16 richting Emonton gaat hem volgens mij voorlopig ook niet worden
Highway 16
22 km east of Jasper
Details
Vehicle Collision
road closed
police are stopping all traffic
starting 2013-06-21
Delay
expect delays of up to 3 hours.
Activity Information
Due to a multi vehicle collision 22 kilometers east of Jasper the highway will remain closed while the RCMP carry out their investigations.Long delays are expected.As of 9 p.m. there is no estimated time of reopening.
Last Update
Fri Jun 21 2013 at 09:08 PM MDT
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik las op de website http://511.alberta.ca/ab/en.html dat Highway 16 van Jasper richting Edmonton vanaf 9.00pm minstens nog 2 uren gesloten zal zijn wegens een ongeluk, dus tegen morgenvroeg zou dat toch van de baan moeten zijn.

Veel succes daar in Jasper, yarrah! Ik lees hier en daar van nog andere Nederlandse/Belgische toeristen op andere websites dat ze vastzitten in de omgeving van Banff. :cry: Hou de moed erin en geniet toch maar zoveel als jullie kunnen. De foto's en video's die we hier te zien krijgen op het nieuws zijn verschrikkelijk.
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Goh, dat ziet er allemaal heftig uit zeg.
Mijn zo geliefde gebied is zwaar getroffen.
Hopen op voorspoedig herstel, zal echt wel even duren.

Ferry

http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Op 511.alberta.ca kun je zien wat afgesloten is.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door IvoH »

Deze foto kwam ik tegen... Dit is of meer was, onderdeel van de Highway 1 bij Canmore.
Ben bang dat dit nog niet zo snel is opgelost. :(

Hoorde ook dat de Calgary Stampede arena tot rij 10 onderwater stond en laat ik nou tickets hebben voor 10 Juli...

Afbeelding
bjaytee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door bjaytee »

Oeioeioei. Ik weet dat het zeer egoïstisch is, maar toch: deze dinsdag vertrekken wij naar Calgary. Had alles al gepland en de eerste anderhalve week zouden we in Banff doorbrengen :-(. Ik hoop dat als we eerst naar Jasper gaan (wat dan ongeveer 6,5 uur rijden zal zijn van uit Calgary) en daar een hele week verblijven het toch wat beter zal gaan in Banff.

Ik had ook al Lake O' Hara gereserveerd voor volgende week donderdag, maar dat zal dus ook niet doenbaar zijn. Balen!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bjaytee schreef:Ik had ook al Lake O' Hara gereserveerd voor volgende week donderdag, maar dat zal dus ook niet doenbaar zijn. Balen!
we zijn zelf bij Lake O'Hara op 5 juli en ik las vandaag dat de weg tussen Golden en Lake Louise (dus ook voor Lake O'Hara) inmiddels weer open is :
Highway 1 Both directions - The Trans Canada Highway is open to passenger vehicles only between Golden and Banff but remains closed to commercial trucks east of Golden. The TCH remains fully closed east of Banff due to multiple washout sites in Alberta. Crews and equipment continue to work at these sites.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer