Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Coalmine canyon, blue canyon en balanced rock te bezoeken?
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Coalmine canyon, blue canyon en balanced rock te bezoeke
Ik geloof je ook hoor. Ik heb niet voor niets eerder in dit topic gezegd dat de toestand van een weg op enkele minuten kan wijzigen.
Toen wij er waren was die helling helemaal 'gebarsten' , met diepe kloven. Je kon er niet over. Naar beneden zou met een groot risico te nemen misschien nog gelukt zijn, maar naar boven kon echt niet meer. En dat risico hebben we niet genomen .
Om een beetje een beeld te geven ga ik één van de dagen eens zoeken, want volgens mij hebben we er een foto van.
Ik begrijp je dus helemaal.
Je mag nooit helemaal vertrouwen op info hier gegeven. De situatie ter plaatse kan op letterlijk een minuut helemaal wijzigen.
Toen wij er waren was die helling helemaal 'gebarsten' , met diepe kloven. Je kon er niet over. Naar beneden zou met een groot risico te nemen misschien nog gelukt zijn, maar naar boven kon echt niet meer. En dat risico hebben we niet genomen .
Om een beetje een beeld te geven ga ik één van de dagen eens zoeken, want volgens mij hebben we er een foto van.
Ik begrijp je dus helemaal.
Je mag nooit helemaal vertrouwen op info hier gegeven. De situatie ter plaatse kan op letterlijk een minuut helemaal wijzigen.
Groetjes,
Carine
Carine
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
dat klopt volledig Carine, en dat wordt ook door de meesten hier zo geschreven. Er is hier nog nooit iemand geweest, denk ik, die beweert dat de toestand van een dirt road hetzelfde blijft zoals dagen/weken/maanden geleden. Vandaar dat ik het nogal cru vindt wat swastassijns schrijft, daarbij dan nog Jean-Paul citerend, een forumlid die altijd to-the-point informatie geeftsachasenne schreef:Je mag nooit helemaal vertrouwen op info hier gegeven. De situatie ter plaatse kan op letterlijk een minuut helemaal wijzigen.
Ik moet hier nog altijd de eerste "zelfverklaarde Amerika-expert" lezen die beweert dat hij/zij het beter weet dan iemand die er net geweest is...integendeel zelfs, zoals ikzelf (en ik beschouw me helemaal niet als een "zelfverklaarde Amerika-expert"..verre van zelfs) in een ander topic schreef :
Ik denk overigens ook niet dat ook maar iemand het in zijn hoofd haalt om een dirt road te gaan rijden zich louter baserend op hetgeen er hier geschreven wordt. Zie maar wat ons overkomen is op weg naar KOW...en hoe vlot diezelfde route een week later door SonjaV en Tipsy_1 kon gereden worden...kalaman schreef:allicht heb je wel gelijk Carine, vandaar dat ik graag eens updated info had gekregen, want omtrent die inmiddels 'beruchte' helling lopen de meningen toch wel heel erg uiteen
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Goh, van dat laatste zou ik nog niet zo zeker van zijn Kalaman! Je weet nooit wie hier allemaal meeleest (maar bijvoorbeeld niet geregistreerd is) en deze informatie als de enige waarheid beschouwt. 
Nu moet ik wel zeggen dat ik swastassijns zijn reactie een beetje begrijp. Ik lees dit topic al lang mee en mijn gevoel bij de laatste reacties (vóór die van swastassijns bedoel ik dan) is dat de weg ernaartoe eigenlijk heel positief beoordeeld wordt. Nu is dit misschien gewoon een kwestie van interpretatie, maar zo kwam het bij mij ook wel over. Ik wil hiermee geen kritiek hebben op de mensen die een reactie schreven, want ik weet heel goed dat zij dit goed bedoelen en zeker op de gevaren wijzen!
Nu, het lastige is dat het beeld natuurlijk is zoals het is. Het is hier geen website waarop je dé enige echte informatie vindt. Iedereen reageert altijd van uit zijn eigen ervaring. Je kan hier moeilijk een disclaimer bijzetten ofzo.
De mensen moeten inderdaad zelf slim genoeg zijn om de verschillende informatie naast elkaar te leggen en hier hun conclusies uit trekken. Ik vind het bijvoorbeeld wel goed dat op Ontdek-Amerika.nl wél een verwijzing wordt gemaakt hun pagina over de gevaren van dergelijke zaken. 
Nu moet ik wel zeggen dat ik swastassijns zijn reactie een beetje begrijp. Ik lees dit topic al lang mee en mijn gevoel bij de laatste reacties (vóór die van swastassijns bedoel ik dan) is dat de weg ernaartoe eigenlijk heel positief beoordeeld wordt. Nu is dit misschien gewoon een kwestie van interpretatie, maar zo kwam het bij mij ook wel over. Ik wil hiermee geen kritiek hebben op de mensen die een reactie schreven, want ik weet heel goed dat zij dit goed bedoelen en zeker op de gevaren wijzen!
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Volledig akkoord, maar of er daarbij een specifiek, altijd goede info gevend, forumlid moet geciteerd worden is n andere zaak...
.
Maar laat ons positief eindigen met nogmaals de lofzang te zingen over Blue Canyon
.
Maar laat ons positief eindigen met nogmaals de lofzang te zingen over Blue Canyon
yep, (los)zand erover 
de toestand zal dag tot dag verschillend zijn en niet iedereen kan/wil dezelfde risico's nemen
de toestand zal dag tot dag verschillend zijn en niet iedereen kan/wil dezelfde risico's nemen
http://derkgoesusa.wordpress.com

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL
-
sabrinacom
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@swastassijns: ik begrijp heel goed dat je het zo vindt overkomen. En je citeert volgens mij ook precies de goede reactie. Ook ik kreeg het idee dat het prima te doen is, en het vreemd gevonden wordt dat jij er problemen meer had... En misschien dat een ander meer risico had willen/kunnen nemen, maar dat is allemaal speculeren. Daarbij komt ook nog dat
iedereen wil natuurlijk het liefste horen dat het goed te doen is! Dan kunnen zo veel mogelijk mensen er naar toe.
En ook ik wil absoluut geen kritiek hebben op andere reacties, om dezelfde redenen als Doockles
iedereen wil natuurlijk het liefste horen dat het goed te doen is! Dan kunnen zo veel mogelijk mensen er naar toe.
En ook ik wil absoluut geen kritiek hebben op andere reacties, om dezelfde redenen als Doockles
-
gastxyz
Toch had ik in mijn hoofd de zuidelijke route naar Blue Canyon al opgebouwd als een 4-baansrijksweg met af en toe een dipje.
Wellicht hoop of iets dergelijks...
Wellicht hoop of iets dergelijks...
-
swastassijns
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Bedankt Sabrinacom. Ik had inderdaad gewoon de indruk dat mijn ervaring met die helling niet echt als betrouwbaar werd bevonden... (Men (zal niet meer verwijzen) wacht hier immers alsnog op een update (een betrouwbare?) en men zegt dat die helling best te doen is, het zal dus wel aan mijn rijkunst liggen). Nu ja, wat mij betreft, ook zand erover.... (Voor dezen die er nog naartoe gaan echter hoop ik zoveel mogelijk zand erafsabrinacom schreef:@swastassijns: ik begrijp heel goed dat je het zo vindt overkomen. En je citeert volgens mij ook precies de goede reactie. Ook ik kreeg het idee dat het prima te doen is, en het vreemd gevonden wordt dat jij er problemen meer had... En misschien dat een ander meer risico had willen/kunnen nemen, maar dat is allemaal speculeren. Daarbij komt ook nog dat
- Floydian
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Coalmine Canyon is eenvoudig heen te rijden, net als de Ha Ho No Geh Canyon wat iets verderop ligt. Blue Canyon is lastiger via de eenvoudige route als er water in de creek staat.
Geen permits nodig. White Mesa Arch, vele zandpaden, GPS mee als je bij zonsopkomst wilt gaan fotograferen. Eggshell Arch net zo, een nog groter jungle aan zandpaden. Leuke contacten met de lokale Navajo gehad, zelfs bij Eggshell Arch. Nog veel belangrijker hier is dat je een goede auto onder de kont hebt, je kan snel vast komen te zitten in het zand.
Geen permits nodig. White Mesa Arch, vele zandpaden, GPS mee als je bij zonsopkomst wilt gaan fotograferen. Eggshell Arch net zo, een nog groter jungle aan zandpaden. Leuke contacten met de lokale Navajo gehad, zelfs bij Eggshell Arch. Nog veel belangrijker hier is dat je een goede auto onder de kont hebt, je kan snel vast komen te zitten in het zand.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Morgen staat Blue canyon op ons programma. Het lezen van dit topic helpt niet echt bij het nemen van een beslissing over de berijdbaarheid van die helling. We rijden rond met een midsizd suv, Jeep Compass.
Ik zou proberen, en beslis ter plaatse. Toen wij er een paar jaar terug reden, hebben wij het met een bang hartje erop gewaagd en het lukte. De helling is inderdaad steil, als je het doet geef dan genoeg gas. Wij zijn geen ervaren off-road rijders, maar men heeft ons verteld dat je in los zand niet te veel met je wielen mag draaien...
Veel succes en plezier nog,
Lilo
Veel succes en plezier nog,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
We hebben het gedaan.
Filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false;
De weg tot de helling is zeer goed. Geen 60 mph gereden maar zonder dat je het beseft zit je snel aan 40 mph. Van bovenaf lijkt de helling goed te doen, afdalen was geen enkel probleem. Ik ben wel eerst naar beneden gelopen om de toestand van de weg te controleren. Die lag er relatief goed bij. Vrij egaal zand vermengd met kleine steentjes en niet heel veel spoorvorming. Je zakte te voet ook niet weg in het zand zoals dat op een strand wel het geval is.
Van beneden lijkt de helling wel indrukwekkend. Ik heb de handmatige versnellingen van onze midsize suv gebruikt. Goeie aanloop in 2e en bijna tot boven geraakt in 2e, pas op het einde naar 1e moeten schakelen.
Er is trouwens nog een 2e kortere maar bijna even steile helling, die ligt iets zandiger. Ook daar ben ik op het einde naar 1 e moeten schakelen.
Het bezoek zelf moesten we jammer genoeg heel kort houden. Een onweer kwam te dichtbij en je wil er toch niet vastzitten bij hevige regen. 5 minuten na dat we terug op de 264 waren begon het te regenen.
Ik wil toch ook nog even wijzen op het gevaar van de aanwezige horse flies. Zodra je uit de wagen stapt wordt je aangevallen. Dit zijn de meest agressieve insecten die ik ken en geven vervelende beten. Off deep woods houdt ze maar deels weg.
De weg tot de helling is zeer goed. Geen 60 mph gereden maar zonder dat je het beseft zit je snel aan 40 mph. Van bovenaf lijkt de helling goed te doen, afdalen was geen enkel probleem. Ik ben wel eerst naar beneden gelopen om de toestand van de weg te controleren. Die lag er relatief goed bij. Vrij egaal zand vermengd met kleine steentjes en niet heel veel spoorvorming. Je zakte te voet ook niet weg in het zand zoals dat op een strand wel het geval is.
Van beneden lijkt de helling wel indrukwekkend. Ik heb de handmatige versnellingen van onze midsize suv gebruikt. Goeie aanloop in 2e en bijna tot boven geraakt in 2e, pas op het einde naar 1e moeten schakelen.
Er is trouwens nog een 2e kortere maar bijna even steile helling, die ligt iets zandiger. Ook daar ben ik op het einde naar 1 e moeten schakelen.
Het bezoek zelf moesten we jammer genoeg heel kort houden. Een onweer kwam te dichtbij en je wil er toch niet vastzitten bij hevige regen. 5 minuten na dat we terug op de 264 waren begon het te regenen.
Ik wil toch ook nog even wijzen op het gevaar van de aanwezige horse flies. Zodra je uit de wagen stapt wordt je aangevallen. Dit zijn de meest agressieve insecten die ik ken en geven vervelende beten. Off deep woods houdt ze maar deels weg.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zo zware ademhaling, of knijpt de cameraman/vrouw em een beetje 
-
swastassijns
- Amerika-ontdekker
Proficiat !onderlegger schreef:We hebben het gedaan.
...
Zelf had ik zoveel lef niet ... ik heb ook de indruk dat de zandhelling er nu wat minder zanderig bij lag. Ik had ook een midsize SUV maar er was maar 1 handgeschakelde stand in: 'M'. Ik heb het dus niet aangedurfd.
De steekvliegen herinner ik mij ook nog heel goed...
- HennyCox
- Amerikakenner
Ik las dat je een Chevy Captiva had. Wij hebben nu ook een Captiva hier en als je goed had gekeken, aan de linkerkant van de pook zat een knop omswastassijns schreef: Ik had ook een midsize SUV maar er was maar 1 handgeschakelde stand in: 'M'.
handmating mee omhoog en omlaag te schakelen in de M-stand.
We zitten nu in page en gaan ook Coalmine en Blue canyon bezoeken, ik hoop dat de helling te doen is.
Vandaag Monument Valley gedaan, nu snap ik ook eindelijk hoe sommige hier vast komen te zitten.....blijf eens een keertje van die rem af en geef gewoon gas !!
-
swastassijns
- Amerika-ontdekker
HennyCox schreef: Ik las dat je een Chevy Captiva had. Wij hebben nu ook een Captiva hier en als je goed had gekeken, aan de linkerkant van de pook zat een knop om handmating mee omhoog en omlaag te schakelen in de M-stand.
Inderdaad... niet goed gekeken dan... Ik wens je in elk geval een succesvolle rit naar en van de Blue Canyon toe!
- HennyCox
- Amerikakenner
Gisteren zowel Coalmine Canyon als Blue Canyon bezocht.
Over Coalmine Canyon: de afslag van de weg naar Coalmine Canyon kon ik in 1e instantie niet vinden, stond verkeerd in mijn TomTom, later wel gevonden en wat is het mooi zeg, vond dit mooier dan de Grand Canyon en ook mooier dan Blue Canyon.
Over Blue Canyon : de afslag meteen gevondenen de rit er naartoe is een flink stuk rijden over dirtroad, maar ik kon er steeds 40 mph rijden. Dan de veelbesproken heuvel: begrafwaards totaal geen probleem, maar mijn vrouw vreesde al voor de terugweg. De terugweg heb ik gewoon vlakvoor de helling flink vaart gemaakt en toen was het een makkie, gas blijven geven en vooral niet remmen, ik had gewoon de automaat aan, geen enkel probleem. Maarja kan misschien op een andere dag, andere auto wel een probleem zijn, wij hadden een Chevy Captiva (mid-size SUV).
Blue Canyon zelf vond ik minder mooi dan Coalmine, maar we werden ook lastig gevallen door steekvliegen en ik kwam niet echt heel dichtbij de rotsen.
Over Coalmine Canyon: de afslag van de weg naar Coalmine Canyon kon ik in 1e instantie niet vinden, stond verkeerd in mijn TomTom, later wel gevonden en wat is het mooi zeg, vond dit mooier dan de Grand Canyon en ook mooier dan Blue Canyon.
Over Blue Canyon : de afslag meteen gevondenen de rit er naartoe is een flink stuk rijden over dirtroad, maar ik kon er steeds 40 mph rijden. Dan de veelbesproken heuvel: begrafwaards totaal geen probleem, maar mijn vrouw vreesde al voor de terugweg. De terugweg heb ik gewoon vlakvoor de helling flink vaart gemaakt en toen was het een makkie, gas blijven geven en vooral niet remmen, ik had gewoon de automaat aan, geen enkel probleem. Maarja kan misschien op een andere dag, andere auto wel een probleem zijn, wij hadden een Chevy Captiva (mid-size SUV).
Blue Canyon zelf vond ik minder mooi dan Coalmine, maar we werden ook lastig gevallen door steekvliegen en ik kwam niet echt heel dichtbij de rotsen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht