Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ivoht: 3 weken rondreis september 2013
Re: Reis ivoht: 3 weken rondreis september 2013
3 of 4 dagen is inderdaad wel erg kort. Newpaper Rock is gemakkelijk te bezoeken vanaf 191. Dead Horse Point en Canyonlands Island in the Sky liggen op dezelfde route. Voor Arches NP kan je al snel een volle dag uittrekken. Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon komen voor Capitol Reef en Cedar Breaks zou ik deze reis overslaan. Je kan ook van Monument Valley rechtsreeks naar Capitol Reef rijden zonder een bezoek aan Moab via een prachtige route.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid; van MV naar Capitol Reef. Je rijdt dan via de prachtige bicentennial highway. Wij deden dat de afgelopen vakantie, zie daarvoor ons reisverslag. Wij kwamen niet van MV maar uit Monticello, maar dat maakt niet veel uit. Onderweg hebben we Goblin Valley bezocht.
Marianne
Marianne
voorlopige route;
- zo 8-sep AMS - LA
ma 9-sep LA - LA
di 10-sep LA - Palm Springs
wo 11-sep Palm Spring - Palm Springs- joshua tree park
aerial tramway
indian canyons
- via 29 palms, naar Route 66; Amboy, Cadiz, Essex(National Trails Highway], needles, oatman + via kIngman,
- 3 uur south kaibab trail
- Horseshoe bend bij kruising 89 en 98 interstate
- viA upper antelope canyon
di 17-sep ?? - ??
wo 18-sep ?? - ??
do 19-sep ?? - Las Vegas
vr 20-sep Las Vegas - Las Vegas
za 21-sep Las Vegas - Death Valley- via Hooverdam en red rock canyon
- via mono lake en bodie
di 24-sep Yosemite NP - San Francisco
wo 25-sep San Francisco - San Francisco
do 26-sep San Francisco - San Francisco
vr 27-sep San Francisco - San Simeon / morrow bay
za 28-sep San Simeon / morrow bay - Santa Barbara / Santa Monica
zo 29-sep Santa Barbara / Santa Monica - AMS - joshua tree park
Laatst gewijzigd door ivoht op 19 jun 2013, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu, ik zou echt Moab vergeten, de route zit al aardig vol. Je kunt minstens nog een nacht, maar liever 2 in Yosemite gebruiken.
Je rijdt twee keer van LA naar Palm Springs?
Het stuk van de GC naar LV zou ik zo doen:
za 14-sep grand canyon - MV
zo 15-sep Monument Valley - Page
ma 16-sep Page - Bryce
di 17-sep Bryce - Zion
wo 18-sep Zion
do 19-sep Zion - Las Vegas
vr 20-sep Las Vegas
Of met de suggestie van Yeehaw:
za 14-sep grand canyon - Page
zo 15-sep Page - MV
ma 16-sep MV - Bryce (via Capitol Reef)
di 17-sep Bryce - Zion
wo 18-sep Zion
vr 20-sep Las Vegas
In plaats van de lange dag op 16 sept kun je een stop maken in Torrey, en dan een nacht Zion minder doen.
Marianne
Je rijdt twee keer van LA naar Palm Springs?

Het stuk van de GC naar LV zou ik zo doen:
za 14-sep grand canyon - MV
zo 15-sep Monument Valley - Page
ma 16-sep Page - Bryce
di 17-sep Bryce - Zion
wo 18-sep Zion
vr 20-sep Las Vegas
Of met de suggestie van Yeehaw:
za 14-sep grand canyon - Page
zo 15-sep Page - MV
ma 16-sep MV - Bryce (via Capitol Reef)
di 17-sep Bryce - Zion
wo 18-sep Zion
vr 20-sep Las Vegas
In plaats van de lange dag op 16 sept kun je een stop maken in Torrey, en dan een nacht Zion minder doen.
Marianne
2 x la - palm springs maar even rechtgezet 
Bryce canyon + Zion np zijn zo te horen toch wel de echte aanraders voor een eerste westcoast bezoek, aangezien die in alle opties terugkomen.
dan neig ik naar de route van yeewah, dit is makkelijker ivm de Upper Antelope Canyon in de ochtend te combineren.
en valley of fire kom ik op de route naar Las Vegas vanzelf tegen zie ik. dit zou ik kunnen doen als ik van zion kom

Bryce canyon + Zion np zijn zo te horen toch wel de echte aanraders voor een eerste westcoast bezoek, aangezien die in alle opties terugkomen.
dan neig ik naar de route van yeewah, dit is makkelijker ivm de Upper Antelope Canyon in de ochtend te combineren.
en valley of fire kom ik op de route naar Las Vegas vanzelf tegen zie ik. dit zou ik kunnen doen als ik van zion kom
Omdat ik die route talloze keren gereden heb toch maar even zeggen dat Palm Springs naar Tusayan via Amboy en Oatman een erg lange dag is en je mist ook nog het stuk R66 tussen Kingman en Seligman en Seligman mag je voor een stop eigenlijk ook niet overslaan. Er is niet al te veel te zien langs de ABC villages maar toch af en toe even stoppen voor bv RoadRunners restaurant althans wat daarvan over is. Via Oatman neemt ook heel wat langer dan via I40. Ik denk dat Kingman die dag ver genoeg is en dan kan je de volgende dag eerst nog Kingman-Hackberry-Seligman rijden voor GC. Ook leuk is Pioneer town bij Yucca Valley op weg van PS naar 29 Palms. Je kan natuurlijk de dag die je van LA komt besteden aan een middag bezoek aan de Aerial Tramway. Dan 's morgens vroeg Indian Canyons en dan op weg naar Joshua Tree NP met een overnachting in 29Palms. Op donderdagavond is er trouwens wel een leuke markt in Palm Springs.
Yeehaw
Yeehaw
He Yeewah,
de rit van Palm Springs is inderdaad n lange dag, maar n bewuste keuze (om tijd te winnen in de planning).
het stuk tussen kingman en seligman sla ik nu ook bewust over (goeie keuze of niet? want erbij trekken verlengt de reis duur "maar" met 30 minuten, en de abc route links laten liggen levert ook amper tijdwinst op)
ik pak daar het stuk over de i40 en wil dan wil seligman even aan doen.
de planning is momenteel dat we maandag gehele dag en dinsdag overdag in LA nog rondbanjeren en pas s'avonds van LA naar Palm Springs reizen. De activiteiten in PS kan ik dus pas de dag er op doen. maar wie weet hebben we LA na de eerste volle dag wel gezien en kunnen we de dinsdag al s'middags naar PS reizen. Dan zou ik wat meer met planning kunnen schuiven. maar vooralsnog hou ik aan dat we pas dinsdagavond in PS aankomen.
de rit van Palm Springs is inderdaad n lange dag, maar n bewuste keuze (om tijd te winnen in de planning).
het stuk tussen kingman en seligman sla ik nu ook bewust over (goeie keuze of niet? want erbij trekken verlengt de reis duur "maar" met 30 minuten, en de abc route links laten liggen levert ook amper tijdwinst op)
ik pak daar het stuk over de i40 en wil dan wil seligman even aan doen.
de planning is momenteel dat we maandag gehele dag en dinsdag overdag in LA nog rondbanjeren en pas s'avonds van LA naar Palm Springs reizen. De activiteiten in PS kan ik dus pas de dag er op doen. maar wie weet hebben we LA na de eerste volle dag wel gezien en kunnen we de dinsdag al s'middags naar PS reizen. Dan zou ik wat meer met planning kunnen schuiven. maar vooralsnog hou ik aan dat we pas dinsdagavond in PS aankomen.
's Avonds of overdag van LA naar Palm Springs maar doe dat niet niet tussen 3 pm en 7 pm. Er is trouwens wel degelijk een snellere route naar Needles maar dan mis je Amboy en NTH.
waarom niet tussen 3 rn 7 pm?
en welke snellere route is er dan? en amboy en nth(waar het ook voor staat) mag ik niet missen?
en welke snellere route is er dan? en amboy en nth(waar het ook voor staat) mag ik niet missen?
Omdat je tussen 3 en 7 pm in de file staat. De snellere route is via I10, 117/62 naar Vidal Junction en us95 naar Needles. Als je deze route neemt stop dan even bij de Shoe Fence in Rice. NTH is National Trails Hw. En onderschat het stuk 62 van I10 naar Twentynine Palms niet. Druk, stoplichten en veel ongelukken.
hoi Yeewah,
via vidal junction levert me max 30 minuten op, niet echt n winstpakker
en zo mis ik de abc plaatsen en nth. zijn die aan te raden, of kan ik die inderdaad maar beter links laten liggen?
dezelfde vraagt geldt voor het stuk tussen kingman en seligman, deze sla ik nu ook bewust over.
via vidal junction levert me max 30 minuten op, niet echt n winstpakker
en zo mis ik de abc plaatsen en nth. zijn die aan te raden, of kan ik die inderdaad maar beter links laten liggen?
dezelfde vraagt geldt voor het stuk tussen kingman en seligman, deze sla ik nu ook bewust over.
na veel passen en meten is hier de bijgeschaafde route planning;
- zo 8-sep AMS - LA
ma 9-sep LA - LA
di 10-sep LA - Palm Springs
wo 11-sep Palm Springs - Palm Springs
Aerial tramway, Indian canyons, Joshua tree np
do 12-sep Palm Springs - Tusayan
via route 66
vr 13-sep Tusayan - tusayan
Via Grand Canyon
za 14-sep tusayan - Page
via monument valley
zo 15-sep Page - Bryce
via upper antelope canyon en horseshoe bend
ma 16-sep Bryce - Zion
di 17-sep Zion - Las vegas
via Valley of fire
wo 18-sep Las vegas - Las Vegas
do 19-sep Las Vegas - Death Valley
vrij 20-sep Death Valley - leevining
za 21-sep lee vining - Yosemite NP
via mono lake en bodie
zo 22-sep Yosemite NP - Yosemite NP
ma 23-sep Yosemite - San Francisco
di 24-sep San Francisco - San Francisco
wo 25-sep San Francisco - San Francisco
do 26-sep San Francisco - San Simeon / morrow bay
vrij 27-sep San Simeon / morrow bay - Santa Barbara
za 28-sep Santa Barbara - Santa Monica
zo 29-sep Santa monica / LA - AMS
Laatst gewijzigd door ivoht op 25 jun 2013, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou die dagen LA op het laatst doen, dan zit je niet in het weekend in de GC en in Yosemite. Waarom een volle dag Palm Springs? Die dag zou ik liever gebruiken voor een overnachting bij Monument Valley. Of voor wat meer tijd bij Zion. Of Page. Wil je zowel een overnachting in Tusayan als in het park doen? waarom niet 2 nachten op dezelfde plaats blijven? Ook wel eens lekker om niet t hoeven verhuizen.
Marianen
Marianen
Grand canyon bezoek ik vanuit tusayan. Heb dit nu aangepast
Tevens activiteiten bij palm springs erbij gezet.
In zion kom ik s, ochtends al aan en ga ik dag erna halverwege pas weg. Zo heb Ik daar toch n hele dag
Als ik 2 dagen verschuif kom ik nog op vrijdag in yosemite te zitten, waar ik zaterdag vertrek
Weekend blijf ik dus in
Tevens activiteiten bij palm springs erbij gezet.
In zion kom ik s, ochtends al aan en ga ik dag erna halverwege pas weg. Zo heb Ik daar toch n hele dag
Als ik 2 dagen verschuif kom ik nog op vrijdag in yosemite te zitten, waar ik zaterdag vertrek
Weekend blijf ik dus in

<<Via Vidal Junction levert maar 30 minuten op>> Je moet niet geloven wat die routeplanners je voorspiegelen. Via Amboy neemt heel wat langer dan 30 minuten in de praktijk. Ik zou de Aerial tramway 's middags doen de dag die je van LA komt, dan Indian Canyons 's morgens vroeg en doorrijden naar Joshua Tree NP voor een bezoek en dan in 29Palms overnachten als je daarna via Amboy wil rijden. De Abc villages zijn niets bizonders en liggen van de weg af en de "b'" zal je helemaal niet zien (Bagdad) want die ligt de andere richting uit en er is niets meer dan wat glas en een begraafplaats. Amboy is wel een must stop.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2198 Weergaves
-
Laatste bericht door Edgar1968
-
- 27 Reacties