Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werkloos naar de USA voor vakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
hroolvink
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Werkloos naar de USA voor vakantie

Bericht door hroolvink »

Mijn zoon is sinds enige weken werkloos maar wil toch graag zijn vakantie naar de USA laten doorgaan. Kan hij nog problemen verwachten bij binnenkomst van de USA?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
DejaVu
Amerika-expert

Re: Werkloosnaar de USA voor vakantie

Bericht door DejaVu »

Nee.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Eigenlijk geef je te weinig informatie om er iets over te zeggen. Hoelang gaat hij? Zolang het de normale vakantieduur is zou het in principe geen probleem mogen zijn. Ik heb ook weleens gezegd dat ik een baan had terwijl ik deze niet meer had toen me erom gevraagd werd.
En als hij ook al een retourticket heeft, en verder geen strafblad heeft of zaken doet die niet mogen en gewoon zijn Esta heeft aangevraagd en gekregen, dan zou het geen probleem mogen zijn.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zolang hij desgevraagd aan kan tonen dat hij tijdens het verblijf zichzelf financieel kan onderhouden dan zie ik geen probleem. En wees eerlijk bij de vragen van de immigrations.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik ben ook weleens werkloos op vakantie gegaan naar Amerika. Voor zover ik weet is werkloos zijn geen reden om niet te mogen reizen.....
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Natuurlijk mogen ook werklozen reizen en hebben ze alle recht op een vakantie, ook een vakantie naar de VS. Alleen, daar gaat het ze niet om bij immigrations of jij recht hebt ook. Ze kijken alleen of iemand wellicht een risico is om te blijven dan wel tijdens de vakantie te gaan werken.

Voorbeelden in het geval van de zoon van TS:
1) Is bijvoorbeeld 23, gaat samen met zijn ouders 3 weken een rondreis maken en retourticket is al in bezit en geboekt voordat hij zijn baan verloor, dat zal geen enkel probleem of vraag oproepen.
2) Is 23 gaat 85 dagen naar de VS, ticket pas geboekt nadat hij zijn baan kwijtraakte, heeft een retourticket en Esta, en geen strafblad, maar wordt gevraagd hoe hij zo lang op vakantie kan gaan en geeft het eerlijke antwoord dat hij momenteel net werkzoekende is, dan gaan alle alarmbellen af. Terwijl hij al 3 sollicitatiegesprekken heeft al hij terugkomt en geen enkel plan heeft om daar te blijven en/of te gaan werken.
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

Hockey schreef: 2) Is 23 gaat 85 dagen naar de VS, ticket pas geboekt nadat hij zijn baan kwijtraakte, heeft een retourticket en Esta, en geen strafblad, maar wordt gevraagd hoe hij zo lang op vakantie kan gaan en geeft het eerlijke antwoord dat hij momenteel net werkzoekende is, dan gaan alle alarmbellen af. Terwijl hij al 3 sollicitatiegesprekken heeft al hij terugkomt en geen enkel plan heeft om daar te blijven en/of te gaan werken.
Leugentje om bestwil kan best. Gewoon zeggen dat je 3 maanden onbetaald verlof hebt opgenomen en klaar ;)
bedeve
Amerika-expert

Re: Werkloos naar de USA voor vakantie

Bericht door bedeve »

hroolvink schreef:Mijn zoon is sinds enige weken werkloos maar wil toch graag zijn vakantie naar de USA laten doorgaan. Kan hij nog problemen verwachten bij binnenkomst van de USA?
Het schijnt dat die onmiddellijk worden teruggestuurd .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

hroolvink schreef:Mijn zoon is sinds enige weken werkloos maar wil toch graag zijn vakantie naar de USA laten doorgaan. Kan hij nog problemen verwachten bij binnenkomst van de USA?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Nee, niks aan de hand, waarom zou dat kwaad kunnen?
Iemand met een ticket, bagage en een normaal uiterlijk heeft echt geen problemen, mij is in alle jaren dat ik naar Amerika reis sinds ik 18 was nog nooit naar mijn inkomen gevraagd of naar hoeveel geld ik bij me had.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

bedeve schreef:Het schijnt dat die onmiddellijk worden teruggestuurd .

Erger, ze deporteren hem naar Mexico :lol:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:lol: :lol: :lol:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Kan erger hoor, ik was werkeloos en geen school en ging naar mijn vriend die ik had ontmoet via het internet :D Ik werd wel wat langer verhoord, en alles werd grondig gecheckt. Maar ik mocht er gewoon in hoor.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer