Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laatste vragen autohuur voor aankomende zaterdag

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
arjan_
Amerika-ontdekker

Laatste vragen autohuur voor aankomende zaterdag

Bericht door arjan_ »

Aankomende zaterdag is het zover. Dan vliegen we naar LA. We hebben een auto via rental cars/eautohuur een midsize auto (National) geboekt en ik heb ze mn Emerald Card in laten vullen bij opmerkingen. Toch zijn er nog een paar dingen die niet lekker zitten, hopelijk kunnen jullie er antwoord op geven (en sorry, het is al eens gevraagd, maar zie even door de bomen het bos niet meer en het is me nog niet duidelijk):
0) ondanks dat mn EC alleen bij opmerkingen staat, ga ik ervanuit dat ik 'm gewoon kan gebruiken. Zo niet, dan hoor ik het graag.
1) aanvullende verzekering bij letsel aan bestuurder en inzittenden. Ik heb op dit forum vaak gelezen dat dit waarsch bij je reisverzekering zit. Nu heb ik Zilveren Kruis gebeld waar ik een doorlopende reisverzekering heb en zij zeiden dat medische kosten via de zorgverzekering gaat. Klopt dit en ben ik hier dus goed voor verzekerd? Wat kost het anderzijds om zo'n verzekering bij National af te sluiten?
2) verzekering voor bodem, ruit en banden. Aan de telefoon zeiden ze bij Rental Cars dat dit niet wordt meeverzekerd. Wat kost zoiets om ter plekke af te sluiten? Wat raden jullie aan? Het max bedrag bij bijv. een kapotte ruit kan flink oplopen of niet?
3) op de emerald-site zag ik dat je rental credits kan verdienen. Na 7 dagen 1 credit. Betekent dit dat je een dag gratis kijkt na een week huren? Aangezien we 26 dagen huren, zou ik in dat geval drie gratis dagen krijgen. Maar ik heb natuurlijk via eautohuur gehuurd en niets met die korting gedaan. Is er een manier deze alsnog te ontvangen?

Ben erg benieuwd en alvast bedankt voor de reacties :)
De Bakkertjes
Amerikafan

Re: Laatste vragen autohuur voor aankomende zaterdag

Bericht door De Bakkertjes »

Medische kosten zijn alleen verzekerd als je een uitgebreide aanvullende verzekering hebt. Dus kijk in je polisvoorwaarden, ook of het alleen geldig is voor europa of hele wereld. Zelf hebben we een doorlopende reisverzekering met medische kosten, en voor de USA vakantie zal ik die uitbreiden met Werelddekking.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Hoi Saskia,

Ik zie dat ik met mijn 2sterren Zilveren Kruis zorgverzekering verzekerd ben voor spoedeisende en niet-spoedeisende hulp in het buitenland. Dat zou dus betekenen dat ik die verzekering voor letsel niet hoef af te sluiten. Ik heb in ieder geval nu het antwoord op vraag (1). Nu de rest nog :D

Bedankt!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Kijk dan ook even hoe hoog de maximale vergoeding is, vaak is die beperkt tot twee keer de kosten in Nederland.
Groet,

Old Faithful
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Dat ga ik inderdaad even checken.

4) Ook twijfel ik nog over LDW. De term LDW zelf wordt niet genoemd bij eautohuur, maar daar staat wel dat je verzekerd bent tegen diefstal. Hoef je LDW dus niet apart nog af te sluiten?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

http://www.anwb.nl/rechtshulp/op-vakant ... g-huurauto

Als je via eautohuur hebt geboekt ben je prima verzekerd!
National gebruikt LDW. Alamo gebruikt CDW, diefstal is aanvullend verzekerd bij Alamo. Dit zit bij national in LDW.

Geen zorgen wat betreft autohuur en de verzekeringen.

Goede vakantie alvast en rij voorzichtig. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer