Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : planning rode-rotsen-trip april 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kalaman : planning rode-rotsen-trip april 2013

Bericht door kalaman »

pfff...ik weet het Henriëtte...hier hetzelfde :? .
Toen we afgelopen april niet verder raakten dan het VC van Arches (een bezoek aan het park stond deze keer ook niet echt op het programma) was ik mij al aan het informeren bij de Rangers hoe het daar is in de winter...en dus worden er al plannen gemaakt om er in december eventueel naartoe te gaan, in combinatie met Canyonlands. Ik heb inmiddels al wat video's bekeken van beide parken in de winter en tja...ik moet hier allicht niet veel meer aan toevoegen :wink: ?
We vertrekken nu binnen 2 weken voor allicht opnieuw een schitterende reis, maar wat is dat toch met dat Zuid-Westen hé...
Als ik dan die foto's weer bekijk en de GoPro-filmpjes waar zowat de ganse reis van op de voorruit op staat...pfff...moeilijk om dan te stoppen...
Ik heb jullie uiteraard ook weer dagelijks gevolgd en hoe schitterend de foto's en de verslagen ook waren, toch deed mij dat heel wat minder dat de "rode-rotsen-regio"...
Maar ach, er zijn ergere dingen dan het Zuid-westen om aan verslaafd te zijn, niet :wink: ...
Ik probeer in elk geval nog de volledige blog af te werken vooraleer we vertrekken op 24 juni. Dus...inderdaad, je gaat nog een beetje meer gepest worden :wink:
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

@kalaman: ben voor de verandering ook nog maar eens gaan piepen :) ... weer een reden om toch nog maar eens terug te komen ... welke GPS gebruik je trouwens om je te oriënteren?
@Henriëtte: ik meen dat het uw man/vriend is die de foograaf is bij jullie maar alleen al de aanblik van de fotoos zou je op een vliegtuig doen springen :)
het is trouwens inmiddels de 4e maal dat we uw website gebruiken als leidraad om de route uit te stippen (en uiteraard ook voor alle info en tips) dus bij deze nogmaals onze eeuwige dank :)

is er trouwens ooit al eens een Alles Amerika reünie geweest waar de mensen elkaar gek maken door ervaringen uit te wisselen :mrgreen:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Dank je voor het compliment, Patmanzzz. En ja, er zijn al diverse keren AA-meetings geweest, Hans en ik zijn daar ook enkele malen bij geweest. Als je in de zoekfunctie 'meeting' gebruikt, kom je vast wel diverse topics hierover tegen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Patmanzzz : we gebruiken al n tijdje n Garmin, zowel in de auto als een wandelgps en die zijn net zo belangrijk voor ons als Ontdek Amerika :wink:
Op 2 maart was er nog n AA-meeting in Antwerpen. Het was :thumbup: .
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

@kalaman: kan je even het model preciseren :) ik heb thuis een (fiets)GPS maar daar kan ik geen GPS coordinaten instoppen
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

auto : Garmin nüvi 2445
wandel : Garmin eTrex 20

van beide heel tevreden en nog nooit tegen één of andere beperking aangelopen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

update blog dd 07 april 2013 met foto's van :

Secret Spire
Dirt Road Spring Canyon Bottom
Canyonlands NP
Shafer Trail
Mersin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mersin »

hier dus de info voor diegenen onder ons die graag "off the beaten tracks" gaan : de fantastisch mooie Valley of Dreams ligt hier : ...

en weet iemand ondertussen de locatie van de Valley of Dreams?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

U vraagt, wij draaien :wink: :
Eigentlich liegt das VOD im Ah-Shi-Sle-Pah Wash, nur weiter westlich vom offiziellen ASSP. Die Zufahrt befindet sich recht unscheinbar auf der "Co Rd 7870" (lt. Google Maps). Das ist die Straße die von den Bistis zum ASSP führt. die Position der Zufahrt befindet sich an GPS-Position 36.1240477377, -107.9801993. Das Auto parkt man am besten am Wegrand, da die Straße eher ein Feldweg ist und es nur eine Spur gibt. 36.1337172701, - 107.971630098.
met dank aan Andreas (Luggi) die deze plaats voor het eerst beschreef :thumbup:
Mersin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mersin »

ok bedankt kalaman. Dat wordt weer genieten bij het samenstellen van onze route
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

update blog dd 08 april 2013 met foto's van :

Gemini Bridges
Canyonlands NP
Shafer Trail
False Kiva
Mesa Arch
Dead Horse State Park

http://kalaman0032apr2013.blogspot.be/2 ... -moab.html
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mooie foto's weer hoor!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: Paul...het is soms moeilijker om slechte foto's te maken in die regio :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

update blog dd 11 april 2013 http://kalaman0032apr2013.blogspot.be/2 ... erque.html

met enkel foto's van het schitterende, sprookjesachtige Kasha Katuwe Tent Rocks National Monument

Daarmee is de blog volledig afgewerkt...net op tijd om op 24 juni as opnieuw te vertrekken :wink: .
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

kalaman schreef::thumbup: Paul...het is soms moeilijker om slechte foto's te maken in die regio :wink:
Daar heb ik nou ook last van...dat uitzoeken gaat nog maanden duren :)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vliegend over Water Holes Canyon - Page - April 2013

http://www.youtube.com/watch?v=OWRw9ZeC2MY
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

Nou Kalaman, ik ben ook weer van de partij. Afgelopen week een nieuwe vlucht geboekt voor mei 2014. De reis heen naar Las Vegas en terug vanuit Phoenix.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik toch wel het e.e.a. uit jouw recente reis gehaald heb, waaronder Yant Flat. Ik ben heel erg benieuwd, de foto's zien er in ieder geval wel goed uit!
Inmiddels heb ik ook verschillende boeken van Laurent Martres binnen dus er is inspiratie genoeg. Hopelijk komen we niet zoals jullie vast te zitten in de Bisti Badlands. 8)

Onze afgelopen reis in mei/juni was geweldig verlopen. Wel ruim 7000 km op de teller in 3.5 week tijd.
Maar wél de Blue Canyon gezien. En de Balanced Rock, Little Egypt, The Wave (Valley of Fire), Paria Movieset, Rimrocks, Toadstool, Coal Mine Canyon etc etc en dat allemaal dankzij dit forum.
Geweldig dus! Ik kijk dus weer uit naar de volgende reis in mei!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hey Jean-Paul,

blij dat je heel wat inspiratie/gegevens uit onze blog gehaald hebt. Daarvoor doen we het tenslotte ook een beetje hé :wink: .

Misschien interesseert het jou dat we vóór jouw reis allicht nog 2x naar het ZW trekken : nu in december en waarschijnlijk ook opnieuw in april. Uiteraard komt er opnieuw een blog (die van dec staat al online) en wij vroeger gaan dan jij kan je allicht nog tips uithalen :wink: .

Ondertussen werd onze video over de Water Holes Bend (" onclick="window.open(this.href);return false;) al meer dan 10000 keer bekeken wat we uiteraard heel leuk vinden :thumbup: .
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

kalaman schreef: Misschien interesseert het jou dat we vóór jouw reis allicht nog 2x naar het ZW trekken : nu in december en waarschijnlijk ook opnieuw in april.
Het is toch niet te geloven, kan je er niet beter gaan wonen? Je lijkt meer in de US te zitten dan hier! :lol:
Ik kijk al uit naar de nieuwe reisverslagen. Ik moet eerlijk bekennen dat het USA virus mij ook flink getroffen heeft.
Voorheen gingen we altijd naar de gangbare National Parken en State Parks maar ondertussen worden ook onze reizen steeds extremer. We deinzen ook niet meer terug voor lange dirt roads. Sterker nog, die dirt roads maken de vakanties zoveel spannender en leuker! En nu maar hopen dat het goed blijft gaan. :D
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

kalaman schreef: Ondertussen werd onze video over de Water Holes Bend (" onclick="window.open(this.href);return false;) al meer dan 10000 keer bekeken wat we uiteraard heel leuk vinden :thumbup: .
Uiteraard had ik deze video al enkele keren bekeken, geweldig hoor!
Die DJI Phantom maakt de filmpjes een stuk mooier dan dat ze al waren! :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer