Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vooraf plek in het vliegtuig reserveren?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Aniet
Amerika-ontdekker

vooraf plek in het vliegtuig reserveren?

Bericht door Aniet »

Hallo allemaal,

wij vliegen op 30 juli met de KLM naar Los Angeles. Ik heb gehoord dat je al van tevoren een specifieke plek in het vliegtuig kan uitzoeken. (Mijn man is vrij lang)
Klopt dit? Heeft iemand hier wel eens van gehoord? Ik ga ook nog bij het reisbureau informeren.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

groeten, Anita
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: vooraf plek in het vliegtuig reserveren?

Bericht door PSVwally »

Je meld dat je via een reisburo hebt geboekt? Dan kan je idd niet zelf op klm.com je stoel kiezen, maar pas vanaf 30u voor vertrek. Boek je via klm.com dan kan dat tot 48u voor vertrek wel.

Maar..... Als je facebook of twitter hebt zijn ze vrij behulpzaam is mijn ervaring. Ik had geboekt via Delta.com, maar mijn heenvlucht was met KLM. Ik kon dus niet zelf een stoel kiezen. Even via twitter bij @KLM gevraagt hoe of wat en via 3 privéberichten was het al gepiept. Goede service.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Ik had ook via een reisburo geboekt, en kon me gewoon registreren bij KLM als je dan je vluchtnummer enzo invoert kon ik mijn stoel kiezen.
Maar inderdaad via Facebook zijn ze heel behulpzaam heb daar ook weleens vragen gesteld.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Je kunt idd bij de KLM een account aanmaken. Vervolgens kun je kijken of er al stoelen voor je gereserveerd zijn. Deze kun je zelf wijzigen. Voor stoelen met extra beenruimte moet je wel bijbetalen, maar als je zo'n lange vlucht en benen hebt is het waarschijnlijk wel de moeite waard.
het is trouwens ook makkelijk voor het inchecken. in Nederland kun je via de KLm site inchecken. Wanneer je een smartphone hebt en de KLM app download kun je in Amerika voor de terugweg heel makkelijk via de app inchecken (via gratis wifi in hotel)

Fijne vakantie!
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
roxy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door roxy »

Weet er iemand of je bij united ook je plaatsen vooraf kan reserveren?
assendelft80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door assendelft80 »

Ja dat kan bij united ook. Wij hebben het ook gedaan voor onze vluchten voor aankomend weekend.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Bij United kun je tijdens het boeken al meteen je stoelen reserveren. Hou er wel rekening mee dat United erg vaak vluchttijden en toestellen veranderd en dat je vastgelegde stoelen dan wel eens weg zijn of verandert, ze hebben ook een app waarmee je dat heel makkelijk bij kunt houden.
Aniet
Amerika-ontdekker

Bericht door Aniet »

Allemaal reuze bedankt,
ik ben een stuk wijzer

groetjes, Anita
syld
Amerika-ontdekker

Bericht door syld »

Heeft er iemand een idee of dit ook kan bij Iberia?
Aniet
Amerika-ontdekker

Bericht door Aniet »

Zaterdag naar het reisbureau geweest en zowel voor de heen als de terugweg zijn de plaatsen gereserveerd.
Uitstekende service
bedankt voor jullie reactie

groetjes, Anita
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik snap persoonlijk niet waarom reisbureau's hier altijd zo verschrikkelijk moeilijk over doen.
Een van de hoofdredenen waarom ik lekker alles zelf regel via internet en dus ook meteen mijn stoelen kan vastleggen, want bij een reisbureau houden ze die privileges het liefst zo lang mogelijk voor zichzelf (om raadselachtige redenen)

Het zijn moeilijke tijden voor de reisbranche maar ze maken zichzelf ook niet echt populairder door dit soort dingen.
Als je tickets daar boekt, krijg je vaak pas 2 weken van tevoren je e-ticket, je kunt je stoelen niet zelf uitzoeken etc. etc.
Waarom? Het kan toch niet heel ingewikkeld zijn anno nu om mensen meteen na het boeken hun e-tickets te sturen en stoelen laten vastleggen?
Volgens mij zijn reisbureau's een uitstervend iets, alleen nog gebruikt door mensen verstoken van internet of gewoon compleet onnozel op het gebied van reizen.
Persoonlijk zie ik echt geen enkel voordeel meer in die dingen.

Maar goed..dit even geheel terzijde :)
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Helaas wordt stoelen reserveren ook steeds meer een luxe extra. Bij diverse maatschappijen gelden al beperkingen en/of bijbetalingen en worden de stoelen voor de gewone man pas 24 uur voor vertrek vrijgegeven voor boeking. Na maaltijden, drankjes en koffers is dit de nieuwe manier van versoberen...lees uitmelken...
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

In deze crisistijd moeten ook luchtvaartmaatschappijen iets doen om uit de rode cijfers te komen. Ze kunnen de prijzen ook laten stijgen, maar ik vind dit best een goede tijdelijke oplossing :clap: . Wil je meer dan betaal je meer. Simpel en duidelijk! Toen ik eergisteren online in checkte kon ik een upgradn naar bissnesclass voor 340,- dat was een goedkoopje.
Dan had totaal 1150,- voor deze ticket (oneway) moeten betalen. Dat was errug aantrekkelijk.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

yarrah schreef:In deze crisistijd moeten ook luchtvaartmaatschappijen iets doen om uit de rode cijfers te komen. Ze kunnen de prijzen ook laten stijgen, maar ik vind dit best een goede tijdelijke oplossing :clap: . Wil je meer dan betaal je meer. Simpel en duidelijk! Toen ik eergisteren online in checkte kon ik een upgradn naar bissnesclass voor 340,- dat was een goedkoopje.
Dan had totaal 1150,- voor deze ticket (oneway) moeten betalen. Dat was errug aantrekkelijk.
Mee eens, maar dan moeten ze het duidelijk(er) communiceren.
isas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door isas »

Ik heb bij Tioga geboekt en kreeg gelijk het boekingsnummer waardoor ik de stoelen bij United kon vastleggen.
Alleen ...United heeft de stoelen of vliegtuigen veranderd zodat het niet de stoelen zijn op 1 traject wat ik graag wilde
Mk01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Mk01 »

Ons reisburo heeft tijdens onze boeking meteen de gewenste stoelen voor ons gereserveerd. We moeten wel nog 24 uur voor vertrek inchecken om de stoelen definitief vast te zetten, anders kunnen ze nog vergeven worden (beetje vreemd lijkt mij, maar het zou zomaar kunnen natuurlijk :| ). Wij vliegen met Delta.
Groetjes,

Marianne
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

In mei met klm/delta gevlogen, en kon al destijds bij boeken meteen mijn stoelen vastleggen, en ook gedurende de periode wijzigen. Wel bij KLM online geboekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer