Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Studie met permanent wonen in US
-
Hallucinogen
- Amerika-newbie
Studie met permanent wonen in US
Hallo,
Ik wou graag in de VS studeren en daarna permanent blijven wonen. Heb er wat familie wonen dus verblijfkosten zijn geen probleem.
Zelf heb ik m'n MBO 4 net afgerond en heb een community college al uitgekozen.
De college eist voor inschrijving internationale studenten:
-Toefl toets
-Diploma's vertalen en opsturen
-8000$ 'bank statement' laten zien mocht je al een verblijf hebben. Zo niet 18.000$
-Kleine vergoeding inschrijving
De bovenste zaken zijn opzich geen probleem. Alleen vraag ik me af wat na dit proces komt.
Het lijkt me niet zo dat ik dan een enkeltje kan kopen en kan vertrekken? Moet er een visum aangevraagd worden of dergelijke, iemand die mij in de goede richting kan helpen
Sta open voor vragen!
Alvast bedankt!
Ik wou graag in de VS studeren en daarna permanent blijven wonen. Heb er wat familie wonen dus verblijfkosten zijn geen probleem.
Zelf heb ik m'n MBO 4 net afgerond en heb een community college al uitgekozen.
De college eist voor inschrijving internationale studenten:
-Toefl toets
-Diploma's vertalen en opsturen
-8000$ 'bank statement' laten zien mocht je al een verblijf hebben. Zo niet 18.000$
-Kleine vergoeding inschrijving
De bovenste zaken zijn opzich geen probleem. Alleen vraag ik me af wat na dit proces komt.
Het lijkt me niet zo dat ik dan een enkeltje kan kopen en kan vertrekken? Moet er een visum aangevraagd worden of dergelijke, iemand die mij in de goede richting kan helpen
Sta open voor vragen!
Alvast bedankt!
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: Studie met permanent wonen in US
Al vaak besproken. Zoekt op dit forum (en dat moet voor een moderne student toch niet ZO moeilijk zijn) en gij zult vinden!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hallo Hallucinogen, wees welkom hier. Zoals Bennogr al zegt, er is al heel veel over geschreven op dit forum, leesvoer genoeg. In het kort de meest gebruikelijke manieren om naar de VS te kunnen emigreren:
In het kort zijn er een aantal manieren om naar de VS te kunnen/mogen emigreren:
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaanse van het andere geslacht, waarbij het een echt huwelijk moet zijn, en zij genoeg moet verdienen om jou te kunnen supporten.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
En zie ook dit plaatje.
Een community college biedt geen bachelor's degree aan, dus je zal daarna moeten doorstuderen. En zelfs met een bachelor's degree is jouw plan om na je studie te blijven in de VS eentje met een (zeer) geringe kans.
In het kort zijn er een aantal manieren om naar de VS te kunnen/mogen emigreren:
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaanse van het andere geslacht, waarbij het een echt huwelijk moet zijn, en zij genoeg moet verdienen om jou te kunnen supporten.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
En zie ook dit plaatje.
Een community college biedt geen bachelor's degree aan, dus je zal daarna moeten doorstuderen. En zelfs met een bachelor's degree is jouw plan om na je studie te blijven in de VS eentje met een (zeer) geringe kans.
- Max Kool
- Amerikakenner
Ik weet niet wat de eisen zijn, maar was een J-visum niet de manier om in de VS te kunnen studeren?
(hoe je daar aan komt weet ik even niet, maar is vast ergens te vinden op de interwebs)
(hoe je daar aan komt weet ik even niet, maar is vast ergens te vinden op de interwebs)
LA, LA, LA....
-
Bennogr
- Amerika-expert
J visum moet je via een erkende universiteit/college aanvragen. Als ze niet weten hoe dat moet, dan moet je of een andere onderwijsinstelling vinden of een immigratie-advocaat opzoeken of een organisatie vinden die je verder kan helpen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
Hallucinogen
- Amerika-newbie
Bedankt.
Ben even verder op onderzoek uit gegaan. De College verstrekt een I-20 na aanmelding en daarmee kun je een F-1 aanvragen als ik het goed heb.
Ben even verder op onderzoek uit gegaan. De College verstrekt een I-20 na aanmelding en daarmee kun je een F-1 aanvragen als ik het goed heb.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 6611 Weergaves
-
Laatste bericht door mbrouwer
-
- 5 Reacties