Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Canada voor klein budget. Te doen of niet?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Etje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Canada voor klein budget. Te doen of niet?

Bericht door Etje »

Ik had van de week bij Whistler gekeken, zag er toch een stuk beter uit voor de komende dagen.

Nou ja, we gaan niet voor het mooie weer naar Canada maar het is wel een pré! In ieder geval een zonnetje maakt meestal al een hoop goed :)
Bijlagen
weer whistler.jpg
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Hoi Etje,

Ik weet niet of je er nog iets aan zal hebben maar in juni 2010 zijn wij naar West-Canada geweest. Zelfde route als jullie. Je kan onze verhalen nalezen op de blog van toen (zie hieronder).

Wij hebben toen een whale watch tour gedaan in Ucluelet en hebben die pas 1 dag van te voren ter plekke gereserveerd. Dezelfde organisatie zit in Tofino als ik me niet vergis.
Etje
Amerika-ontdekker

Bericht door Etje »

Dank voor je reactie, Jeroen.

Ik heb je verslag met veel enthousiasme zitten lezen, interessant! Leuke tips omtrent de parken staan er in verborgen etc. Ik heb wel gelijk een vraag. Wij halen de huurauto direct na het vliegen al op, maar is het aan te bevelen om zelf te rijden in het centrum van Vancouver of kun je beter van het OV gebruik maken?

Bedankt voor je tips!

P.S. nog 1 dagje werken morgen!!!! :D:D:D:D
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Alles in het centrum is zelfs met de voet te doen :-). Je hebt echt geen auto nodig. Het OV is heel goed geregeld in Vancouver.
Nog een dagje voor je! Heerlijk hoor,... en Vancouver is zo'n geweldige stad. Ik heb alweer heimwee het was 2009 dat we daar voor het laatste waren. Vorige jaar zouden we er een aantal dagen zitten, maar ja, omstandigheden :cry: .
Nu wordt het pas 2015!!! :shock: maar dan zitten we er wel 6 dagen 8)

Ik wens je een gewedlige vakantie toe!!!!!
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

De rit van de luchthaven naar de centrum is goed te doen. De man van Alamo heeft ons toen meteen uitgelegd hoe we het best reden. Maar zoals yarrah al zegt: in Vancouver heb je je auto niet nodig. Alles is goed te voet te doen. Wij hebben zelfs geen gebruik gemaakt van het OV. Enkel met de taxi van en naar de luchthaven. We hebben ook 1 dag gefietst. Vooral in Stanley Park.

Hopelijk hebben jullie een supervakantie zoals wij in 2010. Veel plezier!
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Vanaf de luchthaven is er nu ook de SkyTrain (een soort metro) die men in 2010 gebouwd heeft voor de Olympische Spelen. Deze gaat van de luchthaven naar het centrum van Vancouver, maar als je een auto gehuurd hebt dan zal je daar geen gebruik van moeten maken. In het centrum van Vancouver zelf heb je de auto zo zeer niet nodig, het downtown gedeelte van Vancouver is van 1 kant naar de andere maar een paar km wandelen (en dat in beide richting). Dus zoals al aagegeven wordt is het goed te voet te doen. Wil je graag naar Stanley Park dan heb je de keuze om te rijden, je kan op de verschillende parkings parkeren rondom het park want er is er eentje bij elke bezienswaardigheid. Je parking ticket wat je op de eerste parking koopt is geldig in het hele park, je moet niet telkens een nieuw parkeer ticket kopen. Een andere optie is een fiets huren en rondom Stanley Park fietsen, dan heb je uiterraard ook geen auto nodig.

Als je verder wil dan downtown zelf zoals North Vancouver en West Vancouver (met o.a. Capilano Suspension Bridge, Lynn Valley, Grouse Mountain, Cypress Mountain en dergelijke) dan zou ik wel de auto gebruiken. Het kan ook met het OV, maar dan ben je wel langer onderweg.

Alvast een super goede reis toegewenst!
Groetjes,
Ann
Etje
Amerika-ontdekker

Bericht door Etje »

Dank jullie wel voor de reacties allemaal!

Het is dus duidelijk dat lopen in downtown makkelijk te doen is. Zelf hebben we een B&B geboekt in East 40th street dus dat is nog wel een klein stukje rijden naar het centrum maar ik ga er gewoon van uit dat er genoeg parkeergelegenheden zijn.

Dat fiets huren is trouwens wel een leuk idee, beetje rond het park fietsen met goed weer lijkt me heerlijk. Zaterdag zal een drukke dag worden want we moeten én de stad zien én boodschappen doen. Hopen dat de Jetlag meevalt, dan komt het vast goed :) Zondag gaan we namelijk al naar Vancouver Island. Ik weet het, een beetje strak gepland, maar eigenlijk komen we niet voor een citytrip maar voor de natuur :)
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Als je een beetje tijd hebt in Vancouver, zeker even langs Queen Elizabeth Park gaan...dit is een gratis park dichtbij jullie B&B, zo'n 5-6km verderop. Dit is zeker een mooi park om eens door te wandelen.

Ja, voldoende parking in Vancouver maar wel duur. Voor een hele dag betaal je toch vlug $10 op van die overdekte parkings. Er is ook straat parking, maar dat is per half uur tot uur en dat kost je ge rust $2 per uur. Dus beetje opletten en ga in zo'n parkade parkeren waar je voor een hele dag kan parkeren.

Een goede reis toegewenst!
Ann
Etje
Amerika-ontdekker

Bericht door Etje »

Dank jullie wel allemaal! Nu slapen, morgen weer vroeg op richting het vliegveld. We gaan er een geweldige reis van maken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer