Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Behandeling van (wilde) dieren
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Naïeve scholier
Dat soort opvangen heb je hier toch ook? De Wildlife Rescue League bijvoorbeeld in ons gebied.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dat kende ik niet Petra, maar zouden er hier veel mensen zijn die bellen naar zo'n stichting als er een gewond dier in hun tuin ligt, of als ze een dier hebben aangereden? Volgens mij hebben mensen hier veel sneller een houding van "dat lost de natuur wel op" terwijl in Nederland een gewond dier veel sneller zielig wordt gevonden en er van alles wordt gedaan om het beest weer op te lappen. Al die reeën die hier nu weer iedere ochtend langs de weg liggen, die zijn toch niet allemaal op slag dood geweest?
Persoonlijk vind ik overigens dat Nederland hier en daar wel wat te ver doorslaat in de hulp aan dieren (met als dieptepunt dat gedoe rondom die walvis vorig jaar) maar goed, zelf ben ik dus ook zo'n pieperd die de eekhoornopvang opbelt vanwege een zielig eekhoorntje in mijn tuin, terwijl leden van mijn schoonfamilie zo'n beest met één klap uit zijn lijden zouden verlossen. Ik ben helemaal voor de tweede optie, maar zou het zelf echt niet kunnen.
Persoonlijk vind ik overigens dat Nederland hier en daar wel wat te ver doorslaat in de hulp aan dieren (met als dieptepunt dat gedoe rondom die walvis vorig jaar) maar goed, zelf ben ik dus ook zo'n pieperd die de eekhoornopvang opbelt vanwege een zielig eekhoorntje in mijn tuin, terwijl leden van mijn schoonfamilie zo'n beest met één klap uit zijn lijden zouden verlossen. Ik ben helemaal voor de tweede optie, maar zou het zelf echt niet kunnen.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
En de animal cops dan in de VS...daar is een complete reality serie van. Tuurlijk vinden ze daar waarschijnlijk ook alleen het topje van de ijsberg, maar da's hier tussen politie en inbrekers/drugssmokkelaars/hardrijders toch ook niet anders?
Dat is de SPCA die hiervoor werd genoemd.
Dat met die walvis waren 2 duidelijke kampen. 1. we moeten er alles aan doen. 2. laat de natuur zijn werk doen.
Dat met die walvis waren 2 duidelijke kampen. 1. we moeten er alles aan doen. 2. laat de natuur zijn werk doen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tja, ik kan natuurlijk alleen maar over onze buurtbewoners spreken, maar onze buren hebben bijvoorbeeld een gewonde vleermuis naar zo'n opvanghuis gebracht een jaar of zo geleden. Wij hebben ze gebeld voor uit het nest gevallen vogeltjes, maar daar valt helaas over het algemeen niets meer aan te redden. Mijn vriendin heeft veel vossen in haar buurt en hun hulp ingeroepen voor een zieke vos in haar tuin. Onze dierenarts vangt ook wild op en had laatst een schattig baby eekhoorntje mee, omdat die telkens gevoed moest worden. Ook de animal control hier in onze plaats helpt daarmee. Ze doen heel goed werk en wat ze kunnen, maar er is hier zoveel wild, helaas is er niet genoeg plaats om alle gewonde of zieke dieren op te vangen. Wij hadden in Nederland in ieder geval niet met grote regelmaat zoals hier vossen of herten in de straat en daar woonden we nb bij een bos.
Ik denk dat er hier inderdaad zoveel wilde dieren zijn, dat eentje meer of minder niet zo snel als een drama wordt gezien. Ik zie hier in onze wijk herten, vossen, groundhogs, eekhoorntjes, konijnen, slangen, schilpadden en ik heb bij iedere "encounter" nog steeds een "oh kijk!" reaktie. Ik belde vorig jaar een buurvrouw op toen er een hert letterlijk voor haar voordeur stond (ze zal wel gedacht hebben, haha, maar ik vond het zó apart). Ik kan me goed voorstellen dat mensen hier daar echt niet van opkijken, maar als je in Europa woont en hooguit 1 à 2 keer in je hele leven een vos tegenkomt in het wild, dan wil je waarschijnlijk toch nét nog wat liever dat zo'n beest in leven blijft.
Die Amerikaanse dieren houden zich gewoon niet aan de regels. Heel simpel: Je blijft in het bos!Petra/VS schreef:Wij hadden in Nederland in ieder geval niet met grote regelmaat zoals hier vossen of herten in de straat en daar woonden we nb bij een bos.
Dat die Europese dieren dat nou gewoon wel begrijpen...
-
Gast
Deze wilde ook niet in het bos blijven, hing aan onze voordeur . Grappige was dat ik volgens mij de enige in de buurt was die het niet eng vond
We hebben hem rustig laten zitten en uiteindelijk ging hij weer de tuin in. Wij hebben dus geen last van muizen en ratten zoals je begrijpt
In onze wijk zijn mensen ook goed voor dieren, voorzover ik heb meegemaakt. Een aantal van mijn buurvrouwen heeft inmiddels zwerfkatten in huis. Anderen die ze niet kunnen houden worden naar de opvang gebracht. Ook hebben we laatst met z'n vijven een snapping turtle een nieuwe woonplaats gegeven. Hij was vanuit de pond in een tuin gekropen. Aangezien ze nogal gevaarlijk zijn, hebben we hem met vereende krachten gevangen en heeft een buurvrouw hem een paar mijl verderop weer uitgezet.
Ook hummingbirds worden vaak gered (die in de garage zijn terechtgekomen).
Laatst was er bij de ingang van onze wijk een wasbeer doodgereden. Degene die datgedaan had, had blijkbaar last van een slecht geweten. Er was een ballon aan het beest vastgeknoopt met "I'm sorry!" erop. Wel een heel vreemd gezicht was dat.
In onze wijk zijn mensen ook goed voor dieren, voorzover ik heb meegemaakt. Een aantal van mijn buurvrouwen heeft inmiddels zwerfkatten in huis. Anderen die ze niet kunnen houden worden naar de opvang gebracht. Ook hebben we laatst met z'n vijven een snapping turtle een nieuwe woonplaats gegeven. Hij was vanuit de pond in een tuin gekropen. Aangezien ze nogal gevaarlijk zijn, hebben we hem met vereende krachten gevangen en heeft een buurvrouw hem een paar mijl verderop weer uitgezet.
Ook hummingbirds worden vaak gered (die in de garage zijn terechtgekomen).
Laatst was er bij de ingang van onze wijk een wasbeer doodgereden. Degene die datgedaan had, had blijkbaar last van een slecht geweten. Er was een ballon aan het beest vastgeknoopt met "I'm sorry!" erop. Wel een heel vreemd gezicht was dat.
Leuke foto
Ik heb nog nooit een levende wasbeer gezien in het wild, alleen maar dode
Ik heb nog nooit een levende wasbeer gezien in het wild, alleen maar dode
-
Gast
Ik heb ze 1 keer gezien. Vond ze doodeng, terwijl ik ze zo schattig vond toen ik nog in NL woonde. We woonden hier nog maar net en ik had een birdfeeder opgehangen voor de vogels en elke ochtend was dat ding leeg. Ik (blond) maar denken dat die vogels hier uitgehongerd waren. Totdat ik na een paar dagen s' avonds twee wasberen op de kop in de feeder zag hangen
. Ik wilde ze wegjagen, maar toen begonnen ze te grommen. Ik kreeg het idee dat als ik dichterbij zou komen, ze me gingen aanvielen. Ben dus al gillend naar binnengerend
Blijf nu wel op een afstandje, wat een geluid maken die beesten.....
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
DejaVu schreef:Die Amerikaanse dieren houden zich gewoon niet aan de regels. Heel simpel: Je blijft in het bos!Petra/VS schreef:Wij hadden in Nederland in ieder geval niet met grote regelmaat zoals hier vossen of herten in de straat en daar woonden we nb bij een bos.
Dat die Europese dieren dat nou gewoon wel begrijpen...
[youtube]CI8UPHMzZm8[/youtube]
Ik heb ook nog steeds een "wauw" moment als ik een vos of hert zie hier in de buurt. Onze buren met kleine kinderen zijn er echter niet zo dol op dat moeder vos in hun tuin komt jagen. Wasberen wil je ook liever niet overdag zien, dat zijn echte nachtdieren. Een kennis had er regelmatig 's avonds een paar op haar balkon en een keer zelfs in de keuken
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wil je levende zien? Kom dan maar langs bij ons, ik zie ze meerdere keren per week. Ze komen hier gewoon op mijn terras kijken of er nog wat overschot is van het vogeleten of de nootjes voor de chipmunks. En op straat zie ik ze hier ook vaak wandelen. Soms zie ik ook dode, maar gelukkig meer levende!dimona schreef:Ik heb nog nooit een levende wasbeer gezien in het wild, alleen maar dode
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
Gast
Re: Behandeling van (wilde) dieren
Hahaha die mevrouw toch
Die presentator weet gewoon niet hoe hij moet reageren, hahahaha
Wij hebben ook een vos die ons af en toe bezoekt. Zo'n ongelofelijk mooi beest. Herten lopen hier regelmatig in de tuin langs de bosrand. Ze zijn totaal niet bang. Lopen niet eens weg als ik naar buiten kom. Prachtige beesten ook.
Bevers heb ik nog niet gezien hier, maar goed ook als ik dat zo lees! Ik moet mijn kinderen steeds weer opnieuw vertellen dat als dieren overdag op hun afkomen, ze vaak hondsdolheid hebben: "kijk mam, deze is helemaal niet bang!"
Wij hebben ook een vos die ons af en toe bezoekt. Zo'n ongelofelijk mooi beest. Herten lopen hier regelmatig in de tuin langs de bosrand. Ze zijn totaal niet bang. Lopen niet eens weg als ik naar buiten kom. Prachtige beesten ook.
Bevers heb ik nog niet gezien hier, maar goed ook als ik dat zo lees! Ik moet mijn kinderen steeds weer opnieuw vertellen dat als dieren overdag op hun afkomen, ze vaak hondsdolheid hebben: "kijk mam, deze is helemaal niet bang!"
Ja, ik vind dat ze die bordjes van vallende stenen ook altijd zo ongelukkig neerzetten!
- Bandido
- Amerika-expert
Overigens wil dat niet zeggen dat de regels zo streng worden gehanteerd. Zo hebben we zelf twee rentals en hoewel daar ook "no pets" bij staat, zouden we bepaalde huisdieren wel accepteren. Ik vind een teckel of een kat alweer wat anders dan een pitbull of rottweiler.Ziva schreef:Ik ben zelf druk op zoek naar een huurhuis nu en verbaas me echt over het aantal rentals waar "no pets" welkom zijn.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Ook ik als huisbazin heb een no pets, no smoking regel en ben daar vrij streng in. Je kunt wel zeggen dat je brandschoon bent, jouw hond niet de hele dag blaft wanneer hij alleen is, en jouw kat de 130+ jaar oude trapleuningen niet als krabpaal gaat gebruiken, maar hoe kan ik je geloven? References neem ik met een enorme korrel zout, jouw huidige huisbaas kan wel vanalles zeggen omdat de baas je weg wil hebben (heb ik ook een keer gedaan
) en het is hier in Massachusetts illegaal om te vragen of je een potentiele huurder's huidige huis mag zien. Dat is gebaseerd op mijn 20 jaar verhuurervaring.
Ik denk ook dat er hier zoveel wildleven is dat het gewoon onbegonnen werk is om ieder ziek beestje te helpen. Hartstikke sneu natuurlijk. Ook hier zijn veel wildlife rescue plekken, wanneer je alleen al op http://www.mass.gov/dfwele/dfw/wildlife ... hab_nd.htm kijkt, dan krijg je een idee.
Ik denk ook dat er hier zoveel wildleven is dat het gewoon onbegonnen werk is om ieder ziek beestje te helpen. Hartstikke sneu natuurlijk. Ook hier zijn veel wildlife rescue plekken, wanneer je alleen al op http://www.mass.gov/dfwele/dfw/wildlife ... hab_nd.htm kijkt, dan krijg je een idee.
Ik kijk wel eens naar Animal Cops en heb wel het idee dat Amerikanen 'minder' met hun huisdieren hebben als Nederlanders. Ik heb zelf ook een hond en je raakt toch gehecht aan zo'n beestje.. ik zou last van m'n geweten krijgen wanneer ik hem zou mishandelen of verwaarlozen. Het is een open deur maar het wordt toch je beste vriend en is totaal afhankelijk van je.
Dierenmishandeling is het laagste van het laagste.
Dierenmishandeling is het laagste van het laagste.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tja, je ziet bij die series natuurlijk alleen maar de slechte diereneigenaren, vaak in steden met miljoenen mensen. Ik vind het een beetje kort door de bocht om daarop te baseren dat "Amerikanen" minder met hun huisdieren hebben. Vrijwel iedereen die wij kennen heeft een hond(en) en/of kat(ten) en allemaal worden ze prima verzorgd, niet anders dan ik vroeger Nederlanders zag doen. Hier in de buurt wordt er heel veel met de honden gewandeld en iedere keer als ik de natuur inga zie ik daar ook heel wat mensen met hun honden. Er zijn aan de andere kant van die medaille ook Amerikanen, die hun huisdieren zo vertroetelen dat het in mijn ogen weer overdreven is. Heb je de dierenwinkels hier weleens gezien en dan vooral met Kerst? Ik sta ieder jaar weer verbaasd van het aanbod.
Wij hebben zelf twee honden en heb veel collega's die ook honden en katten hebben. Allen zijn zeer gek met hun huisdieren. Op ons werk worden er regelmatig dierenvoeder-inzamelingen gehouden voor de asiels hier in de regio of voor bepaalde mensen die opvang verzorgen voor verstoten huisdieren.
Achter ons huis is een pond(afwaterings-plas) en regelmatig lopen de snappers (schildpadden) over de weg, een van mijn honden weet zelfs precies waar ze onder het hek vandaan kruipen. Hubby zet ze altijd weer terug als hij ze ziet. Wel werd er laatst eentje meegenomen in de kofferbak: daar werd waarschijnlijk schildpadden-soep van gekookt....
Achter ons huis is een pond(afwaterings-plas) en regelmatig lopen de snappers (schildpadden) over de weg, een van mijn honden weet zelfs precies waar ze onder het hek vandaan kruipen. Hubby zet ze altijd weer terug als hij ze ziet. Wel werd er laatst eentje meegenomen in de kofferbak: daar werd waarschijnlijk schildpadden-soep van gekookt....
@ Petra
Ja, ik moet ook niet generaliseren natuurlijk, mijn fout.
Ja, ik moet ook niet generaliseren natuurlijk, mijn fout.