Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2014: HELP!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
TomDS
Amerika-newbie

DV-2014: HELP!

Bericht door TomDS »

Hallo iedereen

Een tijdje geleden het goede nieuws gelezen dat ik erbij zit!! Nu, Ik heb vorige week vanuit New York de gevraagde documenten verzonden naar Kentucky! (Ik was er net vakantie dus dat kwam goed uit). Nu ik even het forum heb doornomen zit ik nog met enkele vragen:

- Bij mijn 'current mail adress' heb ik een fout gemaakt op het DSP-122 form. Dit adres is natuurlijk heel belangrijk om mijn datum voor afspraak te ontvangen. Ik heb een mailtje gestuurd naar KCC om de wijziging door te voeren, maar hoe weet ik nu of het al dan niet in orde is? En hoelang duurt het ongeveer eer je normaal een brief in de bus krijgt? - documenten kwamen normaal 31mei aan.

- Ook heb ik hier gelezen dat je blijkbaar op ELKE bladzijde van de forms je case number moest zetten, is dit nu echt zo of enkel wanneer je nog andere brieven verstuurd voor wijzigingen en dergelijke? Al deze dingen lezen bezorgen mij zo een hoop stress dat ier iets fout is :|

Ik zou het zo erg vinden moest daardoor mijn application geweigerd worden, ik heb namelijk wel wat contacten in New York en zodra ik mijn greencard zou krijgen kon ik al bij een kennis aan de slag.

Alvast bedankt allemaal
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV-2014: HELP!

Bericht door Dbacks2 »

Hi TomDS,

Ik kan je eigenlijk niet helpen/geruststellen.

Wel moet me van het hart dat we hier met verbazing hebben gekeken naar hoe snel mensen de formulieren wisten terug te sturen!! Nu ligt het natuurlijk ook aan persoonlijke omstandigheden... wij zijn met z'n zessen en man was 16 keer in de VS geweest (zie al die data maar te achterhalen), maar wij keken steeds de formulieren door en hadden dan weer een geboortedatum die niet klopte, of een omschrijving van een beroep die beter/duidelijker kon.

Uit mijn hoofd (maar hang me er dus niet aan op!!) staat er ergens dat ze je mailadres gebruiken wat je op je de originele deelname voor je loting hebt gezet... dus waarschijnlijk komt je datum voor je afspraak wel goed.

En het case-nummer op ieder blad... tja het is te verdedigen dat het voor alles geldt... of voor alles NA de eerste papieren. Als je gaat tekst verklaren tenminste... Maar als ik me voorstel dat bv onze envelop daar per ongeluk op de grond belandt, gescheurd aankomt iod ??? Dan ben ik heel blij dat de rechter bovenhoek laat zien wat er allemaal bij elkaar hoort.
TomDS
Amerika-newbie

Re: DV-2014: HELP!

Bericht door TomDS »

Dbacks2 schreef: En het case-nummer op ieder blad... tja het is te verdedigen dat het voor alles geldt... of voor alles NA de eerste papieren. Als je gaat tekst verklaren tenminste... Maar als ik me voorstel dat bv onze envelop daar per ongeluk op de grond belandt, gescheurd aankomt iod ??? Dan ben ik heel blij dat de rechter bovenhoek laat zien wat er allemaal bij elkaar hoort.
Bedankt voor het snelle antwoord! Ik heb het gewoon bij paperclips gehouden om de boel samen te houden dus laat ons hopen dat dit voldoende is.
Ik zal in ieder geval bang afwachten op meer nieuws en zal een berichtje plaatsen als ik meer weet! :wink:

In ieder geval bedankt!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer