Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Six Flags Magic Mountain - Flash Pass

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
soren
Amerika-ontdekker

Six Flags Magic Mountain - Flash Pass

Bericht door soren »

Hoi,

We gaan tijdens onze reis ook een dag naar Six Flags.

Als je een Flash pass koopt, koop je dan nog een gewoon ticket ook of is de pass zowel ticket + het minder aanschuiven?

Groeten,
dimona
Amerika-expert

Re: Six Flags Magic Mountain - Flash Pass

Bericht door dimona »

De Flash pass komt bovenop de toegangsprijs.
Stoux
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Stoux »

Klopt het dat je één Flash Pass koopt die geldig is voor meerdere personen? Het lijkt mij vreemd, maar dat is misschien meer omdat ik het niet gewend ben op die manier..
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hier kun je per park vinden hoe de flash pass geregeld is:

http://www.sixflags.com/national/tickets/flashpass.aspx
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

Heb ik gezien. Ik vroeg alleen een bevestiging van iemand die eerder een flash pass gebruikt heeft :P
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Voor welk park?
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Wij hebben voor Magic Mountain onze tickets gekocht voor 27 juni, en aangezien het topseizoen is en zij 18 coasters hebben staan, meteen ook een Platinum The Flash Pass. Dit werkt als volgt:

- 1 pass - een soort van tamagochi - waar bijvoorbeeld twee personen op staan (zoals bij ons; kostprijs was 187$), je betaalt dus de prijs voor 2 personen maar hebt maar 1 toestelletje;
- afhankelijk van het niveau van pass scheelt jouw aanschuiftijd. De goedkoopste moet je even lang wachten als de (elektronische) aanduiding van de rij die er staat aan te schuiven aan de normale toegang, bij de Platinum moet je slechts 5 procent van de tijd wachten van de normale rij. Stel dus in dit laatste voorbeeld dat de wachtrij 120 minuten is, moet je maar 5 minuten wachten (of kan ook 10% zijn en aldus 10 minuten, weet niet meer juist). Het is bijvoorbeeld 10AM, je wil in de Drop Of Doom, de wachttijd is 90 minuten. Jij geeft de DOD in op de pass, deze geeft een wachttijd aan van 5 minuten, en je mag om 10u05AM jezelf aanbieden aan de flashpass ingang. Heb je een gewone pass, mag je jezelf aanbieden in dit voorbeeld om 11u30AM, maar heb je niet moeten aanschuiven in die lange rij;
- op het juiste tijdstip of eender welk moment erna, bied je jezelf aan en zal een medewerker jouw pass afklikken. Een truukje is om tussen dit moment en het instappen, reeds jouw volgende attractie in te geven zodat die tijd al begint af te tellen, tegen het moment dat je gedaan hebt met de ene attractie, staat de tweede al klaar om te gaan doen als je een Platinum hebt. Maar ook met een gewone pass scheelt dit al meteen wat tijd;
- met een Platinum kan je dus zelfs op de drukste dag alle attracties meerdere keren doen, het aantal flashpassen is per dag sowieso beperkt, dus als je op een drukke dag zou willen gaan, beter online kopen op voorhand. Je moet jezelf aanbieden om de pass op te halen op de gekozen dag voor 12u00;
- kleine catch: iedere dag is er minstens 1 attractie waar de flash pass niet voor werkt, en waar je dus gewoon moet gaan aanschuiven. Minstens een tweede attractie is enkel toegankelijk met de flash pass voor een supplement van bijvoorbeeld 5$ per persoon. In Magic Mountain is helaas de Drop Of Doom heel vaak een attractie waar je moet voor bijbetalen, wil je voorsteken.

Ik hoop dat mijn uitleg voldoende duidelijkheid biedt? En anders leg ik het nog wel eens op een andere manier uit, vraag maar hoor :wink:
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

Kijk, daar kan ik wat mee!

Voor jouw beeldvorming; het gaat inderdaad om Six Flags Magic Mountain en wij zijn er op maandag 29 juli. Ondanks dat het niet in het weekend is, is het wel hoogseizoen dus wil ik wel graag een Flash Pass kopen omdat ik zo veel mogelijk wil doen.

Ik kan dus in elk geval met 2 mensen op 1 Flash Pass! :D

Volgens de info van de site is de Platinum Flash die jij noemt 90% sneller, dus dat zou inderdaad 10% wachttijd betekenen. Ik wilde eigenlijk voor de Gold Flash Pass gaan (50%), dat zou betekenen dat ik in jouw DOD voorbeeld om 10.45AM bij de DOD zou mogen zijn. Dat zou echter betekenen dat je 'slechts' 45 min voor iets anders hebt. Zijn de gemiddelde wachttijden rond de 90 minuten? Of gaat dat eerder richting de 120 minuten? Dat weegt voor mij ook mee in de keuze van de pas.

Daarnaast; geef je op de gok dan je 'alvast' je tweede attractie in op je Flash Pass? Of kan je op meerdere plaatsen in het park zien hoe lang de wachttijd is voor verschillende attracties? Want kan je op die Pass sowieso gewoon voor alle attracties kiezen?

Ik had inderdaad al gelezen dat de Flash Pass o.a. niet geld voor de X2 en dat je daar altijd in de rij moet staan. Is op zich niet erg als ik bij de rest gewoon door kan lopen :D

Super bedankt voor je hulp in elk geval!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik ben afgelopen jaar (31 augustus) naar Six Flag Magic Mountain geweest. Zonder Flash pass.
Dat was wel op een doordeweekse dag en niet in het hoogseizoen maar toch: kom vroeg!

Tot ongeveer 13:00u was het extreem rustig: achterin het park leek ik wel de enige! Ik heb in een uur tijd ongeveer 8 rollercoasters kunnen doen.
In de loop van de middag werd het drukker en werden de wachttijden iets langer.
Ik heb de tip vaker gelezen: omdag de parken tot in de avond open zijn, komen veel bezoekers (Amerikanen) pas later op de dag. Dus kom vroeg, dan heb je helemaal geen Flash-pass nodig.
DSC00457 (Kopie).JPG
DSC00458 (Kopie).JPG
DSC00459 (Kopie).JPG
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

Dat ziet er wel lekker rustig uit :wink: Als ik er ben is het park volgens mij van 10.30 AM tot 09.00 PM open.. aangezien ik de middag ervoor aan ben gekomen in de VS zal ik op tijd wakker zijn :mrgreen:
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

31/08/12 was idd een vrijdag en net buiten hoogseizoen, dus dat scheelt veel. Juli is helaas hoogseizoen, iedere dag opnieuw. Vergeet niet dat het Roller Coaster Capital of the World is, dus daar komt wel een paar man op af.

Collega zei vorige week nog dat hij er vorig jaar juni geweest was, ook met een platinum flash, maar dat er vaak rijen van 3 uur stonden voor de toppers.

De redenering van je klopt Stoux voor mijn voorbeeld met de DOD, maar je hoeft niet zozeer ergens op te kruipen natuurlijk tijdens de wachttijd, je hebt de mogelijkheid om op je gemakje wat rond te kijken en rond te wandelen, of eventueel toch nog iets anders doen als je wil. Vergeet niet dat je in dit voorbeeld niet OM 10u45am aan de DOD moet zijn, maar VANAF 10u45am, dat mag dus evengoed 1u00pm zijn, hé.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

maar dat er vaak rijen van 3 uur stonden voor de toppers.
Ik moet er niet aan denken 3u in de rij te staan voor die carnavalsgroep :mrgreen: :mrgreen:
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

Radarlove schreef: Vergeet niet dat je in dit voorbeeld niet OM 10u45am aan de DOD moet zijn, maar VANAF 10u45am, dat mag dus evengoed 1u00pm zijn, hé.

Dit is wel fijn om te weten. Ik moet het dus zo zien dat je Flash Pass loopt op één attractie, tot het moment dat je die attractie hebt bezocht - op welk tijdstip dan ook.

Ik zal de afweging moeten maken of het mij die $ 60,- waard is om 10% ipv 50% van de tijd te wachten. Ik dacht aan de Gold Pass vanwege het feit dat ik op een maandag ga, maar als jij zegt dat het elke dag in juli zeer druk is lijkt de Platinum een betere keuze.
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Stoux schreef:Dit is wel fijn om te weten. Ik moet het dus zo zien dat je Flash Pass loopt op één attractie, tot het moment dat je die attractie hebt bezocht - op welk tijdstip dan ook.

Correct.
Stoux schreef:Ik zal de afweging moeten maken of het mij die $ 60,- waard is om 10% ipv 50% van de tijd te wachten. Ik dacht aan de Gold Pass vanwege het feit dat ik op een maandag ga, maar als jij zegt dat het elke dag in juli zeer druk is lijkt de Platinum een betere keuze.
Kijk, ik ben met vakantie en ik laat het niet aankomen op die paar dollars... Da's ieder voor zich natuurlijk, maar als je weet dat alles heel snel kan gaan met de platinum, waarom dan niet? En ik doe ze liever allemaal eens twee keer, dan hooguit een keer.
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind het alleen wel zonde als blijkt dat de wachttijden niet zó lang zijn dat het met een Gold Pass ook prima gaat.

Maar goed, aangezien ik dat niet kan voorspellen wordt het hoogstwaarschijnlijk toch de Platinum :D
Teppe
Amerika-ontdekker

Bericht door Teppe »

Beste,

Zelf heb ik de Flash Pass al 3 keer gebruikt in Magic Mountain, 2 keer de Golden en een keer de Platinum. Dit zijn de belangrijkste verschillen :

- met de Platinum schuif je 1 keer aan, maar je mag 2 keer rijden. Zoals al wel vaker gezegd wordt dit niet altijd geapprecieerd door de volgenden in de rij, maar eigenlijk hoef je je dat niet aan te trekken.
- met een Golden betaal je 15$ per persoon per rit voor X2 en met een Platinum 15$ per persoon per rit voor Lex Luthor Drop of Doom. Beiden zijn topattracties met zeker in het hoogseizoen wachtrijen van +2 uur. Ik denk dat de nieuwe Full Throttle ook enkel met Platinum zal lukken en hopelijk voor niet meer dan 15$.
- wat het verschil in wachttijd betreft tussen Gold en Platinum, dat doet er in mijn ogen niet zo veel toe. Je komt in het park toe en je kiest een coaster. Zo gauw je langs de Flashpassingang gaat, kan je al de volgende coaster kiezen waar de tijd voor begint te lopen terwijl je nog in het laadstation staat van de eerste. Met je Flaspass steek je immers een significant stuk van de rij voorbij, maar je moet nog altijd overal enkele treinen aanschuiven voor het je beurt is. Samen met de tijd die je nodig hebt om naar de volgende coaster te wandelen kan je zowel met Gold als Platinum normaal gezien meteen weer binnen.

Zeker in de zomer of een andere drukke dag is een Flaspass een absolute aanrader! Je kan alle coasters meerdere keren doen terwijl je zonder ze allemaal zelfs niet kunt doen op 1 dag. De vraag of je Platinum of Gold wilt hangt dan vooral af van hoeveel het mag kosten, want als je met een groep bent en je wil ook ritjes kopen voor X2, Drop of Doom of Full Throttle dan loopt de prijs serieus op! Als je echt van Rollercoasters houdt en je komt maar 1 keer in je leven daar en je hebt het geld er voor over : ga dan zonder twijfel voor Platinum en koop ritten voor de drie toppers erbij!
Teppe
Amerika-ontdekker

Bericht door Teppe »

Trouwens, voor de twijfelaars : je kan gerust een Golden Flashpass kopen en op de dag zelf upgraden naar een Platinum. Ga dan wel voor openingstijd al naar ginder. Ter plekke kan je dan een inschatting maken of een Golden zal volstaan door te kijken naar hoeveel volk er staat en bijvoorbeeld te vragen aan het personeel van de Flashpassoffice of ze veel volk verwachten. Normaal gezien denk ik dat over het algemeen de passen niet op voorhand uitverkopen. Vergeet wel niet dat je met Platinum 2 keer achter elkaar kan rijden, dus het is niet alleen minder wachttijd.
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Neen, in principe niet op voorhand uitverkocht (mss wel de 4th of July of zo...), maar op de ochtend zelf wel vaak snel weg aan de kassa. Dus tegen opening gaan dan moet dat wel lukken, en vraag het eens om te zien of het écht nodig is, daar kan ik Teppe wel mee gelijk geven.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

je kan op de website kijken of de flashpass nog beschikbaar is op de datum dat je er heen wil.
Wij willen 6augustus sixflags Atllanta bezoeken en de flashpass was in meerdere dagen er om heen uitverkocht.
Maar meteen de platinum aangeschaft.Wij vinden het geld wel waard.
Teppe
Amerika-ontdekker

Bericht door Teppe »

Even een bemerking bij mijn vorige post : ik zie net dat ze blijkbaar de wait time reduction van de Golden Flash Pass hebben aangepast. Tot en met 2012 was het min 75% terwijl ze het nu teruggebracht hebben tot min 50%. In tegenstelling tot wat ik in mijn vorige post zei, kan het verschil in wachttijd tussen Gold en Platinum dus effectief wel uitmaken dan! In die zin is een Platinum Pass op drukke dagen echt wel aan te raden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer