Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Coalmine canyon, blue canyon en balanced rock te bezoeken?
Re: Coalmine canyon, blue canyon en balanced rock te bezoeke
Er zullen er in die buurt nog wel meer wonen, maar of ze daar al zwaaiend met geweren rondlopen zoals hier ergens geschreven wordt...
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Maar coalmine canyon ligt toch bijna in de achtertuin van die indianen? Er staan voor zover ik me herinner enkele huizen op enkele 100 m van de canyon. Ben niet zo goed in het schatten van afstanden 
Die mensen kunnen toch vlot een hek zetten? Ze waren trouwens ook gewoon buiten aan het werk en hadden ons zo kunnen terugsturen.
Die mensen kunnen toch vlot een hek zetten? Ze waren trouwens ook gewoon buiten aan het werk en hadden ons zo kunnen terugsturen.
Groetjes,
Carine
Carine
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Hmmm waarschijnlijk ben ik super naief
maar aan de rand van Coalmine Cyn staan een aantal picnic tafeltjes. men gaat toch geen picnic tafeltjes neerzetten op een plek waar je niet wil dat mensen komen? 
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Ik ben vorig jaar naar Balanced Rock geweest.
Niemand die me ooit de toegang heeft ontzegd. Ook ben ik niemand tegengekomen, ik was daar helemaal alleen.
Hieronder een link van de dag dat ik in Balaced Rock ben geweest.
http://thebigcirclejune2012.blogspot.nl ... anyon.html
Niemand die me ooit de toegang heeft ontzegd. Ook ben ik niemand tegengekomen, ik was daar helemaal alleen.
Hieronder een link van de dag dat ik in Balaced Rock ben geweest.
http://thebigcirclejune2012.blogspot.nl ... anyon.html
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Wij zijn trouwens een van die forummers die door aardige Navajo's uit een zanderige 'wash' bij Blue Canyon zijn getrokken!

Groetjes, Ilona
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik ben 16 mei nog in de Coalmine Canyon geweest. We zijn helemaal niemand tegen gekomen. (Op enkele paarden bij de windmolen na)
Hetzelfde geldt voor de Blue Canyon, we zijn er ongeveer een dik uur geweest en we waren er helemaal alleen.
Ook bij de balanced rock niemand gezien. De balanced rock hebben we overigens alleen maar in de verte vanaf het hek gezien.
Ik had de coordinaten van het punt in de GPS zitten maar toen ik er naartoe wilde lopen zag ik een slang tussen de heide.
Mijn vriendin durfde niet meer verder. Tja, ik ben toen ook maar niet meer verder gelopen.
Overigens was de Blue Canyon mijn eerste ervaring met een 4 wheel drive en dirt roads. Ik moet zeggen dat ik er inmiddels verslaafd aan geraakt ben. (Met dank aan dit forum)
Ik heb o.a. genoten van de Valley of Gods bij Mexican Hat. Lekker veel heuveltjes, het leek soms wel een achtbaan. Mijn vriendin vond het helaas soms wat minder.
Voorheen heb ik altijd de "standaard" parken bezocht en de geasfalteerde wegen bereden. Echter, de dirt roads maken het reizen zoveel mooier en spannender!
Ben nu overigens in Denver. De I-70 is gisteren door een groot ongeluk bij Rifle 8 uur afgesloten geweest. De D-route was 5 uur om. Gelukkig ging de weg net op het goede moment weer open.
Morgen gaan we via Rocky Mountain NP naar Scottsbluff en daarna naar Rapid City. Helaas weinig dirt roads te bekennen hier.
Hetzelfde geldt voor de Blue Canyon, we zijn er ongeveer een dik uur geweest en we waren er helemaal alleen.
Ook bij de balanced rock niemand gezien. De balanced rock hebben we overigens alleen maar in de verte vanaf het hek gezien.
Ik had de coordinaten van het punt in de GPS zitten maar toen ik er naartoe wilde lopen zag ik een slang tussen de heide.
Mijn vriendin durfde niet meer verder. Tja, ik ben toen ook maar niet meer verder gelopen.
Overigens was de Blue Canyon mijn eerste ervaring met een 4 wheel drive en dirt roads. Ik moet zeggen dat ik er inmiddels verslaafd aan geraakt ben. (Met dank aan dit forum)
Ik heb o.a. genoten van de Valley of Gods bij Mexican Hat. Lekker veel heuveltjes, het leek soms wel een achtbaan. Mijn vriendin vond het helaas soms wat minder.
Voorheen heb ik altijd de "standaard" parken bezocht en de geasfalteerde wegen bereden. Echter, de dirt roads maken het reizen zoveel mooier en spannender!
Ben nu overigens in Denver. De I-70 is gisteren door een groot ongeluk bij Rifle 8 uur afgesloten geweest. De D-route was 5 uur om. Gelukkig ging de weg net op het goede moment weer open.
Morgen gaan we via Rocky Mountain NP naar Scottsbluff en daarna naar Rapid City. Helaas weinig dirt roads te bekennen hier.
-
sabrinacom
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Klinkt goed Jean-Paul! Veel plezier verder.
-
swastassijns
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Gisteren de Coalmine Canyon gedaan. Prachtig was dat! We probeerden ook de 'achterkant' maar de weg gaat daar vrij snel steil naar beneden en dat riskeerde ik niet met een gewone SUV (geen 4x4 dus). Daarna zijn we doorgereden naar de Blue Canyon. Zoals door de eerdere bezoekers hier vermeld werd is de dirt road er naartoe inderdaad vrij breed, maar na een 14 mijl kwamen we aan een steile heel zanderige afdaling en ik denk niet dat je die bij de terugkeer zomaar weer kan oprijden als je geen 4x4 hebt. Ik was er in elk geval niet gerust in...
We hebben onze auto daar dus aan de kant geparkeerd en zijn te voet verder gegaan. Wat verder, nog voor de wash, stond er een bord dat waarschuwde dat je niet door de wash kan rijden als het geregend heeft, dat was dan geen punt want het was droog, maar dat bord was wel met kogelgaten doorzeefd...een veilig gevoel krijg je daar niet van. We zijn tot voorbij de wash gegaan en hebben van daaruit de Blue Canyon zien liggen. Langer hebben we er niet vertoefd, het stikte er ook van een soort steekmuggen.
Al bij al was de Blue Canyon dus geen onverdeeld succes: blij dat we hem zien liggen hebben, teleurgesteld dat je er niet zomaar met een gewone SUV geraakt (of geraken wel, terugkeren niet) en dat het ver en onaangenaam is om te voet verder te gaan na de afdaling...
We hebben onze auto daar dus aan de kant geparkeerd en zijn te voet verder gegaan. Wat verder, nog voor de wash, stond er een bord dat waarschuwde dat je niet door de wash kan rijden als het geregend heeft, dat was dan geen punt want het was droog, maar dat bord was wel met kogelgaten doorzeefd...een veilig gevoel krijg je daar niet van. We zijn tot voorbij de wash gegaan en hebben van daaruit de Blue Canyon zien liggen. Langer hebben we er niet vertoefd, het stikte er ook van een soort steekmuggen.
Al bij al was de Blue Canyon dus geen onverdeeld succes: blij dat we hem zien liggen hebben, teleurgesteld dat je er niet zomaar met een gewone SUV geraakt (of geraken wel, terugkeren niet) en dat het ver en onaangenaam is om te voet verder te gaan na de afdaling...
-
sabrinacom
- Amerikafan
Ja mooi hè Coalmine CanyonCanyon
Wat jammer van Blue Canyon! Maar goed dat je voor de veiligste optie hebt gekozen. En geen Indianen tegengekomen gelukkig...
Verloopt de reis naar de zin?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
graag een paar aanvullingen/verduidelijkingen :
- het feit dat de borden kogelgaten vertonen is "normaal" in bepaalde regio's in de VS. Je zal heel wat borden zien in die regio met kogelgaten. In Alaska waren vorig jaar zelfs zowat 95% van de borden (ook die langs de hoofdwegen) zowat doorzeefd met kogelgaten.
- je kan inderdaad Blue Canyon "zien liggen", maar dit is helemaal niet de plaats waar je moet zijn (zie foto's)
- die zanderige helling is perfect te doen, ook zonder echte 4x4. Een auto kan heel wat meer aan dan men zou vermoeden. Wel een "aanloopje" nemen
.
- het feit dat de borden kogelgaten vertonen is "normaal" in bepaalde regio's in de VS. Je zal heel wat borden zien in die regio met kogelgaten. In Alaska waren vorig jaar zelfs zowat 95% van de borden (ook die langs de hoofdwegen) zowat doorzeefd met kogelgaten.
- je kan inderdaad Blue Canyon "zien liggen", maar dit is helemaal niet de plaats waar je moet zijn (zie foto's)
- die zanderige helling is perfect te doen, ook zonder echte 4x4. Een auto kan heel wat meer aan dan men zou vermoeden. Wel een "aanloopje" nemen
-
sabrinacom
- Amerikafan
Wrijf het nog even in.. 
- Tipsy_1
- Amerika-expert
goed gehandeld, als je je niet 100% zeker voelt, nooit risico's nemen in afgelegen gebieden en dirt roads. Die helling is trouwens idd niet echt een makkie, ik vond het ook "vrij spannend"... (onze auto had overigens wel AWD)sabrinacom schreef:Ja mooi hè Coalmine CanyonCanyonWat jammer van Blue Canyon! Maar goed dat je voor de veiligste optie hebt gekozen.
-
swastassijns
- Amerika-ontdekker
De reis verloopt inderdaad naar onze zin! Vandaag verlaten we Moenkopi en gaan we naar Page. Morgen afspraak aan de Antelope ...sabrinacom schreef:Ja mooi hè Coalmine CanyonCanyonWat jammer van Blue Canyon! Maar goed dat je voor de veiligste optie hebt gekozen. En geen Indianen tegengekomen gelukkig...
-
swastassijns
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de aanvullingenkalaman schreef:graag een paar aanvullingen/verduidelijkingen :
- die zanderige helling is perfect te doen, ook zonder echte 4x4. Een auto kan heel wat meer aan dan men zou vermoeden. Wel een "aanloopje" nemen.
Ik wist overigens wel waar ik moest zijn, ik wou alleen niet met de auto die helling af. Te zien aan de bandensporen in het mulle zand was mijn vrees niet onterecht.
- Jean-Paul
- Amerikafan
Ben helaas sinds vandaag ook weer terug in Nederland na een reis van ruim weken en met bijna 6000 km op de teller. Vanmorgen terug gevlogen vanuit een warm New York. (30 graden)kalaman schreef:graag een paar aanvullingen/verduidelijkingen :
- die zanderige helling is perfect te doen, ook zonder echte 4x4. Een auto kan heel wat meer aan dan men zou vermoeden. Wel een "aanloopje" nemen.
Het klopt wat Kalaman zegt, overal vind je wel borden met kogelgaten. Dat wil niet zo heel veel zeggen, in de USA hebben heel veel mensen een wapen.
In Texas geloofden ze me zelfs niet toen ik zei dat een wapen bij ons verboden is.
Ik vond de helling bij de Blue Canyon ook wel meevallen, maar als je een beetje achteraf (zoals de blue canyon) dirt roads wilt rijden kan je beter high clearance hebben en minimaal een Mid Size SUV.
Verder heb ik mezelf de afgelopen weken nergens ook maar 1 seconde onveilig gevoeld. Niet bij de Indianen en zelfs niet 's nachts in New York.
-
swastassijns
- Amerika-ontdekker
Ik heb hier een suv maar ik vond de helling te zanderig... punt. Ik neem liever geen risico's.Jean-Paul schreef:Ik vond de helling bij de Blue Canyon ook wel meevallen, maar als je een beetje achteraf (zoals de blue canyon) dirt roads wilt rijden kan je beter high clearance hebben en minimaal een Mid Size SUV.kalaman schreef:- die zanderige helling is perfect te doen, ook zonder echte 4x4. Een auto kan heel wat meer aan dan men zou vermoeden. Wel een "aanloopje" nemen.
Laatst gewijzigd door markro op 02 jun 2013, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
Reden: Quote ingekort.
- Jean-Paul
- Amerikafan
Groot gelijk, je moet altijd kijken wat mogelijk is. De situatie ter plekke is altijd weer anders.swastassijns schreef:Ik heb hier een suv maar ik vond de helling te zanderig... punt. Ik neem liever geen risico's.Jean-Paul schreef: Ik vond de helling bij de Blue Canyon ook wel meevallen, maar als je een beetje achteraf (zoals de blue canyon) dirt roads wilt rijden kan je beter high clearance hebben en minimaal een Mid Size SUV.
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ligt die helling op de Noordelijke of zuidelijke aanrijroute?
-
swastassijns
- Amerika-ontdekker
Blij dat ik het niet geriskeerd heb. Ik zat gisteren zelfs even vast op een zanderige helling in de Monument Valley drive die veel minder steil en korter was dan deze aan Blue Canyon. Vandaag Valley of The Gods gereden en dat ging prima: prachtig daar, ik vond het zelfs mooier dan de rit in Monument Valley.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht