Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Behandeling van (wilde) dieren

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Hondo
Amerikafan

Behandeling van (wilde) dieren

Bericht door Hondo »

oortjes schreef:Ik wordt ook altijd nogal miseral van de honderden koeien die zomers van de hitte doodvallen in de modder.
Zie je helaas overal te wereld dat beesten geen plekken hebben om te schuilen en door de grote stukken land in Amerika vinden men regelmatig tientallen koeien gestorven door uitdroging van de meertjes. Snap ook niet waarom ze naast olieleidingen geen waterleidingen leggen, sommige Staten hebben meer dan voldoende water.

Onderwerp afgesplitst van dit topic- Petra
USInsider
Amerika-expert

Re: Naïeve scholier

Bericht door USInsider »

Ik denk dat dat vleeskoeien zijn waar jij het over hebt. Die worden op een gegeven moment naar de slachthuizen verscheept - door USers zo leuk als meat-packing omschreven - en daar worden ze vetgemest. Dan geslacht en dat is maar goed ook want er wordt ze corn gevoerd en daar kunnen herkauwers niet zo goed tegen. Hun darmen schijnen totaal kapot te gaan daardoor op termijn.
Ik eet hier zelden vlees. Ik vind corn-fed beef vreemd smaken.

De koeien die ik bedoelde zijn melkkoeien. Die staan hier in lange rijen onder grote afdakken in de modder langs de snelweg . Geen grasspriet te bekennen in een mega-dairy. Ze krijgen te eten en te drinken en worden gemolken. Als het erg warm is worden er misters aangezet ter verkoeling. Maar als het een aantal dagen tussen de 100 en de 110 is, wordt het een groot aantal beesten toch fataal. (Maar het inzakken van de melkprijs is even fataal voor veel koeien natuurlijk.)
Laatst gewijzigd door USInsider op 01 jun 2013, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Klopt had het over vleeskoeien :wink: Vind trouwens dat Amerika niet echt een voorbeeld is qua dierenliefde, alles lijkt commercie en controle is er eigenlijk niet behalve als het mis gaat en dan doet men net alsof men het gaat verbeteren.
GoingDutch
Amerika-ontdekker

Bericht door GoingDutch »

Hondo schreef:Klopt had het over vleeskoeien :wink: Vind trouwens dat Amerika niet echt een voorbeeld is qua dierenliefde, alles lijkt commercie en controle is er eigenlijk niet behalve als het mis gaat en dan doet men net alsof men het gaat verbeteren.
Ik heb veel bewondering voor sommige organic farms. Ze verdienen niet veel maar de dieren worden daar heel goed verzorgd. Niet alleen is corn inderdaad heel slecht voor de koeien maar de meeste Corn is hier ook GMO :shock: Mijn schoonvader verbouwt corn en soybeans (helaas niet organic).

Hij heeft ook 150 vleeskoeien die ook allemaal corn gevoerd worden omdat we hier vaak gebrek aan gras en hooi hebben vanwege droogte in de zomer. Vandaar dat hij hun cattle farm (600 acres) wilt verkopen. Iets voor jouw naïeve scholier? :wink:

Het gebrek aan dierenliefde blijft helaas ook niet beperkt tot koeien. Wij kennen mensen hier die hun honden met eigen geweer afmaken als de honden een last worden in hun ogen (als ze in de tuin graven, op hun kippen jagen etc). Een nieuwe hond nemen is gemakkelijker dan een hond goed trainen. Ook verblijven de meeste honden buiten aan een korte ketting of in kleine hokken in de hitte en kou. Wel heb ik opgemerkt dat de huisdierendierenliefde beter is in de stad dan op het platteland. Daar gaat de "liefde" dan soms weer te ver en worden ze als babies aangekleed om tegen de kou te beschermen :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het dierenasiel in de plaats waar ik woon(de) maakt per jaar iets van 25-30,000 honden/katten enz. af. Inderdaad zo'n 100 per dag.
Laatst gewijzigd door USInsider op 02 jun 2013, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Zoals huisdieren hier behandeld worden...je wordt er echt niet goed van.

In Utah hadden onze achterburen een superlief hondje maar het arme beestje zat elke dag de hele dag aan de ketting op de oprit. In de brandende zon en in de sneeuw. Er stond wel een kleine plastic kennel naast waar hij als puppy prima in paste maar tegen dat hij volwassen was stak er een flink stuk van z'n achterkant uit en honden kruipen dan niet graag in een te klein hokje eh? Vond dat zo ontzettend zielig! En er waren zo veel honden en katten die net zo slecht of nog slechter behandeld werden. Moest echt heel ver gaan voor de politie er iets aan deed.

En honden met je eigen geweer afmaken, dat doet m'n schoonpapa ook. Vind ik op zich niets mis mee. Hij houdt van z'n honden en de honden zijn dol op hem. Als hij besluit dat ze te oud of te ziek zijn neemt hij ze mee in het bos en schiet ze dood. Voor de hond denk ik beter einde dan als hij ze mee zou nemen naar de dierenarts. Die beesten gaan hun hele leven met schoonpapa het bos in, en zelfs als ze oud zijn en niet goed meer kunnen lopen zie je hoe blij ze zijn als ze mee mogen. Met hun stramme poten en kwispelende staart. De laatste keer dat ik Pancho mee zag lopen met schoonpapa was prachtig, stokoude hond die niet goed meer kon zien maar helemaal op z'n plek naast z'n baas en zo'n vertrouwen tussen die twee. Dus een laatste keer het bos in waar ze zo veel gelukkige uren hebben doorgebracht en dan BAM, over. Naar de dierenarts is voor zulke honden eng, het ruikt daar vreemd, ze komen er eigenlijk alleen als ze pijn hebben want schoonpapa geeft de meeste inentingen gewoon zelf, daarheen gaan zou dus flink wat stress geven.
En het gaat schoonpapa niet om het geld, maar om het feit dat het zijn honden zijn, ze horen bij hem, ze vertrouwen hem, hij vertrouwt op hun, en als ze oud zijn of ziek zijn is een waardig, liefdevol afscheid het laatste wat hij voor ze kan doen.
Al zou hij het nu niet meer doen, hij ziet niet zo goed meer en heeft moeten toegeven dat hij geen scherpschutter meer is. En als je 5 keer zou moeten schieten voor een beest dood is, tja, dan is het geen goed einde meer eh?

Maar dat gaat om honden die echt niet meer verder kunnen, niet om honden die een beetje lastig zijn. Dat is een heel ander verhaal natuurlijk. Of ook zo erg, mensen die hun hond dumpen omdat ze op vakantie gaan en dan daarna een nieuwe hond halen. Uhg! Alle honden van m'n schoonouders zijn trouwens rescues. Ze wonen in de middle of nowhere en zo af en toe vinden ze een hond langs de weg of in het bos.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Iemand het idee dat dieren in Nederland beter behandeld worden??? Bij vrienden zat laatst een konijn in de tuin, dat ze toen maar hebben opgepakt en nu verzorgen. Ik heb al een keer een konijn van straat opgepikt..
Op steenworp afstand van ons huis is een geit verdronken omdat ie geen water kreeg en toen ten einde raad geprobeerd heeft uit de sloot te drinken...
In een heleboel sloten hebben vissers last van schildpadden die door hun baasje aan de natuur zijn 'toevertrouwd' omdat ze te groot werden/ te veel werk... of gewoon niet leuk meer.

Hoeveel mensen komen er hier niet van vakantie terug met of denkend aan een zwerfhond/kat uit Spanje of Griekenland???

Wreedheid tegen dieren is vrees ik universeel...
(gelukkig de verontwaardiging erover ook!)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dbacks2 schreef:Wreedheid tegen dieren is vrees ik universeel...
Ik denk toch wel dat er op dit continent ietsje anders wordt aangekeken tegen dierenwelzijn dan in de meeste Europese landen. De reeën die je hier momenteel weer in grote getale ziet, worden door veel mensen lastig gevonden: ze zijn een gevaar voor het verkeer, ze verspreiden ziektes en teken. Onze buurman schiet ze gelijk af als hij ze door zijn tuin ziet wandelen. Ik was er van de week nog getuige van hoe een andere buurtbewoner er enorm veel lol in had om een konijn de stuipen op het lijf te jagen. In Nederland kun je voor ieder dier in nood wel een telefoonnummer bellen; een dierenambulance heb ik hier nog nooit gezien.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Overal is wreedheid tegen dieren. En wat in Ned. gebeurd met varkens (in de klemmen) en ander vee is ook ronduit een schande. Het probleem daar was dan dat het CDA behoorlijke macht heeft als partij en de meeste boeren CDA stemden.
En dan ben ik nog niet begonnen over proefdieren.

Waar ik woon zijn animal control officers. Maar inderdaad ook SPCA komt pas in het geweer als het heel en heel erg is. Ik had ook buren met een hondje in een te klein (houten) hokje, het dier zal opgesloten in een 'ren' waarin het ternauwernood kon bewegen en die ren lag vol uitwerpselen. (Ik had last van de stank en de vliegen.) Inderdaad ook 'winters koud, zomers bloedheet, en het dier werd er nooit uitgehaald voor een ommetje ofzo. Maar er kon niets gedaan worden want het dier werd niet mishandeld - zei animal control. Wel kreeg buurman opdracht het hok schoon te maken vanwege overlast. (Ik had ze gebeld.) Ik vroeg buurman waarom ze een hond hadden als ze er nooit iets leuks mee deden. Het was voor de kinderen zei hij en zo deden ze dat in hun cultuur (hij was Hmong). Waarop ik zei dat ik ook een cultuur had en dat we het in die cultuur heel vervelend vinden een dier te zien lijden. Hij keek me bevreemd aan.

Ik weet niet of doodgeschoten worden een 'aan te raden' vorm van doodgaan is. Het is niet bepaald inslapen lijkt me.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben zelf druk op zoek naar een huurhuis nu en verbaas me echt over het aantal rentals waar "no pets" welkom zijn. Bizar gewoon. Geen wonder dat er zoveel dieren aangeboden worden op craigslist enzo. Ik begreep dat dit door allergieen kwam en dat veel mensen blijkbaar hun huis laten onderplassen en poepen door huisdieren maar dan ben je in mijn ogen gewoon een viezerik en moet je helemaal niet eens in een rental mogen wonen. Ik zei al tegen mijn lief, als we al een rental kunnen krijgen dan leg ik wel even een tapijtje erin met plastic eronder zodat als 1 van onze dieren een ongeluk heeft de huisbaas niet gelijk een rolberoerte krijgt. Blijkbaar zijn de vloeren in een huis belangrijker dan de huisdieren van de mensen die er willen wonen MET hun geliefde huisdieren. Alsof je niet in staat zou zijn om een huis met huisdieren schoon te kunnen houden? Ik zie hier om me heen genoeg huishoudens zonder huisdieren die gruwelijk smerig te noemen zijn.

Ik las bij de dierenarts laatst dat 4 tot 6 miljoen!!!! dieren jaarlijks worden afgemaakt. Dat is toch te erg voor woorden? Zoveel mensen die huisdieren nemen, te beroerd zijn ze te laten steriliseren of het niet kunnen/willen betalen dus worden de dieren zwanger (immers het gros van de beesten loopt buiten) en dan proberen ze ook nog ff winst te maken op de nestjes. Maar als de dieren te lastig worden, of ze kunnen ze niet meenemen worden ze rustig weggedaan en eindigen ze bij de Humane Society.

En over die allergieen? Ik vraag me werkelijk soms af of sommige dingen echt niet tussen de oren zitten als ik eerlijk ben. Ik krijg zo langzamerhand ook weleens de indruk dat (in het gebied waar ik woon althans, weet niet of het overal zo is) mensen elkaar vanalles lopen aan de praten. "Heb jij je Xanax al genomen vandaag?" Of constante Facebook updates van mensen (30ers) die tig keer per maand naar de dokter gaan en behoorlijk aan de pillen zitten.

Ik ben de eerste om toe te geven dat Amerika een lastiger/ruiger klimaar heeft dan Nederland. En helaas ben ik na mijn emigratie ook een dagelijkse gebruiker van medicijnen geworden terwijl ik in Nederland echt nooit medicijnen gebruikte (ja, 1 keer in de 4 maanden een ibuprofen voor een hoofdpijn die 10 min later dan weg was) maar ik geloof toch echt niet dat in Amerika zoveel meer mensen allergisch zijn voor huisdieren. Of sneller depressiva moeten gebruiken ofzo.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als ik heel eerlijk ben - de keren dat ik een appartement huurde was ik wel blij met de no-smokers, no-pets rule. Huisdieren zijn tegenwoordig al snel ware wandelende vlooien en wormen circussen als ze niet continu daartegen behandeld worden.

Nu is het in CA wel zo dat bij iedere wisseling van huurder de tapijten professioneel gereinigd moeten worden, dat moet toch helpen inderdaad. In veel andere staten is die regel er ook dacht ik.

Maa,r mijn beestjes hebben/hadden hun eigen habitat en mogen alleen zo nu en dan onder supervisie op de vloer. Ik heb dan liever niet dat daar kort tevoren nog zo'n groot beest met weet ik wat met zijn gat en poten overheen is gegaan.
Ik heb overigens met mijn diertjes nooit problemen gehad met de no-pet rule.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hmmm, ja, no pets vind ik eigenlijk ook wel prettig. Afgelopen najaar een vakantiehuis geboekt dat van mensen was die een hond hadden en onze zoon heeft daar helaas toch wel een paar heel moeilijke nachten gehad. Sindsdien boek ik alleen nog maar no smoke en no pet accomodaties. We hebben nu een huurhuis waar overal harde vloeren in liggen, maar als er ergens vloerbedekking zou liggen, dan moet die er echt uit als daar mensen zouden hebben gewoond met huisdieren.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

dimona schreef:In Nederland kun je voor ieder dier in nood wel een telefoonnummer bellen; een dierenambulance heb ik hier nog nooit gezien.
Reken daar niet teveel op. In Rutte 1 (dus kabinet hiervoor) heeft de PVV(van de o zo gevreesde Wilders) ervoor gezorgd dat er een dierenpolitie + alarmnummer werd opgezet. De andere partijen(incl media) lagen letterlijk en figuurlijk in een deuk en vonden het belachelijk(behalve partij voor de dieren volgens mij). Toen dat kabinet viel kwam het huidige kabinet met de naam Rutte 2(PvdA en VVD). Wat was het allereerste wapenfeit van Rutte 2 denk je? Economie op gang helpen? Oplossingen aandragen voor de Eurocrisis? Nee, natuurlijk niet! Het partijbelang kwam eerst en hoe konden ze de PVV even keihard een hak zetten(lees: terugpakken)...ze hebben de dierenpolitie meteen opgeheven!

Ze hebben nu het excuus: "we hebben de taken van de dierenpolitie ondergebracht bij de reguliere politie". Maar wel als prioriteit onder de gestolen fietsen dus dan weet je wel waar het staat. Het valt dus allemaal best wel tegen. De dierenambulance kan geen straffen uitdelen en dat kon de dierenpolitie wel en nu de reguliere politie maar die hebben andere dingen te doen.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

DejaVu schreef:Ze hebben nu het excuus: "we hebben de taken van de dierenpolitie ondergebracht bij de reguliere politie". Maar wel als prioriteit onder de gestolen fietsen dus dan weet je wel waar het staat. Het valt dus allemaal best wel tegen. De dierenambulance kan geen straffen uitdelen en dat kon de dierenpolitie wel en nu de reguliere politie maar die hebben andere dingen te doen.

Zag ook iets over het doorfokken tegen te gaan van honden met alle gevolgen van dien, er is een wet aangenomen om dit te controleren, echter de hobby fokkers worden ontzien en dat zijn meer dan 90% van de fokkers, daar heb je weinig aan en de politie in dit land heb je helemaal niets aan.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik denk dat de no-pet policiy ook te maken heeft met het feit dat zo ontzettend veel mensen hun huisdieren niet goed verzorgen en hun huis niet schoonhouden. Toen we naar een koophuis zochten ben ik in zo veel huizen geweest waar de deurposten waren vernield door honden of waar elke kamer naar katten urine stonk. In Amerika zijn de muren zo goed als altijd van drywall en die stank trekt daar heel erg in. Wij wonen nu in een huurhuis waar overduidelijk ooit een hond heeft gewoond. Ondanks het vele schoonmaken ruik ik regelmatig nog een vervelende hondenlucht.

Maar als mensen hun huisdier gewoon goed verzorgen en de boel schoon houden merk je er maar heel weinig van. M'n man is allergisch voor katten maar kan gewoon bij vrienden over de vloer komen omdat ze hun huis schoon houden. Sterker nog, hij had de eerste paar keer niet eens door dat ze een kat hadden tot hij het beest een keer langs zag lopen.
GoingDutch
Amerika-ontdekker

Hondo schreef:
DejaVu schreef:Ze hebben nu het excuus: "we hebben de taken van de dierenpolitie ondergebracht bij de reguliere politie". Maar wel als prioriteit onder de gestolen fietsen dus dan weet je wel waar het staat. Het valt dus allemaal best wel tegen. De dierenambulance kan geen straffen uitdelen en dat kon de dierenpolitie wel en nu de reguliere politie maar die hebben andere dingen te doen.

Zag ook iets over het doorfokken tegen te gaan van honden met alle gevolgen van dien, er is een wet aangenomen om dit te controleren, echter de hobby fokkers worden ontzien en dat zijn meer dan 90% van de fokkers, daar heb je weinig aan en de politie in dit land heb je helemaal niets aan.

Ik denk ook dat die doorfokkers (backyard breeders) de grootste oorzaak zijn van al die ongewenste dieren. Mensen die geen verstand hebben van fokken kunnen echt probleem dieren creeeren. Zo kon mijn schoonmoeder (net als zoveel anderen) een gratis nestje schattige pups niet weerstaan, op een parkeerplaats van een supermarket (zoals bijna elke zondag). De vader van de pups was een Jack russel terrier en de moeder een australian shepherd. Mijn schoonmoeder ging er vanuit dat dit hondje hun kon helpen met vee hoeden. Maar toen hij opgroeide was hij alleen geinteresseerd in het opjagen en bijten van het vee (niet alleen in de poten maar ook in de neus). De stuiterende terrier maakte de paarden en stieren helemaal dol. Aangezien mijn schoonouders boeren zijn worden hun honden als werknemers en vee beschouwd. Als ze niet presteren moeten ze weg of afgemaakt worden. Heel simpel. Ben het er nog steeds niet mee eens maar dat is iets waar ik aan heb moeten wennen.

Ik ben het er mee eens dat in Nederland huisdieren ook niet altijd goed behandeld worden. Maar ik heb afgelopen jaren toch wel een groot verschil opgemerkt met waar ik opgroeide in NLD ( Den Haag) en waar ik nu woon in de VS (missouri). Huisdieren worden hier eerder als een "ding" of een "wild dier" gezien dat of voor zichzelf kan zorgen of opgesloten dient te worden. Een vriend die hier appartementen verhuurt vertelde ons dat sommige mensen hun dieren (zelfs honden) in het appartement achterlaten als ze op vakantie gaan. Als gevolg van deze vernieling en vervuiling heeft hij ook een no pet policy. Dus ik kan de kant van een huisbaas ook wel weer begrijpen.

Hier springt animal control ook pas in als b.v. iemand, een hoarder, 50 katten in huis heeft en mensen over de overlast klagen. Maar ze geven nu wel gratis sterlisatie tegoed bonnen om al deze "ongelukjes' van de huisdieren tegen te gaan. Dus ik zie wel dat animal control en andere organisaties er wel iets aan willen doen. Alleen zelfs met gratis sterilisatie vinden heel mensen het helaas toch teveel moeite om hun dieren naar de kliniek te brengen om te laten steriliseren. :?

Inderdaad is bijna iedereen hier aan de medicijnen. Geen wonder met al die conserverings middelen, GMO en chemische troep in het eten. Maar aan gezonde mensen verdienent de pharmaceutische industrie hier ook niets...Dus i.p.v. jonge kinderen aan te moedigen om lekker buiten te spelen of te sporten wordt voor de overtollige energie maar een pilletje gegeven.
Dit is best wel ironisch. Want ze stormen hier in huis in en slaan iemand in de boeien als ze maar vermoeden als die persoon soft drugs gebruikt maar dat ons lichaam vol zit met al de chemische troep vanwege ons eten, water of de medicijnen is okay. :blink:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Kan deze discussie (eerder over klimaat en later over dierenwelzijn) niet afgesplitst worden? Het lijkt me niet echt meer relevant voor de topicstarter...
GoingDutch
Amerika-ontdekker

RiverCola schreef:Kan deze discussie (eerder over klimaat en later over dierenwelzijn) niet afgesplitst worden? Het lijkt me niet echt meer relevant voor de topicstarter...

Uit de titel Naïeve scholier blijkt niet echt waarover het wel zou moeten gaan....Maar de topic starter begon zelf over klimaat en van het een kwam het ander. Misschien kan de topic starter zelf meer duidelijkheid verschaffen welke informatie belangrijk is?

Zijn dit trouwens niet allemaal dingen die een "Naïeve" scholier met emigratie plannen zou moet weten alvorens een weloverwogen beslissing te kunnen nemen; The good, the bad and the ugly? :wink:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DejaVu schreef:
dimona schreef:In Nederland kun je voor ieder dier in nood wel een telefoonnummer bellen; een dierenambulance heb ik hier nog nooit gezien.
Reken daar niet teveel op.
Zolang we nog een eekhoornopvang, een dassenopvang, een egelopvang en weet ik veel wat voor opvang nog meer hebben voor ontheemde en gewonde dieren, doet Nederland het op dat vlak toch een heel stuk beter dan de VS.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer