Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
afhandelen proces?
Re: afhandelen proces?
Een internationaal rijbewijs is geen rijbewijs maar een vertaling van je Nederlandse rijbewijs. Je Nederlandse rijbewijs blijft gewoon geldig ook al heb je een Amerikaans rijbewijs en als is het verlopen kun je bij terugkeer in Nederland gewoon weer inwisselen voor een geldig Nederlands rijbewijs.
-
julianjor22
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik las iets geheel anders over een Internationaal Rijbewijs
@julianjor22, geef nu gewoon eens de link naar de bron waar jij jouw uitspraken op baseert. Dat maakt het veel makkelijker voor de discussie.
-
julianjor22
- Amerikafan
@Hockey kijk op USA4ALL
of op deze sitehttp://www.justlanded.com/nederlands/Verenigde ... /Rijbewijs
of op deze sitehttp://www.justlanded.com/nederlands/Verenigde ... /Rijbewijs
-
Bennogr
- Amerika-expert
Slechte aanduiding van de site (je moet 'site' van het adres afhalen voordat die verbinding werkt.)
De opgegeven site lijkt me trouwen erg oppervlakkig als ik wat meer doorlees. Een aardige, maar zeer beknopte, vertaling van wat de officiele Amerikaanse (.gov) websites zeggen, maar niet veel meer.
De suggestie hier al eerder gegeven, ga naar de (website van de) DMV van de staat waar je heen verhuist, is echt de beste weg. De regelingen verschillen nog wel eens per staat.
Maar, zoals ook al eerder opgemerkt: dit is allemaal heel theoretisch voor de meeste mensen hier. Een auto huren kun je in de VS ook met je Nederlandse rijbewijs (een kredietkaart met een flinke limiet vinden ze meestal veel belangrijker) en als je student bent of een echt immigratievisum hebt, dan is dat rijbewijs redelijk eenvoudig te regelen. Je auto verzekeren of een autolening krijgen is meestal heel wat moeilijker (en duurder).
De opgegeven site lijkt me trouwen erg oppervlakkig als ik wat meer doorlees. Een aardige, maar zeer beknopte, vertaling van wat de officiele Amerikaanse (.gov) websites zeggen, maar niet veel meer.
De suggestie hier al eerder gegeven, ga naar de (website van de) DMV van de staat waar je heen verhuist, is echt de beste weg. De regelingen verschillen nog wel eens per staat.
Maar, zoals ook al eerder opgemerkt: dit is allemaal heel theoretisch voor de meeste mensen hier. Een auto huren kun je in de VS ook met je Nederlandse rijbewijs (een kredietkaart met een flinke limiet vinden ze meestal veel belangrijker) en als je student bent of een echt immigratievisum hebt, dan is dat rijbewijs redelijk eenvoudig te regelen. Je auto verzekeren of een autolening krijgen is meestal heel wat moeilijker (en duurder).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
julianjor22
- Amerikafan
Daar heeft u gelijk in.Bennogr schreef:Slechte aanduiding van de site (je moet 'site' van het adres afhalen voordat die verbinding werkt.)
Sorry van de link zal voortaan betere link plaatsen.
@julianjor22, laat maar. Als jij nu voor de zoveelste keer verteld moet worden dat je niet onnodig hoeft te quoten en je nog niet weet dat je een bericht gewoon kan aanpassen dan, laat maar.
Lol... je zou toch bijna gaan denken dat hij het expres doet....
Julian, voor de tigste keer... als je direct onder een post een antwoord geeft is quoten/citeren onnodig. Je "verbruikt" onnodig ruimte daarmee die beter gevuld kan worden met nuttige informatie. Dus druk maar helemaal niet meer op de "citeer" knop voortaan als je niet snapt hoe het werkt.
Dit is je nu al tig keer verteld en je blijft het doen. Moeten de mods je nou echt gaan bannen van dit forum omdat je stug door blijft gaan?
Julian, voor de tigste keer... als je direct onder een post een antwoord geeft is quoten/citeren onnodig. Je "verbruikt" onnodig ruimte daarmee die beter gevuld kan worden met nuttige informatie. Dus druk maar helemaal niet meer op de "citeer" knop voortaan als je niet snapt hoe het werkt.
Dit is je nu al tig keer verteld en je blijft het doen. Moeten de mods je nou echt gaan bannen van dit forum omdat je stug door blijft gaan?
Wat ik me nu afvraag Julian: in een ander draadje gaf je aan dat je in MAVO-4 zit. Bij mijn weten bestaat de MAVO helemaal niet meer, maar in geval ik een nieuwe ontwikkeling heb gemist op onderwijsgebied: wanneer krijg je de uitslag van je eindexamen?
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
volgens z'n twitter account zit ie gewoon VMBO-tl... Mavo zal wel interessanter staan of zo.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Na beslissing in het mod team: julianor22 is niet meer op het forum. Dit ter info opdat jullie niet zouden wachten op reacties.
Groetjes,
Carine
Carine
@sachasenne, dank voor de update.
===============
@michel251985, excuses voor de off topic gaan. Ik denk dat de adviezen aangaande het rijbewijs al gegeven zijn. Hier in NL verlengen voordat je vertrekt. Hoe korter voor je vertrek hoe beter. Qua NL rijbewijs geldig houden zie de link van de RDW. En qua in de VS een rijbewijs regelen en moeten aanvragen, ga naar de DMV in de staat waar je heengaat.
===============
@michel251985, excuses voor de off topic gaan. Ik denk dat de adviezen aangaande het rijbewijs al gegeven zijn. Hier in NL verlengen voordat je vertrekt. Hoe korter voor je vertrek hoe beter. Qua NL rijbewijs geldig houden zie de link van de RDW. En qua in de VS een rijbewijs regelen en moeten aanvragen, ga naar de DMV in de staat waar je heengaat.
CBR geen RDW 
-
michel251985
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hoi,
Hockey, ik heb inmiddels een nieuwe nederlandse rijbewijs aangevraagd en is dus nu geldig tot 2023
Hockey, ik heb inmiddels een nieuwe nederlandse rijbewijs aangevraagd en is dus nu geldig tot 2023
-
michel251985
- Amerika-ontdekker
Ik ga wonen in Norfolk, Virginia en ik zal proberen googelenhoustonwehaveaproblem schreef:En inmiddels na zoveel reacties weten we nog steeds niet in welke staat je gaat wonen, zodat we je beter advies kunnen geven. Mocht je niet willen zeggen in welke staat je gaat wonen, google dan zelf even op de naam van de staat en "obtain drivers license" en kijk naar de eisen voor die staat.
-
michel251985
- Amerika-ontdekker
Dat is wat ik gevonden hebt:
New Residents
Within 60 days of moving here, you must obtain a Virginia driver's license. However, if you hold a commercial driver's license (CDL), you must obtain a Virginia CDL within 30 days.
If you are age 19 or older and you hold a valid driver's license issued by a country other than Canada, France or Germany, you may not be required to show proof of successful completion of driver education or hold a learner's permit for 30 days. However, you must pass the two-part knowledge exam, road skills test and a vision screening.
You must possess your driver's license for at least 60 days prior to obtaining a Virginia driver's license. If your current driver's license does not display an issue date, you will be required to provide proof of the date of issue (i.e. driver's transcript).
New Residents
Within 60 days of moving here, you must obtain a Virginia driver's license. However, if you hold a commercial driver's license (CDL), you must obtain a Virginia CDL within 30 days.
If you are age 19 or older and you hold a valid driver's license issued by a country other than Canada, France or Germany, you may not be required to show proof of successful completion of driver education or hold a learner's permit for 30 days. However, you must pass the two-part knowledge exam, road skills test and a vision screening.
You must possess your driver's license for at least 60 days prior to obtaining a Virginia driver's license. If your current driver's license does not display an issue date, you will be required to provide proof of the date of issue (i.e. driver's transcript).
-
michel251985
- Amerika-ontdekker
over social secrurity card,
Identification and Residency Requirements
Each time you apply for a driver's license, learner's permit, CDL, or CDL instruction permit (or on each return visit until your license is issued), you must present documents proving your identification and residency.
If you are age 19 or older, you must show two proofs of identity, one proof of legal presence and one proof of Virginia residency. Proof of your social security number (if you have been issued one) is also required; however, proof of your social security number is always required for a CDL.
Identification and Residency Requirements
Each time you apply for a driver's license, learner's permit, CDL, or CDL instruction permit (or on each return visit until your license is issued), you must present documents proving your identification and residency.
If you are age 19 or older, you must show two proofs of identity, one proof of legal presence and one proof of Virginia residency. Proof of your social security number (if you have been issued one) is also required; however, proof of your social security number is always required for a CDL.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3012 Weergaves
-
Laatste bericht door USInsider