Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Naïeve scholier
-
julianjor22
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Naïeve scholier
All met all ik geef je ook wat TIPS:
Waar jij heen wilt is Ohio, ben je daar weleens geweest?
Zoja: Dan zou ik me ook op andere plekken richten maar het meest op Ohio als je daar heen wilt.
Zoniet: Dan zou ik daar snel heen gaan want het is een mooie staat, ben er persoonlijk ook geweest.
Waar jij heen wilt is Ohio, ben je daar weleens geweest?
Zoja: Dan zou ik me ook op andere plekken richten maar het meest op Ohio als je daar heen wilt.
Zoniet: Dan zou ik daar snel heen gaan want het is een mooie staat, ben er persoonlijk ook geweest.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik had afgelopen vrijdag echt het idee dat het herfst was in Minneapolis, wat een weer!Bennogr schreef:Minnesota gaat van min 40 naar plus 40 C. Plus 2 weken voorjaar en 2 weken herfst. Niet echt leuk.
Never. Ever.Hondo schreef:want ook de zon gaat vervelen.
-
Kingair
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Nice statement Dimona
Never ever
Je moet hier maar eens zien wat mooi weer we hier hebben
Groeten
Kingair
Never ever
Je moet hier maar eens zien wat mooi weer we hier hebben
Groeten
Kingair
Kingair schreef:Nice statement Dimona![]()
Never ever
Blijkbaar nooit een heatwave meegemaakt dat de zon zo heet is dat je geeneens in de zon wilt zijn en je verplaatst van airco naar airco van schaduw naar schaduw
Dat maak ik heel de zomer mee, maar ik zou de zon niet willen ruilen. Ik vind het heerlijk dat warme weer. Ik heb 5 jaar in de Midwest gewoond, dat weer kan mij gestolen worden. Lekker de hete woestijn met elke dag zon en palmbomen.......
- Bandido
- Amerika-expert
Ik wel.
En dan nog heb ik dat 100x liever dan het NL klimaat. Ik mis dat werkelijk nog geen seconde. Ieder zijn meug natuurlijk, maar doe mij maar een warm zonnig klimaat. 
"Keep Georgia On Your Mind"
Je had het over de zon. Die schijnt hier gelukkig veelvuldig en ik ben daar heel blij mee. Hittegolven hebben we hier in Maryland trouwens ook, in combinatie met hoge luchtvochtigheid. Ik prefereer het nog steeds boven het Nederlandse weerHondo schreef:Blijkbaar nooit een heatwave meegemaakt dat de zon zo heet is dat je geeneens in de zon wilt zijn en je verplaatst van airco naar airco van schaduw naar schaduw
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hetzelfde hier in Virginia! Dat soort weer is wat wij opzochten met onze tenten in de zomer vroeger in Europa. Hier hebben we meer dan 200 dagen zon, ik ga ervoor
. En ik loop in de zomer regelmatig met 30+ graden Nederlanders en Belgen rond te leiden in Washington en het valt me altijd weer op dat mijn klanten minder klagen daarover dan ik
. Het is slechts een keer met 40 graden weer voorgekomen dat niet iedereen de rondleiding volbracht.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hier zijn de winters vrij koud - hoewel niet sneeuw en/of ijs. Dan opeens binnen een paar weken is het warm tot heet. We hebben al een paar 40graden dagen gehad. In de zomer hebben we aardig wat 40graden dagen en nu en dan piekt het door naar 45. Er is alleen in het voorjaar wat regen.
Ga je een boodschap doen en vergeet je de voorruit van je auto af te schermen, dan is je stuur zo heet dat je je handen brandt als je het stuur vastpakt. In de wacht staan bij een stoplicht met de zon pal van opzij je auto in, is regelrechte hel. Als ik de was buitenhang moet ik niet vergeten een zonnebril op te zetten en me stevig in te smeren met zonnebrand, 15-20 minuten kan al begin van 'verbrand' betekenen.
Ergens eind oktober, begin November gaat het weer dan binnen de kortste keren terug naar 'winter'.
Voor degenen die niet genoeg van zon kunnen krijgen, opvallend is dat bijna iedereen die hier woont - sommigen al zo'n 50 jaar - het erover eens is: 'de hitte went nooit !'
Ga je een boodschap doen en vergeet je de voorruit van je auto af te schermen, dan is je stuur zo heet dat je je handen brandt als je het stuur vastpakt. In de wacht staan bij een stoplicht met de zon pal van opzij je auto in, is regelrechte hel. Als ik de was buitenhang moet ik niet vergeten een zonnebril op te zetten en me stevig in te smeren met zonnebrand, 15-20 minuten kan al begin van 'verbrand' betekenen.
Ergens eind oktober, begin November gaat het weer dan binnen de kortste keren terug naar 'winter'.
Voor degenen die niet genoeg van zon kunnen krijgen, opvallend is dat bijna iedereen die hier woont - sommigen al zo'n 50 jaar - het erover eens is: 'de hitte went nooit !'
Laatst gewijzigd door USInsider op 31 mei 2013, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Zon is ook veel beter dan kou en regen en als tourist uit een land als Nederland pak je elke straal die je pakken kan, maar teveel van het goede kan ook teveel zijn en dan verlang je naar die wolken of een regenbui, maar ik kies ook voor een zonnig klimaat 
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ik houd niet zoveel van klimaten waar het in de zomer buiten je lichaam warmer is dan binnenin.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Wat ik dan weer heel vervelend vind: over-airconditioned ruimtes! Ik was gisteren mee met een field trip van de oudste dochter naar New York, en ik heb het bijna de hele dag koud gehad: in de bus, in de winkels, in het theater, in het restaurant. Waarom doen mensen dat? Mijn jongste dochter krijgt om de haverklap reminders mee naar huis dat ze wel iets met mouwen bij zich moet hebben, omdat het in het schoolgebouw koud is (terwijl het buiten 30+ graden is). Naast de waanzinnige verspilling van energie, is het toch ook helemaal niet prettig?
-
julianjor22
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Het lijkt mij dat je daar snel ziek van wordt of niet?
Want warmte koud en dan weer warmte is wel goed maar word (IK) snel verkouden van, misschien bij iemand anders is het wel anders.
Opmerking Mod (Bart):
Quote verwijderd.
Julian, nogmaals, je hoeft niet steeds een voorgaande post helemaal te quoten.
Want warmte koud en dan weer warmte is wel goed maar word (IK) snel verkouden van, misschien bij iemand anders is het wel anders.
Opmerking Mod (Bart):
Quote verwijderd.
Julian, nogmaals, je hoeft niet steeds een voorgaande post helemaal te quoten.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Zelfs in niet over-airconditioned ruimtes had ik 't hartstikke koud. In ons eigen appartement merkte ik dat het bijna niet goed te regelen is... met 23/24/25 graden binnen had ik het nog steeds 'koud' in die zin dat ik mijn armen bedekt wilde hebben, ging ik naar de 26/27 graden dan werd het ervaren als warm.
Wij hebben altijd een tas met truien/vesten in de auto liggen...voor uit eten, naar de bios etc.
Van airco op zich word je niet verkouden; verkoudheid is een virus. Wel is het mogelijk zo dat je slijmvliezen mogelijk slechter functioneren bij tocht/kou en daardoor meer doorlaten, maar dat is per persoon verschillend.
Wij hebben altijd een tas met truien/vesten in de auto liggen...voor uit eten, naar de bios etc.
Van airco op zich word je niet verkouden; verkoudheid is een virus. Wel is het mogelijk zo dat je slijmvliezen mogelijk slechter functioneren bij tocht/kou en daardoor meer doorlaten, maar dat is per persoon verschillend.
@julianjor22: Ja, ach, dat zijn zo van die verhalen die ik ook vaak hoor, maar waar ik niet zo veel mee kan. Een mens wordt ziek omdat zijn lichaam besmet met een ziekteverwekker, en dat heeft in principe niks te maken met de omgevingstemperatuur. Het is wel zo dat een lichaam in een (te) koude of (te) warme omgeving harder moet werken om de boel op de juiste temperatuur te houden, en alle energie die daar in gaat zitten, gaat ten koste van het bestrijden van ziektekiemen. Maar een normaal gezond lichaam moet dat makkelijk allemaal aan kunnen; er is echt wel iets meer aan de hand als je lijf ziek wordt van hoge of lage temperaturen.
-
Gast
Ik mocht vroeger van mijn oma ook nooit op blote voeten lopen.....daar kreeg je blaasontsteking van
Bij ons staat de airco nu op 74 (23,3 graden celcius), dus niet echt koud, maar als het buiten erg warm is lijkt dat wel zo.
Bij ons staat de airco nu op 74 (23,3 graden celcius), dus niet echt koud, maar als het buiten erg warm is lijkt dat wel zo.
-
GoingDutch
- Amerika-ontdekker
Kramer schreef:Ik hou van milde winters en koude zomers.Geef mij maar een ruig landschap met barre weersomstandigheden. Als klein jochie wou ik altijd naar IJsland/Schotland verhuizen.
Of het nu Iowa of Ohio wordt zie ik later nog wel. Als de klimatologische omstandigheden me maar bevallen.
Hm...dan valt Missouri en elke staat met een land klimaat sowieso af, tenzij je dagelijks 40 graden celcius koudt vindt in de zomer en van onvoorspelbare winters houdt. Soms dragen we n.l. korte broeken in de winter en op andere dagen zijn we dan een paar dagen ingesneeuwd
Verder ben ik met bovengenoemde opmerkingen eens v.w.b. jouw wens om als leraar hier aan de slag te gaan. Vanwege mijn werk kom ik veel in contact met scholen. Afgestudeerde leraren werken in onze kleine stad als 'hulp" krachten of als vrijwilligers omdat er al meer dan genoeg leraren zijn. De scholen hier verliezen ook steeds meer subsidies en dit betekent dat er geen geld is voor speciale vakken zoals muziek of lichamelijke oefening. Dus nog meer leraren zonder werk.
De kleine stad waar ik woon heeft ondernemers nodig die banen creeren. Ze zitten niet echt te wachten op nog meer mensen die op dezelfde baan solliciteren. Vooral geen buitenlanders...
Ik ben het met anderen eens dat een eigen succesvolle zaak opzetten niet meer zo gemakkelijk is als voorheen. Vooral niet met de verplichte ziekte kosten verzekering volgend jaar. Niet gemeen of ontmoedigend bedoeld. Just a reality check.
Succes met jouw verdere toekomst plannen.
Nu en dan een regenbuitje zou fijn zijn, al was het alleen om de tuin en dan ook voor alle boeren en fruittelers hier. Maar inderdaad de Hollandse druilerigheid kan ik missen.
Nadeel van voortdurend hoge temperaturen is dat het 's nachts niet afkoelt. Je wordt 's morgens al zwetend wakker. Je gaat onder de shower maar een kwartiertje later loopt het zweet al weer over je lichaam en tegen de avond stink je.
Ik wordt ook altijd nogal miseral van de honderden koeien die zomers van de hitte doodvallen in de modder.
Nadeel van voortdurend hoge temperaturen is dat het 's nachts niet afkoelt. Je wordt 's morgens al zwetend wakker. Je gaat onder de shower maar een kwartiertje later loopt het zweet al weer over je lichaam en tegen de avond stink je.
Ik wordt ook altijd nogal miseral van de honderden koeien die zomers van de hitte doodvallen in de modder.