Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Comfort Class Martinair

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Animar
Amerikakenner

Comfort Class Martinair

Bericht door Animar »

Wij gaan in augustus met Martinair vliegen, zoals het er nu naar uitziet.
Die vliegen rechtstreeks naar Orlando en voor twee volwassenen en één kindje betalen we nog geen 2500 Euro!
Je kunt daar voor 12 euro per persoon een personal entertainment apparaat huren.

Maar voor 49,= pp enkele reis kun je ook upgraden naar comfort class, met meer beenruimte en ook je eigen schermpje.

Heeft iemand hier ervaring met die upgrade naar comfort class?
Krijg je dan ook zo'n zelfde entertainment ding of zit er dan een schermpje in de stoel?
Ik lees dat je 10% meer beenruimte krijgt, dus dat is dan weer niet echt de moeite denk ik.
Anita
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Comfort Class Martinair

Bericht door Jasmino »

chranimei schreef:Ik lees dat je 10% meer beenruimte krijgt, dus dat is dan weer niet echt de moeite denk ik.
Niet echt, nee! 10% van heel weinig is nog steeds heel weinig....... Het komt erop neer dat je bij Martinair extra betaalt voor service die je bij andere maatschappijen standaard krijgt. Feitelijk moet je deze prijs dus gewoon bij je ticket optellen en dan pas vergelijken met andere maatschappijen. De beenruimte in de comfort class (dus inclusief 10% extra) is gelijk aan of zelfs minder dan de standaard beenruimte bij andere maatschappijen.

Heb je trouwens al eens met de zoekfunctie gekeken? Ik heb er vorig jaar een klein onderzoekje naar gedaan toen wij naar Florida gingen.

Kijk eens op deze link.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

even oftopic:
2500 euro voor 2 volwassenen en 1 kind is dat niet erg veel geld?
(en dan ook nog met Martinair, staan toch min of meer bekekend als de maatschappij die overal geld voor vraagt, koptelefoon, alcoholische dranken etc.)
PENPE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 54
Contacteer:

Bericht door PENPE »

chranimei schreef:Wij gaan in augustus met Martinair vliegen, zoals het er nu naar uitziet.
Die vliegen rechtstreeks naar Orlando en voor twee volwassenen en één kindje betalen we nog geen 2500 Euro!
Je kunt daar voor 12 euro per persoon een personal entertainment apparaat huren.

Maar voor 49,= pp enkele reis kun je ook upgraden naar comfort class, met meer beenruimte en ook je eigen schermpje.

Heeft iemand hier ervaring met die upgrade naar comfort class?
Krijg je dan ook zo'n zelfde entertainment ding of zit er dan een schermpje in de stoel?
Ik lees dat je 10% meer beenruimte krijgt, dus dat is dan weer niet echt de moeite denk ik.
Hoi,

We zijn een paar weken geleden heen- en teruggevlogen met MartinAir naar Orlando, en de comfort-class is echt de moeite waard. Het scheelt echt wel een stuk met de economy-class en je kunt echt goed je benen strekken en ook als je het tafeltje naar beneden klapt zit je niet meteen klem...
Voor het idee heb ik even een link naar een foto op mn webblog :
http://photos1.blogger.com/blogger/528/ ... C_0005.jpg

Groetjes ,
Pieter & Petra
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

PENPE schreef:Voor het idee heb ik even een link naar een foto op mn webblog :

Groetjes ,
Pieter & Petra
De link werkt niet, men krijgt een mededeling dat men niet gemachtigd is om de site te bekijken.
PENPE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 54
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Rob schreef:
PENPE schreef:Voor het idee heb ik even een link naar een foto op mn webblog :

Groetjes ,
Pieter & Petra
De link werkt niet, men krijgt een mededeling dat men niet gemachtigd is om de site te bekijken.
Kijk dan op : http://penpe.blogspot.com/

Groetjes ,
Pieter & Petra
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

2500 voor 2 volwassenen en een kind??
je zou denken dat je voor die prijs 1e klas vliegt

comfort class vind ik vaak wel een aanrader als je echt lange benen hebt
Ben je onder de 1.65 dan zou ik het lekker laten
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Heel veel mensen vinden de 2500,= veel, maar dan ben ik benieuwd hoe het goedkoper kan!!
Ik heb wat maatschappijen vergeleken, en Martinair is dus echt wel het goedkoopst. Oké, het kan ietsjes goedkoper, maar dan wel met overstap. Ik vlieg het liefst rechtstreeks, dus die paar euro's meer vinden wij niet erg.

Maar nogmaals: ik ben benieuwd voor hoeveel minder jullie kunnen vliegen in het hoogseizoen!
Anita
Speakingtongues
Amerikakenner

$2500 ?

Bericht door Speakingtongues »

Ik betaal meestal MAX 450 Euro bij Martin Air
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Speakingtongues
Amerikakenner

Maar bedoelde ik hier ........

Bericht door Speakingtongues »

maar ik vlieg alleen Martin Air als ze op dat moment de goedkoopste zijn. Heb ook wel eens Martin Air gevlogen om mijn Airmiles van AH en zo op te maken, maar dat was naar Miami. En volgens mij gaat dat nu niet meer en kun je alleen KLM vluchten zo boeken.

Maar ERG duur nogmaals die 2500

Als ik op TICKETTRACKER.nl kijk vindt ik voor 5 aug heen en 25 aug terug
Tarief & Luchthavenbelasting:
EUR 474.00 per volw, tax EUR 255.38
EUR 318.00 per kind, tax EUR 255.38

Dus totaal voor 3 volwassenen is het dan 2190 en voor 2 volw en 1 kind is het dan 2035 Euro. Ga je met Swiss Air via Zwisterland. Wel naar Miami ipv Orlando. Maar voor 435 Euro huur je een leuke auto. Of kijk eens op D reizen en boek een vlucht met auto naar Miami Combo voor 2 of 3 wkn. Is dikwijls veel goedkoper dan losse vluchten. Of ga eens ouderwets naar een reisburo. Zij kunnen dikwijls nog goedkopere prijzen aanbieden dan veel sites. En Swiss Air is 3 x luxer dan een Upgrade class bij Martin Air, waar je inderdaad je benen kwijt kunt dan bij die Upgrade. Anders zit je gewoon klem achter in zo'n Charter gepropt. Wijn moet je voor betalen en is dan nog niet te zuipen. Toestel is uit 1982 of zoiets en je bidt elk uur of je wel aankomt. Hoorde dat er tegenwoordig een iets nieuwer toestel vliegt deze kant op, maar weet niet of t waar is ?
Ik ben de laatste jaren al wel zo'n 15 a 20 keer op en neer gevlogen van NL naar hier , en ik vindt tot nu toe Air France via Parijs de beste optie. Is soms wel iets duurder maar service is van KLM en Air France best goed. Moet toegeven dat Charles De Gaulle vliegveld een bende is, maar als je eenmaal in de Super Boeing van die Fransen zit krijg je gewoon goed te eten. Is de wijn heerlijk. De koffie is goed. Je krijgt nog ouderwets een cognacje of andere borrel voor en na het eten als je wilt. Ruimte is goed. Voor mij tot nu toe de beste. Virgin via London moet ook goed zijn, maar ja Engeland ?
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Animar
Amerikakenner

Re: Maar bedoelde ik hier ........

Bericht door Animar »

Speakingtongues schreef:maar ik vlieg alleen Martin Air als ze op dat moment de goedkoopste zijn. Heb ook wel eens Martin Air gevlogen om mijn Airmiles van AH en zo op te maken, maar dat was naar Miami. En volgens mij gaat dat nu niet meer en kun je alleen KLM vluchten zo boeken.

Maar ERG duur nogmaals die 2500

Als ik op TICKETTRACKER.nl kijk vindt ik voor 5 aug heen en 25 aug terug
Tarief & Luchthavenbelasting:
EUR 474.00 per volw, tax EUR 255.38
EUR 318.00 per kind, tax EUR 255.38

Dus totaal voor 3 volwassenen is het dan 2190 en voor 2 volw en 1 kind is het dan 2035 Euro. Ga je met Swiss Air via Zwisterland. Wel naar Miami ipv Orlando. Wij willen dus niet naar Miami, maar naar Orlando!
Maar voor 435 Euro huur je een leuke auto. En we hoeven geen huurauto.
Of kijk eens op D reizen en boek een vlucht met auto naar Miami Combo voor 2 of 3 wkn. Is dikwijls veel goedkoper dan losse vluchten. Of ga eens ouderwets naar een reisburo. Zij kunnen dikwijls nog goedkopere prijzen aanbieden dan veel sites. Ook dat hebben we allemaal gedaan, maar die hanteren echt dezelfde prijzen als op de site van Martinair.En Swiss Air is 3 x luxer dan een Upgrade class bij Martin Air, waar je inderdaad je benen kwijt kunt dan bij die Upgrade. Anders zit je gewoon klem achter in zo'n Charter gepropt. Wijn moet je voor betalen en is dan nog niet te zuipen. Dat soort dingen vinden wij totaal niet belangrijk in een vliegtuig (en we drinken geen wijn...) De laatste keer kregen we alle drank gewoon gratis, ook bier.Toestel is uit 1982 of zoiets en je bidt elk uur of je wel aankomt. Tikje overdreven? Hoorde dat er tegenwoordig een iets nieuwer toestel vliegt deze kant op, maar weet niet of t waar is ?
Ik ben de laatste jaren al wel zo'n 15 a 20 keer op en neer gevlogen van NL naar hier , en ik vindt tot nu toe Air France via Parijs de beste optie. Is soms wel iets duurder maar service is van KLM en Air France best goed. Moet toegeven dat Charles De Gaulle vliegveld een bende is, maar als je eenmaal in de Super Boeing van die Fransen zit krijg je gewoon goed te eten. Is de wijn heerlijk. De koffie is goed. Je krijgt nog ouderwets een cognacje of andere borrel voor en na het eten als je wilt. Ruimte is goed. Voor mij tot nu toe de beste. Virgin via London moet ook goed zijn, maar ja Engeland ?
Nogmaals; de prijs die we uiteindelijk betaald hebben (2463,=) is gewoon het goedkoopst vanaf Amsterdam. En dan nog; we wilden gewoon érg graag rechtstreeks vliegen en dan kom je bij Martinair uit.
Drie weken Florida kost bakken met geld (voor ons wel tenminste...) en dan vind ik het niet erg om iets meer te betalen, dat kan er ook wel bij op zo'n vakantie.
Anita
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij vliegen altijd met Martinair, ik vind het een topmaatschappij, dat komt ook doordat onze zoon vliegtuigtechnicus is bij Martinair en ons altijd verzekerd dat de vliegtuigen TOP worden onderhouden! (niet onbelangrijk)
De comfort class geeft echt een stuk meer beenruimte!
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Kijk, da's toch weer fijn om te horen. Ik begrijp alle kritiek op Martinair ook niet zo, want wij hebben er toch wel hele goeie ervaringen mee. We hebben er verschillende keren mee gevlogen, en nooit reden tot klagen gehad!

We krijgen over een tijdje automatisch een mail van Martinair om de comfort class te boeken, dat ging nu nog niet. Maar we gaan het wel doen, dat weten we nu zeker!
Anita
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

PENPE schreef:
Rob schreef:
:oops: even off topic....

Leuk verslag Petra!
En hele leuke foto's en van bekende plekjes ook :wink:
Die supermarkten voelen hier nu gewoon, maar zo vanuit je foto's weer zo apart.

Groetjes van een andere Petra
JariLitmanen
Amerika-ontdekker

comfort class

Bericht door JariLitmanen »

Comfort Class kan je 90 dagen van te voren boeken, maarkan je dan ook plaatsen vastleggen?
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: comfort class

Bericht door Gypsygirl1 »

JariLitmanen schreef:Comfort Class kan je 90 dagen van te voren boeken, maarkan je dan ook plaatsen vastleggen?
Dat weet je gelijk als je Martinair even belt. (geen lange wachttijden)
020 - 60 11 767
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Voor mij geen Martinair meer.... we zijn er ook mee naar Miami (heen) en van Orlando (terug) gevlogen. Op de terugvluchten heel veel vertraging wegens het materieel en dan zit je toch niet rustig in het vliegtuig. Door alle vertragingen kregen we in Orlando om half 8 een bon om te gaan eten, alleen het personeel zei niet dat alles om 9 uur zou sluiten en dat er daarna nog meer een tentje open was waar je die bon kon verzilveren. Aangezien de vlucht gepland stond om om 8 uur te vertrekken en de geplande vertrektijd half 12 zou zijn, ga je niet gelijk eten. uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om half 3 's nachts. De nacht is immers nog lang qua wachten. Tussentijds ook geen enkel bericht van of namens Martinair over de vertragingen. Zelfs het vliegveld was niet op de hoogte: na 12 uur ging het licht uit....

Ook op de heenweg de nodige vertraging. Zonder berichtgeving waren de vluchttijden gewijzigd van 's ochtendsvroeg naar eind van de middag. De passagiers kwamen er pas achter op Schiphol. Geen excuses of zo. Het reisbureau had maar moeten informeren. Toch raar, aangezien ook de teletekst van Schiphol tot op het moment dat wij thuis vertrokken nog de oorspronkelijke tijd liet zien.

Al dit soort dingen wegen niet op tegen rechtstreeks vliegen: ik stap wel over als ik daar beter mee uit ben qua prijs, service en comfort.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

jolanneke schreef:Ook op de heenweg de nodige vertraging. Zonder berichtgeving waren de vluchttijden gewijzigd van 's ochtendsvroeg naar eind van de middag. De passagiers kwamen er pas achter op Schiphol. Geen excuses of zo. Het reisbureau had maar moeten informeren. Toch raar, aangezien ook de teletekst van Schiphol tot op het moment dat wij thuis vertrokken nog de oorspronkelijke tijd liet zien.
Da's wel een beetje raar. Wat als je het direct bij MartinAir geboekt hebt? Dan zijn zij het reisburo..

Op hun eigen site staat ook:

Schiphol
Ontspannen op reis kunnen begint natuurlijk met een goede voorbereiding. Op deze pagina's vindt u daarom nuttige informatie over de luchthaven Schiphol, bagagevoorschriften en inchecktijden.

U kunt gebruik maken van de navigatie aan de linkerkant om de juiste pagina te bereiken.
Kijk voor actuele vertrektijden op:

* NOS-teletekst
* http://www.schiphol.nl

Ach ja, we zien wel volgend jaar.. Als we maar heelhuids aankomen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Was in ieder geval in het voor mij pre-internet tijd dus ik had het gewoon via het reisbureau geboekt. Maar als ik op teletekst kijk dat het nog 's ochtends gaat... het is van uit het zuiden toch nog gauw anderhalf uur reizen. Bij het inchecken hoorden we dat het dus laat in de middag was geworden. Martinair is een charter en bij calamiteiten of vertragingen van de lijnvliegtuigen verschuiven ze als eerste de charters.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Gypsygirl1 schreef:Wij vliegen altijd met Martinair, ik vind het een topmaatschappij, dat komt ook doordat onze zoon vliegtuigtechnicus is bij Martinair en ons altijd verzekerd dat de vliegtuigen TOP worden onderhouden! (niet onbelangrijk)
De comfort class geeft echt een stuk meer beenruimte!
Ook wij vliegen altijd met Martinair. Altijd goed bevallen... en 90 dagen voordat je vliegt kun je je stoel reserveren. Ben je altijd verzekerd van een windowseat en zit je gezellig bijelkaar. Ik heb net via internet geboekt en dat scheelt ook weer een aantal euro's :D .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer