Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Basletschert: route Bryce Canyon - Monument Valley
-
- Amerika-newbie
Reis Basletschert: route Bryce Canyon - Monument Valley
Begin oktober overnachten wij in Bryce Canyon en zullen wij de volgende nacht in een hotel in Monument Valley verblijven. De overnachtingen staan dus al vast.
Mijn vraag is echter wat de beste route is om van Bryce naar Monument Valley te rijden. Je kan de snelste route nemen via Page, maar je kan ook over Highway 12 via Capitol Reef NP naar Monument Valley rijden. Omdat ik later ook van Monument Valley - via Page - naar Grand Canyon rijd, lijkt het mij interessant om ook Capitol Reef mee te pakken. Is de route via HW 12 te doen, of is de afstand te groot zodat ik eigenlijk de gehele dag in de auto zit, zonder dat ik ook maar iets kan zien/doen in Capitol Reef? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en suggesties.
Mijn vraag is echter wat de beste route is om van Bryce naar Monument Valley te rijden. Je kan de snelste route nemen via Page, maar je kan ook over Highway 12 via Capitol Reef NP naar Monument Valley rijden. Omdat ik later ook van Monument Valley - via Page - naar Grand Canyon rijd, lijkt het mij interessant om ook Capitol Reef mee te pakken. Is de route via HW 12 te doen, of is de afstand te groot zodat ik eigenlijk de gehele dag in de auto zit, zonder dat ik ook maar iets kan zien/doen in Capitol Reef? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en suggesties.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Route Bryce Canyon - Monument Valley
Ik zie dat de route via Capitol Reef zelfs 10 km korter is maar je doet er wel langer over. Hoe je het ook doet, het zal sowieso veel autozitten worden. Ik zou dan toch via Capitol Reef rijden. De wegen zijn allemaal prima en als je de stops kort houdt en vroeg vertrekt moet het wel te doen zijn. Uitgebreid Capitol Reef bezichtigen zal niet lukken maar ik zou zeker een stukje de scenic drive doen.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij rijden dit jaar ook vanuit Grand Canyon (north rim) naar Bryce. Wij hebben besloten voor een overnachting in Kanab (bij Monument Valley) de volgende dag rijden we via weg 12 naar Bryce. Het is een heel stukje rijden (weten we nog van de vorige keer) maar we vonden deze weg zo mooi dat we hem graag nog een keertje rijden. Wij bezoeken capitol reef deze keer niet maar gaan wel regelmatig stoppen op deze route. Vorige keer hebben we wel een tussenstop in Capitol Reef gemaakt. Daar zijn leuke wandelingen te maken.
Voor ons is de route dus niet te lang maar ik kan me voorstellen dat, als je in Capitol Reef nog wat wilt bezichtigen, het wel wat lang kan zijn.
Voor ons is de route dus niet te lang maar ik kan me voorstellen dat, als je in Capitol Reef nog wat wilt bezichtigen, het wel wat lang kan zijn.
Groetjes,
Marianne
Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Kanab ligt niet bij Monument Valley. Het ligt niet eens in de buurt van...
Ik denk (hoop) dat je Kayenta bedoelt.
Ik denk (hoop) dat je Kayenta bedoelt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Oeps, ikbedoel inderdaad kayenta...al die namen he (en 3 dingen tegelijk willen doen)

Groetjes,
Marianne
Marianne
Via Torrey is ten minste 2 uur langer rijden dan via Page en op de route via Torrey is zo veel te zien dat je daar gemakkelijk 2 dagen over kunt doen.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je zegt dat de overnachtingen vast liggen, maar is er echt geen mogelijkheid om te schuiven? In dat geval zou je bijvoorbeeld Bryce - Page / Page - MV / MV - Grand Canyon kunnen doen. 
In het andere geval: als je er niet mee inzit van er een lange dag van te maken zou ik toch via Capitol Reef, Hanksville, de UT 95 en zo via de Mokee Dugway rijden naar Monument Valley. Wij hebben vorig jaar het gedeelte tussen Kayenta en Page gereden en dat was echt een saaie weg vond ik.
Als je via page gaat moet je hem dan twee keer doen (of, als het tegenzit met de werkzaamheden aan de US 89, drie keer).
Zoals Yeehaw zegt is er langs die weg veel te doen en je gaat jammer genoeg geen tijd hebben om daar allemaal van te genieten. Maar... als je dat op voorhand beseft, moet dat geen reden zijn om het niet te doen. Ik zou bijvoorbeeld wel de scenic route in Capitol Reef rijden en er taart eten (mjamie!). En voor de rest genieten van de weg en de mooie uitkijkpunten bij Muley Point en de Mokee Dugway.
Langs de andere kant: plan je in de buurt van Page dingen te doen? Want moest je toch van Bryce zo naar MV rijden, dan kan je langs de US89 ook wel wat dingen meepikken. Toadstool Hoodoo bijvoorbeeld, de dam, het uitkijkpunt bij Page,...
Aaah, moeilijke keuzes!

In het andere geval: als je er niet mee inzit van er een lange dag van te maken zou ik toch via Capitol Reef, Hanksville, de UT 95 en zo via de Mokee Dugway rijden naar Monument Valley. Wij hebben vorig jaar het gedeelte tussen Kayenta en Page gereden en dat was echt een saaie weg vond ik.

Zoals Yeehaw zegt is er langs die weg veel te doen en je gaat jammer genoeg geen tijd hebben om daar allemaal van te genieten. Maar... als je dat op voorhand beseft, moet dat geen reden zijn om het niet te doen. Ik zou bijvoorbeeld wel de scenic route in Capitol Reef rijden en er taart eten (mjamie!). En voor de rest genieten van de weg en de mooie uitkijkpunten bij Muley Point en de Mokee Dugway.

Langs de andere kant: plan je in de buurt van Page dingen te doen? Want moest je toch van Bryce zo naar MV rijden, dan kan je langs de US89 ook wel wat dingen meepikken. Toadstool Hoodoo bijvoorbeeld, de dam, het uitkijkpunt bij Page,...
Aaah, moeilijke keuzes!

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Je schrijft dat je niet van Bryce via Page naar Monument Valley wil rijden omdat je daar later, als je van Monument valley naar Grand Canyon rijdt, toch langs komt.Basletschert schreef:Omdat ik later ook van Monument Valley - via Page - naar Grand Canyon rijd,
Dat is niet zo.
Vanwege de afsluiting van Hwy 89 kun je helemaal niet van Monument Valley via Page naar Grand canyon rijden. (kan wel, maar dan moet je 2X Hwy 98 op en neer)
Als tegen die tijd Hwy 89 open zou zijn is het nog een eind omrijden. MV rechtstreeks naar GC = 275 km. MV via Page naar GC = 400 km.
Als je iets van Page wil zien kun je m.i. beter van Bryce naar Monument Valley rijden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 835 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 4 Reacties